اتفاق اصلی کنفرانس Xbox و Bethesda رونمایی از گیمپلی بازی بسیار مورد انتظار Starfield بود؛ عنوانی که طرفداران بلافاصله متوجه شباهتهای آن با دیگر بازیهای Bethesda شدند.
علیرغم اینکه کنفرانس Xbox و Bethesda در چند هفته پیش اخبار و اطلاعات جذابی پیرامون دهها بازی مختلف ارائه داد، این Starfield بود که در نهایت تمام توجهات را به سمت خود جلب کرد. با توجه به اینکه در کنفرانس نگاهی اجمالی به جزئیات مختلف این نقشآفرینی داشتیم، طرفداران بالاخره میدانند باید از Starfield چه انتظاراتی داشته باشند.
در حالی که کنفرانس برگزار شده هایپ و انتظارات را از Starfield بالاتر برد، نکته خاصی در بازی وجود داشت که طرفداران خیلی زود متوجهش شدند. گیمپلی و مکانیکهای اصلی Starfield به شدت یادآور دیگر نقشآفرینیهای Bethesda اعم از Skyrim و Fallout هستند. البته که این امری کاملا طبیعی بوده اما به هر حال میان طرفداران در رابطه با هویت مستقل این بازی جدید بحثهایی به وجود آمده است.
مبانی اولیه Starfield را چه چیزهایی تشکیل میدهد؟
بازی Starfield عنوانی اکشن و نقشآفرینی با محوریت اکتشاف فضایی به صورت همه جانبه است و توسط توسعهدهندگان کهنهکار و حرفهای Bethesda در دست ساخت قرار دارد. این بازی اولین بار به صورت رسمی در جریان مراسم E3 2018 معرفی شد و در چند سال اخیر هم در رابطه با روند توسعه و ساخت آن صحبتها و سوالات مختلفی مطرح شده است.
اگرچه به لطف کنفرانس اخیر Xbox و Bethesda و اعلام یک بازهی رسمی انتشار در سال 2023 حجم بسیاری از این سوالات و سردرگمیها از بین رفته است. در طول کنفرانس سرانجام از گیمپلی بازی رونمایی، و تایید شد در کنار استفاده از مجموعهای از سلاحهای گرم و آیندهنگرانه، هر دو زاویه دوربین اولشخص و سومشخص قابل تجربه خواهند بود. همچنین ویژگیها و المانهای ساخت شخصیت در Starfield به عنوان گستردهترین سیستم در تاریخ Bethesda قرار است شامل انتخاب ویژگیهای "مثبت و منفی" باشد.
علاوه بر این، گیمپلی نمایش داده شده تایید میکند که سفینههای فضاییِ درون بازی کاملا قابل شخصیسازی بوده و بازیکنان میتوانند سفینهها را برای ورود و خروج از جو سیارات خلبانی کنند. به عنوان بخشی از اکتشاف بزرگی که بازی وعده داده، بازیکنان میتوانند بیش از 1000 سیاره خاص در 100 منظومه مختلف را کاوش کرده و همین خود به تنهایی گواهی است بر عظمت و اهداف بلندپروزانهی Bethesda.
شباهتهای Starfield با Skyrim و Fallout
بازی Starfield به خاطر اینکه نقشآفرینی بزرگ بعدی Bethesda و اولین IP جدید آنها پس از سالها است، از همان ابتدا به شدت مورد توجه قرار گرفته بود و هیاهوی بسیاری پیرامون آن وجود داشت. علیرغم ماهیت منحصر به فرد این عنوان جدید، باز هم طرفداران دست خودشان نیست و به طور خوکار Starfield را با عناوین قبلی Bethesda و دیگر فرنچایزهای آنها مقایسه میکنند.
این بازی از نظر مقیاس بیسابقه و پیمایش فضایی کاملا به خود وابسته است اما بسیاری از ویژگیهای اصلی آن یادآور بازیهای قبلیِ Bethesda هستند. به عنوان مثالی از شباهات ذکر شده میتوان قابلیت ساخت و ساز را نام برد؛ مکانیزمی که در Fallout 4 هم استفاده شده بود.
یکی دیگر از شباهات واضح میان Starfield و دیگر نقشآفرینیهای Bethesda وجود گروههای مختلف و ماموریتهای چندشاخه است. در حالی که تعاملات میان بازیکن و NPCها به صورت اولشخص و همان روش آشنای بازیهای نقشآفرینی Bethesda صورت میپذیرد، در درجه اول با توجه به بازنگری کامل انیمیشنهای چهره کاملا مشخص است که Starfield در این زمینه در قیاس با عناوین قبلی Bethesda پیشرفت قابل توجهی داشته است.
از نظر درخت مهارت، امتیازات ویژه و آپگرید کردن شخصیت نیز تایید شده که Starfield ترکیبی از بهترین مکانیکهای دو فرنچایز Fallout و The Elder Scrolls را به کار گرفته و از آنها برای ارائهی تجربهای سازگار با بازی جدید استفاده خواهد کرد. با اینکه وجود شباهت میان Starfield و دیگر عناوین Bethesda امری اجتنابناپذیر است، بازی کاملا در تلاش است تا هویت منحصر به فرد خود را ایجاد کند؛ حتی اگر این به معنای الهامگیری معقولانه از بازیهای قبلی باشد.
طبق اعلام Bethesda بازی Starfield در نیمه اول سال 2023 برروی کنسولهای Xbox Series X | S و پلتفرم PC عرضه خواهد شد. کاربران سرویس Xbox Game Pass نیز میتوانند از روز عرضه این بازی را به صورت رایگان تجربه کنند.
شما چه فکر میکنید؟ به نظرتان Starfield میتواند با فاصلهگرفتن از دیگر نقشآفرینیهای بزرگ Bethesda به هویت خاص خود دست پیدا کرده و همانند آنها به فرنچایزی ارزشمند تبدیل شود؟ شما میتوانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: GameRant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.