یک گزارش جدید نشان میدهد که Bully 2 قصد داشت به بازیکنان اجازه ورود به تمام ساختمانها را بدهد، کاری که Grand Theft Auto هنوز از پس آن برنیامده است.
جزئیات جدید در مورد Bully 2، که اکنون کنسل شده است، نشان میدهد که هدف این بازی مقابله با چیزی بود که Grand Theft Auto هنوز انجام نداده است. Rockstar به خاطر جهانهای باز گستردهاش که به طرز عجیبی متراکم هستند، شناخته شده است. برخی از ویژگیهای محصولات این کمپانی نتیجه تعداد محیطهای منحصربهفرد، افرادی که در آن زندگی میکنند، و موارد دیگر است، اما نکتهای وجود دارد که همیشه موجب ناراحتی بازیکنان بوده است. بازی Bully 2 برخلاف GTA که ساختمانهای خود را تا حد زیادی برای فروشگاهها و خانهها ذخیره میکند، فضای داخلی بسیار جذابی داشت.
نسخه دوم این بازی از Rockstar ، در اواخر دهه 2000 در حال ساخته شدن بود، احتمالاً برای Xbox 360 و PS3، اما جاه طلبی زیادی پشت آن بود. به طور مثال، نقشه Bully 2 سه برابر بزرگتر از نقشه نسخه پیشین بود که آزادی زیادی را برای بازیکنان فراهم میکرد. البته، از نظر چشم انداز، این اندازه به پای تنظیمات غول پیکر Red Dead Redemption یا Grand Theft Auto 5نزدیک هم نمیشود، اما با توجه به اینکه بازیکن با پای پیاده یا با اسکیت بورد و یا دوچرخه، دنیای این بازی را طی میکند، همچین دنیایی به اندازه کافی بزرگ به نظر میرسد.
طبق یک مقاله جدید از Game Informer، کمپانی Rockstar قصد داشت به بازیکنان اجازه دهد تا وارد هر ساختمانی که در Bully 2 پیدا میکنند شوند. آنها میتوانند یا مستقیما از طریق در و یا یواشکی وارد ساختمانها شوند. همچین قابلیتی برای دوران Xbox 360 خیلی جاه طلبانه بود. حتی با توجه به استانداردهای امروزی نیز، این قابلیت به غیر از عنوان دیگری از Rockstar، یعنی Red Dead Redemption 2، به دست نیامده است. در بسیاری از موارد، Bully 2 بر Red Dead Redemption 2 تأثیر گذاشته و به آن اجازه داد تا صاحب بزرگترین ایدههای این بازی لغو شده باشد.
آنچه که GTA میتواند از Bully 2 بیاموزد
با این حال، تا ده سال پس از کنار گذاشته شدن بسیاری از این ایدهها هیچ گریزی به آنها نشد. در آن زمان، نسل جدیدی از کنسولها وارد عرصه شدند، و تصور اینکه Rockstar قادر به تحقق بخشیدن به برخی از این مفاهیم مانند قابلیت ورود به ساختمانها در Xbox 360 و PS3 بوده باشد، دشوار است. به هر حال، این قابلیت، چیزی است که حتی Grand Theft Auto 5 نیز نتوانست از آن استفاده کند. شاید این موضوع به این دلیل باشد که جهان این بازی آنقدر بزرگ است و اتفاقات زیادی در آن وجود دارد که فقط در یک بازی کوچکتر که بر تراکم تمرکز میکند، به جای مقیاس، امکان پذیر است.
در حال حاضر، شایعاتی مبنی بر اینکه Bully 2 همچنان اتفاق خواهد افتاد، وجود دارند. اینکه آیا این ویژگی می تواند دو نسل بعد به طور کامل تحقق یابد یا خیر، هنوز مشخص نیست و باید منتظر دیدن آن ماند، اما هنوز هم تقاضای بالایی برای این بازی وجود دارد. Rockstar هیچ کمبودی در جاهطلبیهای بزرگ برای هر یک از بازیهایش ندارد، اما رویکرد محدودتر و در عین حال به همان اندازه متمرکز به محصولی مانند Bully 2 میتواند پیشغذای بزرگی را برای Grand Theft Auto 6 ایجاد کند.
منبع: SCREENRANT
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.