بهترین کابل‌های HDMI

بهترین کابل‌های HDMI

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 9 ماه و 28 روز پیش

فهرست مطالب

خرید یک کابل HDMI باید ساده باشد. اما بعضی از کابل‌ها آنطور که انتظار می‌رود، عملکرد خوبی ندارند و تمام کابل‌های HDMI به طور درست آن‌چه در خصوصیاتشان ذکر شده است را ارائه نمی‌دهند.

اگر شما به اندازه‌ی کافی وقت ندارید که خودتان را در جزئیات کابل‌ها غرق کنید، از این مقاله‌ی اگزوگیم برای به دست آوردن اطلاعات در یک خرید درست کابل HDMI بهره ببرید.

ما کابل‌های مختلف را برای شما در این مقاله دسته بندی کرده‌ایم؛ در نتیجه شما می‌توانید به سرعت و فوری گزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای را انتخاب کنید. گزینه‌هایی که ما برای شما انتخاب کرده‌ایم، همچنین مشکلات حاشیه‌ایی که ممکن است در خرید برای شما پیش بیایند را کنار می‌گذارند. کابل‌های بیش از حد ارزان ممکن است در عملکرد ضعیف باشند و یا کابل‌های گران قیمت، چیزی فراتر از کابل‌های معمولی را به شما ندهند.

آیا نیاز به یک کابل برای یک مانتور با نرخ تازه سازی بالا مخصوصا بالاتر از 144Hz دارید؟ ما شدیدا پیشنهاد می‌کنیم که از کابل‌های DisplayPort به جای HDMI استفاده کنید.

بهترین کابل پرسرعت HDMI

آیا دستگاه شما یک خروجی 1080p/60Hz، 1440p/75Hz و یا 4K/30Hz دارد؟ شما می‌توانید خرید خود را با کابل‌هایی که در دسته بندی کابل‌های پرسرعت HDMI سایت آمازون قرار دارند، به خوبی انجام دهید. قیمت آن‌ها حدود 6 دلار است. این نسخه از کابل‌ها در رده بندی CL3 قرار دارند که با مواد مقاوم در برابر آتش ساخته شده‌اند و می‌توانید آن‌ها را بر روی دیوارها استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید یک کابل از نوع  braided nylon تهیه کنید که مانند نوع قبلی، در رده‌ی کابل‌های پرسرعت قرار دارد. اگرچه در رده‌ی CL3 نیست، اما می‌تواند کار را به خوبی انجام دهد.

هر دو نوع کابلی که پیشنهاد شد، در واقع در رده‌ی کابل‌هایی با پهنای باند بالا و سرعت عالی قرار دارند. اگرچه ممکن است برای نمایشگر‌های 4K/60Hz مناسب نباشند.

آیا به دنبال کابلی مناسب برای خروجی گرفتن از 1080p/240Hz، 1440p/144Hz و یا 4K/60Hz می‌گردید؟ یا نیاز شما پشتیبانی از رنگ‌های 10 بیت و یا 12 بیت برای رزولوشن کمتر از 4K/60Hz است؟ یک کابل پرسرعت ممتاز با گواهی Monoprice تهیه کنید. یک کابل با طول 6 فوت، هزینه‌ای معادل 9 دلار برای شما خواهد داشت.

این کابل‌ها در تمام طول خود دارای مهر تایید هک شده‌ی "HDMI Licensing Administrator’s official" هستند. در نتیجه، کابل‌هایی با این استاندارد می‌توانند برای هر دستگاهی که نیاز به سرعت انتقال بسیار بالا دارد، مناسب باشند. برای طول‌های بالاتر از 25 فوت، ما پیشنهاد می‌کنیم از کابل‌های  Monoprice’s active High-Speed HDMI استفاده کنید که از افت سیگنال جلوگیری شود.

بهترین کابل‌های Ultra High-Speed

اگر نیاز به کابلی دارید که بتواند از پس دستگاه‌های 4K/144Hz، 5K/60Hz و 8K/30Hz و یا HDR برآید، ما پیشنهاد می‌کنیم از کابل‌های  Monoprice’s certified Ultra High-Speed استفاده کنید که به خوبی قادر هستند چنین پهنای باند سنگینی را مدریت کنند. شما برای تهیه‌ی این کابل‌ها، برای 6 فوت باید 15 دلار را پرداخت کنید و نوع کابل با پوشش بافته شده می‌تواند چند دلار گرانتر باشد.

شما همچنین می‌توانید مبلغ کمتری را برای کابل‌های بدون گواهی نامه‌ی Monoprice’s certified Ultra High-Speed بپردازید که البته ما این کار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. مخصوصا زمانی که چنین حجمی از داده‌ها را بخواهید منتقل کنید. (کابل‌های Ultra High Speed پهنای باندی معادل 48Gbps دارند.) در مقایسه با شرکت‌های دیگر، مانند Belkin، Monoprice بهترین ترکیب را از مقرون به صرفه بودن و کارآمدی را ارائه می‌دهد.

به چه کابلی نیاز دارید؟

کابل‌های HDMI با نسل‌های قبل از خود و رده‌های پایین‌تر همیشه سازگاری دارند؛ در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت بالاترین رده از کابل را تهیه کنید و مطمئن باشید که برای همه‌ی دستگاه‌ها مناسب است. حتی اگر کابلی که تهیه می‌کنید فراتر از نیاز‌های دستگاه شما باشد، روزی که تصمیم به ارتقای نمایشگر داشته باشید، این کابل به کار شما خواهد آمد.

برای فهمیدن این موضوع که حداقل مشخصاتی که شما در یک کابل HDMI نیاز دارید چیست، به دنبال اطلاعات خروجی تصویر در دستگاه مورد نظر (PC، دستگاه‌های استریمینگ، کنسول‌ها و غیره) و همچنین نمایشگر خود (تلوزیون و مانیتور) بگردید. شما خواهید دید که انواع HDMI مناسب برای نیاز شما در آن لیست ذکر شده است.

اگر هر دو دستگاه، یعنی خروجی تصویر و ورودی با هم هماهنگی داشتند، به راحتی کابلی را تهیه کنید که با دستگاه‌های شما هماهنگی داشته باشد. اما اگر دو دستگاه شما با یکدیگر هماهنگ نبودند، کابلی را بخرید که با دستگاه ضعیف تر هماهنگ باشد. به این دلیل که خروجی نهایی شما با دستگاه ضعیف‌تر محدود می‌شود و نیازی به هماهنگی کابل با دستگاه قوی‌تر نیست.

اگر کمی پیچیده به نظر می‌رسد، ما برای شما یک مثال آماده کرده‌ایم: فرض کنید مانیتور شما در رده‌ی کابل HDMI 1.4b باشد اما کارت گرافیکتان بتواند از HDMI 2.0 پشتیبانی کند. شما در نهایت بالاترین فریم ریت و رزولوشن را از HDMI 1.4b را خواهید گرفت که شامل 1080p/144fps و 1440p/75Hz می‌باشد.

شما می‌توانید کابلی مناسب و هماهنگ با دستگاه قوی‌تر تهیه کنید اما این کار لزومی ندارد. البته زمانی که یک دستگاه جدید را جایگزین دستگاه قدیمی می‌کنید، همیشه یک کابل مناسب برای شما در جعبه موجود است.

امیدواریم در این مقاله نیز مانند مقالات پیشین نکات کاربردی برای شما گیمرهای عزیز وجود داشته باشد. لطفا ما را از پیشنهادات و نظرات خود دریغ نکرده و در بخش نظرات با ما و دیگر مخاطبان اگزومگ به اشتراک بگذارید.

منبع: https://www.pcworld.com

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط