ریمیک Max Payne نباید اشتباهات GTA: Trilogy Definitive Edition را دوباره تکرار کند!

ریمیک Max Payne نباید اشتباهات GTA: Trilogy Definitive Edition را دوباره تکرار کند!

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 20 روز پیش

فهرست مطالب

اخیراً دو شرکت Entertainment Remedy و Rockstar Games اعلام کردند که قصد دارند برای توسعه ریمیک بازی Max Payne و Max Payne 2: The Fall of Max Payne و حتی شاید احیای این فرنچایز پرطرفدار، پس از گذشت 18 سال دوباره همکاری کنند. از آنجایی که هر سه بازی سری Max Payne شوترهای سوم شخص فوق‌العاده‌ای هستند، من به عنوان یک طرفدار Max Payne قدیمی، از اینکه بالاخره قرار است این بازی‌های کلاسیک را با کیفیت نسل نهمی ببینیم، بسیار هیجان‌زده هستم. اما با این وجود، فکر کردن به اینکه این ریمیک حتی یک درصد احتمال دارد به سرنوشتی همانند Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition دچار شود، مرا نگران می‌کند.

همه می‌دانند که Rockstar در انتشار مجدد عناوین کلاسیک GTA خود ناموفق بود و اگرچه ریمیک Max Payne در حال حاضر به نظر می‌رسد که پروژه بسیار بزرگ‌تری نسبت به GTA: The Trilogy Definitive Edition خواهد بود، اما  Remedy Entertainmentو Rockstar باید مراقب باشند که هیچ یک از اشتباهات مشابه را تکرار نکنند و در عین حال بتوانند عناصری که این دو بازی‌ کلاسیک‌ را خاص می‌کرد را حفظ کنند.

راک‌استار به حفظ و نگهداری بازی‌های کلاسیک علاقه‌ای ندارد

ریمسترها و ریمیک‌ها می‌توانند ابزار مهمی در حفظ خاطره و ارزش‌های یک بازی در طی گذشت چندین دهه باشند، که بدون شک تاثیرشان فراتر از فقط پورت‌کردن‌ مستقیم آن‌ها برای فروشگاه‌های دیجیتال مدرن است. این روش یک راه مطمئن برای جلب نظر طرفداران بیشتر و برجسته کردن تاثیری است که این بازی‌ها در زمان خودشان بر زندگی پلیرها داشتند؛ اما Rockstar اهمیت و ارزش این روند را با GTA: The Trilogy – The Definitive Edition به هم ریخت.

مجموعه‌ی GTA: The Trilogy Definitive Edition با یک بحران هویت مواجه بود که سازندگان آن نمی‌توانستند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند این بازی یک ریمیک باشد یا ریمستر یا تنها یک پورت ساده. این ماهیت غیرمتعهد باعث شد که محصول نهایی از هر لحاظ ناقص به نظر برسد.

توسعه دهندگان آن به اندازه کافی تغییرات بنیادی ایجاد نکردند که بتوان  آن را ریمیک خطاب کرد، اما به اندازه‌ای کنترل‌ شوتینگ و تصاویر بصری آن را اصلاح کردند که یک پورت ساده محسوب نشود. در آخر شاید ریمستر بهترین برچسبی است که بتوان به این سه‌گانه GTA اهدا کرد، اما با این حال این بازی به اندازه سایر ریمسترهای مدرن خوش‌ ساخت نبود. من همیشه آرزو می‌کردم که ای کاش راک استار فقط GTA 3، که به گونه‌ای می‌توان گفت پدر بازی‌های جهان باز سندباکس است را کامل ریمیک می‌کرد. اما در آخر تنها چیزی که گرفتیم فقط یک ریمستر ناقصی بود که حتی در برخی قسمت‌ها ضعیف‌تر از نسخه اصلی عمل می‌کرد.

هر سه ریمستر پس از انتشار به شدت پر از باگ بودند و این نشان می‌دهد که تیم توسعه آن‌ها وقت کافی برای تکمیل این بازی‌ها را نداشت یا اینکه Rockstar به کلی به این ریمسترها وقت و اهمیت لازم را نداد. بدتر از خرابی بازی‌ها این بود که Rockstar نسخه‌های کلاسیک بازی را از فهرست فروشگاه‌های آنلاین حذف کرده بود.

پس از انتشار بازی GTA: The Trilogy Definitive Edition، به نظر می‌رسید که Rockstar برای حفظ و نگهداری بازی‌های قدیمی‌اش اهمیتی قائل نیست. اگر این شرکت با بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین سری خود اینگونه رفتار می‌کند، چگونه باید انتظار داشته باشیم که ریمیک فرنچایز خفته‌ای مانند Max Payne وضعیت بهتری داشته باشد؟ به همین خاطر است که اعلامیه ریمیک Max Payne توسط Remedy، بطور همزمان مرا هیجان‌زده و نگران‌ کرده است.

«تصویر بالا و تصویر بعدی، مربوط به یک پروژه‌ی فن‌مید هستند که یک طرفداران خوش ذوق، محیط‌های مرحله‌ی اول Max Payne 1 را بازسازی کرده است.»

باید امیدوار بود

شرکت Rockstar مالک امتیاز Max Payne است اما از Max Payne 3 تا کنون کار زیادی با آن انجام نداده است. نسخه‌های کلاسیک Max Payne و Max Payne 2: The Fall of Max Payne،  در حال حاضر بر روی فروشگاه‌های استیم و ایکس باکس در دسترس هستند، اما اکنون Remedy و Rockstar  اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا «ریمیک این بازی‌ها را در قالب یک عنوان واحد برای PC، PS5 و Xbox Series X|S با استفاده از موتور بازی‌سازی اختصاصی Northlight توسعه دهند».

با این وجود، به نظر می‌رسد که این ریمیک چیزی بیشتر شبیه به Crash Bandicoot N. Sane Trilogy خواهد بود تا GTA: The Trilogy Definitive Edition. با این حال، باید انتظار داشت که Remedy چند تغییر اساسی در فرمول اصلی Max Payne ایجاد کند و فقط باید ماند و دید که این تغییرات چه تاثیری در تجربه نهایی این بازی‌های کلاسیک می‌توانند داشته باشند.

صحنه‌های کمیکی دو بازی اول Max Payne جذابیت عناصر نوآر این بازی‌ها چند برابر می‌کردند. اما سوالی که پیش می‌آید این است، که آیا نسخه ریمیک این پنل‌های کمیکی را بازسازی می‌کند یا اینکه برای این صحنه‌ها از آخرین فناوری گرافیکی درون انجین استفاده می‌کند؟ آیا دوربین سوم شخص بازی مانند نسخه‌های اصلی با فاصله زیاد از عقب خواهند بود یا مانند اکثر بازی‌های شوتر سوم شخص مدرن با نشانه‌گیری به شخصیت اصلی نزدیک می‌شود؟ آیا قابلیت Bullet Time مانند نسخه اصلی کار می‌کند یا به گونه‌ای مدرن می‌شود؟

هر تصمیمی که Remedy می‌گیرد، باید به آن انتخاب‌ها ایمان داشته و به آن‌ها متعهد باشد. خوشبختانه، به نظر می‌رسد این استودیوی فنلاندی چشم انداز روشن‌تری برای این پروژه ریمیک دارد، زیرا در حال حاضر به این پروژه برچسب ریمیک داده شده و متن اعلامیه این پروژه را بعنوان "یک بازی AAA عادی Remedy" خطاب کرده است. درحالی که شرکت Rockstar هرگز به GTA: The Trilogy Definitive Edition نام ریمیک و یا حتی ریمستر نداد.

ریمیک Max Payne قرار است بزرگ‌تر و بهتر از GTA: The Trilogy Definitive Edition باشد، اما اگر Rockstar مراقب نباشد همچنان اشتباهات مشابه می‌توانند تکرار شوند. شرکت Rockstar و Remedy باید حداکثر وقت و بهترین استعدادهای خود را برای توسعه این بازی قرار دهند. آن‌ها باید به هر انتخاب خلاقانه و جسورانه‌ای که می‌خواهند ایمان داشته باشند و البته نسخه‌های کلاسیک Max Payne را پس انتشار این ریمیک از فروشگاه‌های دیجیتال حذف نکنند.

ریمیک Max Payne احتمالاً همان بازی خواهد بود که طرفدارن فرنچایز سال‌ها انتظارش را می‌کشیدند. اما برای اینکه موفق شود به یک هدف مشخص و واضح نیاز دارد، در غیر این صورت محصول نهایی ممکن است به یک فاجعه جدیدی تبدیل شود که هردو نام کمپانی و فرنچایز Max Payne را برای همیشه خدشه‌دار کند.

منبع: DigitalTrends

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.