بهترین کارت گرافیک‌ها برای ماینینگ در ۲۰۲۱

بهترین کارت گرافیک‌ها برای ماینینگ در ۲۰۲۱

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 4 ماه و 25 روز پیش

فهرست مطالب

ماین کردن کریپتوکارنسی یا رمزارزها پروسه‌ای سنگین برای کارت‌های گرافیک می‌باشد و نیازمند این است که کارت گرافیک و سایر قطعات شما برای زمان‌هایی طولانی پیوسته در حالت فعال باشند. در حالی که می‌توانید بهترین گرافیک ممکن را انتخاب کرده و ماین کردن را شروع کنید، ممکن است این حرکت به صرفه‌ترین کار نباشد، خصوصا با در نظر گرفتن مسائل مربوط به مصرف برق و الکتریسیته. کارت گرافیک RTX 3080 کارتی فوق‌العاده است ولی کارت‌های دیگری نیز وجود دارنده که مناسب ماین کردن رمزارز‌ها می‌باشند. این کارت‌ها موارد موردعلاقه ما هستند:

  1. NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti — بهترین کارت 60MH/s, 200W TDP, 8GB GDDR6 VRAM, $399 MSRP.
  2. AMD Radeon RX 5700 XT — رده دوم 54MH/s, 225W TDP, 8GB GDDR6 VRAM, $399 MSRP.
  3. NVIDIA GeForce RTX 2070 —  به صرفه‌ترین کارت36MH/s, 225W TDP, 8GB GDDR6 VRAM, $499 MSRP.
  4. NVIDIA GeForce RTX 3090 — بهترین عملکرد 121MH/s, 350W TDP, 24GB GDDR6X VRAM, $1,499 MSRP.
  5. AMD Radeon RX 580 — اقتصادی‌ترین AMD: 28MH/s, 185W TDP, 8GB GDDR5 VRAM, $229 MSRP.
  6. NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER — اقتصادی‌ترین NVIDIA: 26MH/s, 125W TDP, 6GB GDDR6 VRAM, $229 MSRP.

بهترین کارت گرافیک برای ماین کردن رمزارزها چیست؟

انتخاب بهترین کارت برا ماین کردن رمزارزها به سادگی انتخاب قوی‌ترین کارت گرافیک نیست. فاکتورهای زیادی وجود دارند که به هنگام خرید یک کارت گرافیک برای پول در آوردن، باید به آن توجه کنید. مهم ترین فاکتور در مورد خرید کارت گرافیک برای ماین کردن، به صرفه بودن است،‌ شما می‌خواهید تا حد امکان الکتریسیته کمی مصرف کنید.

برای مثال به پینشهاد اصلی ما برای این موضوع دقت کنید، کارت مدنظر ما برای ماین کردن GTX GeForce RTX 3060 Ti است که یک کارت گرافیک فوق‌العاده برای گیمینگ می‌باشد ولی برای ماین کردن رمزارزها نیز بسیار عالیست. این کارت نمی‌تواند برنده بیشترین جایزه بیشترین Hash Rate شود ولی با قیمتی بسیار مناسب، برای شما به راحتی کار کرده و بدون مشکل اجرا می‌شود. اگر خواهان چیزی ارزان‌تر هستید که عملکردش فاصله زیادی نداشته باشد، می‌توانید Nvidia GTX 2070 را تهیه نمایید.

البته به طور کلی کارت گرافیک‌های فراوانی وجود دارند که ارزش خریدن را دارند و تنها از سوی Nvidia نیز نیستند. کارت گرافیک AMD Radeon RX 5700 XT نیز از نظر به صرفه بودن کارت گرافیک موردعلاقه ماست و Hash Rate بسیار خوبی برای قیمت خودش دارد. کارت AMD Radeon RX 580 نیز وجود دارد که برای کسانی که بودجه کمی دارند و می‌خواهند تعدادی بیت‌کوین یا اتریوم برای روز مبادا حفظ کنند، بسیار مناسب است!

شما نیاز نداربد تا برای ماین کردن رمزارز‌ها پول زیادی خرج کنید. تا زمانی که Hash Rate برای شما کوین استخراج می‌کند تا بفروشید و هزینه‌های مربوط به برق را نیز پوشش دهد، در جایگاه خوبی قرار دارید. اگر چند ماهی که پول خود کارت گرافیک را در می‌آورید، فاکتور بگیرید، به سوددهی می‌رسید (همچنین به یاد داشته باشید که می‌توانید هرزمان که مایل بودید کارت گرافیک را بفروشید!)

۱. بهترین عملکرد برای ماین کردن کریپتوکارنسی: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti

قطعا یک کارت گرافیک باید چیزهای زیادی داشته باشد تا به عنوان بهترین کارت مناسب جهت ماین کردن انتخاب شود ولی RTX GeForce RTX 3060 Ti این عنوان را به دست می‌‌آورد. هش‌ ریت این کارت گرافیک چیزی حدود 60MH/s بوده و هنگامی که همه چیز را بهینه کنید، مصرف برق ۲۰۰ واتی آن باعث می‌شود تا مدیریت حرارت برایتان بسیار آسان شود و از راندمانی بسیار بالا لذت ببرید.

هش‌ریت: 60HM/s

وی ‌رم: ۸ گیگابایت GDDR6

مصرف برق: ۲۰۰ وات

ورودی برق: یک ۱۲ پین (نسخه Founders Edition) یا ۸ پین PCIe

مزایا
+ هش‌ریت 60MH/s

+ ۸ گیگابایت وی رم GDDR6

+ ۲۰۰ وات

+ ۴۸۶۴ هسته کودا

+ کارتی خوش قیمت از سری RTX 30

معایب

- کانکتور ضایع ۱۲ پین روی کارت‌های Founders Edition!

کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 Ti هیولایی در دنیای کارت گرافیک هاست. اصولا ما کارت گرافیکی ۴۰۰ دلاری را برای سیستم‌های اقتصادی یا برای کسانی که می‌خواهند روی 1080p از گیمینگ لذت ببرند پیشنهاد می‌کنیم. ولی RTX 3060 Ti برخلاف جریان آب شنا می‌کند، این کارت براساس آخرین نسل معماری Nvidia یعنی Ampere بوده و برای هردوی گیمینگ و ماینینگ بسیار مناسب است.

با وجود قیمت بسیار پایینش، این کارت در گیمینگ 1440p و 1080p عملکردی بهتر از RTX 2080 SUPER دارد. این موضوع بسیار قابل توجه بوده و می‌تواند باعث محبوبیت فوق‌العاده این کارت در میان کسانی شود که علاقه خاصی به گیمینگ 4K ندارند.  در زمینه ماینینگ نیز این کارت در زمینه عملکرد و راندمان، بهتر از 2080 SUPER عمل می‌کند.

شاید این کارت بهترین کارت در زمینه عملکردی یا هش‌ریت نباشد ولی اگر خواهان درآمدی ثابت در طول ماه با هزینه‌ای کم در زمینه انرژی هسنید، این کارت بهترین چیزی است که گیرتان می‌آید. فقط حواستان باشد که نسخه Founders Edition با آن کانکتور ضایع ۱۲ پین PCIe گیرتان نیاید!

هنگامی که برای خرید کارت گرافیکی مناسب ماین کردن کریپتو تصمیم می‌گیرید، باید چند فاکتور را در ذهنتان داشته باشید. آیا در نظر دارید که در حال حاضر پول بیشتری خرج کنید و در آینده احتمالا درآمدی بیشترد اشته باشید؟ یا این که فکر می‌کنید صحنه ماینینگ کم کم جمع شده و سودش کم‌تر می‌شود و صرفا می‌خواهید مبلغ کمی صرف خرید کارت گرافیک نمایید؟

بازار کریپتوکارنسی یک بازار اقتصادی است و این یعنی تا حد زیادی تحت تاثیر رسانه‌ها و احساسات انسانی قرار دارد. برای مثال خبرهای مربوط به بیت‌کوین که مربوط به چین بود را در نظر بگیرید که باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده بودند. اگر قرار است ۲۰۰۰ دلار روی کارت گرافیک برای ماینینگ خرج کنید، بهتر است مطمئن شوید که حداقل می‌توانید پول خرید اولیه خود را در بیاورید.

به همین دلیل است که ما قوی‌ترین گران‌ترین پردازنده را به شما پیشنهاد نکردیم. این کار در اوضاع فعلی به هیچ وجه منطقی نبوده و در عین حال نصیحت بدی برای کسی است که تازه وارد دنیای فوق‌العاده ارز‌های دیجیتال و کریپتوکارنسی می‌شوند. برخلاف گیم‌ها، که گران‌ترین کارت گرافیک بهترین است، اوضاع در زمینه ماینینگ متفاوت می‌باشد.

۲. دومین کارت گرافیک برتر برای ماینینگ: AMD Radeon RX 5700 XT

صحبت نهایی: تنها کارت گرافیک‌های Nvidia هستند که مناسب ماین کردن کریپتوکارنسی هستند. AMD نیز گرافیک‌های خوبی مثل RX 5700 XT می‌سازد و در حالی که این کارت به قدرتمندی RTX 3060 Ti نیست ولی باز هم می‌تواند تا هش‌ریت 54MH/s برود و وی‌ رم آن نیز ۸ گیگابایت از نوع GDDR6 است.

هش‌ریت: 54HM/s

وی ‌رم: ۸ گیگابایت GDDR6

مصرف برق: ۲۲۵ وات

ورودی برق: دو ۸ پین PCIe

مزایا
+ هش‌ریت 54MH/s

+ ۸ گیگابایت وی رم GDDR6

+ ۲۲۵ وات

+ ارزش فوق‌العاده

+ عملکردی به صرفه

معایب

- مشکلاتی در زمینه عدم ثبات

- فاقد ویژگی‌های نسل جدید AMD

کمپانی AMD با کارت گرافیک‌های RDNA مثل RX 5700 XT جهش بزرگی را تجربه کرد. این کارت‌ها براساس فناوری ۷ نانومتری تولید شده‌اند و حتی باعث می‌شوند تا کارت‌های قدیمی‌تر کمپانی، باستانی و تشنه برق به نظر برسند! در حالی که این کارت قدیمی‌ترین و بهترین کارت AMD نیست، یکی از بهترین و به صرفه‌ترین کارت‌های برای ماین کردن کریپتوکارنسی است.

این کارت همچنین مثل RTX 3060 Ti برای گیمینگ در  1440p نیز بسیار مناسب بوده و در زمینه ماینینگ نیز عملکرد خوبی دارد. در حالی که کارت‌های AMD تعدادی از ویژگی‌های خوب دنیای گیم مثل DLSS 2.0 را نداشته و از نظر ری‌تریسینگ نیز سطح پایین‌تر از کارت‌های Nvidia می‌باشند، در زمینه ماینینگ بسیار خوب عمل می‌کنند. میانگین هش‌ریت این کارت تنها مقداری کم‌تر از 55MH/s بوده و فاصله زیادی با 3060 Ti ندارد و این کارت‌ها می‌توانند با قیمت بسیار پایین‌تری پیدا شوند.

اگر می‌خواهید ماین کردن را شروع کنید، RX 5700 XT بهترین انتخاب شما می‌باشد.

۳. ارزشمند‌ترین گرافیک: Nvidia GeForce RTX 2070

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2070 از نسل قبلی کارت‌های انویدیا است ولی هنوز هم کارتی فوق‌العاده برای گیمینگ و ماینینگ کریپتوکارنسی می‌باشد. می‌توان با این کارت گرافیک به هش‌ریت 36MH/s رسید که با توجه به قیمت کم‌تر آن و مصرف برق کمش، می‌تواند بسیار به صرفه باشد.

هش‌ریت: 36HM/s

وی ‌رم: ۸ گیگابایت GDDR6

مصرف برق: ۲۲۵ وات

ورودی برق: دو ۸ پین PCIe

مزایا
+ هش‌ریت 54MH/s

+ ۸ گیگابایت وی رم GDDR6

+ ۲۲۵ وات

+ ارزش فوق‌العاده

+ ۲۳۰۴ هسته کودا

معایب

- نسل قدیمی

کارت گرافیک Nvidia RTX 2070 یک کارت گرافیک فوق‌العاده برای گیمینگ بوده و در عین حال بسیار مناسب ماینینگ نیز می‌باشد. تا زمانی که بتوانید یکی از این کارت‌ها را با قیمتی خوب پیدا کنید، می‌توانید تا 40MH/s برای هش‌ریت استفاده کنید که با توجه به مصرف قدرت ۲۲۵ واتی این کارت، می‌تواند منجر به درآمد خوبی شود.

بهترین بخش این است که هرگاه تصمیم بر توقف ماینینگ بگیرید، می‌توانید این کارت را با قیمتی بفروشید که عملا مبلغ سرمایه‌گذاری اول شما را بهتان باز می‌گرداند. در عین حال اگر قصد ساخت یک کامپیوتر گیمینگ را دارید، این کارت توانایی اجرای جدیدترین بازی‌ها را دارد. چون مدتیست که این کارت در بازار بوده، شما حتی می‌توانید با آن یکم قدم فراتر رفته و یک بلاک واترکولینگ نیز به آن اضافه کنید.

۴. بهترین عملکرد برای ماینینگ: Nvidia GeForce RTX 3090

قوی‌ترین کارت! RTX 3090 قدرت‌مندترین کارت سری RTX 30 می‌باشد. ای کارت هر آنچه که شما در یک سیستم ماینینگ قوی می‌خواهید را دارد. هش‌ریت این کارت 121MH/s بوده و دارای ۲۴ گیگابایت وی رم از نوع GDDR6X می‌باشد. همچنین این کارت بیش از ۱۰۰۰۰ هسته کودا دارد که برای گیمینگ فوق‌العاده است. به طور کلی، RTX 3090 یک هیولاست.

هش‌ریت: 121HM/s

وی ‌رم: ۲۴ گیگابایت GDDR6X

مصرف برق: ۳۵۰ وات

ورودی برق: دو ۸ پین PCIe یا یک ۱۲ پین (نسخه FE)

مزایا
+ هش‌ریت 121HM /s

+ ۲۴ گیگابایت وی رم GDDR6X

+ ۳۵۰ وات

+ عملکرد فوق‌العاده

+ ۱۰۴۹۶ هسته کودا

+ فوق‌العاده برای گیمینگ

معایب

- گران قیمت

- مصرف برق بالا

این کارت مشخصا بهترین انتخاب ممکن برای «بهترین عملکرد» است ولی RTX 3090 از Nvidia سطح متفاوتی با سایر کارت‌ها دارد. عملکردش در گیمینگ فوق‌العاده است و مرز‌ها را در 4K در هم می‌نوردد (حتی گاها در 8K) و عملکردش در ماینینگ کریپتو هم فوق‌العاده است در حالی که AMD بدون شک با عرضه سری Radeon RX 6000 ادعای Nvidia مبنی‌بر صاحب تخت و تاج کارت گرافیک بودن را از بین برد، باز هم بهترین کارت گرافیک موجود در بازار هنوز به تیم سبز تعلق دارد.

برای گیمینگ، ویژگی‌های DLSS 2.0 و 2.1 از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارت هستند. این کارت از هسته‌های تنسور مخصوص خود استفاده می‌کند تا یک هوش مصنوعی رندر کننده را اجرا کرده و فریم‌ریت افزایش دهد و در عین حال آن فریم‌ها را با رزولوشن بالاتری اجرا کند. از آن جایی که ری‌تریسینگ می‌تواند تاثیر منفی‌ای روی عملکرد کارت داشته باشد، ترکیب آن با DLSS عملا فوق‌العاده است.

کارت RTX 3090 همچنین مشخصات فوق‌العاده‌ای برای ماینینگ نیز دارد. این کارت ۲۴ گیگابایت وی رم از نوع GDDR6X و ۱۰۴۹۶ هسته کودا دارد. شما با این کارت می‌توانید با احتساب پول برق، سه رقم درآمد داشته باشید.

۵. اقتصادی‌ترین کارت AMD برای ماینینگ: AMD Radeon RX 580

اگر بودجه زیادی ندارید تا یک کارت گرافیک خوب برای ماینین بخرید، نگران نباشید زیرا کارت گرافیک‌هایی در بازار هستند که با قیمتی کم، عملکردی قابل قبول را در ماینینگ ارائه می‌دهند. RX 580 یک کارت قدیمی است ولی می‌تواند به هش‌ریت 28MH/s برسد و این موضوع باعث می‌شود سودرسانی خوبی داشته باشد. شما چند ماه نیاز دارید تا پول کارت را در بیاورید ولی بعد از آن به سوددهی می‌رسید.

هش‌ریت: 28HM/s

وی ‌رم: ۸ گیگابایت GDDR5

مصرف برق: ۱۸۵ وات

ورودی برق: یک ۸ پین PCIe

مزایا
+ هش‌ریت 28HM /s

+ ۸ گیگابایت وی رم GDDR5

+ ۱۸۵ وات

+ عملکرد فوق‌العاده

+ قیمت خوب

معایب

- سرعت کم

- مصرف برق نسبتا بالا

کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 کارت گرافیکی است که هم در میان ماینرها و هم در میان گیمرها جزو بهترین‌ها شناخته نمی‌شود ولی اگر صرفا می‌خواهید مبلغ نسبتا کمی از ماینینگ در بیاورید، این کارت بدون مشکل این کار را برای شما انجام می‌دهد. استفاده از آن در شرایط بهینه هش‌ریتی معادل 28MH/s را به شما ارئه می دهد که برای ۱۸۵ وات زیاد هم بد نیست (البته مثل سایر گرافیک‌ها، این گرافیک نیز می‌تواند شاهد افت در این ارقام باشد.)

بخش اعظمی از ماین کردن کریپتو در مورد وی رم است و داشتن ۸ گیگابایت حافظه GDDR5 برای اجرای NiceHash و سایر برنامه‌های ماینینگ فوق‌العاده است. البته سرعت ماینینگ شما به طور کلی آهسته است، پس نروید و تعداد زیادی از این کارت‌ها را به امید درآمد خوب نخرید!

۶. اقتصادی‌ترین کارت Nvidia برای ماینینگ: GeForce GTX 1660 SUPER

شما نیاز به قدرتمندترین کارت گرافیک‌ها ندارید تا کریپتو ماین کنید و GTX 1660 SUPER نیز مثال خوبی برای این موضوع است. حافظه ۶ گیگابایتی این کارت گرافیک از نوع GDDR6 با مصرف برق ۱۲۵ واتی، می‌توانند به راحتی به هش‌ریت 26MH/s برسند، همه این‌ها با یک قیمت بسیار کم.

هش‌ریت: 28HM/s

وی ‌رم: ۸ گیگابایت GDDR5

مصرف برق: ۱۸۵ وات

ورودی برق: یک ۸ پین PCIe

مزایا
+ هش‌ریت 26HM /s

+ ۶ گیگابایت وی رم GDDR6

+ ۱۲۵ وات

+ ۱۴۰۸ هسته کودا

+ قیمت خوب

+ مصرف برق کم

معایب

- سرعت کم

کارت گرافیک GTX 1660 SUPER یک کارت منحصر به فرد و جالب است. این کارت با استفاده از معماری Turing ساخته شده که کارت‌های RTX 20 نیز با آن ساخته شده‌اند ولی دارای هسته‌های اختصاصی ری‌تریسینگ یا ویژگی‌هایی مثل DLSS نیست. این کارت طوری طراحی شده تا اقتصادی بوده و قدرتی داشته باشد تا بتواند آخرین بازی‌ها را روی 1080p اجرا کند.

برای ماینینگ نیز داستان همینطور است. شما اصولا می‌توانید این کارت را رتبه‌های پایین چارت‌ها با هش‌ریت 26MH/s ببینید، البته مصرف برق این کارت نیز تنها ۱۲۵ وات است که اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که قیمت برق در آن‌جا زیاد است، بسیار برایتان مناسب می‌باشد. به طور کلی اگر این کارت را برای مدتی طولانی روشن بگذارید، می‌توانید درآمد خوبی را پس‌انداز کرده یا جمع کنید.

ویژگی دیگر این کارت نیز ۶ گیگابایت وی رم از GDDR6 است که پهنای باند آن ۳۳۶ گیگابیت بر ثانیه می‌باشد و به طور کلی، با این قیمت خوب این کارت ویژگی‌های خوبی دارد.

 سایر کارت‌ها چطور؟

کارت گرافیک‌های زیادی هستند که هش‌ریت‌های بالا و خوبی ارائه داده و برای کریپتوکارنسی و ماین کردن مناسب هستند ولی ما نمی‌توانستیم همه آن‌ها را در این لیست جای دهیم و به طور کلی این لیست تنها شامل پیشنهادهایی منتخب در همه رنج‌های مالی می‌باشد.

تا زمانی که کارت گرافیک شما پول بیشتری نسبت به هزینه برق موجود برای شما دربیاورد، می‌توانید به سراغ آن کارت بروید. برای چند ماه آن را روشن بگذارید و می‌توانید به اندازه قیمت خود کارت در بیاورید. شما می‌توانید در این مرحله متوقف شده و کارت را بفروشید تا مقداری از هزینه اولیه را جبران کنید یا به ماین کردن ادامه دهید.

چه چیزی باعث می‌شود یک کارت گرافیک برای ماین کردن کریپتوکارنسی خوب باشد؟

ماین کردن کریپتوکارنسی نسبت به گیمینگ نیازمند چیزهای متفاوتی از یک کارت گرافیک است و اصولا قدرتمندترین کارت‌های مربوط به ماینینگ، گران‌ترین کارت‌های بازار نیستند. به طور کلی این که خودتان تصمیم به ماین کردن بگیرید کار سختیست.

به طور کلی، شما بهترین نتیجه را با یک کارت گرافیک RTX 3060 Ti می‌گیرید و AMD RX 5700 XT نیز جایگزین خوبی است اگر به اندازه کافی بودجه ندارید. به طور کلی اگر شما این دو کارت را پیدا کرددی، برای ماینینگ آن‌ها را تهیه نمایید زیرا هردو در زمینه حل کردن الگوریتم‌های مربوط به ماینینگ و به دست آوردن درآمدی پسیو، بسیار کاربردی هستند.

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط