فرنچایز Bioshock برای ساخت یک عنوان جهان‌باز عالی است

فرنچایز Bioshock برای ساخت یک عنوان جهان‌باز عالی است

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 10 ماه و 20 روز پیش

فهرست مطالب

عنوان BioShock 4 اولین بار در سال 2019 معرفی شد و هنوز در حال توسعه است. در این حین، شایعات زیادی مانند انحصاری شدن بازی روی PS5 و مشکلات داخلی توسعه یکسری طرفداران را نگران کرده است. با این حال، محبوب‌ترین شایعه حاکی از آن است که BioShock 4 ممکن است جهان باز باشد.

یک بازی جهان باز BioShock با استایل بازی‌های قبلی این فرنچایز فاصله زیادی دارد. با این حال، این تغییر در سبک بازی ارزش موثری دارد، زیرا محیط کلی بازی و سبک ساخت جهان Bioshock به خوبی می‌تواند در یک جهان بزرگتر پیاده‌سازی شود. البته، هیچ اطلاعات رسمی جدیدی در مورد BioShock 4 منتشر نشده است، بنابراین نمی‌توان مطمئن بود که شایعه جهان باز بودن بازی حقیقت داشته باشد. با این وجود، جالب است بررسی کنیم که یک عنوان جهان باز BioShock چه چیزهایی را می‌تواند به ارمغان بیاورد.

جهان باز بودن Bioshock 4 می‌تواند موفقیت‌آمید باشد

لیست استخدام استودیوی Cloud Chamber، شرکتی که مسئولیت توسعه BioShock 4 را بر عهده دارد، نشان می‌دهد که بازی در مکانی جدید، جدا از Rapture و Columbia اتفاق می‌افتد. این لیست همچنین به محیط جهان باز این عنوان اشاره می‌کنند، زیرا در فراخوان استودیو برای یک نویسنده ارشد آمده است که به کسی نیاز دارند که بتواند «داستان‌های تأثیرگذار و شخصیت محوری را در یک محیط جهان باز بنویسد».

سری BioShock به داستان‌سرایی‌های شخصیت محور قوی و تجربه خطی پر از جزئیات بازی‌هایش معروف  است. این‌ها به بازیکن اجازه می‌دهند تا روایت را همانطور که توسعه دهنده در نظر داشته تجربه کند، که باعث می‌شود داستانی فشرده‌تر و منسجم‌تری در محصول نهایی داشته باشیم. با توجه به همین موضوع، بسیاری از طرفداران قدیمی نگرانی خود را از این شایعه ابراز کرده‌اند که یک بازی جهان باز BioShock ممکن است به سبک روایی فوق‌العاده بازی صدمه وارد کند.

و این نگرانی‌ها بی‌اساس هم نیستند. چرا که در طول چندین سال اخیر بازی‌های زیادی با داستان‌های عالی را دیده‌ایم که بخاطر جهان‌باز شدنشان ناامیدانه عمل کردند. با این حال، سبک منحصر به فرد BioShock، اگر درست استفاده شود، می‌تواند از محیط جهان باز به خوبی بهره‌مند شود.

دلیل اصلی این موضوع این است که BioShock همیشه اتمسفر و دنیایی عالی داشته است. شهرهای Rapture و Columbia دنیاهای فانتزی شگفت‌انگیزی می‌باشند که هم از نظر مفهومی و هم از لحاظ بصری بسیار خاص و به یاد ماندنی هستند. بنابراین، گسترش چنین دنیا‌های مشابهی و توانایی کاوش بیشتر در آن‌ها، می‌تواند مسیر را برای داستان‌سرایی‌های بیشتر و کامل‌تری باز کند.

در این شرایط، BioShock می‌تواند با قرار دادن قطعه‌های صوتی‌اش در سراسر نقشه، محیط‌های جذاب متنوعی را به وجود آورد. این‌ صوت‌ها معمولاً درباره اتفاقات مربوط با داستان اصلی بازی هستند و یا اغلب زمینه را در مورد یک منطقه یا مردمان آن شفاف سازی می‌کند.

 در جهانی باز، این یادداشت‌های صوتی پتانسیل بیشتری برای گفتن داستان‌هایی درباره این جهان بزرگ دارند و توسعه‌دهندگان محدوده خلاقیت بیشتری برای استفاده از آن‌ها در BioShock 4 خواهند داشت. به طور کلی، دنیاسازی قانع‌کننده BioShock چیزی است که آن را به یک کاندید اصلی برای ژانر جهان باز تبدیل می‌کند.

مواردی که جهان باز Bioshock 4 باید از آن‌ها اجتناب کند

با این حال، در کنار تمام آنچه که گفته شد، تبدیل BioShock 4 به یک بازی جهان باز  کار آسانی نیست. جهان آن می‌تواند مانند نسخه‌های قبلی فرنچایز داستان محور باشد، فقط با دنیایی غنی‌تر؛ یا می‌تواند چیزی شبیه‌ به دنیای بازی‌های Bethesda باشد، که بازیکن را بیشتر به کاوش تشویق می‌کند تا تمرکز کامل بر روی داستان اصلی. اگرچه این لزوماً چیز بدی نیست، اما کاملاً با چیزی که Bioshock به آن شناخته شده است، در تناقض می‌باشد.

بهتر است توسعه دهندگان از داستان سرایی ‌عالی‌ که بازی‌های قبلی BioShock به آن معروف هستند، نهایت استفاده را داشته باشند. اگرچه یک نقشه جهان باز می‌تواند روایت بازی را بهبود بخشد، اما در عین حال همچنین ممکن است از ارزش آن کم کند. با توجه به این موضوع، جای تعجب ندارد که طرفداران در مورد ورود این بازی به جهانی باز تردید دارند.

با این حال، در حال حاضر جهان باز بودن BioShock 4 چیزی بیشتر از یک شایعه نیست و کسی هنوز اطلاعی از سایر قسمت‌های بازی ندارد. به نظر می‌رسد مردم باید منتظر بمانند و ببینند توسعه دهندگان چه مسیری را برای این بازی مورد انتظار دنبال خواهند کرد.

منبع: GameRant

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.