در بازی بعدی From Software، این استودیو میتواند تمامی چیزهایی که از Elden Ring یاد گرفته را برای ساخت شاهکاری جدید استفاده کند.
انتشار Elden Ring در سال 2022 برای From Software لحظهای تاریخی بود. برای مدت بسیاری بازیهای این استودیو مورد تحسین و استقبال منتقدین قرار میگرفتند اما به دلیل دشواری بیش از حدشان، در دستهی بازیهایی با مخاطبین خاص قرار داشتند. با این حال، با انتشار Elden Ring استودیو From Software توانست به موفقیت و محبوبیتی عظیم دست پیدا کند؛ موفقیتی که از فروش نجومی بازی مشخص است. در اولین ماه انتشار Elden Ring بیشتر از 12 میلیون نسخه فروخت و رکورد سریعترین فروش در میان بازیهای Bandai Namco را از آنِ خود کرد. و طبیعتا از همین الان بازیکنان از خود میپرسند که بازی بعدی From Software پس از موفقیت Elden Ring چه خواهد بود.
در حالی که From Software هنوز هیچ اطلاعاتی از بازی بعدی خود منتشر نکرده، دلایلی وجود دارند که سبب میشوند باور کنیم ساخته بعدی آنها محصولی خاصتر از همیشه باشد. حالا که صنعت بازی به خوبی وارد نسل فعلی شده، احتمال انتشار عناوین بین نسلی کمتر خواهد بود و From Software میتواند با توانایی و آزادیِ عمل بیشتری ایدههای جاهطلبانهی خود را پیادهسازی کند. علاوه بر این اکنون که استودیو به تعادل خوبی میان مبارزات چالشبرانگیز و توانایی جذب بازیکنان دست پیدا کرده، میتواند فرمول فعلی را برای بازی بعدی خود بهبود بخشیده و پیشرفت دهد.
بازی بعدی From Software احتمالا فقط برروی کنسولهای نسل فعلی عرضه خواهد شد
بازی Elden Ring به محض انتشار با ستایشی عظیم مواجه شد و توانست با کسب میانگین امتیازات 97 در وبسایت Opencritic به یکی از پر افتخارترین عناوین این سایت تبدیل شود. عدهی کثیری از منتقدین طراحیِ جهانباز آن را تحسین کرده و خب دیدن دلیلش هم چندان سخت نیست. برخلاف سری Dark Souls که سطوحی به هم پیوسته که همانند تار عنکبوت به یکدیگر میپیوندد را ارائه میکند، Elden Ring کاملا جهانباز بوده و به بازیکنان اجازه میدهد تا به هر ترتیبی که میخواهند به سراغ چالشهای بازی بروند. محیطهایی که برای کاوش طراحی شدهاند، به شدت زیاد بوده و بازیکنان میتوانند در مراتع مملو از خرابههای قدیمی گشت و گذار کرده و تنها چند دقیقه بعد خود را در میان باتلاقی عظیم پیدا کنند. منتقدین همچنین از عدم دست نگهداشتن بازی و باج ندادن به گیمر و اینکه چگونه اجازه میدهد بازیکن از رازهای بازی سر در آورده و ماجراجوییِ مخصوص خود را بسازد نیز صحبت کردند.
علیرغم تمامی تمجیدها، انتقادات تقریبا زیادی به عملکرد فنی بازی به خصوص برروی کنسولهای نسل قبل وجود داشت. در زمان عرضه بررسی فنیِ وبسایت تخصصی Digital Foundry اعلام کرد که Elden Ring برروی کنسول Xbox One "تجربهای تقریبا ناراضیکننده" ارائه داده و برروی PS4 نیز "با ارفاق قابل بازی است". در حالی که تجربهی Elden Ring برروی کنسولهای نسل پیشین کمی آزاردهنده است، واضحا بازی تلاش کرده از تمام قدرت سیستمها استفاده کند.
با انتشار بازی بعدی From Software زمان کافی از نسل قبلی کنسولها گذشته و نیاز به عرضه میان نسلی آن کاهش پیدا میکند. هنگامی که From Software بتواند به طور کامل برروی کنسولهای نسل فعلی تمرکز کند، شاهد عملکرد فنی ضعیفِ کمتر و مزیتهای بیشتری از جمله لودینگهای سریعتر و جلوههای بصری بهتر خواهیم بود.
استودیو From Software بهترین تعادل ممکن را پیدا کرده است
با اینکه بازیهای From Software مرتبا مورد تحسین منتقدین قرار گرفتهاند، بسیاری از بازیکنان به خاطر دشواری بیش از حد و عدم پذیرش استانداردهای راحتی که در دیگر بازیهای هم ژانر رایج است، هنگام تجربه آنها تقلا کرده و تا حدی اذیت میشدند. این بازیها هرگز داستان را به راحتی به خورد بازیکن نداده و در عوض گیمر را به استفاده از سرنخهای مختلف، جمعآوری اطلاعات در طول گیمپلی و کنار هم قرار دادن جزئیات سوق دادهاند. علاوه بر این، در بازیهای Dark Souls زمانی که بازیکن میمیرد، در کنار Bonefire زنده میشود؛ این بدین معناست که گاهی اوقات بازیکنان برای دوباره به چالش کشیدن یک باس باید مسافتی مشخص را طی کنند.
از این منظر Elden Ring بدون شک راحتترین بازی From Software بوده و تا حدی با بازیکن راه میآید اما با این وجود در مورد دشواری و سختیـی که طرفداران From Software به آن عادت کردهاند، کوتاهی و سازش نمیکند. برای آسانتر کردن سفر در دنیای وسیعِ Elden Ring، بازیکنان میتوانند اسب خود را به سرعت احضار کرده و با سوارشدن بر مسیر باد، مسافتها و صخرههای مختلف بازی را طی کنند. همچنین به لطف وجود مجسمههای کوچکِ Stakes of Marika که حکم نقاط ریسپاون و زندهشدن را دارند، بازیکنان میتوانند راحتتر با باسها مبارزه کرده و بلافاصله پس از مردن، دوباره به مصاف آنها بروند. آپدیتهایی که پس از عرضه Elden Ring منتشر شدهاند نیز با افزایش قدرت برخی از اسلحهها و جادوهای مختلف و همچنین متعادلتر کردن تعداد اندکی از باسها، سبب آسانتر شدن بازی شدهاند.
اکنون که From Software به فرمولی مناسب دست پیدا کرده و میتواند در عین حفظکردن دشواریِ ظالمانهی خود بازی را تا حد ممکن بیشتر در دسترس قرار دهد، استودیو میتواند زمان خود را به دقیقتر کردن و بهبود این فرمول اختصاص دهد. در حالی که باسهای سخت و مردنهای مکرر همگی بخشی از تجربهی From Software هستند، ویژگیهای رایجی که استرس بازیکن را کمتر میکنند نیز راه خود را به بازیهای این استودیو پیدا کردهاند و از همین رو ساختههای آیندهی آنها برای بازیکنان تازهوارد روانتر خواهند بود.
From Software فراتر از مرزهای بازی در حال گسترش است
موفقیت Elden Ring حتی برای خودِ استودیو و ناشر آن یعنی Bandai Namco هم غافلگیرکننده بود. در یک بیانیه مطبوعاتی در ژاپن، مدیر و مغز متفکر استودیو From Software یعنی "هیدتاکا میازاکی" از حمایت طرفداران تشکر و اعلام کرد که Elden Ring علاوه بر دنیای بازی وارد دیگر بخشهای سرگرمی نیز خواهد شد. این برای بازیکنانی که نمیتوانند از Elden Ring سیر شوند خبر بسیار خوبی بوده چرا که در را برای اقتباس های کمیک، سینمایی و تلوزیونی از دنیای Elden Ring باز میکند. همچنین این بیانیه نشان میدهد که From Software به مرزهایی فراتر از گیمینگ فکر میکند و میخواهد ایدهها و IPهای خود را به فراتر از مرزهای تعریفشدهی فعلی گسترش دهد.
اصلا نمیتوان حدس زد From Software قصد دارد با بازی بعدی خود چه ایدههای جاهطلبانهای را اجرا کرده و چگونه آنها را با دیگر اشکال سرگرمی و رسانه نظیر کمیک و سریال تلوزیونی ترکیب کند. برخی حدس میزنند که بازی بعدی این استودیو Elden Ring 2 خواهد بود؛ حدسی که منطقی است زیرا به استودیو اجازه میدهد برروی محبوبیت برندِ Elden Ring سرمایهگذاری کرده و دنیای بازی را گسترش دهد. امیدواریم اگر قرار است دنبالهای برای Elden Ring ساخته شود، با اسپینآفهایی که پیش از این توسط میازاکی وعده داده شدهاند همراه باشند.
همانطور که بالاتر گفتم، From Software هنوز هیچ جزئیاتی از پروژه بعدی خود به اشتراک نگذاشته است؛ اگرچه بسیاری گمان میکنند به زودی شاهد رونمایی از یک DLC برای Elden Ring خواهیم بود. همچنین شایعاتی منتشر شده که ادعا دارند استودیو با IP انحصاری Bloodborne مشغول بوده و یا برنامههایی برای انتشار نسخهای جدید از سری Armored Core در سر دارد. اگر From Software بتواند هر چیزی که از Elden Ring یاد گرفته را بهبود بخشیده و در بازی بعدی خود پیادهسازی کند، احتمال دارد به زودی شاهد انتشار بهترین ساختهی آنها باشیم.
بازی Elden Ring هم اکنون برروی کنسولهای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X,S و پلتفرم PC در دسترس است. شما میتوانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: GameRant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.