یکی از بهترین و مسحوره‌کننده‌ترین بخش‌های GTA V رادیوی آن است

یکی از بهترین و مسحوره‌کننده‌ترین بخش‌های GTA V رادیوی آن است

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 10 ماه و 21 روز پیش

فهرست مطالب

چند وقت پیش در ماه مارس من بالاخره برای اولین بار شروع به تجربه Grand Theft Auto V کردم. بنا به هر دلیلی، در سال 2013 موفق به تجربه بازی نشدم و با گذشت زمان نیز فهمیدم که شاید اصلا هیچ علاقه‌ای به آن ندارم. با این حال، نمی‌توانستم با این حقیقت که در دانش گیمینگ‌ام حفره‌ای به بزرگی GTA وجود دارد، کنار بیایم؛ مخصوصا که هر ماه در رابطه با فروش فوق‌‌العاده بازی (که به نوعی در حال افزایش است)، محتویات جدید GTA Online و دیگر موارد مرتبط با آن مطلب می‌نویسم.

بازی GTA V امروزه به همان اندازه‌‌ی سال 2013 طرفدار دارد؛ پس زمانی که نسخه‌های نسل جدید آن در ماه مارس برروی کنسول‌های PlayStation 5 و Xbox Series X | S منتشر شدند، در نهایت تصمیم گرفتم به سراغش بروم. و خب همانطور که انتظار می‌رود، متوجه شدم این بازی ارزش این همه تعریف و تمجید را دارد. به اندازه‌ای که با گذشت 2 ماه من هنوز هم آن را بازی می‌کنم. من عاشق تجربه ماموریت‌های اصلی بازی و ماموریت‌های Strangers and Freaks هستم ولی به تازگی فهمیده‌ام که کار مورد علاقه من این است که هنگام گوش دادن به موسیقی رانندگی کنم.

 بعد از اینکه چند شب پیش به همین قصد بازی را اجرا کردم، متوجه نکته‌ای جالب شدم: رادیوی GTA V در مقایسه با اکثر عناوین جهان‌باز بیشتر مرا غرق بازی می‌کند؛ و به نظرم به همین دلیل من بسیاری از زمانم را صرف رانندگی کرده و در حین آن به "کندریک لامار"، "فرانک اوشن" و صحبت‌های "ری دی‌آنجلو هریس" در برنامه Chakra Attack (با صداگذاری "جی‌بی اسموو") گوش می‌دهم.

زمانی که در GTA V سوار یک وسیله نقلیه می‌شوم، اولین کاری که می‌کنم روشن‌کردن رادیو است. سپس به سراغ ایستگاه‌های مورد علاقه و همیشگی‌ام نظیر blonded Los Santos ،Channel X ، Vinewood Boulevard Radio و البته Non-Stop-Pop FM رفته و به دنبال آهنگ‌های مورد علاقه‌ام نظیر Chanel از "فرانک اوشن" یا W از "کافی" (Kaffee) می‌گردم. آیا این قسمت از برنامه Chakra Attack را شنیده‌ام؟ جستجو معمولا یک دقیقه از وقتم را می‌گیرد و معمولا هم تا زمانی که آهنگی مطابق با روحیه‌ام پیدا نکرده‌ام، شروع به رانندگی نمی‌کنم؛ کاری که دقیقا در زندگی واقعی هم انجام می‌دهم.

و سپس حرکت می‌کنم.

گاهی اوقات در حال رفتن به سمت ماموریت بعدی هستم اما اکثر زمان‌ها تا وقتی که یک آهنگ تمام شده و ببینم آهنگ بعدی چیست، به حرکت ادامه می‌دهم. این موضوع برای من به عادتی همیشگی تبدیل شده و واقعا برایم جالب است که گوش‌دادن به موسیقی دنیای واقعی تا چه حد می‌تواند تجربه‌ی GTA V را جذاب‌تر و واقعی‌تر کند. البته من حس نمی‌کنم فرانکلین، مایکل یا ترور هستم (با توجه اتفاقات بازی مطمئن نیستم حتی خواهان آن باشم) اما رادیو سبب می‌شود خودم را در حال تجربه‌ی زندگیِ فردی دیگر در GTA V تصور کنم.

من از اینکه در حال تجربه‌ی یک بازی ویدئویی هستم آگاهم اما پیدا کردن آهنگی که در زندگی واقعی هم هنگام رانندگی به آن گوش می‌دهم، واقعا حس جالب و خاصی دارد. این موضوع برروی رانندگی من تاثیرگذار است – زمانی که آهنگ Bugatti از "اِیس هود" (Ace Hood) پخش می‌شود، احتمالا پایم را برروی پدال گاز فشار داده و در تقاطع‌ها ترمز دستی بکشم چرا که ریتم آهنگ به شدت بالاست. یا وقتی Glamorous از "فرگی" شروع می‌شود، وانتم را با یک ماشین دو در و تفریحی عوض کرده و در مرکز شهر لوس‌سانتوس رانندگی می‌کنم. و وقتی هم که برنامه Chakra Attack شروع می‌شود، احتمالا فقط با خودم قهقهه بزنم!

من در GTA V هم مثل زندگی واقعی سعی می‌کنم موسیقی را با روحیه خودم مطابقت داده یا حتی نگرشم را با توجه به آهنگی که گوش می‌دهم تغییر دهم. واقعا آرزو می‌کنم بازی‌های بیشتری برروی این موضوع تمرکز کنند زیرا فکر نمی‌کنم من تنها کسی باشم که خواستار چنین چیزی است. بله، برخی بازی‌ها در موسیقی متن خود از هنرمندهای دنیای واقعی استفاده می‌کنند – Cyberpunk 2077 در سال 2020 این کار را انجام داد – اما فکر نمی‌کنم هیچ استودیو و شرکتی به اندازه Rockstar Games برروی این موضوع تمرکز کرده و ایستگاه‌های موسیقی را با آهنگ‌هایی جدید بروزرسانی کند.

بدون شک یکی از موانع این کار قوانین کپی‌ رایت و زحمات عبور از آن است و بسیاری از شرکت‌ها هم به اندازه Rockstar Games پول ندارند و در نتیجه نمی‌توانند این کار را انجام دهند. بنابراین می‌توانم درک کنم چرا موسیقی بسیاری از بازی‌ها تا این حد سرزنده نیست. اما تصور کنید وضعیت برعکس بود – می‌دانم که غرق‌شدنم در بازی‌های جهان‌باز افزایش می‌یافت و خب این موضوع مهم است چرا که سبب می‌شود بیشتر بازی کنم. و این چیزیست که فکر می‌کنم هر توسعه‌دهنده‌ای برای محصول خود می‌خواهد.

در این صنعت صدها نفر از کارمندان هزاران ساعت را صرف بی‌نقص‌کردن و رفع ایرادات بازی می‌کنند؛ مواردی نظیر زاویه‌ای که یک چاقو وارد بدن دشمن می‌شود یا چگونگی شکستن شیشه هنگام برخورد آجر با آن – همگی برای اینکه تجربه‌ی بازی تا حد ممکن شبیه به زندگی واقعی باشد (که به نظرم واقعا فوق‌العاده است و اگر تحت شرایط درست و سالم انجام شده باشد، واقعا از آن استقبال می‌کنم). من دوست دارم چنین انرژی و تلاشی برروی موسیقی‌های بازی نیز خرج شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا موافقید که موسیقی‌ها و ایستگاه‌های رادیوییِ GTA V در ارائه‌ی تجربه‌ای بهتر و جذاب‌تر نقش به سزایی دارند یا به نظرتان آنقدرها هم مهم نیستند؟ شما می‌توانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Game Informer

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط