به نظر می‌رسد نسخه‌ی بعدی از سری‌بازی BioShock  یک عنوان جهان‌باز خواهد بود

به نظر می‌رسد نسخه‌ی بعدی از سری‌بازی BioShock یک عنوان جهان‌باز خواهد بود

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 25 روز پیش

فهرست مطالب

طبق گزارش‌ها قبلاً تأیید شده است که استودیوی Cloud Chamber، توسعه دهنده عنوان بعدی از مجموعه محبوب و معروف BioShock با تیمی از سازندگان نسخه‌های قبلی متشکل شده است. در حالی که هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم چه انتظاری باید از جدیدترین نسخه‌ی این سری داشته باشیم، لیست شغلی جدیدی اخیراً توسط توسعه‌دهندگان منتشر شده و جزئیات جالبی در خود دارد که توجه فعالان صنعت گیم را به خود جلب کرده است. یکی از همین جزئیات جالب مربوط به جهان‌باز بودن نسخه‌ی چهارم خواهد بود. آیا باید انتظار عرضه‌ی یک BioShock جهان‌باز را داشته باشیم؟

همان‌طور که توسط PCGamesN مشخص شد، در لیست شغلی منتشر شده برای نقش‌های مختلف توسعه‌ی بازی، برخی از جزئیات اصلی در توصیفات این نقش‌ها نهفته شده‌اند، که تقریبا همه‌ی آن‌ها نشان می‌دهد نسخه‌ی جدید Bioshock بزرگتر از نسخه‌‌های قبلی بوده و آزادی عمل بیشتری به گیمرها می‌دهد. برای شروع لیست می‌توان به یک مورد جالب در لیست استخدام اشاره کرد :

"یک مقام ارشد نویسندگی که بتواند داستان‌های تأثیرگذار و شخصیت محور را در یک محیط جهان‌باز توسعه دهد."

نه تنها این نکته، بلکه آن‌ها همچنین روی "محتوای اصلی دیوانه‌وار با ماموریت‌های اصلی و فرعی با طراحی منحصر به خود " کار خواهند کرد، که به نظر می‌رسد ماموریت‌های جانبی بخش مهمی از بازی را به خود اختصاص دهد.

در جای دیگری از لیست، نیاز برای استخدام یک برنامه نویس AI که بتواند در ایجاد "چشم‌اندازی برای یک سیستم جمعیتی معنادار AI شهری" کمک کند، دیده می‌شود. در کنار این نیاز اصلی، برنامه‌نویس همچنین باید توانایی داشته باشد تا در "نوشتن رفتار جمعیت" و "کمک به بهبود آنچه ممکن است  سیستمهای جمعیت تعاملی نامیده شوند" نیز به توسعه‌دهندگان کمک کند. به نظر می‌رسد که نسخه‌ی بعدی این سری‌بازی محبوب می‌خواهد از روند خطی عناوین قبلی فاصله گرفته و بیشتر به عنوان BioShock Infinite که دارای چند منطقه پر از NPC بود نزدیک شود و شبیه آن باشد.

هر نسخه‌ی جدیدی که از BioShock منتشر می‌شد، در طراحی جهانی نیمه‌باز و اتمسفری نفس‌گیر بی‌نظیر عمل می‌کرد، زیرا بازیکنان از یک منطقه پر جزئیات به منطقه دیگر سفر می کردند و از تماشای اشخاص و مکان‌های گوناگون و از شنیدن داستان‌های نهفته در دل آن‌ها لذت می‌بردند. اما در این نسخه به نظر می‌رسد چشم‌انداز توسعه‌دهندگان بازی در حال گسترش به یک جهان کاملاً قابل کاوش و پویا است که البته با تأکید بر ایجاد جمعیت توسعه خواهد یافت. پس از اتفاقات سه نسخه‌ی اول، بسیاری حدس می‌زدیم که دیگر شاهد روایت داستانی در سرزمین کلمبیا نباشیم که به نظر درست هم هست، زیرا سازندگان در توصیف جهان بعدی بازی عبارات "دنیای جدید و خارق العاده" را به کار بردند و صحبت دیگری در خصوص آن نشده است. اما با توجه به مواردی که تاکنون از بازی مشخص شده، برای رونمایی و معرفی رسمی از بازی بسیار هیجان‌زده خواهیم بود.

سه نسخه ابتدایی منتشر شده از BioShock یکی از برترین و تاثیرگذارترین سه‌گانه‌های تاریخ بازی‌‌‌های ویدیویی هستند که در رویدادهای مختلف نام آن‌ها در بین برخی از بزرگ‌ترین نام‌های تاریخ این صنعت قرار می‌گرد که در واقع لایق این القاب نیز هستند. نسخه‌ی سوم این بازی با نام Bioshock Infinite در سال 2013 برای پلتفرم‌های PlayStation 3 و  Xbox 360 و رایانه‌های شخصی منتشر شد و توانست امتیاز متای فوق‌العاده 94 از 68 نقد را کسب کند. این عنوان همچنین از نظر فروش نیز عملکردی بسیار خوب داشت تا توسعه‌دهندگان به فکر عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی آن باشند.

حال باید دید که توسعه‌دهندگان چه روایتی برای ادامه‌ی خط داستانی جهان این بازی و شخصیت‌های آن در نظر گرفتند. نظر شما در خصوص این سه گانه چیست؟ کدام یک از سه نسخه را بیشتر از بقیه می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: https://www.purexbox.com

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط