بازی The Elder Scrolls 6 یکی از مورد انتظارترین عناوین Bethesda است و برای اینکه موفق شود، باید فراتر از Skyrim در یک محیط متفاوت باشد.
عنوان The Elder Scrolls 5: Skyrim بدون شک محبوبترین بازی در تاریخ شرکت Bethesda است. این بازی از موقع انتشار اولیه در سال 2011 مورد علاقه طرفداران بوده و از آن زمان چندین بار دیگر در قالب نسخههایی متفاوت منتشر شده است. حالا با گذشت بیشتر از یک دهه از انتشار آن، طرفداران مشتاقانه منتظر نسخهی بعدی یا همان The Elder Scrolls 6 هستند.
شاید Bethesda در حال حاضر مشغول کار برروی Starfield باشد، اما عدهی بسیاری بر این باورند که تا The Elder Scolls 6 هم خیلی فاصله نداریم. طبق حدس و گمان طرفداران، با توجه به فاصله زمانی توسعه و انتشار نسخههای گذشته باید بین سالهای 2024 تا 2026 منتظر عرضه بازی باشیم. با وجود نامشخص بودن تاریخ عرضه، یک نکته مسلم است: طرفداران در منطقه جدید Hammerfell خواهان چیزی بیشتر از آنچه که در ُSkyrim وجود داشت، هستند.
عنوانی فراتر از Skyrim 2
با در نظر گرفتن موفقیت و محبوبیت نسخهی قبلی، میتوان گفت The Elder Scrolls 6 کار سختی پیشِ رو دارد. با توجه به انتشار چندین و چندباره و فعالبودنِ جامعه مادسازی آن هنوز پس از 10 سال، کاملا واضح است که Skyrim در میان گیمرها از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگرچه این حرفها همانند شمشیری دو لبه بوده چرا که موفقیت و محبوبیت بالای Skyrim یعنی اینکه انتظارات از The Elder Scrolls 6 به شدت بالاست.
شایعات اخیر پیرامون اینکه احتمال دارد نسخه ششم این فرنچایز نقشآفرینی در منطقه Hammerfell جریان داشته باشد، علاقه بازیکنان به The Elder Scrolls 6 را دوباره برانگیخته و آنها را برای دیدن نقشههای Bethesda برای آیندهی این فرنچایزِ محبوب هیجانزده کرده است. نسخه جدید همانند تمامی دنبالهها باید در گرافیگ، مکانیکهای گیمپلی و هر جنبهی دیگری که Skyrim در آن نیاز به پیشرفت داشته، عملکرد بهتری داشته باشد.
با این حال مهمترین نکته این است که The Elder Scroll 6 در عین متمایز کردن خود از Skyrim تجربهای کاملا شبیه و منطبق با فرنچایز The Elder Scrolls ارائه دهد. گفتن این حرف از عمل کردن به آن بسیار آسانتر است اما با این حال کارهای بسیاری وجود دارد که Bethesda میتواند برای رسیدن به هدف ذکر شده در بالا انجام دهد.
ساخت دنیایی عمیق و غنی که مملو از ماموریتهای مختلف باشد
طبق شایعات قرار است The Elder Scroll 6 در منطقه Hammerfell جریان داشته باشد؛ در صورت درست بودن این شایعه، برای متمایز کردن دنیای بازی از Skyrim فرصتهای بسیاری وجود دارد. در حالی که سرزمین Skyrim دارای شاخصههایی نظیر کوههای برفی، دشتهای قطبیِ سرد و جنگلهای انبوه است، منطقه Hammerfell به خاطر رشتهکوههای وسیع، صحرای متروک Alik’r و علفزارهای پهناورش شناخته میشود.
با این حال، جدا از ساخت دنیایی جدید و پهناور، عناصری که آن دنیای مذکور را پر میکنند نیز اگر بیشتر مهم نباشند، حداقل به اندازه ساخت دنیا از اهمیت برخوردارند. در این راستا سازندگان باید فرمول جهانباز Bethesda را بهبود ببخشند. برای مثال، Skyrim مملو از سیاهچالههای مختلف است اما آنها به شدت شبیه به یکدیگر هستند و همین سبب میشود تا داخل آنها خیلی متفاوت نباشد. The Elder Scrolls 6 میتواند با ایجاد تنوع بیشتر در فضای داخلی خود این امر را بهبود بخشیده تا سیاهچالهها صرفا دخمههایی سرد و خرابههایی کوچک نباشند.
جدا از این، پرکردن دنیای بازی با ماموریتهایی مختلف و متنوع نیز بسیار مهم است. یکی از دلایلی که Skyrim به چنین تجربهی سرگرمکنندهای تبدیل شده، ماموریتهای جانبی متعدد و فعالیتهای متفرقه آن است. آنها به بازیکن به خاطر تلاش برای کشف و تعامل با دنیای بازی پاداش میدهند. با در نظر داشتن این موضوع، بگذارید بگویم که The Elder Scrolls 6 باید در محتویات خود نیز از تنوع مناسبی برخوردار باشد؛ از ماموریتهایی رفت و آمدی که بازیکنان را به خرابههای بیابانی وسیع میبرد تا ماموریتهای مکالمه محور که اطلاعات بیشتری در مورد فرهنگ و سنتهای Hammerfell برملا میکند، همه باید در نسخه ششم حضور داشته باشند.
بهینهسازی سیستم مبارزات Skyrim
زمانی که سیستمهای داخلی یک بازی بهینه باشند، کاوش و لولآپ کردن سرگرمکنندهتر خواهد بود. این مسئلهایست که واضحا در Skyrim به صورت ناقص وجود داشت. برای حل این مشکل The Elder Scrolls 6 میتواند با نگاهکردن و الگو گرفتن از عناوین قدیمی فرنچایز، مبارزات خود را بهبود ببخشد. بسیاری از بازیکنان جامعهی The Elder Scrolls فکر میکنند سیستم مبارزات Skyrim در مقایسه با Oblivion قدمی رو به عقب بوده چرا که مکانیکهای نسخه چهارم به طور کلی تنوع بیشتری داشتند.
از نظر مبارزه فیزیکی، Oblivion از چهار حمله قدرتی مختلف با جلوههای بصری متفاوت بهره میبرد. Skyrim این ویژگی را حذف کرده و آن را به یک حملهی قدرتی ساده که صرفا ضربهی بیشتری وارد میکند، کاهش داد. اگرچه هر دو عنوان در زمینه تیراندازی با کمان عملکرد خوبی داشتند اما در Skyrim تیر و کمان بازیکنان کمی بیش از حد قوی بود. جادوگری نیز در Skyrim افت کرده بود چرا که بازی دیگر اجازه استفاده از جادوهای خاص و سفارشی را نمیداد و بازیکنان مجبور بودند از یک سری قوانین خاص پیروی کنند.
با دانستن این موضوع، The Elder Scrolls 6 میتواند مبارزات خود را با باز گذاشتن دست بازیکن و دادن حق انتخاب بیشتر (و البته تغییردادن سیستم تیراندازی و کاهش قدرت آن)، بهبود ببخشد. همچنین معرفی مجدد قابلیت ایجاد طلسمهای سفارشی و متنوع هم – شاید با یک سیستم مدرنتر – قطعا ضرر چندانی نخواهد داشت. به هر حال همین الان هم به نظر میرسد Bethesda با سیستم دیالوگهای Starfield و الهامگیری از مینیگیم متقاعدسازیِ Oblivion، در حال انجام کاری مشابه است.
معرفی یک تهدید جدید برای دنیای The Elder Scrolls
در نهایت The Elder Scrolls 6 میتواند با معرفی یک تهدید جدید خود را از Skyrim متمایز کند. Oblivion بحران دروازهای بزرگ و جهنمی (Oblivion Crisis) را داشت و Skyrim هم در مورد بحران اژدهایان (Dragon Crisis) بود. به این ترتیب، قسمت بعدی باید با خطری جدید به سراغ بازیکنان بیاید؛ خطری جدی و بزرگ که شایستهی خط داستانی اصلی باشد. با توجه به شایعاتی مبنی بر اینکه احتمالا در The Elder Scrolls 6خبری از اژدها نیست، به نظر میرسد Bethesda برای دنباله این سری در حال تدارک دشمنی جدید و قدرتمند است.
این تهدید میتواند هر چیزی باشد؛ از یک نیروی خفتهی ساکن در بیابانهای Hammerfell گرفته تا یک رویداد فاجعهآمیز که ریشه در تاریخ سرزمین دارد. و درست همانند Skyrim (و همچنین نسخههای پیشین)، تهدید اصلی باید در سراسر ماجراجویی بازیکن احساس شود. پروتاگونیست نسخه چهارم یعنی Hero of Kvatch در طول سفر خود با دهها دروازه Oblivion برخورد کرده و Last Dragonborn از Skyrim نیز با چندین و چندین اژدهای متخاصم مبارزه میکند. چنین برخوردهایی تهدیدهای نهفته در مسیر و آنچه در خطر است را به صورت مداوم به بازیکن یادآوری کرده و همین سببِ جذابتر شدن خط داستانیِ اصلی میشود. بنابراین تهدید اصلی هر چه که باشد، باید حضورش همیشه در The Elder Scrolls 6 احساس شود.
البته که تمامیِ اینها فقط بخشی از کارهاییست که Bethesda میتواند برای متمایز کردن The Elder Scrolls 6 از Skyrim انجام دهد. با این حال، هنوز هیچ جزئیاتی پیرامون این دنباله منتشر نشده و توسعهدهندگان کاملا در سکوت به کار خود ادامه میدهند؛ پس نمیتوان خیلی در مورد مکانیکها و باید و نبایدهای The Elder Scrolls 6 صحبت کرد. به همین خاطر طرفداران باید صبر کرده و ببینند که آیا Bethesda بالاخره در مورد دنبالهی به شدت مورد انتظار Skyrim صحبت میکند یا نه. در حال حاضر با اینکه هیچ چیزی مشخص نیست، مردم خوشبینانه انتظار دارند در سال 2023 اخباری در رابطه با The Elder Scrolls 6 منتشر شود. و خب تا آن زمان Skyrim مادسازی شده و تغییر یافته برای رفع عطش طرفداران کافیست.
نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان در سال آینده اخباری پیرامون The Elder Scrolls 6 منتشر خواهد شد یا بهتر است خیلی امیدوار نباشیم؟ شما میتوانید در ادامه در بخش نظرات دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: GameRant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.