چطور از لپ‌تاپ در یک فضای کاری دسکتاپ استفاده کنیم؟

چطور از لپ‌تاپ در یک فضای کاری دسکتاپ استفاده کنیم؟

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 9 ماه و 13 روز پیش

فهرست مطالب

تفاوت میان لپ‌تاپ و کامپیوترهای دسکتاپ بسیار زیاد است. دلیل این تفاوت اینجاست که زمانی که شما از یک پی‌سی استفاده می‌کنید، می‌توانید یک میز زیبا و راحت با تمام لوازم جانبی را در کنار هم داشته باشید. اما اگر شما در حال حاضر یک لپ‌تاپ دارید، تمام چیزی که پی‌سی می‌تواند به شما بدهد را در اختیار دارید در نتیجه می‌توانید از آن در یک فضای کاری زیبا لذت ببرید. اما چرا این کار تا به امروز انجام نشده است؟

دلیل اینجاست: شما احتمال تمام موارد مورد نیاز یک ست دسکتاپ را در اختیار ندارید. اما به دست آوردن این موارد، نسبتا آسان است. همچنین شما از این مزیت برخوردار خواهید بود که لپ‌تاپتان را از اتصالات دسکتاپ جدا کرده و با خود به دنیای بیرون ببرید.

این راهکاریست که می‌تواند برای شما هم فضای خانه را به بهترین شکل درآورد و هم قابلیت خارج کردن کامپیوتر را از خانه داشته باشید. در این مقاله از اگزوگیم قصد داریم تمام مواردی که برای رسیدن به این هدف نیاز دارید بدانید را برای شما عزیزان گردآوری کنیم.

موارد مورد نیاز

بهترین مزیت برپاکردن این دسکتاپ با لپ‌تاپ، آن است که شما به راحتی می‌توانید اجزای فوق‌العاده‌ی دسکتاپ را تهیه کنید. (البته که شما به یک میز خوب و صندلی هم نیاز خواهید داشت) شما می‌توانید به انتخاب خودتان هر کدام از این موارد را در نظر بگیرید:

مانیتور: یک صفحه‌ی نمایشگر اکسترنال بزرگ برای آزادی چشمان شما به هنگام تماشای فیلم و بازی کردن، بسیار مورد خوبی‌ست. شما می‌توانید به صورت همزمان از نمایشگر لپ‌تاپ و مانیتور اکسترنال استفاده کنید و یک میز گیمینگ/کاری فوق العاده بسازید.

یک مانیتور اقتصادی را می‌توانید برای این کار در نظر بگیرید که با توجه به گزینه‌های فوق‌العاده و مقرون به صرفه‌ای که در بازار موجود است، گزینه‌های بسیار زیادی پیش رو خواهید داشت. پیشنهاد اقتصادی ما به شما مانیتور GPLUS GDM-245JN است که با پنل IPS و اندازه‌ی 24 اینچ در سایت اگزوگیم برای خرید موجود است.

ماوس: اکثر کاربران لپ‌تاپ کارشان را با تاچ پد راه می‌اندازند اما همه‌ی آن‌ها اعتراف می‌کنند که ماوس همان چیزیست که به آن نیاز دارند. اگر برای گیمینگ به سرعت ماوس نیاز دارید، یک گزینه‌ی USB را انتخاب کنید و اگر ماوس‌های بی‌سیم را برای زیبایی بیشتر ترجیح می‌دهید، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. پیشنهاد ما به شما ماوس LOGITECH G402 HYPERION FURY می‌باشد.

کیبورد: خیلی از کاربران زمانی که می‌خواهند یک ست دسکتاپ با لپتاپشان بسازند، به همان کیبورد لپ‌تاپ راضی می‌شوند. اما اگر می‌خواهید یک کیبورد بهتر از کیبوردی که لپ‌تاپ به شما ارائه داده داشته باشید و یا اگر دوست دارید از دنیای کیبورد‌های مکانیکال لذت ببرید،  پیشنهاد ما به شما کیبورد GLORIOUS GMMK-TKL است.

اسپیکر: همچنان باید تکرار کرد که لپ‌تاپ‌ها به همراه خودشان اسپیکر به شما خواهند داد، اما این اسپیکرها فضای میز شما را برای ایجاد یک ست دسکتاپ زیبا و گیرا نمی‌کنند. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم از اسپیکرهای زیبای موجود در بازار یکی را برگزینید.

وسایل جانبی دیگر: شاید شما برای جلسات کاری خود و یا استریم کردن یک وب کم با کیفیت اکسترنال به ست خود اضافه کنید. و شاید نیاز به یک اتصال شبکه‌ی سیمی برای دستیابی به اتصال با ثبات‌تر داشته باشید. در نهایت می‌توان گفت که هر وسیله‌ی جانبی که برای پی‌سی طراحی شده است را شما می‌توانید به لپ‌تاپ هم اضافه کنید، تا جایی که امکان اتصال آن باشد.

لپ‌تاپ خود را در حالی که بسته است، بیدار نگه دارید!

این مورد را در نظر داشته باشید که می‌توان لپ‌تاپ را در حالت بسته، با مانیتور و ماوس و کیبورد اکسترنال استفاده کرد. برای اینکار باید در تنظیمات کاری کنید که لپ‌تاپ به هنگام بسته شدن، دیگر کاری انجام ندهد و فقط به عنوان یک کیس کامپیوتر برای شما فعالیت کند. در ویندوز 10 این مورد را می‌توانید در Power Options موجود در Settings پیدا کنید. می‌توانید از این آدرس برای تنظیم لپ‌تاپ به منظور رسیدن به این هدف استفاده کنید: Start button > Settings > System > Power & Sleep

اتصالات ابتدایی

اینکه اتصالات شما چقدر سخت و یا آسان باشد، به لپ‌تاپ و پورت‌های آن که در چه تعداد و چه نوعی باشند، بستگی دارد. اگر شما یک لپ‌تاپ غول پیکر Dell در اختیار دارید که تمام پورت‌های این سیاره را در خود دارد، شما نیاز به هیچ چیز برای این اتصالات نخواهید داشت. اما اگر از یک مک بوک فقط با یک پورت USB-C استفاده می‌کنید، کار یک مقدار سخت و بد قلق خواهد شد.

پس بیایید این کار را با انواع اتصالات شروع کنیم:

اتصالات تصویر: اکثر لپ‌تاپ‌ها با یک اتصال تصویری به بازار می‌آیند. اتصال HDMI امروزه پرکاربردترین اتصال برای لپ‌تاپ‌هاست که این امر به دلیل آن است که تمام تلوزیون‌ها و مانیتورها از این اتصال پشتیبانی می‌کنند. تمام چیزی که نیاز دارید یک کابل HDMI است. همچنین برای یافتن مناسب‌ترین کابل HDMI ما مقاله‌ای را برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌توانید از اینجا از آن استفاده کنید.

یک اتصال مستقیم کابل HDMI از مانیتور به لپ‌تاپ، ساده‌ترین راه برای انتقال تصویر است. اگر لپ‌تاپ شما از یک پورت متفاوت برخوردار است، مانند Mini-DisplayPort و یا پورت VGA، کار یک مقدار سخت‌تر خواهد شد. اما تمام کاری که باید انجام شود، تهیه‌ی یک کابل تبدیل است. فقط کافیست که بررسی کنید چه پورتی بر روی لپ‌تاپ و چه پورتی بر روی مانیتور دارید، و یک کابل که برای هردوی آن‌ها مناسب باشد را خریداری کنید. به عنوان مثال کابل VGA-to-HDMI.

اگر بخواهید لپ‌تاپتان را به چند مانیتور به صورت همزمان متصل کنید، (که این کار بسیار به زیبایی و کارآمدی ست دسکتاپ شما کمک می‌کند) مسائل حتی پیچیده‌تر نیز می‌شود. البته پورت USB-C اینکار را بسیار آسان کرده است. اما اگر لپ‌تاپ از این پورت بی‌بهره باشد، باید به یک تبدیل خاص که بتواند تصویر را از طریق USB منتقل کند، تکیه کنید. البته این راهکار ایده‌آل نیست، چراکه با این کار یکی از پورت‌های USB شما اشغال شده و همچنین این کابل‌ها در انتقال تصویر خوب عمل نمی‌کنند.

اتصالات صوتی

این مورد برای شما زیاد مشکل ساز نخواهد شد. تمام لپ‌تاپ‌ها، حتی آن‌هایی که بسیار کوچک هستند، از یک جک هدفون پشتیبانی می‌کنند. اگر می‌خواهید همه چیز آسان برای شما مهیا شود، کار را پیچیده نکنید و از همان جک هدفون برای اتصال اسپیکر و هدست استفاده کنید. البته می‌توانید از تمام وسایل صوتی مانند هدست، هدفن و اسپیکر به کمک بلوتوث لپ‌تاپ به صورت بی‌سیم استفاده کنید.

اما اگر جک هدفون شما بر روی لپ‌تاپ خراب باشد و نتوانید از آن استفاده کنید، تبدیل‌هایی برای پورت USB در بازار موجود است.

اتصالات شبکه

اگر ست دسکتاپ شما در جایی قرار دارد که ترجیح می‌دهید از همان اتصال وایفای استفاده کنید، هیچ مشکلی نیست و کافیست به آن متصل شوید. اما اگر گیمر هستید و نیاز به یک اتصال قابل اعتماد تر دارید، باید از روتر، یک کابل شبکه به اتصال Ethernet لپ‌تاپ وصل کنید.

دستگاه‌های USB

اگر لپ‌تاپ مورد نظر از تعداد کمی پورت USB برخوردار است، (بعضی لپ‌تاپ‌ها فقط یک پورت USB دارند) به دلیل نیاز زیاد شما به این پورت مهم، دچار مشکل خواهید شد.

برای یک راهکار ارزانتر، یک هاب USB ابتدایی می‌تواند از پس خیلی از اتصالات برآید. در نتیجه تا زمانی که از هاب USB برای وسایل جانبی ساده مانند ماوس و کیبورد استفاده می‌کنید، هرگز شاهد کاهش سرعت نخواهید شد. اما سعی کنید از یک هاب USB با پورت‌های حداقل USB 3.0 استفاده کنید و آن را به یک پورت مناسب بر روی لپ‌تاپ متصل کنید.

اتصالات برق

این یکی بسیار آسان است. تمام کاری که باید بکنید اتصال برق به پورت مورد نظر است، مگر اینکه لپ‌تاپ شما از یک پورت USB-C بهره ببرد که در این صورت اتفاقات جذابی در انتظار شماست.

USB-C همان قابلیتی ست که نیاز دارید

اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن حداقل یک پورت USB-C دارند. اتصال USB-C همان اتصال بیضی شکلی است که به هنگام وصل کردن فرقی نمی‌کند که آن را از چه جهتی وارد پورت کنید.

اتصال USB-C همه جانبه بوده و فقط برای انتقال داده‌ها نیست، بلکه می‌تواند لپ‌تاپ و یا هر وصیله‌ای که به آن متصل است را شارژ کند. USB-C می‌تواند تصویر را از لپ‌تاپ به مانیتور منتقل کند و همچنین داده‌های صوتی را به اسپیکر و هدفون برساند.

در نتیجه با در اختیار داشتن یک کابل USB-C می‌توانید ده‌ها وسیله را به لپ‌تاپ خود متصل کنید. برای تنظیم کردن یک ست کامل دسکتاپ، این قابلیت همان چیزیست که شما به آن نیاز دارید.

برای دستیابی به مزایای ابتدایی پورت USB-C، می‌توانید از یک دانگل ارزان قیمت برا اضافه کردن تعدادی اتصال به آن استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید همه چیز ایده‌آل باشد، وقت آن شده که به داک UCB-C فکر کنید.

خودتان را برای داک USB-C آماده کنید

تصور کنید که فقط با یک اتصال USB-C می‌توانید به سه اتصال مانیتور، سه عدد USB 3.0، یک عدد USB 2.0، یک USB-C بیشتر، اتصال شبکه، اسپیکر و میکروفن، دوربین و کارت SD دست پیدا کنید!

علاوه بر تمام این اتصالات،‌ یک داک USB-C می‌تواند تا 60 وات برق را برای شارژ نگاه داشتن لپ‌تاپ از خود عبور دهد. این فوق‌العاده است!

اکثر لپ‌تاپ‌هایی که یک پورت USB-C دارند، می‌‌توانند از این امکان بهره ببرند. در این میان چند استثنا نیز وجود دارد: بعضی از لپ‌تاپ‌ها فقط از پورت USB-C برای انتقال اطلاعات و برق استفاده می‌کنند و در انتقال تصویر ناتوان هستند. برای اطمینان از این که لپ‌تاپ شما توانایی استفاده از USB-C برای انتقال تصویر را دارد،‌ قابلیت‌های آن را بررسی کنید. و همچنین به هنگام خرید داک USB-C، مطمئن شوید که توانایی انتقال برق را برای شارژ کردن لپ‌تاپ داشته باشد.

برای بعضی از مانیتور‌های رده بالا، یک هاب USB-C در داخل قاب مانیتور به شما ارائه می‌شود. به عنوان مثال مانیتورهای Dell UltraSharp می‌توانند به صورت مستقیم از طریق پورت USB-C به لپ‌تاپ متصل شوند و همچنین تا 90 وات برق را برای شارژ کردن لپ‌تاپ فراهم کنند. آن‌ها قابلیت اتصال کابل شبکه و دیگر اتصالات را برای لپ‌تاپ شما فراهم می‌کنند. بعضی از مانیتورهای رده بالا حتی قابلیت اتصال به مانیتورهای دیگر را در خود دارند که باعث می‌شوند یک تجربه‌ی چند مانیتوره را فقط با یک اتصال USB-C در اختیار داشته باشید.

 

منبع: https://www.pcworld.com

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط