بهترین کلید‌های میانبر در ویندوز، برای تایپ و وب‌گردی سریع‌تر

بهترین کلید‌های میانبر در ویندوز، برای تایپ و وب‌گردی سریع‌تر

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 9 روز پیش

فهرست مطالب

کلید‌های میانبر در ویندوز، راهی برای مدیریت زمان در کار‌های مختلفی که در طول روز انجام می‌دهید هستند. به عنوان یک تجربه تا قبل از نوشتن این مقاله، من نمی‌دانستم که با کلید ترکیبی Crtl + Backspace، می‌توان تمام کلمات موجود در نرم‌افزار Word و سایر برنامه‌های ویندوز را پاک کرد. فقط با همین نکته کوچک، زمان کمتری را صرف حذف کلمات می‌کنم. حالا تصور کنید، اگر به اکثر کلید‌های میانبر در ویندوز مسلط شوید، چقدر می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید. پس با تیم‌ اگزوگیم‌ همراه باشید، تا با کلید‌های میانبر کاربردی برای تایپ و وب‌گردی سریع‌تر آشنا شوید.

نکته قبل از توضیحات : عبارت "مکان‌نما" معادل "چشمک‌زن" است.

کلید‌های میانبر کاربردی برای Word‌ و سایر‌ نرم‌افزار‌های مشابه

  1. کلید Crtl را نگه‌دارید و سپس کلید‌های جهت‌‌دار چپ یا راست (→ ←) را فشار دهید: حرکت مکان‌نما، به صورت کلمه به کلمه انجام می‌شود.
  2. با نگه داشتن کلید Shift و کلید‌های جهت‌‌دار چپ یا راست (→ ←) می‌توانید کلمات را هایلایت یا برجسته کنید.
  3. برای هایلایت کردن پاراگراف به‌صورت یکجا، کلید‌های Shift و Crtl را به صورت همزمان نگه‌دارید و سپس کلید‌های بالا یا پایین (↓↑) را فشار دهید.
  4. استفاده از کلید Del برای حذف کلمات: حذف کارکتر انگلیسی از سمت راست مکان‌نما و در زبان فارسی از سمت چپ.
  5. نگه‌داشتن همزمان کلید‌های Crtl با Del: حذف کلمات انگلیسی از سمت راست مکان‌نما و در زبان فارسی از سمت چپ.
  6. نگه‌داشتن همزمان کلید‌های Crtl با cmd (فقط در کیبورد‌های اپل) : حذف تمام کلمات، از جلوی مکان‌نما یا به عبارتی تمام کلمه‌های که بعد از مکان‌نما (علامت چشمک زن) وجود دارند حذف خواهند شد.

بهترین میانبرهای نرم‌افزار ورد

کلید‌های میانبر در ویندوز برای وب‌گردی

  • Ctrl + T: فشار دادن همزمان کلید‌های Crtl و T باعث ایجاد یک تب یا صفحه جدید در مرورگر می‌شود.
  • Ctrl + N: فشردن همزمان کلید‌های Crtl و N، فرآیند ایجاد یک پنجره جدید یا (New Window) در مرورگر را انجام می‌دهد.
  • Ctrl + W: استفاده از ترکیب کلید‌های Crtl و W روش سریع برای  بستن تب یا صفحه جاری است.
  • Ctrl + Shift + T: کلید‌های Crtl و Shift را به صورت همزمان نگه‌دارید و سپس کلید T را فشار دهید تا صفحه‌ایی که به تازگی بسته‌اید مجدد در مرورگر شما باز شوند. اگر مرورگر را به کلی بسته باشید با این کلیدهای میانبر در ویندوز تمام صفحاتی که از قبل باز کرده بودید (در آخرین استفاده) بازمی‌گردند.
  • Ctrl + L: فشار همزمان کلید‌های Crtl و L باعث هایلایت یا برجسته شدن لینک صفحه جاری در آدرس‌بار می‌شود.

کلیدهای میانبر در ویندوز برای وب گردی

اهمیت استفاده از کلیدهای میانبر در ویندوز

چرا این میانبر‌ها، حداقل برای اکثر ما، انقدر مکاشفه‌آمیز هستند؟ احتمالاً به این دلیل که هیچ راه ساده‌ای برای یادگیری آن‌ها وجود ندارد. استفاده از کلیدهای کیبورد به عنوان میانبرهای ویندوز باعث افزایش سرعت عملکرد شما می‌شود؛ به طور کلی، کلید‌های میانبر پرکاربرد و معروفی  وجود دارند که همه ما در اکثر کار‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنیم؛ برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین‌های آن عبارتند از : کپی (Crtl + C)، جایگذاری (Crtl + V)، برگشت به آخرین اقدم انجام شده (Crtl + Y)، برگشت به اقدام قبلی (Crtl + Z) و انتخاب همه متن‌ها (Crtl + A).

کلید‌های میانبر زیادی وجود دارند، برای همین نمی‌توان تمام آن‌ها را یاد گرفت. بنابراین برای حل این مشکل، در اکثر‌ منو‌های نرم‌افزار‌های مختلف، کلید‌های میانبری در جلوی گزینه‌های منو نوشته شده‌اند، تا به راحتی بدون اینکه تمام آن‌ها را به ذهن بسپارید، فقط گزینه‌های مورد ‌نیاز را استفاده کنید.

برخی کلید‌های میانبر در ویندوز هم وجود دارند که از دید کاربران پنهان مانده‌اند. برای همین، تنها راه یادگیری آن‌ها، جستجوی فایل‌های پشتیبانی، نصب ابزار‌های یادگیری کیبورد، و یا جستجو در وب است. گرچه این کار وقت زیادی را می‌گیرد، اما به نوعی هدف‌های مختلف خود را در ویندوز، با استفاده از میانبر تنظیم می‌کنید.

کلیدهای میانبر در گوگل کروم

 

شخصی سازی کلیدهای میانبر در ویندوز به کمک نرم‌افزار

ابزار‌ بسیار جالبی به نام PowerToys وجود دارد، که به شما این امکان را می‌دهد در سیستم‌عامل ویندوز، کلید‌های میانبر مختلفی را بسازید یا آن‌ها را مدیریت کنید. متاسفانه این ابزار به صورت پیش‌فرض در نسخه‌های پایین‌تر از 1903 ویندوز 10 وجود ندارد، برای همین در صورت نبود این ابزار در نسخه سیستم‌عامل ویندوز 10، باید  دانلود و نصب شود.

سایر کلیدهای میانبور در ویندوز 

win + > : اگر از کلید میانبر win + > استفاده کنید، لیستی از شکلک‌های مختلف با دسته‌بندی برای شما ظاهر می‌شود و می‌توانید از آن‌ها در متن خود بهره ببرید.

همینطور با نگه‌داشتن دکمه cmd (فقط در کیبورد‌های اپل)، به لیستی از برنامه‌های درحال جریان، دسترسی خواهید داشت.

بهترین کلیدهای میانبر در ویندوز

سخن پایانی

مواردی که به عنوان کلیدهای میانبر در ویندوز برای شما شرح دادیم، تنهای بخش کوچکی از شورتکات‌های ویندوز محسوب می‌شوند و هر نرم‌افزار ممکن است میانبرهای متفاوتی داشته باشد، اما این چند نمونه پرکاربردترین مواردی هستند که هر کاربری می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. اگر موارد گفته شده را دست کم بگیرید، مجبور به تکیه بر حافظه خودتان هستید. همچنین گهگاهی، میانبر‌های مختلفی را به صورت غیرمنتظره و اتفاقی کشف می‌کنید، که با توجه به هیجان ناشی از آن، چیز بدی نیست!

منبع: www.pcworld.com

بیشتر بخوانید: 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط