راکاستار ممکن است آپدیتهای GTA 5 و RDR 2 را بخاطر GTA 6 متوقف کند!
بدون شک Grand Theft Auto 6 جزو یکی از مورد انتظارترین بازیهای تاریخ به شمار میرود. با گذشت 9 سال از عمر Grand Theft Auto 5 و عرضه آن بر روی 3 نسل از کنسولهای اخیر، این طولانیترین مدتی است که یک نسخه جدیدی از این فرنچایز عرضه نشده است. اما با توجه اینکه به نظر میرسد هنوز تا عرضه GTA 6 فاصله زیادی داریم، انگار راکستار در حال ایجاد تغییراتی در ساختار برنامۀ پروژههای فعلی خود میباشد تا آنها را با پروژه جدیدش سازگار سازد.
در حالی که سالهاست شایعات متنوعی از GTA 6 میشنویم، این عنوان چند ماه پیش در فوریه 2022 از طریق توییتی توسط راکستار بطور رسمی تایید شد که در دست ساخت است؛ اگرچه به گفتۀ "جیسون شرایر" (Jason Schreier)، گزارشگر فعلی Bloomberg، GTA 6 از سال 2014 در حال توسعه بوده است. با توجه به این زمان طولانی توسعه، هنوز هم اطلاعات زیادی در مورد این بازی وجود ندارد.
در حال حاضر گمان میرود که بازی GTA 6 در شهر محبوب Vice City، شهری برگرفته از شهر میامی آمریکا، اتفاق بیفتد. این بازی در کنار محیط اصلیش، ممکن است شهرهای دیگر و حتی شاید کشورهای مختلفی برای سفر به آنها داشته باشد. همچنین گفته میشود که برای اولین بار، این بازی یک شخصیت اصلی زن خواهد داشت.
پایان دوران GTA 5 و Red Dead Redemption 2
طرفداران میدانند که پشتیبانی از نسخه آنلاین Red Dead Redemption 2، که Red Dead Online نام دارد، مدتی است افت یافته و یک پست در وبلاگ Rockstar Games در ژوئیه 2022 نشان داد که پشتیبانی از این بازی کاهش مییابد و سپس در آینده متوقف میشود و به این اشاره میکند که "به طور پیوسته منابع توسعه این عنوان، بیشتر به سمت عنوان بعدی در سری Grand Theft Auto انتقال مییابند." این اعلامیه برای زمانی بود که Red Dead Online آپدیتهای ضعیفی دریافت میکرد، در حالی که در همان دوره طرفداران GTA Online شاهد آپدیتهای بهتر و ثابتتری بودند.
البته داستان پشتیبانی از GTA 5 به کلی متفاوت است. کمتر بازیای پس از عرضه به اندازۀ GTA 5 از سال 2013 پشتیبانی و آپدیت دریافت کرده است. این بازی در طول سه نسل متوالی کنسولها در دسترس قرار گرفته و در طول 9 سال حضورش، آپدیتها و محتوایات مضاعف زیادی را دریافت کرده است. اما همه اینها صرفاً برای بخش GTA Online بودهاند و هیچ DLC داستانی تک نفرهای تاکنون نداشتهایم. اما به نظر میرسد که پشتیبانی این بازی هم قرار است به پایان برسد؛ که احتمالاً به توسعه GTA 6 مربوط میشود.
راکستار یک صفحه از اسامی همه کسانی که در موفقیت GTA 5 و بخش آنلاین آن نقش داشتند منتشر کرده است و در آخر با یک پیام تشکر متن را به پایان رسانده، که گویی شبیه به نوعی خداحافظی احساسی با این بازی میباشد.
اهمیت این تصمیم را نمیشود دست کم گرفت، زیرا GTA 5 سودآورترین قطعه رسانه سرگرمی در تاریخ جهان محسوب میشود، که بسیاری از آن به تسلط مداوم GTA Online بر بازار و ریزتراکنشهای Shark Card آن برمیگردد. بنابراین، تصمیم راکستار بر پایان دادن بر پشتیبانی این معدن پولسازی، قطعاً تصمیمی نیست که به سادگی گرفته شده باشد. اگر واقعاً پشتیبانی GTA Online در حال پایان باشد، این میتواند نشانهای بزرگ مبنی بر این باشد که توسعه دهندگان تا آنجا که میتواند تمرکز خود را روی GTA 6 گذاشتهاند .
تصمیم قطع پشتیبانی GTA V چه تاثیری بر GTA 6 خواهد داشت؟
مطمئناً افراد بسیار زیادی از پایان پشتیبانی GTA 5 و Red Dead Redemption 2 ناراحت خواهند شد. GTA Online جامعه هواداران وسیع و وفاداری دارد و Red Dead Online نیز برای بسیاری از طرفداران به شکل تلخی به پایان رسید. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که چرا چنین برنامهها هم ضروری و هم مفید هستند.
دو اتفاق بزرگ ممکن است از اجرایی شدن این تصمیمها حاصل شود. اولین مورد این است که ممکن است طرفداران بالاخره اخبار مشخصی در مورد GTA 6 دریافت کنند. زیرا تاکنون، تنها اطلاعات رسمی و تایید شده توسط راکستار این بوده که این عنوان در دست توسعه میباشد. با توجه به اینکه ظاهراً توسعه به مراحل جدیدی وارد شده است که به نیروی بیشتری نیاز دارد، ممکن است به این معنی باشد که پروژه به مراحل آخر کارش نزدیک شده و راکستار میتواند جزئیات بیشتری مانند یک تریلر معرفی GTA 6 یا مشخص کردن تاریخ انتشار آن به عموم ارائه کند.
مورد دوم میتواند مربوط به کیفیت خود GTA 6 باشد. از زمان عرضه GTA 5، تغییرات زیادی در صنعت گیم به وجود آمده است که برخی از آنها روندهای نگران کنندهای هستند. به طور دقیقتر، منظور فرایند وعدههای جاهطلبانه و ناتوانی در ارائه آنهاست به طور فزایندهای میان استودیوهای بزرگ رایج شده است. به ویژه در حوزه عناوین جهانباز AAA، توسعه دهندگانی که صحبت از بازیهای بزرگ و منحصر به فرد میکنند، گاهی اوقات بازیهایی را عرضه میکنند که ناتمام و ناقص به نظر میرسند. نسخههای اولیه No Man's Sky، Mass Effect: Andromeda، Anthem و Cyberpunk 2077 برخی از نمونههای قابل توجه این مسئله هستند. امیدواریم انتقال هر چه بیشتر منابع توسعه به GTA 6 به این معنی باشد که نه تنها به طور کلی این یک بازی خوبی خواهد بود، بلکه بتواند از همان ابتدا با وضعیت مناسبی عرضه شود.
انتقال تیمهای راکستار به سمت توسعه GTA 6 نیز ممکن است به نفع خود تیمها باشد. بازیهای بزرگ امروزه، مدام دچار پرکاری کارمندان تیم توسعه دهنده (بخصوص در بازههای زمانی نزدیک به عرضه) میشوند و خود راکستار نیز به طور خاص در این زمینه بارها مورد انتقاد قرار گرفته است؛ به طوری که "دن هاوسر" (Dan Houser) معاون ارشد سابق راکستار صراحتاً توضیح داده بود که کارمندانش در حین توسعه Red Dead Redemption 2 بالغ بر 100 ساعت در هفته کار میکردند. خوشبختانه این شرکت نشان داده که متعهد به تغییر این عادت پرضرر است و این تمرکز همه جانبه شرکت بر روی GTA 6 ممکن است بخشی از عملی شدن این وعده باشد.
منبع: Gamerant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.