خلاصه اخبار روز: از تاریخ عرضه God of War: Ragnarok تا سیاست سونی در زمینه بازی‌های کوچک‌تر

خلاصه اخبار روز: از تاریخ عرضه God of War: Ragnarok تا سیاست سونی در زمینه بازی‌های کوچک‌تر

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 9 ماه و 12 روز پیش

فهرست مطالب

کنسول Xbox Series X|S در ماه ژوئن ۲۰۲۱ در آمریکا بیشتر از PS5 فروخت

به گزارش NPD کنسول‌های Xbox Series X|S و Nintendo Switch پرفروش‌ترین کنسول‌های ماه ژوئن در آمریکا بوده‌اند. هردوی این کنسول‌ها از یک نظر در صدر لیست قرار گرفتند و در حالی که Nintendo Switch واحدهای بیشتری فروخت، Xbox Series X|S از نظر فروش دلاری موفق‌تر عمل کرد که البته باید ذکر کرد قیمت Xbox Series X|S نیز بسیار بیشتر از Switch است.

به دنبال نمایشگاه E3 فروش کنسول Xbox Series X|S در آمریکا افزایش چشم‌گیری یافت و میزان فروش دلاری این کنسول در ماه ژوئن رکورد جدیدی را برای پلتفرم Xbox ثبت کرد، رکورد قبلی نیز در ژوئن سال قبل یعنی ۲۰۲۰ ثبت شده بود. کنسول Nintendo Switch نیز هنوز پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در سال جاری است، هم از نظر واحدهای فروخته و هم از نظر دلاری.

در عین حال کنسول PS5 از کمبود موجودی رنج می‌برد اما به طور کلی روند فروش آن نیز خوب است به طوری که تا به امروز سریع‌ترین روند فروش را در میان کنسول‌های خانگی در آمریکا داشته است.

به طور کلی میزان خرید سخت‌افزار در ژوئن ۲۰۲۱ در آمریکا ۱۱۲٪ بیشتر از ژوئن ۲۰۲۰۲ بود و همچنین بعد از فروش ۶۱۷ میلیون در ژوئن ۲۰۰۸، بیشترین میزان فروش را ثبت نموده است. از اول سال جاری تا به امروز نیز فروش سخت‌افزار ۲.۳ میلیارد دلار بوده که ۴۵ درصد بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته می‌باشد.

جیم رایان: استودیوهای داخلی PlayStation روی عناوین AAA تمرکز می‌کنند در حالی که بازی‌های کوچک به دست توسعه دهندگان مستقل شریک ما توسعه می‌یابند

پیش از این گفته شده بود که بخش داخلی سونی از این پس روی توسعه عناوین بلاک‌باستر AAA تمرکز می‌کند و دیگر قرار نیست که بازی‌های کوچکتر توسعه بدهند. با وجود این که این تصمیم با واکنش‌های شدیدی رو به رو شد، فهم این که چرا آن‌ها این تصمیم را گرفتند آسان است. واقعا درک این موضوع که چرا آن‌ها می‌خواهند عناوین موفقی مانند God of War، Horizon Zero Dawn و Marvel’s Spider-Man بسازند سخت نیست!

اما چه بر سر بازی‌های کوچک و آزمایشی می‌آید؟ این سوال از مدیرعامل بخش PlayStation آقای "جیم رایان" (Jim Ryan) در مصاحبه‌ای با TMT Post پرسیده شد و او نیز پاسخ جالبی به این سوال داد. سونی قرار است هردوی این نوع عناوین را توسعه دهد اما هر کدام را به یک بخش واگذار می‌کند.

جیم رایان می‌گوید در حالی که استودیوهای داخلی بخش PlayStation قرار است روی عناوین بودجه بالای AAA تمرکز کنند، سونی شراکتی با توسعه دهندگان کوچکتر و مستقل نیز ایجاد می‌کند تا جریانی سالم از عناوین بزرگ و کوچک در کنار هم داشته باشد.

او اظهار داشت: «استودیوهای داخلی ما به طور معمول عناوین بزرگ‌تر را خواهند ساخت اما در عین حال ما با استودیوهای مختلف نیز شراکت می‌کنیم تا بازی‌های کوچک‌تری بسازند. ما با استودیوهای مستقل روابط نزدیکی خواهیم داشت و به آن‌ها در زمینه‌های توسعه بازی‌، مالی‌ و بازاریابی کمک می‌کنیم. با حمایت از این استودیو‌ها، ما از محصولات آن‌ها و همچنین رابطه خود با آن‌ها استفاده می‌کنیم. بلکه آن‌ها توسعه دهندگان AAA نسل بعدی باشند! شاید در پنج الی ده سال آینده رابطه ما با این استودیوها متفاوت باشد.»

روابط PlayStation با استودیوهای مستقل گاها منجر به عناوین جالب توجهی شده است. یکی از آن‌ها عنوان The Pathless است و یک مثال دیگر برای اینگونه عناوین عنوان نویدبخش Kena: Bridge of Spirits است. البته لازم به ذکر است که اخیرا تعدادی از توسعه دهندگان مستقل از سختی کار با PlayStation گفته‌اند. حالا اما با توجه به حرف‌های زده شده و استراتژی‌های جدید سونی، انتظار می‌رود که سونی بهبود‌هایی را در این بخش لحاظ کند و پلتفرم PlayStation را بین توسعه دهندگان مستقل محبوب‌تر کند.

جیم‌ رایان:‌ عنوان God of War: Ragnarok سال بعد در همین حوالی منتشر می‌شود!

 حتی زمانی که برای اولین بار عنوان God of War: Ragnarok (یا هرچه قرار است که نام‌گذاری شود!) معرفی شد و قرار بود که در سال ۲۰۲۱ منتشر شود،‌ برای خیلی‌ها واضح بود که بازی در سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد و زمانی که پیش از این در سال جاری سونی بازی را تا سال ۲۰۲۲ تاخیر زد، کسی متعجب نشده بود.

 ولی اما باز هم این سوال باقی می‌ماند که چه زمانی در سال ۲۰۲۲؟ زیرا این پنجره زمانی یک پنجره بزرگ است. آیا باید این عنوان را همانند نسخه قبلی بازی در ماه‌های اولیه سال منتشر خواهد شد و یا جزو بازی‌های سونی در تعطیلات خواهد بود؟ به نظر می‌آید که یک چیزی بین این دو حالت!

در مصاحبه‌ای با TMT Post مدیرعامل بخش PlayStation آقای جیم رایان اظهار داشت که سال بعد در همین حوالی زمانی، عناوین God of War: Ragnarok و Horizon Forbidden West منتشر خواهند شد و این طور که از سخنان رایان به نظر می‌آمد، گویا هردوی این عناوین قرار است در تابستان ۲۰۲۲ عرضه گردند.

البته اینگونه برنامه‌ها همیشه ممکن است عوض شوند، حتی صحبت خود رایان که گفت «سال بعد در همین حوالی» نیز بسیار مهجول‌الحال است اما باز هم خوب است که یک بازه زمانی مشخص داشته باشیم.

جیم رایان: بهتر است برای یک بازی عالی صبر کنید تا یک محصول ناکامل به شما تحویل داده شود

این که بازی‌‌های ویدیویی تاخیر بخورند و در تاریخی که از ابتدا قرار بوده عرضه شوند، عرضه نشوند امروزه در صنعت گیم زیاد نسبتا رایج است اما اصولا توسعه دهندگان از تاخیر زدن عناوین بسیار بزرگ اجتناب می‌کنند. اخیرا اما ما دیدیم که سونی به هیچ وجه نمی‌ترسد که عناوین و بازی‌های بزرگ خود را تاخیر بزند و عناوینی مثل God of War: Ragnarok و Gran Turismo 7 تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خوردند.

در ادامه مصاحبه‌ با TMT Post از جیم رایان مدیرعامل PlayStation سوال شد که چطور سونی در مواجهه با اینگونه مشکل‌ها رفتار می‌کند و پاسخ جیم رایان نیز شباهت زیادی با سخن یکی از بزرگان صنعت گیم یعنی "شیگرو میاموتو" (Shigeru Miyamoto) داشت. او در نهایت گفت که سونی ترجیح می‌دهد تا توسعه دهندگان وقت بیشتری در صورت نیاز داشته باشند تا بهترین عملکرد خویش را به نمایش بگذارند. زیرا یک محصولی که حاصل بهترین عملکرد استودیو باشد قطعا از عنوانی که با عجله آماده شده و صرفا سطحی «قابل قبول» دارد بهتر است.

رایان اظهار داشت: «بهتر است صبر کنیم و یک بازی عالی داشته باشیم تا با عجله یک عنوان منتشر شود و کیفیتی قابل قبول یا صرفا خوب داشته باشد. بازیکنان بازی‌های عالی را به خاطر می‌سپارند نه بازی‌های نسبتا خوب را. اگر یک بازی عالی باشد، بازیکنان خواهان یک دنباله می‌شوند و آن دنباله را می‌خرند اما هیچکس در مورد یک بازی که صرفا خوب است فکر نمی‌کند. البته که ما با توجه به موارد اقتصادی و همچنین اولویت‌ بندی‌ها به استودیوها زمان بندی‌های مختلفی می‌دهیم اما به طور کلی ما کار‌های نسبتا خوب را نمی‌خواهیم، بهترین‌ها را می‌خواهیم.»

این روزه حالا ما می‌بینینم که ناشران حاضرند بازی‌های بزرگ خود را نیز تاخیر بزنند. البته تاخیر خوردن یک بازی به هیچ وجه تضمینی برای موفقیت آن‌ها نیز و می‌توان از عناوین بزرگی مثل Cyberpunk 2077 یا Anthem به عنوان مثالی برای این موضوع یاد کرد.

عنوان Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin در صدر جدول فروش‌های ژاپن

عنوان Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin بزرگ‌ترین عنوانی بود که هفته پیش منتشر شد و تعجب برانگیز نیست که در صدر جدول فروش‌های نرم‌افزاری Famitsu می‌توانیم این عنوان نقش آفرینی نوبتی توسعه یافته توسط کمپانی Capcom را ببینیم. بازی در سه روز اول خود ۱۳۷ هزار نسخه فروخت.

بازی نسبت به عنوان دوم در جدول که عنوان بیسبال محور کمپانی Konami یعنی eBaseball Pro Baseball Spirits 2021: Grand Slam که ۱۰۶ هزار واحد فروخته فاصله نسبتا زیادی دارد و در عین حال عنوان Mario Golf: Super Rush که در صدر جدول هفته قبل بود نیز در رتبه سوم قرار گرفته و تنها ۱۷ هزار واحد به فروش رسانده.

فروش سخت‌افزار نیز مانند همیشه بود و تنها تمام سیستم‌های موجود نسبت به هفته‌های قبلی مقداری کاهش را در فروش خود مشاهده کردند. باز هم کنسول Nintendo Switch پرفروش‌ترین کنسول بود و بیش از ۶۹ هزار واحد فروخت و رتبه دوم را نیز PS5 به خود اختصاص داد که فروش نسبتا ناامیدکننده‌ای در ژاپن دارد و هفته گذشته تنها ۱۴ هزار واحد فروخت.

جدول فروش سخت افزار (فروش کلی):

  1. [NSW] Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin – 137,676 (New)
  2. [NSW] eBaseball Pro Baseball Spirits 2021: Grand Slam – 106,597 (New)
  3. [NSW] Mario Golf: Super Rush – 17,333 (129,448)
  4. [NSW] Game Builder Garage – 14,105 (157,753)
  5. [NSW] Ring Fit Adventure – 12,847 (2,681,938)
  6. [NSW] Minecraft – 12,348 (2,044,991)
  7. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 10,614 (3,909,308)
  8. [NSW] Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban! – 9,298 (2,261,196)
  9. [NSW] Miitopia – 8,272 (187,505)
  10. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 7,434 (4,333,576)

 فروش سخت‌افزار (فروش هفته قبل):

  1. Nintendo Switch – 69,283 (84,494)
  2. PS5 – 14,404 (16,354)
  3. Xbox Series X/S – 1,066 (3,470)
  4. PS4 – 678 (1,159)
  5. 3DS – 628 (732)

فیل اسپنسر: دنیای گیم در حال از دست دادن تاریخچه خود است

رئيس بخش Xbox آقای "فیل اسپنسر" (Xbox Phil Spencer) در ادامه صحبت‌های خود با Kinda Funny Games در مورد نگرانی خود ضمن فراموش شدن میراث صنعت بازی‌های ویدیویی صحبت کرد. در حال حاضر کنسول Xbox Series X|S توانایی اجرای بازی‌های Xbox One / Xbox 360 / Xbox را دارد در حالی که نینتندو و سونی نیز هرکدام روش‌های خود را برای اجرای عناوین کلاسیک به اجرا گذاشته‌اند.

او گفت: «من مقداری از این که این سبک از هنر خود و تاریخچه‌اش را از دست دهیم می‌ترسم. وقتی در مورد RAMهای قدیمی و سیستم MAME فکر می‌کنم و این موضوع که این بازی‌های قدیمی قرار است چه سرنوشتی داشته باشند وقتی که دیگر سخت‌افزاری برای اجرای آن‌ها نباشد متاثر می‌شوم. واقعا امیدوارم ما به عنوان یک صنعت جمع شویم و تاریخچه گیمینگ را حفظ کنیم تا قابلیت بازگشت به گذشته را از دست ندهیم.»

اسپنسر همچنین پیشنهاد یک سیستم ابری برای انجام بازی‌های قدیمی را داد زیرا سخت‌افزار‌های قدیمی امروزه زیاد کاربردی نیستند.

«در زمینه حفظ این آثار، یکی از چیزهایی که سیستم ابری به ما می‌دهد قابلیت از سخت‌افزار‌های بیشتری برای شبیه‌سازی کنسول‌های قدیمی برای اجرای بازی‌های قدیمی است. برای مثال زمانی که تیم توسعه ما متوجه شد چطور شبیه سازی کامپیوترهای شخصی X86 را انجام بدهد ما توانستیم بازی‌های Xbox 360 را روی Xbox One اجرا کنیم. خوشبختانه سخت‌افزار Xbox One این توان پردازش این کار را داشت و شبیه سازی را به طور کامل انجام می‌داد.»

پچ شماره ۵ عنوان Baldur’s Gate 3 منتشر شد

همانطور که هفته پیش اعلام شده بود، پچ شماره ۵ عنوان Baldur’s Gate 3 که توسط استودیو Larian Studios توسعه می‌یابد منتشر شد. این پچ ویژگی‌های جدیدی مثل Active Roll System، Background Goals و چیزهای دیگر را به بازی اضافه خواهد کرد.

در رویداد EA Play Live هیچ بازی جدیدی از سری Star Wars نخواهد بود

در چند ماه گذشته شایعاتی از یک دنباله برای عنوان موفق Star Wars Jedi: Fallen Order وجود داشت و با برگزاری نمایشگاه EA Play Live در هفته آینده، به نظر می‌آید که معرفی یا حداقل یک تیزر از این دنباله منتشر شود. حالا اما اکانت رسمی EA Star Wars در توییتر تایید کرد که هیچ بازی جدیدی از سری Star Wars در این رویداد نشان داده نخواهد شد.

البته در همین توییت گفته شد که کمپانی می‌خواهد «سال آینده را با طرفداران جشن بگیرد، هنگامی که تصمیم‌هایشان برای کهکشان را با ما به اشتراک می‌گذارند.» این حرف ممکن است اشاره‌ای به وجود عناوینی برای سال آینده بکند.

رویداد EA Play Live در تاریخ ۲۲ جولای (۳۱ تیر) برگزار خواهد شد.

تریلر گیم‌پلی جدید عنوان Lost Judgement منتشر شد

به دنبال ویدیوهای پشت صحنه ساخت عنوان Lost Judgement حالا این بار ویدیوی جدید منتشر شده تمرکز ویژه‌ای روی آقای "تاکویا کیمورا" (Takuya Kimura) دارد. او که صداپیشه و عملا مدل چهره پروتاگونیست بازی Takayuki Yagami است در کنار کارگردان بازی آقای "توشیهیرو ناگوشی" (Toshihiro Nagoshi) به صحبت در مورد نقشش در بازی می‌پردازد. کارگردان بازی "کازوکی هوسوکاوا" (Kazuki Hosokawa) نیز در ویدیو حاضر می‌شود تا در مورد بخش‌های مختلف گیم‌پلی بازی صحبت کند.

در کنار صحبت کردن حول محور حال و هوای جدید بازی که یک مدرسه‌ است و Yagami به طور مخفی وارد آن می‌شود، عنوان Lost Judgement شامل مضامینی مثل قلدری نیز می‌شود. با توجه به ماجرا و تن جدی بازی، فعالیت‌های جالب و مفرح زیادی در آن وجود دارند که می‌توانید به انجام آن‌ها بپردازید و یکی از آن‌ها نیز بازی کردن با Sega Master System است. قابلیت اسکیت‌سواری نیز در بازی وجود دارد و مبارزات هم مثل همیشه یکی از بخش‌های مهم بازی می‌باشد که حالا Snake Style به آن اضافه گشته است.

این استایل مبارزات با این که کلیتی دفاعی دارد، به بازیکنان اجازه انجام ضدحمله‌های کشنده را می‌دهد و زمان‌بندی نقش مهمی را در آن دارد. در هر صورت مبارزات مثل همیشه روان و سریع به نظر می‌رسد. بازسازی بخش Isezakicho در Yokohama‌ نیز در بازی بسیار خوب انجام شده و محیط دلپذیری برای گشت و گذار را به نمایش می‌گذارد.

عنوان Lost Judgement در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) برای پلتفرم‌های Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 عرضه می‌گردد.

کامپیوتر قابل حمل Steam Deck معرفی شد؛ جزئیاتی از قیمت گذاری کنسول تا انتظار Valve و نظر تیم سویینی

بالاخره شایعات به واقعیت تبدیل شدند. کمپانی Valve یک کامپیوتر شخصی قابل حمل به نام Steam Deck را معرفی کرد که در ماه دسامبر با سه ورژن مختلف عرضه می‌شود. شما می‌توانید توضیحات کامل این کامپیوتر قابل حمل یا به اصطلاح کنسول دستی را در این مقاله اگزوگیم بخوانید.

در مصاحبه‌ای که موئسس کمپانی Valve یعنی آقای "گیب نیول" (Gabe Newell) با وب‌سایت IGN انجام داد، صحبت‌های زیادی در مورد این دستگاه انجام شد. اینطور که مشخص است محوریت این سخنان قیمت دستگاه بوده و گیب این فاکتور را بسیار کلیدی و مهم ارزیابی کرده و اظهار داشت کمپانی طوری این دستگاه را قیمت‌گذاری نمود که توسط همه قابل خریداری شدن باشد.

او اشاره داشت که تیم توسعه به هیچ وجه به فکر این نبودند که باید چه تعداد نرم‌افزار بفروشند تا این سخت‌افزار برایشان سودآور باشد، آن‌ها بیشتر به این فکر کردند که چگونه مردم به Steam Deck و کیفیت بالایش دسترسی داشته باشند تا یک شاخه جدید در اکوسیستم صنعت گیم بوجود بیاید.

گیب همچنین اشاره کرد که قیمت گذاری‌ها «دردناک» بوده‌اند و آن‌ها خیلی سازمان‌یافته این قیمت‌ها را انتخاب نموده‌اند.

او همچنین اشاره داشت که کمپانی انتظار دارد این پلتفرم میلیون‌ها واحد بفروشد و تبدیل به یک محصول جدید در دنیای گیم شود و سایر کمپانی‌ها نیز به فکر چیزهای مشابه بیافتند. او اشاره داشت که این موضوع در بلند مدت خیلی برای آن‌ها سودمند خواهد بود و آن‌ها در چارچوب‌های زمانی بلندمدت برنامه ریزی می‌کنند.

در نهایت "تیم سویینی" (Tim Sweeney) مدیرعامل Epic Games نیز با انتشار یک توییت نظر خود را در مورد این دستگاه گفت. او اشاره کرد که تحت تاثیر این دستگاه قرار گرفته است و به نظرش این یک حرکت فوق‌العاده توسط Valve بود. او همچنین اشاره کرد که این پلتفرم کاملا آزاد است و می‌توان انواع و اقسام چیزها از ویندوز گرفته تا سایر فروشگاه‌های گیمینگ را روی آن نصب نمود.

اخبار کوتاه:

فروش فیزیکی و دیجیتالی عنوان Guilty Gear Strive به ۵۰۰ هزار واحد رسید

تریلر جدید عنوان Rainbow Six Extraction نشان دهنده مهارت‌های مخفی‌کاری شخصیت Vigil است. همچنین در یک خبر دیگر مشخص شد که بازی تاخیر خورده و حالا در ژانویه (دی-بهمن) سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود

عنوان Call of Duty: Black Ops Cold War نیز روی PC از کنترلر DualSense پشتیبانی می‌کند

عنوان Pokemon Unite در تاریخ ۲۱ جولای (۳۰ تیر) برای پلتفرم Nintendo Switch عرضه می‌گردد

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط