بهترین بازی‌هایی که اکنون می‌توان روی Xbox Series X | S تجربه کرد

بهترین بازی‌هایی که اکنون می‌توان روی Xbox Series X | S تجربه کرد

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 6 ماه و 3 روز پیش

فهرست مطالب

شمار بهترین بازی‌های موجود بر روی Xbox Series X، با عرضه روزافزون عناوین جدید و همچنین تعداد بسیار بالای عناوین نسل‌های قبلی که به لطف قابلیت سازگاری به عقب این کنسول در دسترس قرار گرفته‌اندندا، همچنان در حال افزایش است.

و با قدرت سخت‌افزاری که دستگاه Xbox Series X ارائه می‌کند، حتی بازی‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند جلوه‌های بصری بهبود یافته‌ای ارائه دهند و روان اجرا شوند؛ به خصوص با وجود قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند Quick Resume که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی بین بازی‌ها جابه‌جا شوید.

با این حال، باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از بازی‌های جدید همچون بازی آینده Stalker 2: Heart of Chernobyl، بخش بزرگی از فضای SSD دستگاه شما را اشغال خواهند کرد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که خرید یک کارت SSD اکسترنال رسمی Seagate و یا هارد اکسترنال عادی (اگر سرعت آنچنان مد نظرتان نیست) را در نظر داشته باشید.

با توجه به این موضوع، بیایید نگاهی بیاندازیم به برخی از بهترین بازی‌های موجود روی Xbox Series X.

Halo Infinite

بعد از دو بازی قبلی Halo که کمی در زمینه نوآوری و داستانی ضعیف عمل کرده بودند، Halo Infinite دوباره توانست یادآوری از دوران اوج Halo باشد؛ که یکی از مهم‌ترین عوامل آن مکانیک عالی قلابش بود که به شما اجازه می‌داد تا در کوه‌های بلند و دره‌های عمیقش تاب بخورید.

عنوان Halo Infinite در کنار ارائه مراحل داستانی و اتمسفریک بازی‌های قدیمیش، یک بازی نیمه جهان باز است که در آن می‌توانید انواع مأموریت‌ها و وظایف را به هر ترتیبی که دوست دارید و به روش‌های مختلفی مانند اسنایپ کردن دشمنان از فواصل دور یا حمله مستقیم با یک تانک اسکورپیون، آن‌ها را انجام دهید. البته محیط دنیای Infinite می‌توانست تنوع بیشتر و داستان به یادماندنی‌تر داشته باشد. اما از نظر سرگرمی و لذت گیم‌پلی Halo، Halo Infinite یک موفقیت طوفانی است و برای هرکسی که می‌خواهد یک شوتر اول شخص عالی در Xbox Series X داشته باشد، حتماً پیشنهاد می‌شود.

Assassin’s Creed Valhalla

بازی Assassin's Creed Valhalla جدیدترین عنوان از سری پرطرفدار اکشن مخفی‌کاری و تاریخی یوبی‌سافت است. این بار، شما کنترل "ایور" (Eivor) را به دست خواهید گرفت؛ یک جنگجوی وایکینگ، که باید یک خانه جدید برای قبیله خود در انگلستان وحشی قرون وسطی ایجاد کند. همه فعالیت‌های معمول یک عنوان Assassin's Creed در این نسخه حضور دارند: از جمله جست‌وجو در حومه شهر برای یافتن مأموریت‌ها و گنج، به قتل رساندن رئیسان تمپلار، توسعه قابلیت‌های مخفی‌کاری و ابزارهای جنگی و غیره. اما این بار، به عنوان یک وایکینگ‌ باید یک مقر بسازید، با کشتی سفر کنید و به صومعه‌ها حمله کنید.

در کنسول Xbox Series X، عنوان Assassin's Creed Valhalla به سرعت بارگیری شده و به صورت 4K/60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. این بازی نه تنها زیباست، بلکه یکپارچه (بدون لودینگ) اجرا می شود و چه در حال سفر سریع به هر نقطه از نقشه باشید و برای یک مبارزه دشوار تلاش مجدد کنید، هرگز برای مدت طولانی منتظر نخواهید ماند.

Forza Horizon 5

به دنبال بازی Forza Horizon 4، عنوان Forza Horizon 5 توانسته فرمول ژانر ریسینگ و مسابقه‌ای جهان‌باز این سری را تا حد زیادی به تکامل برساند. دنیای این بازی در کشور مکزیک قرار دارد و با استفاده از قدرت Xbox Series X، این بازی نه تنها فوق العاده زیبا به نظر می‌رسد، بلکه مانند یک رویا اجرا می‌شود.

علاوه بر ظاهری زیبا، Forza Horizon 5 حجم زیادی از محتوا را در در محیط‌های مختلف مکزیکی گنجانده است و اکنون هندلینگ ماشین‌ها بهتر از همیشه کار می‌کند؛ با بهره‌گیری از جرعه‌ای واقع‌گرایی، بدون اینکه خیلی به گیم‌پلی آسیب برساند. برای دوستداران ماشین و یا حتی کسانی که به آن علاقه چندانی ندارند، Forza Horizon 5 هنوز هم یک بازی برتر Xbox Series X محسوب می‌شود که بدون شک باید آن را امتحان کنید.

Gears 5

وقتی Gears of War 4 عرضه شد، به نظر می‌رسید که جوش و خروش فرنچایز Gears، حداقل در بخش تک‌نفره‌اش، رو به افت است. اما Gears 5 یک بازگشت پیروزمندانه برای شکل‌گیری مجدد این سری است. همانطور که از یک بازی Gears انتظار می‌رود، این نسخه صحنه‌های پرزرق و برق و انفجاری دارد. اما در عین حال اندکی تجربه را به سمت وحشت برد و هراس مجذوب کننده‌ای را بین حملات جنون‌آمیزش قرار داد. اما با این وجود، اصول اساسی یک بازی Gears هنوز در این عنوان وجود دارند؛ به همراه حس لذت‌بخش ریلود مجدد سریعی که همچنان روح پلیر را جلا می‌دهد.

عنوان Gears 5 نیز یک بازی بسیار زیبایی است. قدرت مضاعف Series X، جزئیات تکسچر و سایهها را افزایش می‌دهد و همچنین نوع ساده‌ای از ریتریسینگ را به جلوه اضافه می‌کند. اجرای 4K با نرخ فریم بسیار پایدار 60 فریم در ثانیهاش اساساً برترین راه تجربه Gears 5 است.

Sea of Thieves

آیا تا به حال خواسته‌اید که در نقش یک دزد دریایی نیمه کارتونی که با چهار همسفر خود در دریاهای آزاد دریانوردی می‌کند، جزایر را غارت و کشتی‌های دیگر را فقط برای تفریح غرق می‌کند؟ اگر پاسختان مثبت است،  Sea of Thievesمخصوص شماست.

بازی Sea of Thieves که در ابتدا شروع ضعیفی بر روی Xbox One و PC داشت، اکنون به یک بازی بسیار عمیق‌تر و پر محتواتر تبدیل شده است؛ از جمله یک هشت‌پای کراکن غول‌پیکر که می‌توانید با آن مبارزه کنید. نسخه بهینه شدۀ بازی برای Xbox Series X با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و تجربه نهایی را بر روی کنسول پرچمدار جدید مایکروسافت آسان و لذت بخش می‌کند.

Ori and the Will of the Wisps

به دنبال بازی زیبا و تحسین‌شدۀ Ori and the Blind Forest نسخه بعدی آن، یعنی Ori and the Will of the Wisps، توانست یک عنوان فوق‌العاده دیگری در سبک پلتفرمینگ دو بعدی با جزئیات بسیار بالا ارائه دهد. آنچه در این بازی تجربه می‌کنید فقط یک بازی پلتفرمر عادی نیست، بلکه یک بازی جهان باز واقع در جنگلی متشکل از چندین منطقه است که به صورت دو بعدی طراحی شده است. Ori and the Will of the Wisps مملو از توجه به جزئیات است: از نحوه تغییر هنر پس‌زمینه با حرکت Ori در سراسر جهان گرفته تا حرکات ترسناک دشمنان. سپس اهمیت همه اینها با موسیقی متن شاهکارانه‌ای که به خودی خود تقریباً داستان را روایت می‌کند، چندین برابر می‌شود.

این بازی قبلاً هم روی Xbox One X به خوبی اجرا می‌شد. اما اکنون در Series X و همچنین Series S با نرخ فریم فوق‌العاده روان 120 فریم در ثانیه اجرا می‌شود. از آنجایی که این بازی بخشی از Xbox Game Pass است، بهانه کمی برای از دست دادن Ori and the Will of the Wisps دارید.

Gears Tactics

بطور خلاصه، Gears Tactics  ترکیبی از Gears 5 و XCOM: Enemy Unknown است. این بازی شخصیت ها، آنتاگونیست‌ها و سلاح‌های سری Gears را با یک گیم‌پلی استراتژیک نوبتی با دوربینی از بالا ادغام میکند. ممکن است فکر کنید چنین تغییری در گیم‌پلی از جذابیت آن می‌کاهد، اما Gears Tactics به خوبی موفق به پیاده‌سازی آن شده و به طرز هوشمندانه‌ای حس و حال یک اکشن سوم شخص را به یک بازی استراتژی تبدیل می‌کند.

با این حال، Gears Tactics مانند XCOM به دنبال حرکات ظریف استراتژیک نیست، بلکه بیشتر هدفش به حداکثر رساندن کشتار شما برای گسترش نوبتتان به بیشترین حد ممکن است، در نتیجه این بازی هم حس اکشن Gearsهای دیگر را با وجود فقدان دیدگاه سوم شخص منتقل می‌کند. در Xbox Series X تکسچرها، عملکرد و زمان بارگذاری بهتری خواهید داشت که همین موضوع، باز هم کنسول نسل نهمی مایکروسافت را به بهترین پلتفرم برای تجربه یک بازی Gears تبدیل می‌کند.

Resident Evil Village

در حالی که Resident Evil فرنچایزی است که بیشتر در زمینه ارتباطش با پلی‌استیشن شناخته می‌شود، مدتی است که به یک فرنچایز چند پلتفرمی تبدیل شده و جدیدترین عنوان از این مجموعه، Resident Evil Village، در Xbox Series X به شکلی عالی اجرا می‌شود. این بازی بر روی این کنسول با ری‌تریسینگ و سیستم Smart Delivery همراه است، یعنی اگر این بازی را رو Xbox One خریده باشید با یک به‌روزرسانی رایگان نسخه نسل نهمی آن را دریافت خواهید کرد.

در مورد خود Resident Evil Village هم باید بگویم که این یک بازی ترسناک ماجراجویی عالی است. با تعداد زیادی موجودات خوفناک، سلاح‌های متنوع، پازل‌های عجیب و سیستم مدیریت منابع عالی که بازی‌های Resident Evil به آن معروف هستند.

Hitman 3

آخرین نسخه از سه‌گانه World of Assassination، Hitman 3 انباشته‌ای از تمام تجارب توسعه دهندگان IO Interactive است که طی سال‌ها کار بر روی بازی‌های قبلی Hitman آموخته‌اند. در حالی که Hitman 3 چیز زیادی را به بازی معرفی نمی‌کند، اما اساساً بهترین پیاده‌سازی سیستم‌هایی است که از ریبوت Hitman در سال 2016 به بعد ارائه شد.

به این ترتیب شما یک بازی با مجموعه‌ای از ماموریت‌های تقریباً بی‌نقصی را تجربه می‌کنید که پر از راه‌های جالب برای شکار اهداف مختلف است، که این‌ها از فریب هوشمندانه افراد گرفته تا به سادگی پرتاب شخصی از بزرگترین ساختمان جهان را شامل می‌شوند. برخی از بهترین ماموریت‌های Hitman 3 شامل نفوذ به یک جشن درون یک انباری در برلین و کاوش در خیابان‌های پر از نئون و بارانی شهر "چونگ کینگ" چین و همچنین نفوذ به خانه‌ای روستایی در منطقه بادگیر و تاریک "دارت موور" انگلستان است. اما جدای از مکان‌ها، این ساختار ماموریت‌هاست که تجربه هر ماموریت را غنی و عمیق می‌کند. شما می‌توانید فرصت‌های مختلفی را دنبال کنید تا با دقت یک هدف دشوار را به قتل برسانید، یا می‌توانید نکات و راهنمایی‌های زیاد بازی را خاموش کنید و این فرصت‌ها را برای خودتان کشف کنید. در هر صورت، با این بازی یکی از بهترین تجربه‌های مخفی‌کاری را در Xbox Series X خواهید داشت.

Microsoft Flight Simulator

عنوان Microsoft Flight Simulator که برای اولین بار روی رایانه‌های شخصی ویندوز 10 عرضه شد، اکنون برای Xbox Series X و Series S نیز در دسترس است و به شما اجازه می‌دهد رویاهای خلبانی خود را به راحتی از روی مبل خانه خود تجربه کنید.

اکنون که این بازی بر روی کنسول‌های جدید مایکروسافت در دسترس قرار گرفته و برای هر دو کنسول بهینه‌سازی شده است، دیگر برای اجرای آن به یک PC گران قیمت نیاز ندارید. بنابراین اکنون بهترین زمان برای خلبانی یک جت یا هواپیمای مسافربری بدون نیاز به گواهینامه خلبانی یا نگرانی در مورد مشکالات کنترل آن‌هاست.

Star Wars: Squadrons

اگرچه این هم یک بازی کراس پلتفرم دیگر این لیست است، Star Wars: Squadron بهینه سازی Xbox Series X را دریافت کرده است، این یعنی که اکنون رزولوشن و نرخ فریم بالاتر 120 فریم را داراست. بنابراین مسلماً Xbox Series X یکی از بهترین دستگاه‌ها برای تجربه این شبیه‌ساز مبارزات فضایی آرکیدی است.

و چه شبیه‌ساز مبارزات فضایی خوبی هم است. Star Wars: Squadrons شما را در کابین جنگنده‌های مختلف Rebel Alliance و Empire Galactic قرار می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا خیال‌پردازی‌های فضایی خود را تجربه کنید. و همه اینها در یک موتور گرافیکی مدرن نسبتاً دوست داشتنی گنجانده شده‌‌اند. این بازی واقعاً آن حس مبارزه در یک محیط علمی تخیلی را زنده می‌سازد که در آن می‌توانید طی انجام مانورهایی یک دنبال کنندۀ جنگنده TIE را گم کرده و سپس آن را در خلاء فضا متلاشی کنید. همه این‌ها هم به لطف کنترل‌های منظمی که بر روی جدیدترین کنترلرهای بی‌سیم Xbox نگاشته شده‌اند به طرز لذت‌بخشی تجربه می‌شوند.

Destiny 2: Beyond Light

اگرچه این بازی در انحصار Xbox Series X نیست، اما Destiny 2: Beyond Light هنوز هم یکی از بهترین بازی‌هایی است که می‌توانید در Xbox Series X تجربه کنید. با ادامه توسعه بر روی نسخه‌های قبلی خود، Destiny 2: Beyond Light همزمان با Xbox Series X عرضه شد و وضوح 4K، زمان بارگذاری سریع و عملکرد کلی بسیار روان‌تر از Xbox One را ارائه می‌داد.

این بدان معناست که شما می‌توانید این بازی اکشن و شوتر اول شخص را با نرخ 60 فریم در ثانیه تجربه کنید، که بخاطر همین موضوع، بازی در محیط‌های شلوغ چندنفره نیز تجربه بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. اگر دوستان علاقه‌مند به سبک شوتر اول شخص دارید، Destiny 2: Beyond Light یکی از بازی‌هایی است که حتماً باید آن را تجربه کنید.

Alan Wake Remastered

بازی Alan Wake Remastered همانطور که از نامش پیداست، با گرافیکی مدرن و تغییراتی متناسب جدیدترین کنسول‌های بازی، برداشتی تازه از Alan Wake اصلی است. نسخه ریمستر شدۀ Alan Wake که تا حدودی یک عنوان کلاسیک محسوب می‌شود، نه تنها تمام DLC‌های بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه تضمین می‌کند که بهتر از همیشه اجرا شود.

این ریمستر سبک و اتمسفر بازی اصلی را به طور کامل تغییر نمی‌دهد، اما پیشرفت‌هایی در زمینه بصری ارائه شده‌اند که تجربه بازدید از شهر Bright Falls را برای اولین بار یا چندبارۀ طرفداران قدیمی این بازی Remedy را لذت‌بخش‌تر از همیشه می‌کند. به این ترتیب، Alan Wake Remastered یک توصیه تضمینی برای کسانی است که لذت استفاده از چراغ قوه برای از بین بردن دشمنان کابوس‌وار را تجربه نکرده‌اند. البته اگر بازی‌های ترسناک و ریمسترهای کلاسیک‌ مورد پسند شما نیستند، می‌توانید به سایر موارد این لیست مراجعه کنید.

Elden Ring

عنوان Elden Ring در یک کلام، رویای طرفدارانی است که همیشه Dark Souls جهان‌باز می‌خواستند. این عنوان محبوب، یک دنیای وسیعی را ارائه می‌دهد که در آن سیاه چال‌ها، باس‌ها، هیولاها و دیگر دشمنان معروف Dark Soulsمانند در نقطه نقطه‌ی دنیایش وجود دارند. اما اگر هر کدام از آن‌ها برایتان بیش از حد سخت شد، می‌توانید از دنیای باز Elden Ring برای دور زدن آن‌ها استفاده کنید و بعداً زمانی که سلاح‌ها، تجهیزات و تجربه بیشتری داشتید، بر‌گردید و انتقام شیرین بارها شکستتان را از آن‌ها بگیرید.

بازی Elden Ring به عنوان اولین تلاش Fromsoftware برای ورود به یک جهان‌باز واقعی، یکی دیگر از پیروزی‌های بازی‌های سولزبورن است؛ اگر چه ممکن است ساختار فوق‌العاده‌ی Dark Souls یا Dark Souls 3 را نداشته باشد، اما محیط‌های Elden Ring همچنان تجربه‌ رضایت‌بخشی را برای طرفداران بازی‌های سخت اما منصفانه در یک محیط فانتزی تاریک ارائه می‌کند.

Red Dead Redemption 2

در حالی که Red Dead Redemption 2 ابتدا برای Xbox One عرضه شد، هنوز هم یکی از زیباترین و بهترین بازی‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. و به لطف حافظه SSD کنسول Xbox Series X، زمان بارگذاری طولانی و خسته‌کنندۀ قبل این بازی کاهش می‌یابد. این بازی همچنین از عملکرد Quick Resume  کنسول Xbox Series X بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد تا بین آن و سایر بازی‌های موجود در این لیست بصورت بلادرنگ جابه‌جا شوید.

بازی Red Dead Redemption 2 همچنین دارای یک حالت چندنفره آنلاین گسترده است که پس از اتمام بازی اصلی، می‌توانید آن‌ را تجربه کنید. اما جدای از آن، دنیای بسیار زندۀ بازی این بازی به تنهایی می‌تواند شما را سرگرم سازد.

Xbox Game Pass

در آخر، اگر نمی‌توانید از میان بازی‌های Xbox Series X انتخاب کنید، ما اشتراک Xbox Game Pass را توصیه می‌کنیم. با حدود 10 دلار در ماه، می‌توانید به طیف عظیمی از بازی های Xbox که قدمت آن‌ها به اولین کنسول Xbox باز‌می‌گردد دسترسی داشته باشید.

این بازی‌ها نه تنها شامل یک دستۀ گسترده از بازی‌های در انحصار Xbox می‌باشد، بلکه عناوینی از EA Play را نیز در خود دارد و علاوه بر آن، به لطف خریداری شدن مجموعه ZeniMax توسط مایکروسافت، همچنین مجموعه‌ای از بازی‌های Bethesda را نیز شامل می‌شوند که بسیاری از این عناوین از قدرت اضافی و زمان بارگذاری سریع Xbox Series X در بهبود تجربه گیمینگ شما بهره‌مند خواهند شد.

منبع: TomsGuide

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط