فرنچایزهای غیر محتملی که برخلاف انتظار می‌توانند در ژانر Soulslike عملکرد خوبی داشته باشند

فرنچایزهای غیر محتملی که برخلاف انتظار می‌توانند در ژانر Soulslike عملکرد خوبی داشته باشند

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 8 ماه و 27 روز پیش

فهرست مطالب

فرمول آزمایش‌شده و اوریجینال ‌استودیو From Software که این روزها با نام Soulsborne شناخته می‌شود، تا کنون منبع الهام بازی‌های بسیاری بوده و به نظر ما چندین فرنچایز در سبک‌های دیگر وجود دارند که برخلاف انتظارات می‌توانند به بازی‌های Soulslike فوق‌العاده‌ای تبدیل شوند.

بازی‌های Soulsborne پس از عناوین موفقِ‌ متوالی، استودیو From Software را به مهره‌ای قدرتمند در صنعت بازی تبدیل کرده‌اند؛ این بازی‌ها که تقریبا از همه جهات چالش‌برانگیز بوده و بازیکن را به خاطر کوچک‌ترین اشتباهی مجازات می‌کنند، امروزه طرفدارانی خاص دارند که به شدت مشتاق تجربه‌هایی بیشتر در این ژانر هستند. پس از انتشار Elden Ring بسیاری از بازیکنان به این فکر می‌کنند که چه فرنچایزهای دیگری می‌توانند با الهام‌گیری از فرمول Soulsborne  گیم‌پلی خود را بهبود بخشیده و به عنوانی چالش‌برانگیز‌تر تبدیل شوند. در حال حاضر چندین بازی Soulslike موفق نظیر Star Wars Jedi: Fallen Order و Nioh وجود دارند که توانسته‌اند به خوبی فرمول From Software را در جهان‌ها و فرنچایزهای دیگر پیاده‌سازی کنند.

یک بازی برای اینکه خود را Soulslike بنامد، باید معیارهای خاصی را رعایت کند و خب بزرگ‌ترین آن‌ها این است که بازیکنان باید انتظار کشته شدن به دفعات متعدد را داشته باشند. همچنین این بازی‌ها به ارزی رایج که به صورت مداوم از آن برای ارتقای سطح شخصیت استفاده شده، نیاز دارند. ارزی که اگر بمیرید، تمامی آن را از دست می‌دهید. علاوه بر این موضوع، کشته شدن باید بخش‌هایی از جهان بازی را از نو تنظیم کرده و دشمنانی که قبلا کشته شده‌اند را نیز دوباره بازگرداند. با اینکه هر فرنچایزی مناسب فرمول Soulslike نیست، IPهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند خود را با این ژانر تطبیق داده، سطح و کیفیتِ کلی تجربه را بهبود بخشیده و به طرفداران چالشی جدید ارائه کنند.

سری بازی‌های InFamous

فرنچایز موفق و مافوق بشری استودیو Sucker Punch از چند سال پیش که دوباره به نقطه عطفی برای کنسول PS4 تبدیل شد، طرفداران را برای نسخه‌ای جدید از InFamous امیدوار نگه داشته است. با توجه به شایعات منتشر شده در رابطه با نسخه‌ای جدید از InFamous، دیدن اینکه این بازی با استفاده از فرمول Soulslike به چه چیزی تبدیل خواهد شد، قطعا جالب خواهد بود. یک بازی InFamous جدید احتمالا شامل یکی از دو پروتاگونیست قبلی این سری یعنی "کول مک‌گارث" یا "دلسین رو" خواهد بود اما می‌تواند کمی مسیر خود را تغییر داده و با پیروی از عناوین نقش‌آفرینی به بازیکنان اجازه دهد Conduitهای دلخواهِ خود را خلق کنند. دادن چنین آزادی و حق انتخابی به بازیکنان امکان استفاده از فرمول Soulslike را هم فراهم می‌کند.

با دنیایی مملو از دشمنان قدرتمند و خطرناک، استفاده از فرمول Soulslike در فرنچایز InFamous می‌تواند سطح جدیدی از دشواری را به این سری اضافه کند. این سری همین الان هم از ارز خاص خود با نام Karma برای ارتقا شخصیت‌ها استفاده می‌کند و جمع‌آوری Blast Shardها هم می‌تواند به هرچه Soulslikeتر شدن بازی کمک کند. علاوه بر این، دشمنان دنیای InFamous نیز به خوبی در چارچوب فرمول Soulslike جای می‌گیرند و می‌توانند در کنار دیگر ویژگی‌های این فرنچایز فرصت بازی در نقش Conduit‌ـی کاملا جدید که به تازگی قدرت‌هایش را کشف کرده را فراهم کنند.

سری بازی‌های The Witcher

سری The Witcher در چند سال اخیر به یکی از تاثیرگذارترین نقش‌آفرینی‌های صنعت بازی تبدیل شده و با مبارزات هیجان‌انگیز، دنیایی جهان‌باز و عظیم و داستان‌های جذاب بازیکنان بسیاری را به خود جلب کرده است. در هسته مرکزی The Witcher هیولاهای بسیاری وجود دارد و بازیکنان می‌توانند با استفاده از سلاح و جادو با آن‌ها مبارزه کنند؛ مکانیک‌هایی که آن را برای فرمول Soulsborne به کاندیدایی بسیار مناسب تبدیل می‌کند. با توجه به ساخت نسخه‌ای دیگر از این سری و تایید رسمی استودیو CD Projekt Red مبنی بر آغاز دوران و حماسه‌ای جدید، احتمال استفاده از فرمول Soulslike در نسخه بعدی وجود دارد.

بازی‌های The Witcher فرمول نقش‌آفرینی بسیار خوبی دارند اما اگر CDPR می‌خواهد عنوانی چالش‌برانگیزتر و دشوارتر به طرفداران خود هدیه دهد، فرمول Soulslike بهترین انتخاب ممکن است. با دور شدن احتمالی نسخه جدید از شخصیت گرالت، پروتاگونیست بعدی در مبارزه با هیولاهای بی‌شمار جهان بازی احتمالا با چالش‌های بسیاری روبرو خواهد شد. روایت سری نیز به خوبی با فرمول Soulslike همخوانی داشته و می‌تواند روحی تازه به این فرنچایز بسیار موفق اضافه کند.

سری بازی‌های Horizon

فرنچایز Horizon در سال‌های اخیر تا حد خوبی جای خود را در دل گیمرها باز کرده و به سرعت به یکی از موفق‌ترین فرنچایزها در میان بازی‌های مدرن تبدیل شده است. با مناظری زیبا، هزاران فرهنگ و پیش‌زمینه متتفاوت و دایناسورهای ماشینی، تصور مشکلات و چالش‌های زندگی کردن در دنیای Horizon چندان سخت نیست. فرمول سری Horizon به شدت با بازی‌های Soulslike تفاوت دارد اما با وجود جانورانی عظیم‌الجثه، مکانیزم‌های افزایش سطح و لول‌آپ و حتی تکیه Horizon برروی جاخالی‌دادن و مبارزات از راه دور،‌ نسخه‌ی بعدی می‌تواند از فرمول Soulsborne استفاده کند.

از نو بارگذاری شدن دنیای بازی پس از مرگ نیز به خوبی با داستان آن تطابق دارد چرا که ماشین‌های مختلف مرتبا ساخته شده و در طبیعت وحشی آن رها می‌شوند. با اینکه بازی‌های Horizon به سختی عناوین Soulslike نیستند،‌ می‌توان از پای درآوردن جانوران عظیم‌الجثه را به چالشی بزرگ و نیازمند استراتژی تبدیل کرد. علاوه بر این ترکیب‌کردن تکنولوژی و اسلحه‌های قدیمی‌تر هم به خوبی با یک عنوان Soulelike تطابق دارد.

بازی‌های Soulslike بسیاری وجود دارند که با استفاده از این فرمول تجربیاتی سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز و گاهی اوقات خسته‌کننده ارائه‌ داده‌ و طرفداران را مجبور کرده‌اند بارها و بارها برای پیروزی تلاش کنند. فرمول Soulslike به دفعات متعدد ثابت کرده که می‌تواند در عین سرگرم‌‌کننده بودن، دیدگاهی منحصر به فرد و خاص از گیمینگ را به ارمغان بیاورد. در حالی که این بازی‌ها فوق‌العاده دشوار هستند، احساس پاداش و لذت ناشی از شکست‌دادن یک دشمن سرسخت است که طرفداران را هیجان‌زده کرده و از ناامیدشدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. چالش‌برانگیز و دشواربودن یک بازی دلیلی بر سرگرم‌کننده و لذت بخش نبودن آن نیست و استودیو From Software بارها و بارها این مفهوم را ثابت کرده است.

نظر شما چیست؟ به نظرتان چه بازی‌هایی می‌توانند با الهام‌گیری از فرمول Soulslike تجربه‌ای به یادماندنی و لذتبخش خلق کنند؟ شما می‌توانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط