معرفی بهترین لوازم جانبی ایکس باکس

معرفی بهترین لوازم جانبی ایکس باکس

نوشته‌ی
avatar
6 ماه و 3 روز پیش

فهرست مطالب

با وجود بازی‌های فراوانی که در گیم پس وجود دارد، جای تعجب ندارد که بسیاری از گیمرها به سمت کنسول‌های مایکروسافت روی آورده‌اند. اگر شما نیز در تیم کنسول‌های مایکروسافت هستید، با تهیه‌ی لوازم جانبی مخصوص ایکس باکس سری ایکس و اس می‌توانید سطح گیمینگ خود را بالاتر ببرید.

معمولا دوتا از لوازم جانبی مکمل که بیشتر مورد توجه کاربران است، دسته و هدست است. شاید شما خواهر یا برادری دارید و نیاز به یک دسته‌ی دیگر دارید، یا دسته‌ی ساده‌ی کنسول برای سطح بازی شما کافی نیست. همچنین با وجود عناوین بسیار جذاب داستانی، داشتن یک هدست که صدا‌ها را به نحو احسن به شما برساند بسیار حائز اهمیت است.

با بررسی تمامی لوازم جانبی اورجینال ایکس باکس به همراه ویژگی ها و مشخصات آنها، می‌خواهیم در این مقاله 3 مدل دسته و 3 مدل هدست برتر برای این کنسول را معرفی کنیم.

معرفی بهترین لوازم جانبی ایکس باکس

معرفی بهترین لوازم جانبی ایکس باکس - دسته‌ها

Xbox Elite Controller Series 2

بهترین دسته‌ی موجود ایکس باکس

مشخصات: وزن: 345 گرم، اتصال: بی‌سیم و با سیم، عمر باتری: تا 40 ساعت

قابلیت‌ها: امکان تغییر دکمه‌ها، امکان داشتن چند پروفایل برای شخصی‌سازی

نقاط قوت: شارژ بی‌سیم، شخصی‌سازی پیشرفته، تعادل بالا و خوش دستی

نقاط ضعف: قیمت بالا نسبت به رقبای نوپا

Xbox Elite Controller Series 2

نسخه‌ی دوم از دسته‌های Elite ایکس باکس قابلیت‌های کاستوم کردن و شخصی‌سازی را از نسخه‌ی اول گرفته و با بهبود و توسعه‌ی آنها، به یکی از مجلّل‌ترین دسته‌های ایکس باکس تبدیل کرده. شما علاوه بر امکان تغییر نرم‌افزاری دکمه‌ها، می‌توانید آنها را به صورت سخت‌افزاری هم درآورده و عوض کنید!

شوک‌های بسیار حساس و دقیق، بافت ضدخش و ضد تعریق زیر آن، دکمه‌های درجه یک و کیفیت بالا همگی از عامل‌های قیمت بالا (ولی به‌جا) برای این دسته‌ی بی‌نظیر هستند.

در همین رابطه بخوانید: آیا ایکس‌ باکس سری اس باعث عقب‌ماندگی نسل می‌شود؟

بهترین گزینه برای عموم کاربران

Microsoft Xbox Series X controller

مشخصات: وزن: 287 گرم، اتصال: بی‌سیم، با سیم، عمر باتری: تا 40 ساعت، قابلیت‌ها: امکان تغییر نرم‌افزاری دکمه‌ها

نقاط قوت: دسته‌ی رسمی، خوش دست، رنگ‌های متنوع

نقاط ضعف: حس نسل جدید را ندارد، هنوز متکی به باتری جداست

Microsoft Xbox Series X controller

این دسته که در جعبه‌ی خود کنسول قرار دارد (مشکی برای Series X و سفید برای Series S) بیشتر از اینکه نسبت به نسل قبل ارتقا یافته باشد، اصلاح یافته است؛ نحوه‌ی در دست قرار گرفتن بهتر شده، طراحی آن جمع و جور‌تر شده و دکمه‌های ضبظ کلیپ و عکس اضافه شده.

با وجود این بهبود‌ها، همچنان این دسته نیازمند باتری جدا برای کار کردن است.

علی رغم آن، به خاطر وجود بازی‌های دو نفره‌ی فراوان و تنوع رنگی دسته‌ها، احتمالا شما نیاز پیدا می‌کنید که یک دسته دیگر تهیه کنید؛ در این صورت است که این دسته بهترین گزینه است چراکه هزینه‌ی اضافی پرداخت نخواهید کرد تا مثلا نسخه ی Elite بگیرید.

 

امکانات حرفه‌ای ولی در مدلی اقتصادی

Xbox Elite Series 2 Core

مشخصات: وزن: 345 گرم، اتصال: بی‌سیم و با سیم، عمر باتری: 30 تا 40 ساعت

قابلیت‌ها: امکان تغییر دکمه‌ها، امکان داشتن چند پروفایل برای شخصی سازی

نقاط قوت: ویژگی‌های Elite، کیفیت رده بالا، عمر باتری معقول

نقاط ضعف: عدم امکان تغییر فیزیکی قطعات

Xbox Elite Series 2 Core

یکی از بهترین لوازم جانبی مخصوص ایکس باکس سری ایکس و اس دسته‌های Elite Series 2 Core هستند که امکانات برادر بزرگتر و گران‌تر خود را در یک قیمت بسیار جذاب‌تر به دست کاربران می‌رسانند.

کیفیت هردو کاملا یکسان است و به جز رنگ آنها، نمی‌توان ظاهر این دو را از هم تشخیص داد. بزرگترین اختلاف آنها نبود قطعات اضافه برای شخصی‌سازی و کاستوم کردن است. البته دقت داشته باشید می‌توانید سایر قطعات را جدا تهیه کنید و با آن استفاده کنید.

 

معرفی بهترین لوازم جانبی ایکس باکس - هدست ها

SteelSeries Arctis Nova Pro

بهترین هدست سیمی موجود

مشخصات: وزن: 450 گرم، اتصال: با سیم 2.7 متری، پشتیبانی از: PlayStation، Xbox، PC، Nintendo Switch، Mac، Mobile

نقاط قوت: کیفیت صدای بی‌نظیر، امکان شخصی‌سازی EQ، راحت و با کیفیت، سازگار با کامپیوتر و پلی استیشن

نقاط ضعف: جنس فوم دور گوش کمی ضعیف، قیمت بالا نسبت به سایر سیمی‌ها

SteelSeries Arctis Nova Pro

این هدست با اختلاف یکی از بهترین هدست‌های سیمی موجود برای ایکس باکس و حتی یکی از بهترین‌های بازار است. طراحی سبک و گیمینگ آن وزن محصول را پایین آورده که باعث شده راحت روی سر قرار بگیرد ولی در عین حال استحکام کافی را دارد.

امکان تنظیم کامل EQ آن بسیار جالب است و کیفیت صدای خارق‌العاده آن در هر نوع بازی‌ای که انجام می‌دهید شما را شگفت‌زده خواهد کرد. علاوه بر آن، امکان استفاده با سایر دستگاه‌های شما باعث می‌شود به تنهایی تمام نیاز‌های صوتی شما را برآورده کند و به راحتی بین دستگاه‌های خود جابجا شوید.

تنها نکته‌ی منفی که به ذهن می‌رسد، قیمت بالاتر آن نسبت به اکثر رقیبانش است و اینکه کیفیت فوم دور گوش از نوعی چرم است که احتمالا به مرور زمان خراب می‌شود. در ضمن یک برادر گران‌تر و بی سیم دارد که در مقاله‌ی معرفی بهترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 کامل بررسی کردیم.

 

بهترین گزینه‌ی اقتصادی برای ایکس باکس

Corsair HS35

مشخصات: وزن: 260 گرم، اتصال: با سیم 1.8 متری، پشتیبانی از: PlayStation، Xbox، PC، Nintendo Switch، Mac، Mobile

نقاط قوت: بهترین ارزش نسبت به قیمت، کیفیت صدای نسبتا خوب، میکروفون خوب

نقاط ضعف: کمبود امکانات و قابلیت‌های اضافی، فقط حالت استریو

بهترین گزینه‌ی اقتصادی برای ایکس باکس

دومین هدست لیست ما باز هم با سیم وصل می‌شود. این مدل از کورسیر با قیمتی بسیار رقابتی، طراحی بسیار فکر شده و خوبی داشته و در کنار کیفیت ساخت بالا، کیفیت صوتی بالایی نیز ارائه می‌دهد. جنس فوم دور گوش بند سر آن بسیار راحت و خوب است و می‌توانید زمان‌های زیادی پشت سر هم از آن استفاده کنید.

از طرف دیگر کیفیت صدای میکروفون آن واقعا شگفت‌انگیز بوده و خود میکروفون قابل جدا شدن است. با وجود نکات مطرح شده، نبود قابلیت‌های مضاعفی که در مدل‌های بالاتر دیده می‌شود کمی ناراحت‌کننده است هرچند به خاطر قیمت اقتصادی آن، توانسته به لیست بهترین لوازم جانبی ایکس باکس راه پیدا کند.

در همین رابطه بخوانید: مقایسه PS5 و Xbox Series X: تفاوت این دو کنسول چیست؟

 

هدستی برای عموم کاربران

Microsoft Xbox Wireless Headset

مشخصات: وزن: 312 گرم، اتصال: بی‌سیم (بلوتوث)، با سیم (کابل Type C 46 سانتی متری)، پشتیبانی از: Xbox، PC، Mac، Mobile

نقاط قوت: بِیس قوی و صدای 3بعدی، قیمت مناسب، میکروفون واضح و خوب

نقاط ضعف: شاید برای سر‌های بزرگتر کمی کوچک باشد، ناسازگاری با PlayStation

Microsoft Xbox Wireless Headset

مایکروسافت با عرضه‌ی این هدست، توانست تعادل بسیار خوبی بین قیمت و کیفیت و عملکرد ایجاد کند. طیف وسیع صدای آن در کنار بِیس قوی و حالت Surround، شما را در بازی‌ها به خوبی یاری کرده و داشتن میکروفونی واضح به شما در بازی‌های آنلاین کمک می‌کند.

با داشتن قیمتی معتدل و میان رده، شما همچنان از قابلیت‌های رده بالا مثل دکمه‌ی میوت و اتصال همزمان به گوشی هم برخوردارید.

البته در نظر داشته باشید فقط به گوشی، کنسول‌های ایکس باکس و کامپیوتر‌هایی که بلوتوث داشته باشند وصل می‌شود. با این وجود محصول بسیار خوبی برای عموم کاربران ایکس باکس است.

 

معرفی بهترین لوازم جانبی ایکس باکس - جمع‌بندی

با آمدن نسل نهم کنسول‌های بازی، بازار لوازم جانبی این کنسول‌ها نیز بار دیگر داغ شد. طی 3 سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها، به خصوص خود مایکروسافت، انواع لوازم جانبی مخصوص ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه کردند که مدل‌های بسیاری خوبی بین آنها به چشم می‌خورد.

اینجا سعی داشتیم با بررسی تمامی لوازم جانبی اورجینال ایکس باکس به همراه ویژگی‌ها و مشخصات هر کدام، به معرفی لوازم جانبی مکمل برای ایکس باکس شما بپردازیم که در این راستا 3 دسته و 3 هدست معرفی کردیم. می‌توانید این محصولات و سایر لوازم جانبی ایکس باکس و پلی استیشن را در فروشگاه اگزوگیم مشاهده کنید.

آیا شما کالایی از این لیست را دارید؟ یا قصد خرید آن را دارید؟ محصول دیگری هم به نظرتان می‌رسد؟ اگر چیزی از قلم افتاده در کامنت‌‌ها با ما در میان بگذارید. همچنین اگر دنبال لوازم جانبی برای PS5 خود هستید حتما مقاله معرفی بهترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 را بخوانید.

 

پرسش و پاسخ - سؤالات متداول

آیا لوازم رسمی خود مایکروسافت بهترند؟

بسیاری از برندهای مطرح کالاهای مکمّلی برای ایکس باکس تولید کردند، مثل لاجیتک، ریزر، کورسیر. این مدل‌ها در اکثر موارد نسبت به مدل‌های مایکروسافت قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری دارند اما معمولا قیمت بیشتری هم دارند.

 

آیا نیاز به تهیه لوازم جانبی ایکس باکس دارم؟

با وجود تعداد فراوان گجت ها و لوازم مکمل برای ایکس باکس، احتمالا داشتن یک هدست و دسته‌ی خوب کافیست. در این میان ما 3 تا دسته و 3 تا هدست برتر را برای شما شرح دادیم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. با این حساب داشتن بعضی لوازم مثل شارژر دسته، حافظه بیشتر و ... خالی از لطف نیست.

 

آیا کالاهای Series X بر Series S هم کار می‌کنند؟

به طور کلّی بله؛ 99 درصد کالاهایی که برای نسخه ایکس ساخته شده‌اند برای نسخه اس هم می‌توان استفاده کرد. البته در خرید مانیتور و تلویزیون تفاوت قدرت گرافیکی این دو نسخه را در نظر بگیرید.

 

مطالب مرتبط – بیشتر بخوانید:

هر آنچه باید درباره سرویس Xbox Game Pass بدانید

مقایسه Xbox Series X و Xbox Series S، کدام سری برای شما بهتر است؟

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط