شایعه: باندل ارلی اکسز Halo Infinite و چهار بسته الحاقی برای بازی
تنها چهار هفته به عرضه عنوان Halo Infinite باقی مانده است و مایکروسافت و 343 Industries نیز پیوسته در حال تبلیغ بازی هستند. پیش از اینها ما نگاهی به ویژگیهای نسخه PC و همچنین بخش داستانی بازی انداختیم اما به نظر میرسد که Early Access Digital Bundle نیز در راه است.
یکی از کاربران در توییتر عکس لیست شدن این نسخه را در Microsoft Store به نمایش گذاشت و همچنین اظهار داشت که پیش از این، چهار بسته الحاقی نیز برای این بازی اضافه شده بودند. بنابرین در کنار ویژگیای مل دسترسی زودهنگام به بازی، پیش از عرضه آن در سراسر جهان (درست همانند Forza Horizon 5 Premium Edition) ممکن است آیتمهای مختلف یا حتی XP Boosters نیز به عنوان بسته الحاقی باندل شده باشند.
در هر صورت باید ببینیم آیا اعلامی رسمی در این مورد صورت خواهد گرفت یا خیر. عنوان Halo Infinite در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / PC در دسترس قرار میگیرد و از روز عرضه نیز از طریق Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
تریلر نسخه PC عنوان Battlefield 2042 نشان داده ریتریسینگ، Nvidia DLSS و ویژگیهای دیگر است
پس از یک تاخیر یک ماهه، عنوان Battlefield 2042 که به دست استودیو DICE توسعه میيابد قرار است در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / Xbox One / PC / PS4 / PS5عرضه شود. «بزرگترین» عنوان سری Battlefield تا به امروز همراه با گزینههای زیادی در زمینه چندنفره عرضه خواهد شد و همچنین دارای تعدادی از بزرگترین نقشههای تاریخ سری خواهد بود. این بازی همچنین از ویژگیهای Nvidia GeForce RTX نیز پشتیبانی خواهد کرد.
در کنار Nvidia DLSS که با استفاده از هوش مصنوعی، عملکرد سیستم شما را بهبود میبخشد، پشتیبانی از Ambient Occlusion با ریتریسینگ نیز برای نورپردازی واقعگرایانهتر وجود دارد. قابلیت Nvidia Reflex نیز برای کاهش تاخیر و بازخورد در بازی استفاده شده است. نکته جالب این است که در ثانیه ۰:۳۵ تریلر، فریمریت بازی به شکل عجیبی افت میکند و ما باید منتظر زمان عرضه بازی باشیم تا ببینیم عملکرد آن در زمینه فریمریت چطور خواهد بود!
عنوان Battlefield 2042 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) در دسترس قرار میگیرد. کسانی که نسخه Gold و Ultimate Edition را پیشخرید کرده باشند میتوانند از ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) به بازی دسترسی داشته باشند.
همکاری SEGA و مایکروسافت برای ارائه Cloud Gaming به عموم
ناشر بزرگ ژاپنی، SEGA همکاریای را با مایکروسافت شروع کرده تا مفهوم Cloud Gaming را به عموم ارائه دهد. در کنفرانس خبریای که برگزار شد، هردوی این کمپانیها استراتژیهای میان مدت و بلند مدت خود را به اشتراک گذاشتند.
استراتژی نسل بعدی Sega از زیرساختهای شبکه ابری Azure که برای کمپانی مایکروسافت میباشد استفاده خواهد کرد و کمپانی امیدوار است تا با استفاده از این تکنولوژی، قصد خود برای ساخت یک «ابربازی» را به مراحل بعدی ببرد.
مدیرعامل اجرایی Sega آقای "یوکیو ساگینو" (Yukio Sugino) اظهار داشت:
«مفتخریم امروز اعلام کنیم که میخواهیم یک همکاری استراتژیک با مایکروسافت داشته باشیم تا «ابربازی» جدید Sega را با استفاده از کمک آنها ساخته و یک محیطی جدید برای توسعه بازیها تشکیل دهیم. با این همکاری استراتژیک، ما به دنبال این هستیم تا توسعه بازیهای خود را پیشرفته کنیم و طوری آنها را ارائه دهیم که طرفداران در سراسر جهان بتوانند از آن لذت ببرند.»
«فلذا به دنبال این هستیم که این همکاری، از ظرفیتهای قدرتمند Sega جهت توسعه بازیها و بهروزترین تکنولوژیهای مایکروسافت بهترین استفاده را ببرد.»
نائب رئيس مایکروسافت، خانم "سارا باندز" (Sarah Bonds) نیز اظهار داشت:
«سگا نقشی نمادین در دنیای بازیهای ویدیویی داشته و طول سالیان نیز شریکی بسیار قابل اتکا بوده است. ما میخواهیم با آنها کار کرده و در کاوش راههای جدیدی برای ساخت تجربههای منحصر به فرد گیمینگ با استفاده تکنولوژیهای سرویس ابری مایکروسافت باشیم. با همدیگر، ما چگونگی ساخت بازیها و عملکرد آنها را تغییر میدهیم و هدف ما نیز ساخت تجربههایی ارزشمندتر برای بازیکنان و Sega است.»
هنوز مشخص نیست که چه زمانی طرفداران نتیجه این همکاری را دریافت میکنند اما به طور کلی مفهوم این پروژه بسیار هیجان انگیز به نظر میرسد. مایکروسافت در حال حاضر پرچمدار Cloud Gaming است و سرویس Xbox Cloud Gaming نیز با استفاده از اشتراک Xbox Game Pass Ultimate، همه جا در دسترس میباشد. این کمپانی همچنین در سرورهای خود از کنسول Xbox Series X|S استفاده میکند و به کاربران اجاره میدهد تا بازیها را از طریق اینترنت با عملکردی بینظیر تجربه کنند.
شایعه: ریمستر Red Dead Redemption 1 در دست توسعه است
کمپانی Rockstar از کمپانیهایی نیست که ریمسترهای زیادی عرضه کند اما به نظر میرسد تغییراتی در سیاستهای کمپانی صورت گرفته است. عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition تنها چند روز دیگر عرضه میشود و به نظر میآید راکستار برنامه دارد تا عناوین دیگری را به شکل مشابه در آینده نزدیک عرضه کند.
به گزارش DSOGaming، اخیرا ویدیویی توسط بخش فرانسوی Rockstar Magazine منتشر شده که سابقه خوبی در لیک کردن اطلاعات مایکروسافت دارد و حالا در این ویدیو گفته شده که ریمستر عنوان Red Dead Redemption در دست کار میباشد. البته این عنوان قرار نیست یک «ریمیک» باشد ولی طبق اطلاعات به دست آمده، شاهد ارتقاها و بهبودهای قابل توجهی خواهیم بود، درست همانطور که GTA Remastered Trilogy ارتقاهای جالبی را به خود دید.
هیچ اشارهای به تاریخ عرضه برای این ریمستر نشد اما بد نیست که اشاره کنیم پیش از اعلامیه رسمی GTA: The Trilogy، گزارشهایی لیک شده بودند که ادعا میکردند ریمستر Red Dead Redemption 1 نیز در دست کار میباشد.
شاید Red Dead Redemption به اندازه Grand Theft Auto نفروشد (که اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، اصلا چه عنوان اندازه GTA میفروشد؟) اما باز هم با مترها و معیارهای راکستار، سری همیشه موفق بوده است. برای مثال فروش جهانی Red Dead Redemption 2 از ۳۸ میلیون واحد گذشت و در حالی که ریمستر نسخه اول بازی هنوز معرفی نشده، قطعا افراد زیادی هستند که خواهان رخ دادن این اتفاق میباشند.
بازیگر معروف، Janina Gavankar در عنوان جدید مارول و Skydance New Media حضور دارد
خالق سری Uncharted یعنی "امی هنیگ" (Amy Hennig) در چند وقت گذشته بسیار مشغول بوده است و در کنار انجام نویسندگی عنوان جدید استودیو Luminus Productions یعنی Forspoken، استودیو جدشد یعنی Skydance New Media نیز در حال کار روی یک عنوان AAA با همکاری Marvel Entertainment است. این عنوان روایت محور که در ژانر اکشن ماجراجویی میباشد، در دنیای مارول جریان داشته و ارائه دهنده یک داستان کاملا اورجینال است.
حالا در توییتی که اخیرا منتشر شده، بازیگر معروف "جانینا گاوانکار" (Janina Gavankar) اظهار داشت که در این پروژه مشغول است. او پیش از این جهت ایفای نقش شخصیت Iden Versio در بخش داستانی عنوان Star Wars Battlefront 2 شناخته میشود و در عنوان Forspoken نیز یکی از آنتاگونیستهای اصلی بازی یعنی Tanta Sila خواهد بود. جالب است که ببینیم آیا ستارگان دیگر دنیای بازیگری نیز در این عنوان خواهند بود یا خیر.
به طور کلی چیزهای زیادی در مورد این بازی در دسترس نیست و تنها میدانیم که داستان آن طبق گفتههای هنیگ، در مورد «پیچیدگیهای انسانی و طنازیهایی است که کرکترهای مارول را دوست داشتنی میکند و به بازیکنان اجازه میدهد تا خود را در جایگاه قهرمانانی که دوست دارند، تصور کنند.» پلتفرمهای بازی و همچینن تاریخ عرضه آن نیز اعلام نشدهاند اما احتمال میرود که به زودی این پارامترها نیز مشخص شوند.
سرورهای چینی Fortnite خاموش میشوند
کمپانی Epic Games در حال تست کردن یک سرور چینی مجزا برای عنوان بتل رویال رایگان یعنی Fortnite بود اما حالا تایید شده است که این سرور در اواسط نوامبر خاموش میشود. طبق اعلام رسمی سایت Fortnite China و همچنین به گزارش Kotaku، این ورژن از بازی که توسط Tencent توسعه یافته بود در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) خاموش خواهد شد.
عنوان Fortnite China طوری طراحی شده بود که مورد قبول مخاطبین چینی قرار بگیرد و در عین حال قوانین سختگیرانه گیمینگ در چین ر نیز رعایت کند. تغییراتی مثل نبود خون و جمجمه در کنار عدم وجود هیچ گونه خریدهای درون برنامهای نیز در بازی اعمال شده بود. البته طبق گفتههای تحلیلگر معروف دنیای گیم، "دنیل احمد" (Daniel Ahmad) بازی حدود دوسال در مرحله تست شدن قرار داشت و نتوانست چراغ سبز دولت چین را بگیرد.
از نگاه بیزنسی و کسب و کاری، برای سرمایهگذاران به هیچ وجه منطقی نبود که این مدت روی این سرویس زمان و سایر منابع را استفاده کنند و نتیجهای نگیرند. عنوان Fortnite به شکل اصلی خود، قویتر از همیشه است و بیشترین رشد را دارد و پیوسته محتواهای مختلف برای آن عرضه میشوند.
شایعه: Grand Theft Auto 6 در سال ۲۰۲۰ ریبوت شد!
عنوان Grand Theft Auto 5 در این لحظه تقریبا یک دهه سن دارد اما فروش آن هیچوقت متوقف نمیشود و موقعیت GTA Online نیز پیوسته در حال بهتر شدن است که این یعنی راکستار میتواند به راحتی آینده را روی این دو عنوان متمرکز کند و نیازی به عرضه یک دنباله را در خورد نبیند. گزارشهای قبلی اشاره میکردند که عنوان Grand Theft Auto 6 در دست توسعه میباشد و بعید است که تا ۲۰۲۵ عرضه شود و حالا جزئيات بیشتری از توسعه این دنباله منتشر شده است.
به گزارش DSOGaming، طبق ویدیویی که از طرف بخش فرانسوی Rockstar Magazine منتشر شده، روند توسعه GTA 6 با مشکلات متفاوتی رو به رو بوده است تا حدی که میتوان گفت این عنوان یکی از پردردسرترین چرخههای تولید را در میان بازیهای راکستار داشته است.
گویا توسعه بازی در اوایل ۲۰۲۰ به طور کامل مجددا آغاز شد، در آن زمان یکی از موئسسین کمپانی یعنی "دن هاوزر" (Dan Houser) کمپانی را ترک کرده بود و گویا بسیاری از المانهای گیمپلی و جزئيات داستانی از ۲۰۱۹ تاکنون چندین بار تغییر کردند. در اصل کمپانی مادر راکستار یعنی Take-Two Interactive میخواست بازی در سال ۲۰۲۰ معرفی شود ولی برنامههای آنها تغییر کرد.
البته این شایعات هیچکدام تایید شده نیستند و نباید به آنها اتکار کرد. در هر صورت چیزی که ما میدانیم، این است که راه زیادی تا عنوان Grand Theft Auto 6 مانده است و بعید است به این زودیها به شکل رسمی چیزی از بازی منتشر شود.
لیکهای قبلی GTA 6 ادها میکردند که بازی در نسخه امروزی Vice City جریان دارد و شامل چندین پروتاگونیست قابل بازی میشود که یکی از آنها اولین پروتاگونیست مونث بازی خواهد بود. شایعاتی مبنی بر این که این عنوان به شکل یک بازی با اندازه «متوسط» عرضه میشود و در آینده گسترش مییابد نیز منتشر دشه بودند.
در هر صورت، اگر بسیار دلتنگ سری GTA هستید میتوانید در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) به تجربه عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition روی پلتفرمهای PS4 / PS5 / PC / Xbox One / Xbox Series X|S بپردازید، نسخههای iOS و Android نیز در سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار میگیرند.
از نقشه جدید بخش Arena در Halo Infinite رونمایی شد
هرچه به عرضه Halo Infinite نزدیک میشویم، استودیو 343 Industries و مایکروسافت جزئيات بیشتری از عنوان اول شخص شوتر منتشر میکند و در حالی که اخیرا نمایشی تازه از بخش داستانی بازی منتشر شد، اطلاعات جدیدی در مورد بخش چندنفره بازی نیز منتشر شده است و IGN نگاهی جدید از جدیدترین نقشه معرفی شده بازی به ما ارائه داده است.
این نقشه Streets نام داشته و در New Mombasa در زمان شب جریان دارد. این شهر خیالی، ابتدا در عنوان Halo 2 معرفی شد و پس از نیز تبدیل به ستینگ اصلی Halo 3: ODST گشت. این نقشه یکی از نقشههای کوچیک Halo Infinite خواهد بود و برای مسابقات 4v4 Arena طراحی شده است.
بخش زیادی از این نقشه در محیطهای سربسته جریان دارد در حالی که محیطهای خوبی برای کسانی که به دنبال اسنایپ کردن هستند نیز موجود میباشد.
عنوان Halo Infinite در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / Xbox One / PC عرضه میشود.
از سیستم موردنیاز Call of Duty Vanguard روی PC رونمایی شد؛ ۶۱ گیگ فضا نیاز است
به دنبال عرضه تریلر نسخه PC عنوان Call of Duty Vanguard، استودیو Sledgehammer Games جزئيات بیشتری از سیستم مورد نیاز بازی نیز عرضه نمود. در حالی که حجم دانلودی و نصبی کنسولها قبلا اعلام شده بود، حجم بازی روی PC اعلام نگشت ولی حالا مشخص شده که بازی روی PC تنها نیاز به ۶۱ گیگابایت حجم دارد. البته این حجم شامل Warzone نمیشود. همچنین اگر شما میخواهید تنها بخش چندنفره و زامبیها را نصب کنید، تنها نیاز به ۳۶ گیگابایت فضا خواهید داشت.
کسانی که خواهان بهرهوری از جلوههای بصری رزولوشن بالا هستند، نیازمند ۳۲ گیگابایت حجم بیشتر در حالت Minimum هستند در حالی که کسانی که خواهان بازی کردن این عنوان روی تنظیمات Recommended و Competitive و Ultra میباشند، نیاز به ۶۴ گیگابایت فضای اضافه دارند. این جلوههای بصری رزولوشن بالا کاملا انتخابی بوده و میتوانند از بخش تنظیمات خاموش شوند.
در هر صورت اگر شما میخواهید بازی را روی تنظیمات Ultra با رزولوشن 4K بازی کنید، نیازمند پردازنده Intel Core i9-9900K یا AMD Ryzen 9 3900X با ۱۶ گیگابایت رم و کارت گرافیکهای GeForce RTX 3080 یا AMD Radeon RX 6800 XT با ۱۰ گیگابایت VRAM هستید.
عنوان Call of Duty: Vanguard امروز ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC در دسترس قرار میگیرد.
سیستم عامل
Minimum: Windows 10 64-bit (latest update)
Recommended/Competitive/Ultra 4K: Windows 10 64-bit (latest update) or Windows 11 64-bit (latest update)
پردازنده
Minimum: Intel Core i3-4340 or AMD FX-6300
Recommended: Intel Core i5-2500K or AMD Ryzen 5 1600X
Competitive: Intel Core i7-8700K or AMD Ryzen 7 1800X
Ultra 4K: Intel Core i9-9900K or AMD Ryzen 9 3900X
رم
Minimum: 8 GB
Recommended: 12 GB
Competitive/Ultra 4K: 16 GB
کارت گرافیک
Minimum: NVIDIA GeForce GTX 960 or AMD Radeon RX 470
Recommended: NVIDIA GeForce GTX 1060 or AMD Radeon RX 580
Competitive: NVIDIA GeForce RTX 2070/RTX 3060 Ti or AMD Radeon RX 5700XT
Ultra 4K: NVIDIA GeForce RTX 3080 or AMD Radeon RX 6800 XT
VRAM
Minimum: 2 GB
Recommended: 4 GB
Competitive: 8 GB
Ultra 4K: 10 GB
درایور کارت گرافیک
NVIDIA: 472.12
AMD: 21.9.1
عناوین Mafia: Definitive Edition و Final Fantasy 9 بهترین عناوین افزوده شده به PS Now در نوامبر هستند
ماه نوامبر رسیده است و خوبی آغاز هر ماه برای گیمرها این است که سرویسهای اشتراکی مختلف، عناوین جدیدی را برای آنها اضافه میکنند. یکی از این سرویسها، سرویس PlayStation Now میباشد که تحت نظر سونی قرار دارد. این این سرویس استریم محور حالا به شما اجازه میدهد که اکثر بازیها را دانلود کنید و این ماه نیز مخلوط منحصر به فردی از عناوین مختلف به آن افزوده شدهاند.
یکی از مهمترین عناوینی که این ماه به این لیست اضافه شده، Mafia: Definitive Edition میباشد. این بازی ریمیک نسخه اول سری Mafia است که در آن به عنوان عضوی از یک خانواده تبهکار، در جهان باز بازی قرار میگیرید. دومین عنوان مهم این ماه Final Fantasy 9 است که ریمستری از نسخه کلاسیک PS1 میباشد. این عنوان آخرین بازی اصلی از زمان PS1 بوده و روایتگر سفر گروهی از فضاییها در جهانهاست.
در زمینه بازیهای کوچکتر نیز عنوان محبوب Celeste و شبیهساز پیک یعنی Totally Reliable Delivery Service به این سرویس اضافه گشتند.
این بازیهاز از تاریخ ۲ نوامبر روی این سرویس در دسترس خواهند بود، Mafia: Definitive Edition تا ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) برای PS5 در دسترس خواهد بود ولی برای سایر عناوین تاریخ مشخصی ذکر نشده است.
عنوان Resident Evil 3 Remake به فروش ۴.۶ میلیونی و Resident Evil 2 Remakeبه فروش ۸.۹ میلیونی رسید
لیست Platinum کمپانی کپکام که در آن عناوینی که بیش از یک میلیون فروش داشتهاند، پیوسته آپدیت میشود و آخرین باری که این لیست آپدیت شده بود مربوط به پایان ماه سپتامبر گذشته میشد. کمپانی در حال حاضر تایید کرده است که عنوان Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin تا کنون ۱.۳ میلیون واحد فروخته و فروش Resident Evil Village نیز از ۵ میلیون واحد گذر کرده است و حالا نیز ارقام جدید مربوط به Resident Evil 7: Biohazard در کنار ریمیک عناوین Resident Evil 2 و Resident Evil 3 منتشر شده است.
عنوان Resident Evil 7: Biohazard تاکنون ۱۰.۲ میلیون واحد از زمان عرضه خود در ژانویه ۲۰۱۷ فروخته است. پیش از این کمپام اعلام کرده بود که بازی به فروش ۱۰ میلیون رسیده بود. بازی با این فروش تبدیل به دومین عنوان پرفروش تاریخ این ناشر شد، رتبه اول در دست Monster Hunter World میباشد. Resident Evil 2 (2019) نیز به فروشی معادل ۸.۹ میلیون واحد رسید و نسبت به دفعه قبلی که آمار اعلام شد (۸.۶ میلیون) افزایشی ۳۰۰ هزار واحدی را داشته است. Resident Evil 3 (2020) نیز ۴.۶ میلیون فروخت و نسبت به دفعه قبل افزایشی ۲۰۰ هزار واحدی را شاهد بود.
گویا نسخه بعدی Resident Evil نیز در دست توسعه میباشد و در عین حال کپکام در حال تدارک یک بسته الحاقی جدید برای Resident Evil Village است. تاریخ عرضهای برای این بسته الحاقی مشخص مشخص نیست.
عنوان Call of Duty: Vanguard مدهای انحصاری برای PS5 و PS4 نخواهد داشت
هنگامی که Activision اعلام کرد نسخه PS5 و PS4 عنوان Call of Duty: Vanguard منفعتهای خاص خود را خواهد داشت، کسی متعجب نشد، در چند سال اخیر سری Call of Duty همیشه محتواهای بیشتری برای کنسولهای پلیاستیشن داشته است اما گویا قرار نیست Vanguard از این الگو پیروی کند.
عنوان Modern Warfare 2019 بخش Spec Ops و Survival را به عنوان محتوای انحصاری کنسولهای پلیاستیشن داشت و در عنوان Black Ops Cold War که سال گذشته عرضه شد، بخش Onslaught در انحصار کنسولهای پلیاستیشن بود.
با این وجود، منافعی که بازیکنان این کنسولها میگیرند، شامل مواردی است که در عناوین گذشته نیز دیده میشد. برای مثل یک باندل بتل پس مخصوص این پلتفرم وجود خواهد داشت که بعضی از تایرهای بتل پس معمولی را رد میکند. همچنین اگر بازیکنان PlayStation در یک پارتی با هم بازی کنند، ۲۵ درصد XP Boost خواهند گرفت و عناوین ویژه ۲۴ ساعته Double XP نیز برای این پلتفرمها برگزار خواهد شد.
موارد انحصاری دیگر شامل سلاحهای جدید میشوند در حالی که که مشترکین PlayStation Plus نیز به مناسبت عرضه فصل بعدی Warzone یک باندل مخصوص را در داخل بازی دریافت خواهند کرد که شامل اسکین برای اپراتورها، طرح اولیهخ سلاحها و چیزهای دیگر میشود. این باندل همزمان با عرضه فصل بعدی Warzone در دسترس قرار خواهد گرفت.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.