شایعه: گیمپلی عنوان God of War: Ragnarok در رویداد بعدی PlayStation نشان داده خواهد شد
نمایشگاه E3 2021 به پایان رسید و این به معنای این است که تاکنون تقریبا همه ناشران بزرگ صنعت برنامههایشان را برای سال جاری اعلام کردهاند. اما بعضی شرکتها بودند که در این نمایشگاه حضور نداشتند و یکی از آنها نیز سونی بود که برای سومین سال پیاپی در E3 حضور نیافت. البته لازم به ذکر است که سال گذشته هیچ ناشری در این نمایشگاه حضور نداشت و این رویداد به طور کلی برگزار نشد.
این عدم حضور سونی در E3 منجر به این شده تا برنامههای این کمپانی در سال جاری رازآلود باشند.
حالا چند وقتی است که گزارشها در مورد وجود یک State of Play در تابستان حکایت میکنند که قرار است در چند هفته آینده برگزار شود، اما سوال اصلی اینجاست که ما باید انتظار چه چیزهایی را از این رویداد داشته باشیم؟ یکی از آنها ممکن است نمایش عنوان God of War: Ragnarok (یا هر نامی که سونی نهایتا برای بازی انتخاب میکند) باشد.
این خبر به گفته یکی از کاربران Xbox Era یعنی Shpeshal Nick در توییتر است. او اخیرا نیز گفته بود که نشان دادن گیمپلی God of War بعدی در رویداد شایعه شده سونی نمایش داده خواهد شد.
لازم به ذکر است چندی پیش تایید شد که عنوان God of War: Ragnarok در سال ۲۰۲۲ عرضه میگردد و برای پلتفرم PS4 نیز عرضه میگردد.
در ابتدا قرار بود عنوان Marvel’s Guardians of the Galaxy بخش چندنفره داشته باشد
این موضوع که عنوان Marvel’s Guardians of the Galaxy یک بازی داستان محور تکنفره در سبک اکشن ماجراجویی است منجر شد که بسیاری از طرفداران نسبت به این بازی خوشبین باشند، خصوصا بعد از اتفاقاتی که با عنوان Marvel’s Avengers افتاد. اما جالب است که بدانید قرار نبود این عنوان همیشه اینگونه باشد! در مراحل اولیه توسعه، قرار بود که این عنوان شامل بخش چندنفره بشود.
جزئياتی که در صفحه لینکدین "سیمون لاروشه" (Simon Larouche) پیدا شد، از یک بخش چندنفره برای Marvel’s Guardians of the Galaxy حکایت میکنند. لاروشه قبل از پیوستن مجدد خود به Guerrilla Games در فوریه ۲۰۱۸، به مدت تقریبا یک سال در استودیو Eidos Montreal به عنوان کارگردان بخش آنلاین Marvel’s Guardians of the Galaxy فعالیت میکرد.
حالا اما چیزی که مشخص شده این است که عنوان Marvel’s Guardians of the Galaxy کاملا خود را وقف یک تجربه داستانمحور تکنفره کرده است و تعجب برانگیز نیست که بخش چندنفره آن در طول مراحل توسعه لغو شد. در عین حال همچنین چندی پیش Eidos Montreal تایید کرده بود که بازی فاقد هرگونه خرید درون برنامهای و یا بسته الحاقی پولی خواهد بود.
بازی در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC عرضه خواهد شد.
شایعه: قرارداد میان کوجیما و Xbox نزدیک به امضا شدن است!
پیش از این در سال جاری گزارشهایی مبنی بر همکاری "هیدئو کوجیما" (Hideo Kojima) و استودیو Kojima Productions با مایکروسافت برای ساخت یک عنوان انحصاری Xbox منتشر شد و در حالی که این شایعات هنوز به طور کامل از بین نرفتهاند، چیزهایی جدیدی در مورد آنها نیز منتشر نشده است. اما حالا به نظر میرسد که به زودی قرار است این موضوع تغییر کند.
در آخرین پادکستی که از طرف "جف گراب" (Jeff Grubb) خبرنگار GamesBeat منتشر شد، از او پرسیده شد که اوضاع قرارداد کوجیما و Xbox چطور است و گراب پاسخ داد که این قرارداد در مراحل پایانی بسته شدن قرار داد و موضوع تا حدی پیش رفته که واقعا بعید است تا اجرایی نشود و بهم بخورد.
در عین حال گراب اظهار داشت که مایکروسافت اخیرا توسعه دهنده عناوین Portal و Left 4 Dead یعنی "کیم سوئيفت" (Kim Swift) را به عنوان یک کارگردان در Xbox Cloud Gaming استخدام کرده تا با کوجیما روی بازی بعدیاش کار کنند.
گراب صراحتا گفت: «کیم سوئیفت که پیش از این روی Portal و Left 4 Dead کار کرده و همچنین در بخش Stadia در گوگل نیز بوده به مایکروسافت پیوست تا به کوجیما در بازیاش کمک کند. البته مایکروسافت هیچگاه نگفت کوجیما، آنها گفته بودند که در حال کار با یک توسعه دهنده مستقل هستند اما این توسعه دهنده مستقل کوجیما است.»
البته باید گفت که تمامی اینها صرفا شایعه هستند و با وجود این که گراب سابقه بسیار خوبی در زمینه لیکها و افشاگریها داشته، باز هم باید منتظر اعلامیههای رسمی باشیم.
عنوان Overwatch 2 روی Switch کم و کاستیهایی خواهد داشت!
هنگامی که در سال ۲۰۱۹ عنوان Overwatch 2 معرفی شد کمپانی Blizzard تایید کرد که بازی برای پلتفرم Switch نیز عرضه شود. اما هنگامی که بازی عرضه گردد، زمان زیادی از آن معرفی گذشته است و در کنار آن کنسولهای نسل جدید یعنی Xbox Series X|S و PS5 نیز وجود دارند.
با تمام موارد این سوال پیش میآید که با وجود کنسولهای قدرتمند نسل بعدی، بازی روی Switch که پلتفرم ضعیفتری است چطور اجرا میشود؟
مدیر بخش تکنیکی بلیزارد آقای "جان لافلر" (John Lafleur) اخیرا در Reddit یک «Ask Me Anything» برگزار کرد و در آن تایید شد که عنوان Overwatch 2 هنوز هم قرار است برای Switch عرضه شود ولی این نسخه شامل کم و کاستهایی نسبت به نسخه اصلی خواهد شد. لافلر اظهار داشت که بلیزارد تلاش میکند که هیچگونه از این کم و کاستیها در زمینه گیمپلی و قابلیتهای آن نباشند اما وقتی نوبت به بخش بصری و تکنیکی میرسد، قطعا باید سازشهایی برای Overwatch 2 روی Switch صورت گیرد.
او صراحتا گفت: «از زمان Overwatch سختافزار پیشرفت زیادی کرده است و ما در حال گسترش موتور بازی سازی Overwatch 2 با ویژگیها و سختافزارهای قوی هستیم. ما سخت مشغول این هستیم که بهترین تجربه را روی همه پلتفرمها برای بازیکنان فراهم کنیم و این موضوع حتی در مورد بخش PvE ما نیز صدق میکند.
پلتفرم Switch نسبت به سایر پلتفرمها چالش برانگیزتر است و ما باید برای آن سازشهایی را انجام میدادیم. به همین دلیل تعدادی از جلوههای بصری بسیار با کیفیت و سطح بالا در این پلتفرم دیده نمیشوند. البته ما حتما تلاش میکنیم که تمام ویژگیهای مربوط به گیمپلی را در آن قرار دهیم و سپس هنگامی که نوبت به بخشهای اضافی رسید دست به این سازشها بزنیم.»
کارگردان Assassin’s Creed Valhalla به استودیو EA Motive پیوست
یکی از کهنهکاران سری Assassin’s Creed آقای "اریک بپتیزا" (Eric Baptizat) بعد از شانزده سال کمپانی یوبیسافت را ترک کرد و به استودیو EA Motive پیوست، استودیویی که سابقه کار کردن روی Star Wars: Squadrons و همچنین بخش داستانی عنوان Star Wars Battlefront 2 را دارد. به گزارش Axios بپتیزا در ماه آوریل به این استودیو پیوست و در حال حاضر کارگردان چند پروژه معرفی نشده میباشد. او در یوبیسافت سابقه کار به عنوان کارگردان Assassin’s Creed Valhalla را داشت و پیش از آن نیز روی Assassin’s Creed Origins و Assassin’s Creed 4: Black Flag کار کرده بود.
پیوستن بپتیزا به EA Motive نه تنها به خاطر سابقه و کارنامه خوب او مهم است، بلکه علاوه بر آن عنوانی که او در حال کار روی آن است نیز جالب توجه میباشد. شایعاتی اخیرا وجود داشتند که طبق آنها EA Motive به دنبال دوباره ساختن فرانچایز علمی تخیلی موجود در سبک ترسناک و بقا یعنی Dead Space بود که در ده سال اخیر خبری از آن نبوده است. با توجه به این که هنوز مشخص نشده بپتیزا در حال کار روی چه عناوینی میباشد، میتوان تصور کرد که او نقشی در این پروژه دارد.
در هر صورت به احتمال زیادی ما در رویداد EA Play Live که کمتر از یک ماه دیگر در تاریخ ۲۲ جولای (۳۱ تیر) برگزار خواهد شد اطلاعاتی در مورد این بازی و به طور کلی پروژه بعدی بپتیز دریافت خواهیم کرد.
توسعه دهندگان Far Cry 6 در حال همکاری با ۹ استودیو هستند
از زمانی که Far Cry 6 معرفی شده استودیو Ubisoft Toronto چهره این پروژه و مسئول اصلی توسعه آن بوده است. اما این بازی، یک عنوانی با بودجه عظیم است که توسط یوبیسافت توسعه میيابد و بعید است که تنها یک استودیو در حال کار روی آن باشد. همانطور که کارگردان بخش صدای بازی آقای "ادواردو وایسمن" (Eduardo Vaisman) اظهار داشت، نه استودیو دیگر علاوه بر Ubisoft Toronto در حال کار روی این عنوان هستند.
این استودیوها شامل Ubisoft Montreal، توسعه دهنده Rainbow Six Extraction، استودیو Ubisoft Shanghai توسعه دهنده Skull and Bones و Ubisoft Pune توسعه دهنده Prince of Persia: The Sands of Time Remaster میشوند. البته اینگونه همکاریها برای یوبیسافت چیز جدیدی نیست و بسیاری از پروژههای کمپانی در طول سالها در نتیجه همکاری چندین استودیو منتشر شدند. برای مثال ۱۴ استودیو در حال کمک به Ubisoft Montreal برای توسعه Assassin’s Creed Valhalla بودند.
با توجه به این که Far Cry 6 قرار است یک عنوان عظیم جهان باز باشد که بزرگترین نقشه سری را نیز دارد، قابل درک است که توسعه آن نیز نیاز به کمک از سوی استودیوهای دیگر داشته باشد. این عنوان در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) برای پلتفرمهای PS5 / PS4 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC / Stadia عرضه خواهد شد.
بازیکنان از این بعد میتوانند در گروههای خود در Marvel’s Avengers یک قهرمان را چند بار داشته باشند!
در حال حاضر عنوان Marvel’s Avengers به بازیکنان اجازه میدهد تا تنها یک قهرمان را در گروه یا به اصطلاح Strike Team خود داشته باشند، به این معنا که شما در تیم خود فقط میتوانید یک هالک را داشته باشید.
حالا اما این موضوع قرار است تغییر کند. استودیو سازنده بازی Crystal Dynamics اخیرا نقشه پیشرفت بازی در ماههای آینده را بروزرسانی کرد و در عین حال تایید شد که قرار است با انتشار یک بروزرسانی در اواخر ماه جولای، این قابلیت به بازی اضافه شود که بازیکنان مختلفی در Strike Team یک قهرمان را انتخاب کنند. آنها صراحتا نوشتند: «طبق بازخوردهای شما ما میخواهیم به طور دائمی این قابلیت که یک قهرمان را چندبار در Strike Team خود داشته باشید اضافه کنیم.»
مدیرعامل CD Projekt Red: عملکرد Cyberpunk 2077 به سطح راضی کنندهای رسیده است
کمپانی CD Projekt Red در طول زمان بروزرسانیها و پچهای مختلفی برای Cyberpunk 2077 منتشر کرده است و در آن تعداد زیادی (البته نه همه) باگهای بازی درست شدهاند و بازی حتی بعد از ۶ ماه به PlayStation Store نیز بازگشت اما سونی یک هشدار در کنار آن قرار داد که بازی روی PS4 تجربه دلچسبی ارائه نمیدهد.
با وجود این موضوع یکی از مدیرعاملهای CD Projekt RED آقای "آدام کیشینسکی" (Adam Kiciński) اظهار داشت که بازی از نظر عملکری به سطح رضایت بخشی رسیده است. او با صحبتی در کنفرانس روز خلاقیت WSE گفت که استودیو حالا میتواند روی بخشهای دیگر بازی کار کند و بخش زیادی از کمپانی شامل ۶۰۰ کارمند در حال کار روی این بازی هستند.
او صراحتا گفت: «ما در حال کار روی بهبود کیفیت کلی بازی نیز هستیم و وضعیت آن نیز خوب پیش میرود. البته ما باگها و مشکلات بصری را رفع کردیم و به آن کار نیز ادامه میدهیم. در طول زمان همچنین بهبودهایی در زمینه سیستمهای خود بازی معرفی میکنیم که بازیکنان آنها را از ما خواستهاند.»
توسعه دهندگان بازی همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، در حال کار روی نسخه نسل نهمی بازی روی کنسولهای Xbox Series X|S و PS5 در کنار توسعه یک بسته الحاقی رایگان برای آن نیز هستند.
شایعه: عنوان Grand Theft Auto 6 در Vice City جریان خواهد داشت و ۲۰۲۵ عرضه میگردد
اینسایدر معروف دنیای گیم "تام هندرسون" (Tom Henderson) اخیرا سابقه بسیار خوبی در زمینه افشاگری از خود به جای گذاشته است، خصوصا در مورد عناوین مربوط به Battlefield و Call of Duty و حالا اخیرا او یک ویدیو منتشر کرده که در آن به صحبت در مورد Grand Theft Auto 6 میپردازد. به گفته او این عنوان قرار است در Vice City و در زمان حال روایت شود. این موضوع در حالی است که ما Vice City را تنها در حال و هوای دهه ۸۰ میلادی دیدهایم اما هندرسون میگوید که راکستار نمیخواهد بازه زمانی تاریخی بخش آنلاین بازی را تحت تاثیر قرار دهد.
هندرسون اظهار داشت که Grand Theft Auto 6 همانند نسخه قبلی خود شامل چندین شخصیت اصلی قابل بازی خواهد بود که یکی از آنها مونث میباشد. این موضوع که شهر Vice City محیط بازی است و یک پروتاگونیست مونث در بازی حضور خواهد داشت همچنین در شایعات قبلی موجود بود.
هندرسون همچنین میگوید که نقشه بازی در طول زمان تغییر خواهد کرد و حالتی مثل Fortnite خواهد داشت. سال گذشته گزارشی منتشر شده بود که گویا طبق آن Grand Theft Auto 6 در مراحل اولیه توسعه قرار داشت که قرار بود در زمان عرضه یک بازی متوسط از نظر اندازه باشد و سپس در ادامه راکستار با انتشار بروزرسانیها آن را گستردهتر کند.
در نهایت نیز هندرسون اذعان کرد که بازی حالا حالاها عرضه نمیشود و ممکن است حتی در اواخر ۲۰۲۵ منتشر شود که قطعا با توجه به شرایط راکستار و موفقیت عظیم Grand Theft Auto 5 منطقی به نظر میرسد. او گفت یکی از دلایلی که توسعه بازی زمان بسیار زیادی میبرد این است که راکستار دیگر خواهان کرانچ نیست، در زمان توسعه Red Dead Redemption 2 گزارشهایی زیادی در اعتراض به کرانچهای راکستار صورت گرفته بود.
یکی از دلایل دیگر این عرضه دیگر هنگام نیز عرضه بازی تنها روی کنسولهای نسل جدید است و راکستار میخواهد که به هنگام عرضه افراد زیادی کنسولهای نسل جدید را در اختیار داشته باشند.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.