با جزئیات زندگی و بهترین بازی های دیوید جفی آشنا شوید

با جزئیات زندگی و بهترین بازی های دیوید جفی آشنا شوید

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 6 ماه و 2 روز پیش

فهرست مطالب

در این سری مقالات از اگزو گیم قصد داریم شما را باایده پرداز بزرگ هنر بازی سازی، دیوید جفی بیشتر آشنا کنیم. در مقالات قبل شاهد روند پیشرفت این بزرگان در صنعت گیم بودیم و دیدیم چگونه هرکدام از یک برنامه نویس یا طراح گرافیکی ساده به بازی سازان بزرگ تبدیل شدند. در زندگی نامه تمام این بزرگان عنصر خلاقیت و قدرت ذهن و همچنین پشتکار و عزم راسخ، از عناصر اصلی شخصیت هرکدام از این بزرگان است. انسان‌هایی که دیدن روند پیشرفتشان به ما نیز انگیزه و روحیه حرکت به جلو می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم شما را با خالق عنوان حماسی و محبوب گاد آف وار آشنا کنیم.پس اگر شما هم از سونی فن‌های دو آتشه و عاشق گاد آف وار هستید و یا از بازی‌های حماسی با داستان‌های اساطیری لذت می‌برید، این مقاله از اگزوگیم را از دست ندهید.

بازی های دیوید جفی

در مقاله مربوط به استودیو بازی سازی سانتا مونیکا، دریافتیم که چگونه موتور بازی سازی کینتیکا و فرانچایز گاد آف وار شکل گرفت و در دنیای بازی سازی درخشید. در این مقاله که مربوط به دیوید جفی طراح هنری سونی و سانتا مونیکاست، مغز متفکر در پشت این موفقیت‌ها را بیشتر می‌شناسیم.

ورود دیوید جفی به دنیای بازی سازی

دیوید جفی متولد سال 1971 در شهر آلابانا مرکز ایالت بیرمنگهام آمریکا، متولد شد و تحصیلات خود را تا دبیرستان در همان شهر سپری کرد. او علاقه زیادی به سینما داشت و همین امر باعث شد برای ادامه تحصیل به هدف تحصیل در رشته سینما به کالیفرنیا برود و برای دانشگاه سَوت اِرن شهر لاس آنجلس امتحان بدهد. هرچند او هرگز در پذیرش این دانشگاه موفق نشد اما عشق خود به سینما را از دست نداد و در راه خود مأیوس نشد.

بعد از مدتی علاقه‌ی او به سینما و بازی‌های کامپیوتری او را به هنر بازی سازی کشاند. در سال‌های 1993 و 1994 به عنوان تِستِر در دو عنوان "اسکای بلیزر" و "کلیف هنگر" حضور داشت تا اینکه برای اولین بار به عنوان طراح در بازی "مایکی مانیا" برای کنسول‌های "سوپر اِن ای سی" و "سگا" فعالیت کرد. تا اینکه به عنوان طراح بازی به کمپانی سونی پیوست و اولین همگاری خود را در بازی "توئیستِد مِتال" با سونی انجام داد.

دیوید جفی

از "توئیستِد مِتال" تا "گاد آف وار"

اگر بازی کینتیکا را در پلی استیشن 2 دیده باشید، باید بدانید که ایده اولیه این بازی از پلی استیشن 1 و از عنوان توئیستد متال گرفته شده است.

ایده اولیه این بازی اینطور شکل گرفت؛ زمانی که دیوید جفی به همراه همکارانش در راه استودیو در ترافیک مانده بودند به شوخی صحبت از آن شد که اگر ماشین آنها مجهز به سلاح بود می‌توانستند برای خود راه باز کنند و از شر این ترافیک خلاص شوند. همین ایده اولیه با ایده هایی از فیلم های مایکل مان و مد مکس ترکیب شد و بازی موفق توئیستد متال پایه ریزی شد.

حاصل کار در هر نسخه بهتر شد تا جایی که نسخه‌ی توئیستد متال بِلَک از دیدگاه آی جی ان رتبه‌ی نهم را در بهترین بازی‌های پلی استیشن 2 کسب کرد.

روند موفقیت‌های دیوید جفی در همکاری او با سونی به توئیستد متال خاتمه نیافت و در یکی از بهترین عناوین پلی استیشن و البته میان تمام بازی‌ها، دیوید جفی نقش طراه و کارگردان بازی را داشت. و این بار از نگاه آی جی ان بهترین بازی برای پلی استیشن 2 گاد آف وار ساخته‌ی دیوید جفی بود.

گاد آف وار

یک بازی حماسی برگرفته از داستان‌ها و خدایان اساطیر یونان، به نام گاد آف وار یا خدای جنگ به میدان آمد و جوایز زیادی را ازآن خود کرد. طرح اصلی داستان و روایت و همچنین کارگردانی هنری این بازی محبوب از بازی ساز بزرگ، دیوید جفی ست. او توانست کاراکتر و عنوانی را خلق کند که بعد از جدا شدن او از کمپانی سونی و سانتا مونیکا نیز، این اثر به حیات خود ادامه دهد تا جایی که در سال 2018 عنوان برگزیده سال شناخته شود.

برترین بازی دیوید جفی

جدایی دیوید جفی از سونی و تایسیس استودیوی "ایت اِسلیپ پلی"

درسال 2007 دیوید از سونی جدا شد تا استودیوی خودش را تاسیس کند. نام این استودیو به معنای " بخور، بخواب، بازی کن" است!

البته استودیوی ایت اسلیپ پلی به صورت کامل از سونی جدا نشد و همچنان مشغول ساخت عناوین انحصاری برای پلی استیشن بود. او در سال 2012 استودیویی که خودش تاسیس کرده بود را نیز ترک گفت و استودیوی دیگری با نام The Bartlet Jones Supernatural Detective Agency را تاسیس کرد و عنوان "دراون تو دِث" را معرفی کرد. بازی جدید او نقدهای ضد و نقیضی دریافت کرد و البته با امتیاز متاکریتیک 56 در سال 2017 یک شکست به حساب می‌آمد. بعد از این عنوان یک بازی دیگر از استودیوی جدید دیوید حتی قبل از افشای نامش کنسل شد و این پایان کار دیوید جفی در صنعت گیم تا به امروز بود.

دیوید جفی

در حال حاضر او به عنوان استریمر در توئیچ و یوتیوب فعالیت می‌کند و به صورت مستقیم با طرفدارانش در ارتباط است و بحث‌هایی راجع به مسائل سیاسی و فلسفی به راه می‌اندازد.

جمع بندی بررسی زندگی و بازی های دیوید جفی

در پایان از این که در این مقاله نیز با ما همراه بودید از شما متشکریم. امیدواریم که این سری مقالات در شناخت بیشتر بازی سازان بازی‌های محبوبتان به شما کمک کرده باشد.نظرات و پیشنهادات خودتان را از ما دریغ نکرده و در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. فروشگاه اگزوگیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره یا هرگونه سوالی می‌توانید با شماره 88226531 تماس گرفته یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزوگیم مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط