آنتاگونیست نسخه جدید Fable با یک معضل جدی روبرو است

آنتاگونیست نسخه جدید Fable با یک معضل جدی روبرو است

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 4 ماه و 10 روز پیش

فهرست مطالب

انتظارات از Fable بعدی بالاست و سوالات در مورد اینکه آیا یکی از شخصیت‌های قدیمی به عنوان آنتاگونیست این بازی بازخواهد گشت یا نه، همچنان ادامه دارد.

نسخه‌ی بعدی Fable چالش‌های بسیاری پیشِ‌ رو دارد و قطعا یکی از مهم‌ترینِ این چالش‌ها هویت شخصیت منفی و ویلِن (Villain به معنای شرور) بازی است. وقتی در سال 2020 اعلام شد استودیو Playground Games چهارمین نسخه اصلی از سری محبوب Fable را خواهد ساخت، طرفداران از شنیدن اینکه بسته‌شدن استودیو Lionhead Studios به معنای پایانی برای فرنچایز Fable نیست، بسیار خوشحال شدند. این نسخه‌ی جدید حکم یک ریبوت و دنباله‌ی معنوی برای عناوین قبلی را خواهد داشت؛ بنابراین هنوز مشخص نیست تا چه مقدار به بازی‌های قبلی وابسته خواهد بود و آیا شاهد بازگشت شخصیت‌هایی – مخصوصا شخصیت‌های ویلِن و منفی – از بازی‌های پیشین خواهیم بود یا نه!

در حالی که استودیو Playground Games به طور صریح بیان کرده در اکثر موارد از فرمول بازی‌های Fable قبلی استفاده خواهد کرد (همان عناصر فانتزی‌های کلاسیک همراه با پیچش‌های داستانی و طنزهایی هتاک و بی‌پروا که در بازی‌های قبلی کاملا مشخص بودند) اما باز هم این بازی جدید برای فرنچایز Fable حکم شروعی تازه را خواهد داشت. شخصیت‌های شرور و منفی می‌توانند در باز‌ی‌ها و موفقیت داستان آن نقشی بسیار مهم و کلیدی داشته باشند و به همین دلیل فرد یا افرادی که قرار است نقش‌های منفی Fable را برعهده بگیرند، بسیار مهم هستند. البته دشمن جدید Fable بعدی با یک معضل بزرگ هم روبرو است؛ چرا که برای طرفداران از همین الان سوال شده که آیا قرار است شاهد بازگشت چهره‌ای آشنا باشند یا استودیو به سراغ شخصیتی کاملا جدید خواهد رفت.

احیای دشمنان قدیمی یا نمایش دشمنان جدید

استفاده مجدد از آنتاگونیست‌های کلاسیکِ بازی‌های قبلی می‌تواند برای وصل‌کردن بازی‌ها به یکدیگر موثر باشد و به بازیکنان برای مبارزه با شخصیت منفی انگیزه بیشتری بدهد. از نمونه ویلِن‌های پرطرفدارِ Fable می‌توان به "جک آو بلیدز" (Jack of Blades، دشمنی باستانی و مرموز و آنتاگونیست اصلیِ نسخه اول) اشاره کرد. ماسک وحشتناک و توانایی‌های چشمگیر جک خیلی سریع او را به دشمنی سرسخت تبدیل کرد و سبب شد وی از اولین حضورش مورد علاقه طرفداران قرار بگیرد. به خاطر توانایی او در تسخیرکردن میزبان جدید و اساسا برای همیشه زندگی کردن، حضور جک در نسخه جدید Fable منطقی خواهد بود؛ حتی اگر خط زمانی Fable جدید با نسخه‌های قبلی به شدت فاصله داشته باشد.

البته این احتمال هم وجود دارد که جکِ جدید نتواند تجسم جک از Fable: The Lost Chapters را پیاده‌سازی کرده و در نتیجه تصور طرفدارن نسب به Fable استودیو Playground Games خراب شود. استفاده مجدد از خصیصه‌ها و دارایی‌های یک استودیو دیگر می‌تواند دشوار باشد؛ مخصوصا زمانی که طرفدارانی ثابت و قدیمی وجود دارند و می‌خواهید از آن‌ها دلجویی کنید. بنابراین امکان دارد که توسعه‌دهندگان از چالش‌های احیای شخصیت‌های قدیمی چشم‌پوشی کرده و در عوض شخصیتی جدید خلق کنند. اگرچه شاید این انتخاب امن‌تر به نظر برسد، اما این امکان هم وجود دارد که یک آنتاگونیست جدید در حد و اندازه‌های ویلِن‌های قبلی نبوده و نتواند جای شخصیتی همانند جک را پر کند.

اهمیت یک شخصیت شرورِ با کیفیت

جدا از جک، برخی دیگر از ویلِن‌های گذشته Fable چندان به یاد ماندنی نبوده و خب این می‌تواند برروی کیفیت کلیِ داستان به شدت تاثیرگذار باشد. بدون شک آنتاگونیست یکی از آن چیزهاییست که بازی باید به بهترین شکل ممکن طراحی کند. در حال حاضر هم طرفداران ویلِن‌های قبلی و هم افرادی که خواهان شرورهایی جدید هستند، استدلال‌های جالبی دارند و با اینکه شاید عده‌ای از طرفداران نگران نتیجه نهایی باشند، اخبار منتشر شده از استعدادها و افراد جدیدِ استخدام شده توسط Playground Games بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. برای مثال، چندی پیش "آنا مِگیل" که برروی عناوینی نظیر DLC محبوب Dishonored 2 به نام Death of the Outsider و بازیِ Control از شرکت Remedy کار کرده، به عنوان نویسنده ارشد به تیم نویسندگان Fable ملحق شد.

در حال حاضر چشم‌های زیادی به استودیو Playground Games و نسخه بعدیِ Fable دوخته شده و سکوت توسعه‌دهندگان در چند ماه اخیر عده‌ی بسیاری از طرفداران را نگران کرده است. با اینکه استودیو سازنده به طرفداران اطمینان داده شایعات پخش شده مبتنی بر کاهش حجم و مقیاس بازی به دلیل مشکلات فنی جزئی طبیعی و قابل انتظار از روند توسعه بازی‌های ویدئویی است، نگرانی و ترس طرفداران کاملا از بین نرفته است. با توجه به اینکه جزئیات بسیار کمی در مورد داستان، شخصیت‌ها و لحن و فضاسازیِ Fable در دسترس است، هنوز سوالات بسیاری در مورد اینکه بازی واقعا به چه شکل خواهد بود وجود دارد؛ اما در کل به نظر می‌رسد حداقل داستان و روایت بازی تحت کنترل افرادی مناسب و شایسته است.

بازی Fable هم اکنون در دست توسعه بوده و در زمانی نامعلوم برروی پلتفرم‌‌های PC و Xbox Series X | S عرضه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ شما از از ریبوت Fable چه انتظاراتی دارید؟ لطفا در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط