معرفی بهترین برند رم کامپیوتر

معرفی بهترین برند رم کامپیوتر

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 10 ماه و 11 روز پیش

فهرست مطالب

کافی‌ است نگاهی به سبد کالایی انواع رم در فروشگاه اگزوگیم بیاندازید تا متوجه تنوع بسیار وسیع و حجم بالای رم‌های گیمینگ بشوید. رم از جمله مهم‌ترین و همچنین دوست داشتنی‌ترین قطعات هر سیستم گیمینگی است، اما تنوع برندها و انواع آن ممکن است انتخاب را سخت کند. طی مقالاتی در اگزومگ شما را بیشتر با حافظه رم و ویژگی‌های آن آشنا کردیم، و این بار می‌خواهیم بهترین برند رم کامپیوتر را نیز برای شما معرفی کنیم. با اگزوگیم همراه باشید.

 

 

رم چیست؟

حافظه دسترسی تصادفی یا رم، یکی از مهمترین مؤلفه‌های موجود در کلیه دستگاه‌ها، اعم از رایانه‌های شخصی، تلفن‌های هوشمند و کنسول‌های بازی است. بدون رم، انجام هر کاری در سیستم بسیار آهسته‌تر خواهد بود.  نداشتن میزان کافی حافظه رم برای اجرای برنامه یا بازی مورد نظر ممکن است اجرای برنامه‌ها را کند کرده یا حتی مانع از اجرای آن‌ها شود.

اما رم دقیقا چیست؟ به طور خلاصه، می‌توان گفت یک کامپوننت بسیار سریع است که تمام اطلاعات مورد نیاز رایانه شما را در حال حاضر و اطلاعات احتمالی مورد نیاز برای اجرای سایر برنامه‌ها را به طور موقت در خود ذخیره می‌کند. دسترسی به این اطلاعات در رم برخلاف هارد دیسک‌هایِ کند که امکان ذخیره طولانی مدت را دارند، بسیار سریع‌تر است.

 

بهترین برند رم کامپیوتر کدام است؟

در این بخش از معرفی بهترین برند رم کامپیوتر چند مورد از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای تولید کننده رم را معرفی خواهیم کرد تا درصورتی که قصد خرید رم کامپیوتر را داشته‌باشید، با اگاهی بیشتر انتخاب کنید.

 

شرکت کورسیر (CORSAIR)

شرکت کورسیر که در رقابت بهترین برند رم کامپیوتر مدعی است، یک شرکت لوازم جانبی و سخت افزار رایانه‌ای آمریکایی است که مقر آن در شهر فرمونت، کالیفرنیا است. این شرکت در ژانویه سال 1994 تاسیس شد و در سال 2007 به دلاوِر (Delaware) منتقل شد. کورسیر طیف وسیعی از محصولات را برای رایانه‌ها از جمله ماژول‌های رم با سرعت بالا، منبع تغذیه، فلش درایوها، سی‌پی‌‌یو، کارت گرافیک و خنک کننده و همچنین لوازم جانبی بازی (مانند صفحه کلید یا موس‌های رایانه‌ای) طراحی و به فروش می‌رساند.

این شرکت، از تولید رم‌های قدرت‌مند با کارایی بالا در بازار به یکی از ارائه دهندگان برتر جهان در حوزه بازی‌های با کیفیت بالا و محصولات استریم تبدیل شده است. کورسیر طیف کاملی از محصولات را برای تجهیز گیمرها و علاقه‌مندان تولید و پشتيبانی می‌کند، از جمله صفحه کلید مکانیکی، موس‌های مخصوص بازی، هدست‌های بی‌سیم، اجزای مورد نیاز کامپیوترهای گیمینگ و غیره.

محصولات کورسیر با تعهد این شرکت نسبت به کیفیت، طراحی نوآورانه، ویژگی‌های پیشرفته و کارایی بالا ، هزاران جایزه رسانه و صنعت را کسب کرده‌اند و جایگاه خود را در میان کاربران رایانه‌های شخصی و گیمرها به دنبال سال‌ها توسعه و مهندسی توسط تیمی اختصاص داده شده به منظور ساختن محصولات عالی به دست آورده است.

از میان رم‌های تولیدی کورسیر می‌توان به رم ونجنس ال‌ای‌دی (VENGEANCE® LED) 16 گیگابایتی اشاره کرد که در دو رم 8 گیگابایتی دو کاناله با سرعت 3200 مگاهرتز عرضه می‌شوند.

 

شرکت جی اسکیل (G.Skill)

جی اسکیل در سال 1989 تأسیس شد. این شرکت پیشرو در تولید ماژول‌های حافظه مستقر در تایپه کشور تایوان است. در طول سال‌ها ، جی‌اسکیل محصولات حافظه با کارایی بالا، لوازم جانبی پیشرفته بازی و راه حل‌های ذخیره سازی داده را برای میلیون‌ها گیمر رایانه شخصی، سازندگان محتوا و علاقه‌مندان در سراسر جهان ارائه کرده است و عده زیادی اکنون از آن به نام بهترین برند رم کامپیوتر نیز یاد می‌کنند.

این شرکت انواع مختلفی از لوازم پرمصرف کامپیوترها را تولید می‌کند، اما شهرتش بیشتر به دلیل تولید و فروش محصولات رم است.

 

شور و شوق برای افزایش کارایی

جی‌اسکیل با سال‌ها تجربه در زمینه تحقیق و توسعه رم، به رکوردهای بی‌شماری در جهان دست یافته است و امروز تعدادی از نمونه‌های رم با عمل‌کرد سریع جهان را در بازار ارائه می‌دهد. با این اقدامات منجر به افزایش سرعت در فناوری رایانه نسبت به گذشته شده است، جی‌اسکیل که هدف خود را برای افزایش سطح و بالا بردن استاندارد عمل‌کرد محصولات تولیدی بیان کرده است در هر نسل از پلتفرم جدید به حد توان خود برای گیم پلی روان‌تر و محاسبات سریع‌تر اقدام کرده است.

 

هدف برای افزایش کیفیت

هر محصول جی‌اسکیل برای اطمینان و سازگاری در طیف گسترده‌ای از سیستم عامل‌های رایانه‌ای، از جمله سیستم‌های مخصوص بازی پیشرفته با سطح بالا، کامپیوتر‌های محاسباتی قدرت‌مند و سرورهای پر سرعت طراحی و مهندسی شده آزمایش می‌شود. جی‌اسکیل با داشتن تیم بسیار ماهر تحقیق و توسعه، پشتیبانی فنی، فروش و بازاریابی، مبدل به یک انتخاب برتر حافظه رم و محصولات مخصوص بازی برای کارهای خانگی، بازی یا حتی تجارت شما است.

جی‌اسکیل در فوریه 2020 رم جدید با ظرفیت فوق‌العاده بالای 256 گیگابایت از نوع DDR4 را معرفی کرد که در آن زمان بالاتر از استانداردهای JEDEC (نوعی استاندارد برای لوازم الکترونیکی) بود.

از میان محصولات جی‌اسکیل میتوان به رم تریدنت زد اشاره کرد که در دو رم 8 گیگابایت به صورت دو کاناله و با سرعت 3200 مگاهرتز عرضه می‌شود.

 

شرکت کینگستون (Kingstone)

کینگستون شرکتی نام آشنا، یک شرکت چند ملیتی فناوری کامپیوتری آمریکایی است که محصولات فلش مموری و سایر محصولات حافظه مرتبط با رایانه اعم از رم و ... و همچنین مارک نام آشنای هایپر ایکس (HyperX) رم، هدست، درایوهای اس‌اس‌دی، صفحه کلید، ماوس پد و سایر تجهیزات بازی را توسعه، تولید، فروش و پشتیبانی می‌کند.

این شرکت بزرگ‌ترین تولید کننده مستقل ماژول‌های حافظه رم است و تقریباً 68 درصد سهم بازار ماژول‌های رم را در سراسر جهان در اختیار دارد. (طبق اطلاعاتی که در سال 2017 منتشر شد) از همین رو در لیست بهترین برند رم کامپیوتر از آن نام برده می‌شود.

کینگستون در سال 1987، با یک محصول واحد وارد بازار شد. بنیان‌گذاران این شرکت" جان توو" و "دیوید سان" کمبود شدید تراشه‌های حافظه را با یک ماژول رم که به تعریف دوباره استانداردهای صنعت برای سال‌های آینده بدل شد، تحقق دادند.

 

این شرکت با ترکیب یکی از گسترده‌ترین و دقیق‌ترین مراحل آزمایش در صنعت رم، یک مرکز پشتیبانی فناوری استثنایی و یک‌پارچه‌ سازی فن آوری‌های نوآورانه، در طول تاریخ خود بطور مداوم استانداردهای این صنعت را با کیفیت و قابلیت اطمینان بخش خود تنظیم کرده است.

این نقش اساسی در حفظ روابط طولانی مدت توسعه یافته و در طول سال‌ها با مشتریان تعامل بیشتری پیدا کرده‌اند. کینگستون با حفظ کیفیت خود در محصولات، همچنان متعهد است که با هر پیشرفت جدید، از استانداردهای صنعت فراتر رود.

کینگستون بزرگ‌ترین تولید کننده مستقل محصولات حافظه در جهان است. این شرکت بیش از 3000 نفر را در سراسر جهان استخدام کرده است. همچنین معتقد است که سرمایه گذاری برای کارمندان ضروری است و اینکه تک تک کارمندان بخش مهمی از موفقیت شرکت هستند.

از میان رم‌های تولیدی کینگستون می‌توان به هایپر‌ایکس پریدیتور (Kingston HyperX Predator) در دو مدل 8 گیگابایت و 16 گیگابایت اشاره کرد.

 

 

شرکت فناوری ای‌دیتا (ADATA)

یک شرکت تایوانی فعال در زمینه خدمات و محصولات کامپیوتری است که در سال 2001 توسط "سیمون‌چن" تاسیس شد. خط تولید اصلی این شرکت شامل تولید رم، درایوهای یو‌اس‌بی، هارد دیسک‌ها، درایوهای اس‌اس‌دی، کارت‌های حافظه تلفن همراه و لوازم جانبی موبایل است. ای‌دیتا همچنین در مباحث جدیدی از جمله رباتیک و سیستم‌های قدرت برقی در حال تحقیق و توسعه است. این شرکت در سال 2017 دومین تولید کننده بزرگ رم در جهان بود. ای‌دیتا همچنین در سال‌های اخیر تجارت خود را به اروپا و آمریکا گسترش داده است، و در آسیا به شدت با شرکت سامسونگ در حال رقابت است.

شرکت ADATA در ایران از محبوبیت بسیاری زیادی برخوردار است و محصولات آن جزو بهترین برند رم کامپیوتر محسوب می‌شوند.

 

ای‌دیتا و تاسیس شرکت ایکس‌پی‌جی

این شرکت توسط ای‌دیتا با هدف ارائه محصولات با کارایی بالا به گیمرها، افراد جوان حرفه‌ای و علاقه مندان به فناوری ایجاد شده است.

ایکس‌پی‌جی متعهد به تولید محصولاتی است که به کاربران در دستیابی به عمل‌کرد بهتر کمک می‌کند. بنابراین این شرکت همکاری نزدیکی با انجمن‌های بازی‌ و مسابقان حرفه‌ای گیم برای جمع آوری اطلاعات در مورد نیازهای واقعی کاربران و ادغام آن در سخت افزار را هر ساله انجام می‌دهد. فراتر از عمل‌کرد، هر محصول ایکس‌پی‌جی از روش‌های سخت و پیچیده آزمایش ای‌دیتا پیشی می‌گیرد، که بالاترین استانداردهای پایداری و قابلیت اطمینان را تضمین می‌کند.

محصولات ایکس‌پی‌جی نه تنها از عملکرد و دوام خوبی برخوردارند، بلکه با طرح‌های بسیار عالی و جذاب که دارای جوایز معتبر بین المللی مانند جایزه طراحی ژاپن نیز هستند‌، خوش می‌درخشند.

از میان رم‌های تولید ای‌دیتا میتوان به ای‌دیتا اسپکتریکس (Adata Spectrix D80) اشاره کرد که به نوعی به عنوان یکی از بهترین رم‌های گیمینگ در سال 2020 نیز شناخته می‌شود و با دو ظرفیت 16 گیگابایت (دو رم 8 گیگابایت) و 32 گیگابایت (دو رم 16 گیگابایت) ارائه می‌شود.

 

شرکت ترنسند (Transcend)

تولید کننده دیگری که می‌توان به عنوان بهترین برند رم کامپیوتر معرفی کرد، یکی دیگر از شرکت‌های تایوانی مشغول در زمینه تولید کارت‌های حافظه و رم است که از بین شرکت‌های تایوانی حاضر اولین شرکت فعال در زمینه تولید رم بوده که موفق به دریافت استاندارد ISO 9001 شده است. این شرکت کار خود را از سال 1988 در تایپه شروع کرده است. رم‌های تولیدی این شرکت اکثرا در رده تولیدی میان رده قرار می‌گیرند.

ترنسند همچنین در تولید سایر لوازم ذخیره سازی اطلاعات و سایر لوازم کامپیوتری نیز فعالیت دارد،  و طبق اخبار منتشر شده از شرکت، بیش از 2000 محصول را تولید و عرضه می‌کند.

شما از رم تولیدی کدام شرکت استفاده می‌کنید؟ آیا نام شرکتی را از قلم انداختیم؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

 

فروشگاه اگزوگیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره یا هرگونه سوالی می‌توانید با شماره ۸۸۹۴۶۵۶۱ تماس گرفته یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزوگیم مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط