شرکت Bethesda سرانجام چند هفته پیش از گیمپلی بازی علمیتخیلی، اکشن و نقشآفرینی خود به نام Starfield رونمایی کرد. عنوانی که از ویژگی چشمگیر و جالب ساخت و شخصیسازی سفینه بهره میبرد.
کنفرانس Xbox و Bethesda در سال 2022 چند هفته پیش به پایان رسید و در کنار چندین رونمایی جدید و هیجانانگیز، برای اولین بار تریلری مفصل از گیمپلی بازی Starfield به نمایش درآمد. در ابتدا بعد از نمایش بخشهایی مختلف، کارگردان معروف بازی یعنی "تاد هاوارد" برروی صحنه آمد و معرفی مختصری از بازی علمیتخیلی و نقشآفرینی خود ارائه داد. سپس تریلر گیمپلی Starfield پخش شد و همانطور که تاد هاوارد برخی از ویژگیهای پیچیدهتر و خلاقانه بازی را توضیح میداد، تمام مکانیزمهای بازی با جزئیات کامل نشان داده شدند.
یکی از ویژگیهای برجستهای که در تریلر گیمپلی Starfield به نمایش گذاشته شد، توانایی شخصیسازی سفینه فضایی بازیکن بود. با اینکه مکانیکهای شوتر Starfield قوی و جالب به نظر رسیده و مشخصا Bethesda از حداکثر قدرت کنسول جدید Xbox استفاده میکند، این قابلیت شخصیسازی سفینه است که واضحا Starfield را از عناوینی نظیر No Man’s Sky و Elite Dangerous جدا میکند؛ ویژگیـی که احتمالا سبب خواهد شد بازیکنان حس یک کاپیتان واقعی کشتی فضایی را داشته باشند.
تبدیل شدن به کاپیتانی کامل با یک سفینه فضایی منحصر به فرد
در بررسی مفصل و عمیقترِ Starfield تاد هاوارد طرفداران را قدم به قدم با قابلیت ساخت و شخصیسازی سفینه آشنا کرد. اغراقآمیز نیست که بگوییم هر بخش از سفینه را میتوان به دلخواه تغییر داد؛ از مخازن سوخت تا موتورها، کابین خلبان، بالها و سلاحها گرفته، همه قابل تعویض و ارتقا هستند. همچنین هر یک از اجزای سفینه را میتوان به صورت جداگانه رنگآمیزی کرد و بازیکنان میتوانند طرحها و الگوهای رنگی منحصر به فرد خود را پیادهسازی کنند.
قابلیت شخصیسازی سفینه در Starfield هم ظاهر سفینه و هم ویژگیها و تواناییهای آن را تغییر میدهد. تریلر انواع مختلفی از تنطیمات پیشفرضی که هرکدام از ظاهر و مجموعهای از تواناییهای مختلف بهره میبردند را به نمایش گذاشت. در عرض تنها چند ثانیه تریلر Starfield توانست عظمت و مقیاس بزرگ بازی را نشان داده و به گسترهی آزادی بازیکن در ساخت سفینههای منحصر به فرد و متفاوت اشاره کند.
در اوایل تریلر هاوارد از سیستم ساخت و ساز بازی که به نظر میرسد یکی از محورهای اصلی آن باشد هم رونمایی کرد. با وجود عناوینی نظیر No Man’s Sky که در ارائهی ماجراجوییِ فضایی 6 سال زودتر از Starfield عمل کردهاند، بازی نقشآفرینی Bethesda برای اینکه بتواند در بین گیمرها متمایز شده و انتظارات به شدت زیاد بازیکنان را برآورده کند، باید فراتر از فوقالعاده عمل کند. قابلیت شخصیسازیِ Starfield میتواند کلید موفقیت در این امر باشد و به بازیکنان انگیزه دهد تا برای به دست آوردن قطعات جدید زمان خود را به استخراح منابع و کاوش در جهانهای جدید بگذرانند. همانند عناوین قبلی Bethesda، احتمالا جهان و داستان Starfield برای اینکه بازیکنان به تجربهی بازی ادامه دهند کافی خواهد بود اما این ویژگی تغییر و شخصیسازی سفینه است که میتواند بازیکنان را به تجربهی بازی برای بیش از 100 ساعت ترغیب کند.
افزودن ویژگی شخصیسازی سفینه به Starfield ویژگیهای نقشآفرینی بازی را هم افزایش میدهد و به بازیکن اجازه میدهد سفینه خود را کاملا متفاوت از سفینه دیگران بسازد. با توجه به اینکه هر بازیکن میتواند سفینه خاص و منحصر به فرد خود را طراحی کند، نقشآفرینی و قرار گرفتن در نقش یک کاپیتانِ کشتیِ فضایی طبیعیتر به نظر میرسد. دیری نمیگذرد که بازیکنان سفینههای خود را به میان ستارهها برده و فانتزیهای "مالکوم رینولدز" (پروتاگونیست سری Firefly) و "هان سولو" (یکی از شخصیتهای اصلی سری Star Wars) خود را زندگی میکنند. ساخت شخصیت و خلاقیت همیشه در قلب بازیهای نقشآفرینی Bethesda بوده و دیدن نوآوری آنها در انجام کاری که در آن تبحر دارند، بسیار خوب و لذتبخش است.
بازی Starfield در تاریخی نامعلوم در نیمه اول سال 2023 برروی کنسولهای Xbox Series X | S و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.
نظر شما چیست؟ به نظرتان Starfield با قابلیت شخصیسازی سفینهی خود میتواند دل بازیکنان را به دست آورده و در کنار دیگر ویژگیهایش به عنوانی بزرگ و تاثیرگذار تبدیل شود؟ شما میتوانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: GameRant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.