استودیو Arkane Austin در حال توسعه عنوانی با محوریت خونآشامهایی جهش یافته و قاتل است که یک شهر را گروگان گرفتهاند – اما آیا باید به آن اهمیت بدهید؟
برای چند دقیقه وقت خود را به من بدهید و به این موضوع فکر کنید: یک شهر که روزی روزگاری به خاطر خیابانهای عجیب و غریب، پیادهروهای دلانگیز و محلههای دلربایش شناخته میشده، به تصرف در آمده و فرقهای جدید وارد آن شده است؛ فرقهای که همه چیز را نابوده کرده و حتی جلوی خورشید را گرفته است؛ افرادی که از جمعیت شهر به عنوان بستههای غذایی شخصی خود استفاده میکنند و هیچ ابایی هم از مصرف بیشتر این گوشتهای خوشمزه ندارند؛ بله، در مورد خونآشامها صحبت میکنم.
بنیاد و پایهی Redfall بر این اساس بنا نهاده شده است – عنوانی تاخیر خورده که قرار است در سال آینده برروی کنسولهای Xbox Series X | S و پلتفرم PC عرضه شود. شما سفری به شهر جزیرهای و عجیب و غریب "ردفال" در ایالت ماساچوست خواهید داشت تا تلاش کنید جلوی آزمایشهای علمیـی که اشتباه پیش رفتهاند را گرفته و حداقل به صورت ظاهری سلامت روان را به شهر بازگردانید. ترکیبی از Dusk ‘til Dawn و The Lost که عالی و لذتبخش به نظر میرسد.
اگر چه تریلر معرفی Redfall در E3 2021 این بازی را ترکیبی شبیه به Left 4 Dead و Back 4 Blood نشان میدهد، اما اندک اطلاعات به دست آمده از کنفرانسهای مطبوعاتی و محتویات لو رفته نشان میدهند که ما احتمالا تجربهای شبیه به فرنچایزی نظیر Borderlands خواهیم داشت. از شنیدن چنین چیزی خوشحال شدید؟ خب این تمام جزئیاتی است که ما تا کنون میدانیم.
در گذشته چندین تصویر لو رفته به ما نگاهی اولیه (و احتمالا نه چندان مطمئن) از شیوه ترکیب گیمپلی بازی داده بود. به صورت کاملا قابل پیشبینی و مشخصی در این بازی 4 نفره، Co-op محور و شوترِ اولشخص شما میتوانید در حالی که سیستم سطحبندی بازی از به دست آوردن زود هنگام برخی آیتمها جلوگیری میکند، اکثر سلاحها و loadoutهای خود را شخصیسازی کرده و از تواناییهایی خاص بهره ببرید. همچنین به نظر میرسد که امکان حملکردن سه اسلحه به صورت همزمان، استفاده از کمی زره، کیتهای پزشکی و Remnantها (حالا هر چه که هستند!) از دیگر ویژگیهای گیمپلی Redfall است.
در Redfall شما میتوانید کنترل چهار شخصیت زیر را به دست بگیرید:
- لیلا الیسون، یک پزشک محقق در شرکت Aevum Therapeutics که قربانی نوعی رویداد بد در آزمایشگاه بوده که ظاهرا به او قدرتهایی ذهنی و روانی داده است؛ وی اساسا حکم جادوگر بازی را دارد.
- دویندر کراسلی، یک جانورشناس، رمزنگار و محقق مسائل ماورا الطبیعه که سلاح میسازد. او برای مستندسازی و پخش زندهی اتفاقات فراطبیعی به منطقه "ردفال" سفر کرده است. شما میتوانید به چشم شکارچی یا محیطبان خود به او نگاه کنید.
- رِمی دِلا روسا، یک مهندس مبارزات و مامور نجات ویژه که از طرف نیروهای دریایی ایالات متحده آمده است. دِلا روسا در زمینه استفاده از وسایل الکترونیکی تبحری خاص داشته و حتی پهباد جنگی کوچک خود – به نام "بریبون" – را برای کمک به حفظ و پاکسازی خیابانهای "ردفال" از خونآشامها توسعه داده است. وی نقش مهندس شما را دارد.
- جیکوب بویر، فردی که پس از رسیدن به "ردفال" به خاطر رخ دادن اتفاقی خاص به قابلیتی مرموز به نام "چشم خونآشامی" و یک کلاغ همراه که میتواند به وی در بررسی میدان جنگ کمک کند، دست پیدا کرده است. "جیکوب بویر" تکتیرانداز شما بوده و احتمالا هنگامی که دور از خط مقدم نبرد باشد، بهترین عملکرد خود را خواهد داشت.
اگر از Redfall انتظار محصولی با حداقلِ شباهت به Left 4 Dead که تا حد مناسبی یادآور Borderlands هست را داشته باشید، احتمالا سورپرایز و شگفتزده خواهید شد؛ این بازی زیر نظر استودیو Arkane در دست توسعه است – میدانید، همان افرادی که بازیهای Dishonored ،Prey و Deathloop را ساختهاند – و خب این یعنی اینکه "Immersive Sim" (ژانری در بازیهای ویدئویی که بر تاثیر انتخابهای بازیکن تاکید خاصی دارد. طبق تعریف، این سبک به بازیکنان اجازه میدهد تا رویکردهای مختلف را در پیش گرفته و شامل عناصر مختلفی از ژانرهای متعدد نظیر نقشآفرینی، مخفیکاری، شوتر اولشخص و بازیهای وحشت و بقا میشود.) به مقدار خوبی در DNA این بازی وجود دارد.
«پیت هاینز» (Pete Hines)، معاون ارشد بازاریابی و ارتباطات بینالمللی Bethesda گفته است که Redfall در زمینههایی نظیر طراحی، شباهتهای بسیاری به عناوین قبلی Arkane دارد؛ در نتیجه میتوانید همان سطح از آزادی مکانیکی و حرکتی را در این بازی نیز انتظار داشته باشید. با توجه به اینکه دشمنان خونآشام شما هم با پیش رفتن در داستان بازی "به تکامل خود ادامه میدهند"، به نظر من تمامی این ویژگیها و موارد در کنار هم ترکیبی بسیار هیجانانگیز را تشکیل میدهند.
هاینز همچنین خاطر نشان شده که به عنوان یک بازی جهانباز "هر بار که شما Redfall را بازی میکنید، با چیزهایی متفاوت روبرو خواهید شد" چرا که "دنیای Redfall نسبت به آخرین باری که آن را تجربه کردهاید، به روشهایی که از دیدگاه گیمپلی معنادار و قابل درک بوده"، تغییر کرده است. تمامی اینها میتواند حرفهایی بیاساس برای بازاریابی باشد اما با در نظر گرفتن اینکه یکی از هیجانانگیزترین و با ثباتترین استودیوهای صنعت برروی آن کار میکند – و دانستن اینکه این بازی به عنوان یکی از عناوین کلیدی سرویس Xbox Game Pass باید عملکردی خوب و قابل قبول داشته باشد – من فکر میکنم که Redfall لایق این است که حداقل با یک چشم خونآشامی نیم نگاهی به آن داشته باشید.
اگر تمامی اینها با سلیقه شما سازگار است، متاسفانه باید به شما بگویم که برای تجربه Redfall مجورید کمی بیشتر صبر کنید؛ چرا که Bethesda چندی پیش تاریخ عرضه آن را به عقب انداخت و اعلام کرد که به جای "تابستان 2022"، باید در نیمه اول 2023 شاهد انتشار آخرین دستپخت استودیو Arkane باشیم.
در ابتدا بیانیه زیر در رابطه با تاخیر بازی منتشر شد:
«تیمهای Arkane Austin (بازی Redfall) و Bethesda Game Studios (بازی Starfield) جاهطلبیها و اهداف باورنکردنیـی برای بازیهای خود دارند و ما میخواهیم مطمئن شویم که شما بهترین، زیباترین و کاملترین نسخههای آنها را دریافت خواهید کرد.»
پس از آن مدیر عامل Microsoft Gaming یعنی "فیل اسپنسر" نیز اظهار داشت که از ناامیدیِ طرفداران به خاطر تاخیر Redfall و Starfield آگاه است و خاطر نشان کرد که "Xbox برای برآورده کردن آن انتظارات به کار و تلاش خود ادامه خواهد داد."
امیدواریم این تاخیر نتیجه دهد. ما به یک بازی Co-op مناسب و لذتبخش برای اینکه بتوانیم ساعاتی متوالی خود را با آن سرگرم کنیم، نیاز داریم. انتظار میرود بالاخره در رویداد Xbox و Bethesda در 12 ژوئن شاهد نمایشی واقعی از گیمپلی عنوان تجربی و جدید استودیو Arkane Austin باشیم. تا آن زمان، شما میتوانید از دیگر بازی خوب و خونآشام محور بازار یعنی Vampire: The Masquerade – Bloodhunt لذت ببرید.
شما چه فکری میکنید؟ آیا Redfall تا به حال توانسته توجه شما را جلب کند یا برای قانع شدن به تجربه آن به اطلاعات و نمایشهایی بیشتر نیاز دارید؟ شما میتوانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: VG247
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.