این روزها کمتر کسی است که شهرت و آوازه استودیو محبوب From Software را نشنیده باشد یا یکی از ساختههای شاهکار آن را تجربه نکرده باشد. عناوینی که یکی پس از دیگری شاهکارهای این صنعت بودند و استانداردهای تعریف شده برای هر سبک را تغییر دادند. عرضه عنوان Elden Ring هم به نوعی مهر تاییدی بر مهارت این استودیو بود و باری دیگر ثابت کرد که چرا این استودیو دقیقا میداند که در چه مسیری قرار دارد و به سمت کدام هدف، بدون توجه به جهان پیرامون و حاشیههای آن، حرکت کند. در واقع نگرانی بسیاری از طرفداران عناوین این استودیو و سایر گیمرها جهان باز بودن Elden Ring بود، اما این استودیو نشان داد حتی در اولین ساخته جهان باز خود نیز میتواند یکه تازی کند! اما امروز میخواهیم در مورد آینده جدیدترین ساخته این استودیو صحبت کنیم. با در نظر گرفتن سری بازی Dark Souls، Bloodborne و موارد ساخته شده دیگر، ما به آینده جدیدترین محصول From Software نگاه میکنیم و اتفاقات احتمالی برای آن را حدس میزنیم. برای بررسی این موضوع با اگزوگیم همراه باشید.
عنوان Elden Ring چندی پیش عرضه شد و توانست صدها ساعت محتوای بسیار جذاب و درگیر کننده از سری Soulsborn را در کمال زیبایی به گیمر ارائه دهد. این عنوان به خودی خود محتوای بسیار زیادی برای تجربه دارد به طوری که فکر گیمر تا چند هفته ابتدایی تجربه آن، به سمت بسته الحاقی و محتوای بیشتر برای تجربه نمیرود، اما در هر حال طرفداران همواره در تب و تاب و حدس و گمان در مورد آنچه که ممکن است پس از عرضه بازی محبوب خود برای آن منتشر شود، بودهاند. استودیو FromSoftware سابقهای غنی در افزودن DLC های معنی دار و خاطره انگیز به بازیهای خود دارد. از افزونهی Dark Souls 3: Ringed City گرفته تا بسته الحاقی Old Hunters برای Bloodborne که هردو به اندازه خود بازی، بینظیر و لذت بخش بودند. من شخصا رویکرد FromSoftware برای محتوای پس از عرضه بازی را یکی از بهترینها تاکتیکها در بین استودیوها و توسعه دهندگان فعلی صنعت بازی میدانم. اما شرایط برای Elden Ring و DLC احتمالی آن به چه صورت خواهد بود؟
سرزمین The Lands Between یک نقشه گسترده و ترسناک است، پر از اسرار خوفناک برای یافتن و مناطق مخفی برای کاوش. اما حتی با وجود حجم سرگیجهآور محتوای موجود در Elden Ring و نقشه عظیم آن در حال حاضر، میخواهم نگاهی به آنچه ممکن است در محتوای پس از عرضه بازی وجود داشته باشد بیندازم. نظرات اخیر From Software در مورد آخرین ساخته خود حاکی از آن است که کار این استودیو با عنوان Elden Ring، هنوز به پایان نرسیده است. صحت این موضوع زمانی افزایش مییابد که رئیس و مدیر عامل Bandai Namco، یعنی "یاسو میاکاوا" (Yasuo Miyakawa) در این مورد بیان کرده است: " ما به تلاش خود برای گسترش این نام تجاری (Elden Ring)، فراتر از خود بازی و (برای قرار گرفتن) در زندگی روزمره همه ادامه خواهیم داد"
اینکه این موضوع دقیقاً چه معنایی میتواند داشته باشد، در آیندهای نزدیک مشخص خواهد شد، اما من میخواستم آنچه را که From Software میتواند، و باید، در مرحله بعد با Elden Ring انجام دهد را بیان کنم. من پیشبینیهایم را نسبتاً گسترده نگه داشتهام، که در نتیجه در بین صحبتهای خود از افزودنیهای کوچکتر مانند کلاسهای جدید، سلاحها، و آیتمهای جدید لباس و غیره اجتناب کردهام تا در عوض بتوانم از تاریخچه بستههای الحاقی عناوین Souls برای رویاپردازی بستههای الحاقی بزرگتر و مکانیزمهای جدید استفاده کنم. بیایید با آنچه میدانیم شروع کنیم.
بسته الحاقی بازی Elden Ring - تا کنون چه میدانیم؟
اگرچه Elden Ring چندی پیش عرضه شده و شاید توسعه دهندگان هنوز فرصت کافی برای توسعه بسته الحاقی نداشته باشند، اما گیمرها با چشمانی چون عقاب هر اینچ از The Lands Between را جستوجو میکنند و به دنبال نکاتی در مورد موارد احتمالی برای عرضه در آینده هستند. به نظر میرسد که "لنس مکدونالد" (Lance McDonald)، مادساز سری بازیهای Souls، با استفاده از یک دوربین آزاد برای کاوش در Coliseum، در Caelid به طلا دست یافته است!
من خودم موفق شدم به این مکان بروم و یک Coliseum بزرگ با یک آیتم چند نفره در خارج از درها پیدا کردم. از این موضوع میتوان اینطور نتیجه گرفت که Elden Ring میتواند به زودی نوعی محتوای PvP را دریافت کند، که به گیمرها اجازه میدهد تا به صورت گروهی با همدیگر مبارزه کنند، که به نوعی میتوان آن را شبیه به Undead Matches در عنوان Dark Souls 3 در نظر گرفت. این نکته نیز قابل توجه است که چنین مکانهای Coliseum مانندی در سرتاسر نقشه وجود دارند، بنابراین احتمالا محتوای PvP بیشتری ممکن است در راه باشد.
آیا بسته الحاقی Elden Ring میتواند بر روی PvE متمرکز باشد؟
مناطق PvE را نیز میتوان در Elden Ring گسترش داد. این بازی تاکید زیادی بر بخش چندنفره کوآپ دارد، حتی برخی از ماموریتهای خود را به سیستم معروف احضار در سری بازیهای میازاکی گره میزند. عنوان Elden Ring دارای یک رویکرد کاملاً دوستانه و سادهتر به نسبت سایر بازیهای این استودیو برای بخش چند نفره است، و به احتمال زیاد From Software از آن به عنوان یک نکته کلیدی در توسعه محتوای بعدی استفاده خواهد کرد. دقیقاً مانند Chalice Dungeons از Bloodborne (و Legacy Dungeons که اکنون در Elden Ring وجود دارد)، سیاهچالهای جدید متمرکز بر PvE راهی عالی برای ترغیب گیمرها در جهت بازگشت به بازی خواهند بود. Boss-Rash یا کاوش در سیاهچال به سبک Raid، عمق جدیدی به بازی چند نفره اضافه میکند و برای تشویق گیمرها به ساختن گروه خود و انجام بازی به شکل گروهی بسیار موثر خواهد بود.
رفتن به مناطق زیرزمینی در بسته الحاقی بازی Elden Ring
هرکسی که تنها چند ساعت برای تجربه Elden Ring وقت گذاشته باشد، بدون شک مناطق زیرزمینی وسیعی را که در زیر Limgrave و Altus Plateau پنهان شده، کشف کرده است. طبق بررسی دقیق، شهرهایی که برای کاوش در اعماق تاریک Nokron و Ainsel وجود دارند (حتی با وجود چنین مناطق بزرگی که باید در آن به گشت و گذار بپردازید)، همچنان فضای زیادی برای گسترش جهان زیرزمینی Elden Ring وجود دارد. پس از عرضه DLC برای بازیهای گذشته، From Software نشان داده است که در باز کردن مناطقی که قبلاً به نقشههای موجود گره خوردهاند، استاد است؛ و آنها را در بین مناطق قابل دسترسی، با ورودیهای پنهان اما در دید گیمر، قرار میدهد. اگر عناوین قبلی این استودیو را تجربه کرده باشید، جمله ذکر شده را با گوشت و پوست و استخوان احساس کردهاید!
من میتوانستم فضاهای زیرزمینی کاملا جدیدی را ببینم که در زیر مناطقی مانند The Weeping Peninsula یا Volcano Manor وجود دارند و به بازی اضافه میشوند. در حالی که این DLC احتمالی بر روی افزودن مناطق جدید تمرکز میکند، فرصتی جالب برای پیوند دادن ماموریتهای جانبی زیادی که توسط Blaidd و Sellen انجام شده است وجود دارد. Siofra River به راحتی یکی از زیباترین مناطق عنوان Elden Ring در حال حاضر است، بنابراین من دوست دارم ببینم چه چیزی حتی عمیقتر در زیر خاک آن یافت میشود.
آیا بسته الحاقی بازی Elden Ring به اقیانوسها می رود؟
هنگام پیش بینی محتوای جدید برای Elden Ring تصمیم گرفتم نگاهی طولانی و دقیق به نقشه بیندازم. من متوجه شدم در حالی که یک خشکی عظیم وجود دارد که باید از طریق آن به جستجو و و کاوش در محیط بازی پرداخت، اکثر نقشه Elden Ring از اقیانوس تشکیل شده است. نه تنها این مورد، بلکه جزئیات قابل توجهی نیز به این اقیانوس اضافه شده است که تصاویر کوچکی از غرق شدن کشتیها و نوشتههای ناخوانا روی رنگ آبی عمیق را نشان میدهد.
من دوست دارم DLC ای را ببینم که به اقیانوسهای اطراف The Lands Between میپردازد، شاید راهی را برای گیمرها ارائه دهد تا به کشتیهای غرقشده در اطراف خط ساحلی دست پیدا کنند. حتی سابقهای برای این مورد وجود دارد، در عنوان Dark Souls 2 در مناطقی مانند No-Man's Wharf که سابقه حضور دزدان دریایی دارد و در یک رویارویی با باس فایت Ghost Ship به پایان میرسد، یک کات سین عالی وجود دارد که گیمر در آن به دوردستها میرود و به تکمیل شدن بخشی از معمای داستان بازی میپردازد.
پس این احتمال برای Elden Ring نیز وجود دارد. حتی وسوسهانگیزتر، ابرهای عظیمی هستند که بخشهای بزرگی از اقیانوس را از نقشه پنهان میکنند. آیا میتوانیم بسته الحاقی را ببینیم که اکتشاف در دریا را برای گیمر باز میکند؟ یا From Software میخواهد محتویاتی با مضمون دزدان دریایی را در بسته الحاقی آخرین ساخته خود قرار دهد و همگان را شگفت زده کند؟ تنها زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد…
بسته الحاقی بازی Elden Ring چگونه خود را در داستان اصلی قرار میدهد؟
در نهایت، میخواهم روی DLC مرتبط با داستان که میتواند دنیای Elden Ring را گسترش دهد، صحبت کنم. The Shattering یک رویداد محوری است که در داستان اصلی بازتاب مییابد و به تعریف دنیایی که در Elden Ring به جستجوی آن میپردازید کمک میکند. حدس من این است که ما تعدادی DLC دریافت خواهیم کرد که برخی از آنها زمانی قبل از The Shattering را بررسی میکنند، به گونهای که به تلاشی برای سفر در زمان و ایجاد حلقههای بیپایان و ناگسستنی، تولد دوباره و نابودی متمایل میشود. Scarlet Rot جالبترین موضوعی است که میتوان در اینجا گسترش داد، چرا که شاهد حضور Maquella و Malenia که نقشهای محوری در گسترش نابودی در سرتاسر Caelid دارند هستیم.
بازدید از Caelid پیش از نابودی میتواند زمینه اصلی برای این بسته الحاقی باشد، زیرا Tarnished به گذشته برمیگردد تا چرخه تخریب را که Lands Between را آزار میدهد، بشکند. این موضوع به توسعه دهندگان اجازه میدهد تا مکانیزمهای جنگی جدید، یعنی سلاحهای متمرکز و Ashes of War را به بازی اضافه کنند. همانطور که در Sekiro و در سری Dark Souls مشهود است، From Software دوست دارد موضوعات مربوط به اعضای مصنوعی بدن و قدرتهایی برای جنگجویان خاص را بیشتر و بیشتر در عناوین خود قرار دهد.
زره Unalloyed Gold میتواند برای کنترل Scarlet Rot استفاده شود و دشمنان جدید مبتنی بر Rot میتوانند دشمنان واقعاً مهیبی باشند. گسترش داستان Scarlet Rot در بطن Bloodborne: The Old Hunters میتواند بهترین راه برای پیوند با داستانهای پیش از The Shattering باشد و به بازیکنان این فرصت را بدهد که از نسخه متفاوت Caelid دیدن کنند. در این بین و طبق انتظار، اسلحهها، باس فایتها و مناطق جدید نیز میتوانند به نمایش گذاشته شوند.
همچنین گیمرها تلاش میکنند تا وقایعی را که توسط دنبال کنندگان خط داستانی Millicent در داستان اصلی Elden Ringصورت میگیرد، متوقف کنند. ما میتوانیم درباره برنامههای Gowry بیشتر بیاموزیم، انگیزهها و سرنوشت Malenia را که منجر به The Shattering میشود، بررسی کنیم و به گیمرها اجازه دهیم با نسخههای جوانتر باس فایتهایی مانند Starscourge Radahn رو به رو شوند.
آیا به تجربه عنوان Elden Ring پرداختهاید؟ نظر شما در خصوص این بازی و سایر عناوین ساخته شده توسط استودیو From Software چیست؟ به نظر شما در بسته الحاقی این بازی چه مواردی میتواند قرار بگیرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: VG247
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.