معرفی بهترین لوازم جانبی پلی استیشن 5

معرفی بهترین لوازم جانبی پلی استیشن 5

نوشته‌ی
avatar
6 ماه و 4 روز پیش

فهرست مطالب

اگر به تازگی کنسول PS5 تهیه کردید یا به دنبال ارتقای کنسول فعلی خود هستید، داشتن لوازم جانبی مخصوص PS5 می‌توانند به شما تجربه‌ی بهتری بدهند. از دسته و هدست گرفته، تا شارژر و حافظه، همگی به شما کمک می‌کنند بتوانید از پلی استیشن خود نهایت استفاده را داشته باشید.

در این مقاله با معرفی بهترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 و بررسی تمامی لوازم جانبی اورجینال پلی استیشن به همراه ویژگی ها و مشخصات آنها، می‌خواهیم لیستی از 7 گجت و لوازم جانبی مکمل برای کنسول PS5 را به شما معرفی کنیم.

 

معرفی لوازم جانبی مکمل

Sony DualSense

بهترین دسته برای اکثر کاربران

مشخصات: وزن: 280 گرم - اتصال: بی‌سیم و با‌سیم - قابلیت‌ها: تریگر‌های پیشرفته، لرزش هوشمند، پنل لمسی

نقاط قوت: لرزش ظریف و هوشمند، واکنش تریگر‌ها به بازی، طراحی جذاب و خاص

نقاط ضعف: ناسازگاری با برخی کابل‌های شارژ

Sony DualSense

نسل جدید دسته‌های سونی، از مهم‌ترین لوازم کنسول شماست که داخل جعبه کنسول به دستتان می‌رسد، هرچند به احتمال زیاد نیاز به تهیّه مجدّد آن پیدا می‌کنید؛ چه برای بازی‌های گروهی و چه در صورت خرابی دسته‌ی خود. وجود سیستم لرزش Haptic Feedback در کنار تریگر‌های Adaptive پشت دسته، بازی‌ها را برای شما زنده‌تر کرده و شما بیشتر با آنها ارتباط می‌گیرید؛ به عنوان مثال حس دریفت کشیدن روی خاک یا لگد اسلحه هنگام تیراندازی.

البته در نظر بگیرید که این دسته نسبت به نسل قبل افزایش قیمت چشمگیر ولی توجیه‌پذیری داشته. تنوع رنگی جذاب و زیاد آن نیز بسیار جالب است. همچنین نسخه‌های محدودی نیز برای بازی‌هایی مثل God of War ارائه شده که مخصوص طرفداران پروپا قرص این سری است.

در همین رابطه بخوانید: راهنمای خرید بهترین مانیتور برای PS5

SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

بهترین هدست برای PS5

مشخصات: وزن: 337 گرم - اتصال: بی‌سیم، با سیم - پشتیبانی از: PS5، PS4، PC، Nintendo Switch، Mobile

نقاط قوت: کیفیت صدای بی‌نظیر، اتصال‌های راحت و زیاد، عملکرد بالای باتری

نقاط ضعف: قیمت بسیار بالا

SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

این هدست نه تنها بهترین هدست پلی استیشن است، بلکه با توجه به بررسی‌ها می‌توان آن را بهترین هدست گیمینگ در حال حاضر دانست. طراحی فوق العاده آن، کیفیت صدای بی‌نظیر، اتصال خوب و باتری قوی همگی از ویژگی‌های برتر این هدست هستند. هرچند با توجه به قیمت بالای آن، کمتر از این انتظار نمی‌رود. همچنین هابی که همراه آن است علاوه بر امکان تنظیم EQ، به عنوان یک شارژر برای باتری یدکی آن استفاده می‌شود.

 

Seagate FireCuda 530 1TB

بهترین اس اس دی برای کنسول

مشخصات: ظرفیت: تا 4 ترابایت، حداکثر سرعت خواندن و نوشتن: به ترتیب 7300 و 6000 مگابایت بر ثانیه، عمر مفید: 1275 ترابایت نوشتن داده

نقاط قوت: عرضه با هیت‌سینک، سرعت‌های بالا، کیفیت درجه یک

نقاط ضعف: قیمت نسبتا بالا

Seagate FireCuda 530 1TB

یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقای تجربه‌ی شما از کنسول PS5، استفاده از یک اس اس دی پرسرعت و پر‌حجم است. در بین برند‌هایی که سعی در تصاحب مقام اول را دارند، برند Seagate با عرضه FireCuda 530 تا حد‌ّی توانسته این جایگاه را کسب کند.

سرعت فوق‌العاده زیاد آن همراه با هیت‌سینکش (که با PS5 سازگار است!) یک پکیج کامل و عالیست. همچنین با داشتن فناوری 3D TLC NAND و نسل جدید PCIe 4.0 شما از به‌روز‌ترین تکنولوژی‌ها بهره می‌برید. از طرف دیگر با حجم‌های 2 و 4 ترابایت می‌توانید بازی‌های بیشتری در سیستم خود نگه دارید.

در همین رابطه بخوانید: قابلیت VRR در PS5 چیست و چطور کار می‌کند؟

WD Black P50

بهترین اس اس دی اکسترنال برای PS5

مشخصات: ظرفیت: 500 گیگ، 1 و 2 و 4 ترابایت، حداکثر سرعت خواندن و نوشتن: به ترتیب 2000 و 2000 مگابایت بر ثانیه، عمر مفید: 1275 ترابایت نوشتن داده

نقاط قوت: طراحی قوی و با کیفیت، سرعت‌های بالا، مخصوص گیمینگ

نقاط ضعف: قیمت نسبتا بالا، شاید هارد دیسک کافی باشد

WD Black P50

امروزه بحث HDD یا SSD بسیار داغ است، با این حساب وقتی می‌خواهید بهترین‌ها را داشته باشید، قطعا اس اس دی‌ها حرف اول را می‌زنند. این اس اس دی اکسترنال فوق‌العاده از شرکت وسترن نزدیک‌ترین تجربه به یک اس اس دی اینترنال را در خارج از کنسول به شما می‌دهد.

برای داشتن مجموعه‌ی عظیمی از بازی‌ها، داشتن یک هارد با سرعت بالا الزامیست، که این مدل هم همین هدف را پوشش می‌دهد. طراحی مستحکم و شیک آن جلوه‌ی خاصی به آن بخشیده. همچنین اتصال آن چه به صورت USB Type C و چه به صورت USB Type A تغییر چندانی در سرعت آن ندارد.

 

PSVR 2

بهترین هدست واقعیت مجازی

مشخصات: رزولوشن: 2000x2000 برای هر چشم، تصویر: OLED HDR 120Hz، زاویه دید: 110 درجه، اتصال: USB C

نقاط قوت: کیفیت ساخت درجه یک، کیفیت تصویر بی‌نظیر، دقت بالا در فضای اتاق، حالت سینمایی

نقاط ضعف: هدبند می‌تواند بهتر باشد، ناسازگاری با بازی‌های PSVR 1

PSVR 2

یکی از لوازم جانبی مخصوص PS5 هدست‌های واقعیت مجازی سونی یا همان PSVR است، که امسال نسل دوم آن وارد بازار شد. با اینکه قیمت آن از خود کنسول بیشتر است، ولی یکی از بهترین گزینه‌های موجود است، علاوه بر اینکه عملا شما یک سیستم کامل با بازی‌های انحصاری می‌خرید.

تصویر شارپ و زیبای OLED آن با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، در کنار سیستم لرزش ظریف آن تجربه‌ی بسیار دلنشینی به کاربر می‌دهند. دقت بالای آن در تشخیص اتاق و محیط نیز بسیار قابل تحسین است و تجربه‌ی بازی کردن را به سطح جدیدی می‌رساند.

در همین رابطه بخوانید: آموزش راه اندازی پلی استیشن 5

DualSense Charging Station

بهترین پایه شارژ دسته PS5

مشخصات: تعداد دسته: 2 عدد، ابعاد: 52x62x159 میلی متر

نقاط قوت: کیفیت خوب و قابل اطمینان، ارزان‌تر از رقبا، شارژ همزمان دو دسته، ظاهر همگام با کنسول

نقاط ضعف: سرعت معمولی شارژ

DualSense Charging Station

دیگر لازم نیست دنبال کابل شارژ خود در بین لوازمتان باشید، چراکه با داشتن این پایه شارژ که ظاهر زیبا و ساده‌ای دارد، هر وقت لازم داشتید می‌توانید همزمان 2 دسته را شارژ کنید.

با اینکه شاید مثل بعضی از رقبا ظاهر خاصی نداشته باشد و سرعت شارژ آن معمولی باشد (3 ساعت)، ولی در عوض رنگ‌بندی آن با کنسول یکی است و می‌تواند هر دو دسته‌ی شما را همیشه پر نگه دارد. همچنین قیمت اقتصادی آن نسبت به رقبا در کنار کیفیت با دوامش ترکیب بسیار ارزنده‌ایست.

 

Backbone One

بهترین دسته‌ی موبایل برای PS5

مشخصات: وزن: 138 گرم، اتصال: مستقیم به گوشی، سازگاری: فقط آیفون، باتری: برق مستقیم از گوشی

نقاط قوت: راه‌اندازی آسان و مصرف ساده، کیفیت خوب دکمه‌ها، پشتیبانی بالای نرم‌افزارها

نقاط ضعف: ناسازگاری با اندروید

Backbone One

در ادامه‌ی معرفی بهترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 به این کنترلر دوست داشتنی می‌پردازیم شرکت Backbone در سال 2020 با عرضه‌ی نسخه‌ی ایکس باکس دسته‌ی خود، توانست اسم خود را میان گیمرها جا بیاندازد. امسال نیز با عرضه‌ی نسخه‌ی پلی استیشن آن، توجه کاربران PS5 را نیز جذب کرد.

طراحی و رنگ آن با کنسول همسان است و استفاده از آن بسیار راحت است. اتصال بی‌تاخیر، امکان شارژ از طریق پورت آن، داشتن جک 3.5 میلی‌متری صدا و پشتیبانی از اکثر آیفون‌ها (حتی پرومکس‌ها) آن را به یک گجت محبوب و بی‌رقیب تبدیل کرده.

در همین رابطه بخوانید: آموزش راه اندازی پلی استیشن 5

معرفی بهترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 - جمع‌بندی

بسیاری از گیمرها امروزه از کنسول‌های بازی استفاده می‌کنند، که درصد بالایی از آنها جدیدترین کنسول سونی یعنی PS5 را دارند. با گذشت 3 سال از عرضه این کنسول، شرکت‌های بسیاری انواع لوازم جانبی مکمل را وارد بازار کردند.

در این میان شاید نتوان فهمید کدام یک از این لوازم جانبی بهتر هستند، یا اینکه به کدام یک بیشتر نیاز داریم. در این مقاله با بررسی تمامی لوازم جانبی اورجینال پلی استیشن به همراه ویژگی‌ها و مشخصات آنها، بهترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 موجود در بازار را به شما معرفی کردیم تا در هر زمینه‌ای که می‌خواهید سطح استفاده‌ی خود از کنسول را بالا ببرید، بتوانید بهترین‌ها را انتخاب کنید.

چه گجت و ابزار دیگری به ذهنتان می‌رسد؟ آیا این لیست برای شما مفید بود؟ نظر خود را با ما و سایر گیمرهای عزیز در میان بگذارید.

 

پرسش و پاسخ - سؤالات متداول

کدام یک از لوازم جانبی مخصوص PS5 مورد نیاز است؟

تهیّه هیچ کدام از ابزارها و گجت‌های کنسول اجباری نیست، شما صرفا با داشتن یک صفحه نمایش و دسته می‌توانید با کنسول خود مشغول به بازی با عناوین محبوبتان شوید. اما اگر می‌خواهید امکانات بیشتری داشته باشید و از حداکثر دستگاه خود استفاده کنید، تهیه برخی لوازم مثل اس اس دی یا هدست بسیار کارساز است.

 

کدام برند‌های لوازم جانبی بهتر هستند؟

اکثر برندهای مطرح کالاهای مکملی برای PS5 تولید کردند، مثل لاجیتک، ریزر، کورسیر و خود سونی. البته بعضی برندهای نوظهور و خاص نیز کالاهای قابل توجهی دارند مثل Backbone که به دسته‌ی موبایل آن اشاره کردیم.

 

آیا فن برای کنسول خود لازم داریم؟

احتمالا متوجه شدید که در لیست ما کول‌پد یا فن جانبی وجود نداشت، چراکه مدلی که هیچ مشکلی نداشته باشد و راحت و با کیفیت باشد هنوز در بازار نیست. همچنین لازم به ذکر است تهیه‌ی فن اصلا لازم نیست و حتی اکثر مدل‌های ارزان و بی‌کیفیت باعث عملکرد بدتر سیستم می‌شوند.

 

مطالب مرتبط – بیشتر بخوانید:

مقایسه حافظه‌ی ذخیره سازی PS5 در برابر PS4

مقایسه دسته PS4 و PS5 | تفاوت های دوال سنس و دوال شاک

مقایسه PlayStaion 4 و PlayStation 5

آموزش استفاده از دسته‌ دوال‌ سنس روی کامپیوتر

ریجن‌های مختلف PS5 چه فرقی با یکدیگر دارند؟

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.