برخی از ویژگی‌های Elden Ring که دوست داریم در Bloodborne 2 هم آن‌ها را مشاهده کنیم

برخی از ویژگی‌های Elden Ring که دوست داریم در Bloodborne 2 هم آن‌ها را مشاهده کنیم

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 10 ماه و 4 روز پیش

فهرست مطالب

بازی Elden Ring نشان می‌دهد که Bloodborne 2 حداقل برروی کاغذ می‌تواند دنیایی جهان‌باز ارائه داده و کاملا فریبنده و سرگرم‌کننده باشد.

از Bloodborne اغلب به عنوان یکی از بهترین بازی‌های نسل PS4 یاد می‌شود بنابراین دیدن اینکه این IP به حال خود رها شده،‌ کمی ناراحت‌کننده است. تاکنون شایعات مختلفی پیرامون توسعه‌ی نسخه‌‌ی ریمستر یا آپگرید‌ شده، پورت برروی PC و حتی نسخه‌های بعدی منتشر شده اما هیچ کدام حقیقت پیدا نکرده‌اند. در واقع به وقوع پیوستن Bloodborne به شدت بعید است چرا که استودیو From Software و مغر متفکر آن یعنی "هیدتاکا میازاکی" علاقه‌ای به ساخت دنباله ندارند اما با این حال واضحا تقاضا برای Bloodborne 2 به شدت بالاست.

همانطور که بالاتر گفتم، احتمالا هیچگاه شاهد ساخته‌شدن Bloodborne 2 نباشیم اما اگر روزی هم این اتفاق بیافتد، به نظرم بهتر است در چند زمینه از Elden Ring پیروی کند. نیازی نیست از این به بعد تمامی بازی‌های From Software جهان‌باز باشند اما شاید Bloodborne 2 ارزش بزرگ‌تر‌ شدن و گسترش را داشته باشد. از این گذشته، شهر Yharnam از همان اول هم بسیار گسترده بود و از همین رو ساخت جهانی وسیع‌تر چندان هم دشوار نیست. این کار همچنین سبب خواهد شد تا بهترین ویژگی‌های Bloodborne و Elden Ring به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

ویژگی‌های دنیای جهان‌باز Elden Ring در Bloodborne 2

مشخصا Bloodborne 2 باید از محیط گوتیک و ویکتوریاییِ خود استفاده کرده و آن‌ها را با ویژگی‌های Elden Ring تطبیق دهد. شاید بتوان دوباره به سراغ Yharnam رفت اما مکان‌های دیگر را باید به همان اندازه گسترش داد. برای مثال، می‌توان حومه‌های بسیاری برای گشت و گذار اضافه کرد و حتی مناطق و شهرهای جدیدی جهت کاوش ساخت. حتی فکر کردن به جزئیاتی که همراه با گسترش‌دادن شهر Yharnam و کلیسای شفا‌بخش (Healing Church) به بازی اضافه می‌شود، جالب و هیجان‌انگیز است.

البته چیزهایی همانند Stakes of Marika هم باید به بازی اضافه شوند و از آنجایی که Elden Ring در ارائه‌ی Sites of Grace تا حد خوبی دست و دلباز است، فانوس‌های Bloodborne 2 هم باید به همان اندازه در دسترس باشند. درست همانند Elden Ring که دو فلاسک اصلی و آیتم Flask of Wondrous Physick را دارد، Blood Vialهای جدید هم می‌توانند بسیار مفید واقع شده و مطمئن شوند که گشت و گذار و نقاط اسپاون شدن چندان سخت‌گیرانه نیستند. دنیای جهان‌بازِ Elden Ring به خودیِ خود کاملا برای کاوش طراحی شده و به بازیکنان برای این کار پاداش مناسبی می‌دهد. البته این رویکرد تقریبا در تمامی بازی‌های Souls وجود دارد و Bloodborne 2 هم می‌تواند به خوبی با این استایل تطبیق پیدا کند. برای اینکه دسترسی به مکان‌های مختلف آسان‌تر باشد نیز سواری‌‌ـی همانند Torrent برای شکارچیِ Bloodborne فوق‌العاده خواهد بود و حتی اعتبار و لذت بیشتری به "شکار" می‌بخشد. مثلا می‌توان بازی را به صورتی طراحی کرد که شکار یا تعقیب‌کردن برخی از خدایان قدیمی بر اساس دنیای جهان‌بازِ Bloodborne 2 گسترش یافته و بر مبنای آن بنا شوند.

در حقیقت با اینکه شاید خیلی ساده به نظر برسد، بدون شک استفاده از رویکرد جهان‌بازِ Elden Ring و پیاده‌سازی اکتشاف‌ها،‌ چالش‌ها و پاداش‌های بازی در Bloodborne 2 کاملا مورد استقبال قرار خواهد گرفت. مثلا ممکن است شاهد سرزمین‌هایی شبیه Caelid باشیم که علیرغم جالب بودن کاملا خطرناک هستند؛ عناصر جهان‌سازی نظیر عوض‌شدن پایتخت Leyndell پس از برخی اتفاقات، می‌تواند با اضافه‌شدن شهری شبیه به Yharnam حس زندگی به Bloodborne 2 بخشیده و هزاران ویژگی دیگر نظیر مکان‌های کاملا پنهان، پازل‌های پراکنده در دنیای بازی مثل مدالیون مخفی و موارد دیگر هم می‌توانند دنیای بازی را کاربردی و زیبا کنند.

سیاهچاله‌های Elden Ring، سیاهچاله‌های Legacy و Chalice Dungeonهای Bloodborne

یکی از بخش‌های فرعی و تقریبا بی‌ربطِ Bloodborne، بخش Chalice Dungeonهای بازی که در Hunter’s Dream قرار داشته، هستند. با این حال،‌ برای جان بخشیدن به دنیای گسترده Bloodborne، دیدن برخی ساهچاله‌های معمولی و Legacy (قلعه‌ها و مناطقی خاص نظیر Stormveil Castle یا Volcano Manor که چالش‌ها و پاداش‌های خاصی دارند) که براساس Chalice Dungeonها توسعه یافته‌اند، بسیار عالی خواهد بود.

شاید Chalice Dungeonها و تشریفات آن‌ها تنها به گورستان‌ها یا سنگ قبرهایی خاص اختصاص داده‌ شده و فقط بتوان وقتی بقیه مناطق فرعی کاوش شده‌اند به آن‌ها دسترسی داشت. و سپس این تشریفات هم عمق بیشتری به سیاهچاله‌ها بخشیده و آن‌ها را به Chalice Dungeonها گسترش داده یا قفل آن‌ها را به سادگی باز کند. البته در حال حاضر، میان سیاهچاله‌های Legacy و Chalice Dungeonها تفاوت بزرگی وجود دارد اما به نوعی ترکیب کردن عمق Chalice Dungeonها با طراحی سیاهچاله‌های Legacy و پراکنده‌کردن آن‌ها در سراسر دنیای بازی می‌تواند سبب به وجود آمدن برخوردها و اتفاقات جالبی شود.

تنوع بیلد و استایل‌های Elden Ring و عمق استایل‌های Bloodborne می‌تواند دنباله‌ای عالی را رقم بزند

اگر Bloodborne 2 بخواهد اساسا از فرمول و طراحیِ جهان‌بازِ Elden Ring‌ پیروی کند، بهترین کار این است که تنوع بیلدهای (Build:چیدمانی خاص از آیتم‌ها، مهارت‌ها و دیگر تجهیزاتی که یک شخصیت به بهترین شکل ممکن برای غلبه بر موانع بازی از آن‌ها استفاده می‌کند. بیلدها معمولا براساس ویژگی‌های خاص شخصیت و استایل بازی‌کردن گیمر هستند) Elden Ring با عمق بیلدهای Bloodborne ترکیب شوند. در حالی که در Elden Ring بیلدها و استایل‌هایی وجود دارند که واضحا قوی‌تر از بقیه هستند، رویکرد و نحوه استفاده از آن‌ها به شدت متفاوت است. بله، مطمئنا استایل Rivers of Blood برای بیلدِ خون‌ریزی فوق‌العاده است اما برای خاص کردنِ آن راه‌های بسیاری وجود دارد. Dex ،Strength ، Faith ، Magic و تمامی بیلدهای فرعی دیگر گزینه‌های بسیاری دارند، اما لزوما از عمق زیادی برخوردار نیستند.

در همین حال، تنوع بیلدهای Bloodborne تا حدی کمتر بوده اما عمق هر اسلحه شگفت‌انگیز است. این بدین دلیل است که Bloodborne به لطف اسلحه‌هایی که در دست چپ و راست (که به ترتیب با نام سلاح‌های offhand و trick شناخته می‌شوند) شخصیت قرار می‌گیرد، خود را از بازی‌های دیگر جدا کرده و در نتیجه ترکیب‌کردن این دو در Bloodborne 2 فوق‌العاده خواهد بود. هر آماری نظیر Strength ،Dex ،Faith ،Bloodtinge ،Arcane و غیره می‌تواند جزئی کلیدی از بیلدهای مختلف باشد و توسط ده‌ها اسلحه‌ی جذاب و متفاوت پشتیبانی شود. این می‌تواند به سادگیِ استفاده از یک تپانچه‌ی کوچک به عنوان عصایی کوتاه برای جادو و یا به پیچیدگیِ استفاده از یک اسلحه غول‌آسا به عنوان یک تفنگ مسلسل عظیم باشد و مفاهیمِ عمق و تنوع را به جلو پیش برده و بهبود بخشد.

ممکن است Bloodborne 2 هیچگاه ساخته نشود اما این بدان معنا نیست که ساخت آن اشتباه است. گرفتن درس‌های کافی از Elden Ring و ترکیب آن‌ها با ویژگی‌های منحصر به فردِ Bloodborne می‌تواند منجر به ساخت دنباله‌ای فراموش‌نشدنی شود.

بازی Elden Ring هم‌ اکنون برروی کنسول‌های PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X,S و پلتفرم PC در دسترس است. عنوان Bloodborne نیز به صورت انحصاری برروی PS4 قابل بازی است.

نظر شما چیست؟ به نظرتان اگر روزی From Software به سراغ ساخت دنباله‌ای برای Bloodborne برود، می‌تواند با الهام گرفتن از Elden Ring چه ویژگی‌هایی را به بازی اضافه کند؟ شما می‌‌توانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط