شرکت Bethesda به آرامی در حال به اشتراکگذاری جزئیات بیشتری در مورد Starfield است و خب رونمایی اخیر در رابطه با پروتاگونیست بازی هم میتواند یک مزیت بزرگ باشد.
چندین سال از معرفی رسمی Starfield میگذرد و انتظارات از عنوان اکشن و نقشآفرینیِ فضایی Bethesda به اوج خود رسیده است. علیرغم هیجان بالای طرفداران برای Starfield و علاقه به IP کاملا جدید Bethesda، تا همین چند وقت هیچ اطلاعات خاصی از بازی منتشر نشده بود. حتی با عقبافتادن تاریخ انتشار آن از اواخر سال 2022 به نیمه اول 2023، باز هم چیزی از بازی نمیدانستیم. تا اینکه کنفرانس Xbox و Bethesda به عنوان پلتفرمی عالی برای نمایش مفصل Starfield فرا رسید.
در حالی که در طول کنفرانس Xbox و Bethesda دهها اطلاعیه و رونمایی هیجانانگیز دیگر هم وجود داشت، بازیکنان بیشتر از همه منتظر Starfield بودند. و بالاخره صبر آنها با انتشار ویدئویی 15 دقیقهای که برروی داستان، مبارزات، محیطها وسایر ویژگیهای سرگرمکننده بازی تمرکز داشت و مفصل درمورد آنها توضیح میداد، پاسخ داده شد. اکنون که برای اولین بار توانستهایم نگاهی اجمالی به Starfield داشته باشیم، کمکم جزئیات کوچک دیگری هم با بازیکنان به اشتراک گذاشته میشود؛ جزئیاتی نظیر عدم وجود صداپیشه برای شخصیت اصلی و بدون دیالوگ بودنِ پروتاگونیست Starfield.
تایید پروتاگونیستی بیصدا و بدون دیالوگ
شرکت Bethesda در طول توسعه Starfield به شدت از دیدها مخفی شده بود و جزئیات به شدت اندکی از بازی و روند پشت صحنهی آن منتشر میکرد. عکسها و اطلاعات لو رفته هم - بیشتر عکسهایی در رابطه با المانها و مکانیزمهای مختلف بازی – خیلی دندانگیر نبودند و عمدتا سازههای داخلی و خارجی و درهای ورودی را شامل میشدند. از همین رو در کنفرانس اخیر زمان برای نگاهی مفصل به Starfield فرا رسیده بود و طرفداران بالاخره پس از سالها انتظار چیزی برای دیدن و لذتبردن در اختیارشان قرار گرفت.
پس از کنفرانس استودیو سازنده به ارائه جزئیات در مورد بازی آینده خود ادامه داده و در چندین توییت اطلاعات بیشتری پیرامون ویژگیها و جنبههای مختلف Starfield که در تریلر گیمپلی معرفی شده بودند، به اشتراک گذاشت. یکی از بخشهایی که بیشتر در موردش صحبت شده، تعامل و روابط بین شخصیتها است؛ شرکت Bethesda از طریق پستی در توییتر تایید کرده که علیرغم امکان جابجایی میان زاویه اولشخص و سومشخص هنگام مبارزات و گشت و گذار در محیط، دیالوگها و صحبت با NPCها تنها به صورت اولشخص ممکن خواهد بود. و البته پروتاگونیست بازی هم بیصدا بوده و هیچ دیالوگی نخواهد داشت.
تاثیرات این موضوع برروی گیمپلی
تصمیم Bethesda برای عدم استفاده از صداپیشه برای پروتاگونیست Starfield میتواند تصمیمی جنجالی و بحثبرانگیز باشد اما از بسیاری از جهات هم میتواند به بهبود تجربه بازی کمک کند. در حالی که برخی از بازیکنان دوست دارند تعامل و صحبت خود با دیگر شخصیتها را بشنوند، هنوز بازیهای بسیاری وجود دارند که پروتاگونیست خود را ساکت نگه داشته و این مانع لذتبردن از بازی هم نشده است. Bethesda واضحا اعلام کرده که Starfield، از ظاهر شخصیت گرفته تا گروههایی که با آنها همکاری میکنید، کاملا به انتخاب بازیکن بستگی دارد. کاوشِ صدها سیستم و چند صد سیارهی دنیای عظیم Starfield بر اساس تمایل بازیکن شکل میگیرد و با اینکه یک داستان کلی برای دنبال کردن وجود دارد، مسئول اصلی ساخت تجربهای منحصر به فرد و لذتبخش خودِ بازیکنان هستند.
نقش آفرینی یکی از عناصر کلیدی Starfield خواهد بود و توسعهدهندگان نیز مشتاقند تا خودِ بازیکنان افسار و مسئولیت بازی را برعهده گرفته و هر طور که میخواهند در دنیای بزرگ Starfield غرق شوند. با توجه به به اعلام Bethesda مبنی بر تمرکز برروی تعاملات میان شخصیتها و ایجاد روابط مختلف، راههای زیادی برای لذتبردن از Starfield وجود دارند. اگرچه ممکن است برای برخی از بازیکنان ایجاد رابطهای قوی و عمیق با یک شخصیت بیصدا و بدون دیالوگ عجیب به نظر برسد، اما واقعگرایی به کار رفته در انیمیشن چهره شخصیتهای دیگر و صداپیشگی قانعکنندهی آنها میتواند کاری کند تا نیازی به پاسخ از سمت شخصیت بازیکن نبوده و حداقل جای خالی آن احساس نشود.
به نظر میرسد Starfield مملو از گزینههای مختلف برای انتخاب خواهد بود و امیدواریم همین موضوع بتواند شخصیت بازیکن را به خوبی (و بسیار قویتر از یک صدا و چندین دیالوگ) شکل دهد. داشتن حق انتخابکردن یک صداپیشه – حتی اگر چندین صدای مختلف برای انتخابکردن وجود داشت – میتواند توجه بازیکنان را از آن شخصیتی که قصد ساختش را دارند منحرف کند؛ جدا از این، احتمال دارد صدای پیشفرضِ شخصیت بازیکن با آن تفسیری که گیمر از خودش دارد نیز مطابقت نداشته باشد. یک پروتاگونیست ساکت با هیچ یک از این محدودیتها مواجه نشده و چنین ناهماهنگیهای وحشتناکی ایجاد نمیکند؛ در کل این رویکرد لوحهای خالی و آماده برای نوشتنِ Bethesda میتواند واقعا به اهداف Starfield برای تبدیلشدن به یک تجربه کاملا غرقکننده، جذاب و همه جانبه کمک کند.
بازی Starfield در نیمه اول سال 2023 برروی کنسولهای Xbox Series X | S و پلتفرم PC در دسترس قرار خواهد گرفت.
شما چه فکر میکنید؟ به نظرتان این رویکرد Bethesda و بیصدا بودن پروتاگونیست به سود Starfield خواهد بود یا به تجربه بازی ضرر خواهد زد؟ شما میتوانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: GameRant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.