«بازی Elden Ring من را به دیوانه و خورهی افسانهها و داستانها Souls تبدیل کرده است!»
هرگز فکرش را هم نمیکردم که یکی از بازیهای استودیو From Software بتواند به این اندازهای که داستانگویی و دنیای Elden Ring من را شیفته و متحیر کرده، من را به خود جذب کند.
من همیشه از سبک داستانگویی ساده و مینیمالیستی استودیو From Software در بازیهای مختلف ژانر Soulsborne تقدیر کرده و به شدت از آن استقبال میکنم اما همچنین از آن دسته افرادی نبودم که کاملا شیفتهی آن شده و به صورت وسواسگونهای غرق آنها شوم. کم و بیش میدانستم چه اتفاقاتی در حال رخدادن است. من مفهوم The First Flame و تمامی موارد مرتبط و شبیه به آن را فهمیده بودم؛ فقط همانطور که برخی طرفداران عمل میکردند نبوده و خط به خط توضیحات هر آیتم را نمیخواندم – اگرچه همیشه به تعهد و علاقه آنها احترام میگذاشتم.
و خب پسر اکنون واقعا خوشحالم که در گذشته آن افراد را مسخره نکردم – چرا که Elden Ring من را به یکی از همان آدمها تبدیل کرده است. و نمیتوانم هم دقیقا تشخیص بدهم که به چه دلیلی این تغییر در من ایجاد شده است.
شاید این به خاطر حضور و تاثیرگذاری جورج آر.آر.مارتین بر جهان و روایت بازی باشد. اگرچه دخالت مارتین ظاهرا محدود به بیان داستانها و پسزمینههای Lands Between قبل از رویدادهای Elden Ring بوده است که البته همین بخش هم به خودیِ خود یکی از جذابترین جنبههای روایت و داستان بازی را تشکیل میدهد – خلقکردن و نشان دادن اینکه قبل از "در هم شکستن بزرگ" (Shattering) و از هم پاشیدن دنیا، وضعیت آن چگونه بوده است.
اما با این وجود باز هم بخش زیادی از داستان درباره آن رویدادها و چیزهایی است که پس از آن اتفاق افتاده است – رشتههای روایی بیشتر توسط From Software هدایت میشوند چرا که میخواهند مطمئن شوند نوشتههای مارتین برروی جریان داستان اصلی Elden Ring تاثیر نمیگذارد. به ندرت پیش میآید که عنوانی که چنین جدایی مقدسی میان "کلیسا و دولت" (در اینجا منظور گیمپلی و داستان است) ایجاد میکند، بتواند در هر 2 زمینه کاملا موفق شود – اما ٍElden Ring این کار را به نحو احسن انجام داده است.
شاید وسواس و علاقهی شدیدی که اخیرا به دنیای جهانباز Elden Ring پیدا کردهام و اینکه میتوان المانهای داستانی را بر فراز تپههای متحرک و خرابههای نابود شده این سرزمین از هم پاشیده دید، مرتبط باشد. درست است که Elden Ring برخی از اشکالات کلاسیک دنیاهای جهانباز (نظیر دخمهها و خرابههایی با نقشه یکسان و مشابه) را دارد اما به خاطر به شدت ماهرانه سر هم شدن آنها و استفاده از عناصر طراحی منحصر به فرد و طراحی هوشمندانه، به ندرت متوجه چنین تکرارهایی میشوید. بلکه به جای آن، ذهنتان به سمت مسائل دیگر نظیر داستان بزرگتر و هدف اصلی سوق داده میشود.
قبلا چنین نکتهای را در نظر نگرفته بودم، اما به نظر میرسد که با توجه به روشهایی داستانسرایی From Software، استایل طراحیِ پایانِ باز بهترین و مناسبترین گزینه برای این استودیو باشد. شما با سرعت خود اسرار مختلف را کشف کرده و تکههای روایت بازی را به صورت طبیعیتری در کنار یکدیگر قرار میدهید – مطابق با روش اکتشاف و گشت و گذار خاص خودتان به طور طبیعی بیشتر و بیشتر در بازی پیش میروید.
این واقعیت را هم در نظر بگیرید که این بازی از هر تجربهی Soulsborne دیگری که توسط استودیو From Software ساخته شده، زندهتر به نظر میرسد؛ دنیایی پر از شخصیتهای جذاب، دوستداشتنی و بله، نفرتانگیز – با این حال اغلب حتی ملاقات با آنها اختیاری است. چه برسد به پیشروی در خط داستانی و تاثیرگذاری آنها در روایت کلی!
شاید به همین دلیل است؛ آزادی عمل Elden Ring حس وسواس و علاقهی شدید من را هدایت میکند؛ زیرا هیچ مسیر مشخصی وجود ندارد و در نتیجه ذهن من دائما به نکتههایی که ممکن است از دست داده باشم و اینکه آنها میتوانند چه پیامدهایی برای داستانی که پیش از این درک کردهام داشته باشند، فکر کرده و باعث میشود تا بیشتر و بیشترخورهی Elden Ring شوم.
هر چه که هست، کاملا من را گرفتار کرده؛ پس از 90 ساعت تجربهی بازی، به پایان رساندن آن و به دست آوردن تمامی اچیومنتهای ممکن، حالا فقط در The Lands Between پرسه میزنم و تلاش میکنم با خواندن توضیحات تمامیِ آیتمها قبل از شروع New Game Plus هر آن چه که میتوانم را جمعآوری کرده و تکههای مختلف را کنار هم قرار دهم. این واقعیت که من هنوز از این بازی خسته نشدهام یک معجزه است: در این مرحله با دیدن تمامی محتویات و چیزهای مهمی که بازی برای ارائه داشته، علاقه و توجه خودم را کاملا به روایت جذاب بازی اختصاص دادهام. من یک دیوانه و خورهی داستان و روایتهای Souls شدهام و با آغوش باز این موضوع را میپذیرم.
نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما هم بیش از حد شیفته دنیای جهانباز Elden Ring و رازهای آن شدهاید؟ شما میتوانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: VG247
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.