سونی با بی‌توجهی به آیپی Bloodborne، فرصت درآمدزایی بزرگی را نادیده گرفته است!

سونی با بی‌توجهی به آیپی Bloodborne، فرصت درآمدزایی بزرگی را نادیده گرفته است!

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 9 ماه و 16 روز پیش

فهرست مطالب

همیشه جالب است که ببینیم یک شرکت با طرفدارانش چگونه تعامل برقرار می‌کند. به عنوان مثال، اولین اکران فیلم Morbius به صدها جوک و میم تبدیل شد، و این دقیقاً به این دلیل نبود که فیلم دارای صحنه‌های بسیار خنده‌دار یا مرحکی است. این یک رویدادی بود که فقط به لطف ویژگی غیرقابل پیش‌بینی اینترنت رقم خورد و بخاطر آن سونی تصمیم گرفت دوباره Morbius را در سینماها منتشر کند.

در همین حال، تعدادی از طرفداران بودند که شایعات ریمیک Last of Us را باور نکردند، فقط به این دلیل که بازی لزوماً نیازی به بازسازی نداشت. نسخه ریمستر شده‌‌ی بازی به اندازه کافی‌ خوب است، اما آن‌ها تصمیم گرفتند که نسخه ریمیک Last of Us را برای PS5 توسعه دهند. درست است که این شاید موضوع خیلی بزرگی نباشند، اما جالب است که این‌ها را می‌بینیم، در حالی که هیچ اتفاق جدیدی برای Bloodborne رخ نمی‌دهد.

چرا بلادبورن هیچ ریمیک، پورت PC یا نسخه جدیدی دریافت نمی‌کند؟

اگرچه Bloodborne توسط استودیوی FromSoftware توسعه یافته است، اما لازم به ذکر است که حقوق Bloodborne متعلق به سونی است. این بدان معناست که هر تصمیماتی در مورد این IP تنها بر عهده سونی است و اگرچه مدام شایعات مختلفی در مورد نسخه نسل جدید، ریمستر یا ریبوت و همچنین تقاضای مکرر برای پورت PC بازی می‌شنویم، هنوز هیچ چیزی به طور قطعی اعلام یا تایید نشده است. با این حال، با وجود اسقبال سونی از بازار PC و انتشار Spider Man برای این پلتفرم در پاییز، هنوز هیچ اتفاق یا خبر قابل توجهی برای Bloodborne وجود ندارد.

عنوان Bloodborne همچنان یک بازی محبوب و به‌روز است و بدون شک یکی از محبوب‌ترین عناوین FromSoftware به شمار می‌آید. با توجه به اینکه از زمان عرضهBloodborne  حدود هفت سال می‌گذرد، تعداد زیادی از مردم حاضرند برای نسخه 60 فریمی و سایر ارتقاهای کیفی Bloodborne هزینه کنند، اما همانطور که قبل‌تر گفته شد، هیچ چیز در مورد شایعات موجود در مورد آن درست به نظر نمی‌رسد. برخی پیشنهاد کرده‌اند که Bluepoint Games روی این عنوان در حال کار کردن است که منطقی به نظر می‌رسد، زیرا آن‌ها قبلا نسخه ریمیک بازیDemon’s Souls  را ساخته بودند، اما هنوز خبر رسمی درستی در این باره وجود ندارد.

علتش ممکن است به دلیل برخی تعهدات عجیب میان سونی و FromSoftware باشد، چرا که حتی اگر سونی مالک IP باشد، باز هم مشکلات زیادی در مورد قواعد مالکیت آن وجود دارد. اما اگر این خواسته‌ها، محبوبیت روز‌افزون بازی در شبکه‌های مجازی و واکنش‌ها به تک‌تک شایعه‌های نسخه PS5 و PC، نشان‌دهنده چیزی باشند، این است که بسیاری با کمال میل حاضرند برای آن هزینه کنند تا نسخه کامل‌تری از Bloodborne را دوباره تجربه کنند. این بازی اغلب به عنوان یکی از بهترین بازی‌های نسل PS4 مورد ستایش قرار می‌گیرد، بنابراین دیدن آن بر روی PC و PS5 بدون شک فوق العاده به نظر می‌رسد.

اگرچه ممکن است انجام این پروژه‌ها با سختی‌های احتمالی روبرو باشد، اما به نظر می‌رسد سونی با عدم استفاده حداکثری از Bloodborne، دارد پتانسیل بسیار بزرگی برای کسب درآمد را هدر می‌دهد.

بازی‌های The Last of Us Part I، God of War، Spider Man روی PC، و اکران مجدد Morbius در سینما، وقتی به بی‌توجهی سونی در زمینه Bloodborne نگاه می‌کنیم، همگی تصمیمات عجیبی به‌ نظر می‌رسند. همه عناوین گفته شده به خودی خود عناوین کامل و بزرگی هستند، اما فقط کافیست مقدار علاقه و انتظار طرفداران Bloodborne را با آن‌ها مقایسه کنید تا ازعمق ماجرا باخبر شوید.

منبع: GameRant

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط