با زندگی، آثار و بازی های کوری بارلاگ آشنا شوید

با زندگی، آثار و بازی های کوری بارلاگ آشنا شوید

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 8 ماه و 9 روز پیش

فهرست مطالب

در این سری مقالات قصد داریم در هر قسمت به معرفی یک فرد شاخص و تأثیرگذار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی و رسانه بپردازیم. در قسمت‌های قبلی به دیوید کیج (سازنده هوی رین و دیترویت) و هیدکی کامیا (کارگردان دویل می کرای) پرداختیم. بازی‌سازی که این بار به سراغش رفتیم آقای کوری بارلوگ است. او برای ساخت بازی‌های خدای جنگ 2 و خدای جنگ 2018 شناخته شده است. با اگزوگیم همراه باشید.

کوری بارلاگ

 

تولد کوری بارلاگ

کوری بارلوگ متولد 1975 میلادی، کارگردان و نویسنده آمریکایی، شاید کارنامه‌ی قطوری نداشته باشد اما بر روی بازی‌های بزرگ و تأثیرگذاری کار کرده است. کوری بارلوگ بیشتر شهرتش را از کار بر روی مجموعه‌ی خدای جنگ به دست آورده است. او به عنوان انیماتور ارشد بر روی خدای جنگ یک کار کرده است و شماره‌ی دو را خودش کارگردانی و نویسندگی کرده است.

شروع به کار کوری بارلاگ

اما گل سر سبد کارهای او را بدون شک خدای جنگ 2018 می‌توان نام برد. البته که او پیش از این نیز بر روی نسخه‌های مختلف این مجموعه‌ی بزرگ به اشکال مختلف فعالیت کرده است.

کوری بارلاگ

هنر در خانواده‌ی بارلوگ ارثی است، کوری فرزند فانتزی نویس معروف جی.ام بارلوگ است. کوری از پدرش خواسته بود رُمان خدای جنگ 2018 را بنویسد، و پیش گفتار این کتاب را کوری نوشته است. کوری قبل از آمدن به استودیوی سانتامونیکای سونی در پارادوکس به عنوان انیماتور ارشد مشغول بود. او آنجا بر روی بازی‌هایی چون Backyard Wrestling: Don't Try This at Home و X-Men: Next Dimension کار کرده است.

آثار کوری بارلاگ

 

پس از ملحق شدن به سانتامونیکا، کوری به عنوان انیماتور ارشد بر روی شماره نخست خدای جنگ کار کرد، عنوانی که در سال 2005 برای پلی‌استیشن 2 عرضه شد. در ادامه کوری به مقام کارگردانی خدای جنگ 2 نائل آمد. این بازی در سال 2007 عرضه شد و موفقیت بالایی را کسب کرد. کوری برای این بازی جایزه‌ی نویسندگی را از بَفتا دريافت کرد.

آثار کوری بارلاگ

در ادامه‌ی روند رو به رشد خودش کوری کارگردانی نسخه سوم را نیز در هشت ماه ابتدایی پروژه بر عهده گرفت، اما در ادامه با اختلافات پیش آمده از این سمَت کنار گذاشته شد و به تبع آن از سونی خارج شد. با این حال اما او با این که عضو سونی نبود در سال 2010 به نویسندگی بازی God of War: Ghost of Sparta که برای PSP عرضه شده بود کمک کرد.

 

کوری در سال 2008 و در جریان یک مصاحبه اعلام کرده بود که در حال همکاری با لوکاس آرتز می‌باشد. شرکتی که چند سال بعد تعطیل شد. کوری در آن مقطع عنوان کرده بود که در حال کار کردن بر روی اقتباسی از فیلم مَکس دیوانه: جاده‌های خشمگين است. او اعلام کرده بود که در سوئد حضور دارد و با استودیو سرشناس آوالانچ همکاری می‌کند،‌ استودیویی که به خاطر کار بر روی مجموعه‌ی پرطرفدار جاست کاز شناخته شده است. بعدها معلوم شد که آوالانچ بر روی بازی مَد مَکس کار می‌کرده ولی کوری در مراحل اولیه از تیم جدا شده است.

مد مکس

 

کوری در ادامه‌ی راه و ماه مارس 2012 میلادی به استودیوی بزرگ کریستال داینامیکس پیوست و در آن‌جا سینماتیک‌های تومب ریدر 2013 را کارگردانی کرد. عنوانی که داستان خوبی داشت و موفق ظاهر شد. کوری در همان استودیو مشغول به کار بر روی بازی معرفی نشده‌ی دیگری نیز بود که سرانجام در ماه آوریل سال 2013 از آن‌جا جدا شد.

بازی های  کوری بارلاگ

 

اندکی بعد و در آگوست 2013 اعلام شد که کوری قرار است به سونی و استودیوی بزرگ سانتامونیکا بازگردد، این بار تحت عنوان کارگردان نوآوری. کوری در حد فاصل 2013 تا 2018 بر روی خدای جنگ 2018 کار کرد و به کلی مسیر این مجموعه را تغيير داد. این بازی توانست در همان سال جایزه بهترین کارگردانی و به طور کلی بهترین بازی سال را از مراسم معتبر گیم‌اَواردز دریافت کند. در این بین این شاهکار رقبای سر سختی چون رد دد ردمپشن 2 را در کنار خود می‌دید. این بازی به دلیل تغییرات بنیادی و نوآوری بالایش مورد توجه و تحسین منتقدان و عاشقان بازی‌های ویدئویی قرار گرفت.

کوری بارلاگ

 

از جمله کارهای انقلابی بازی می‌توان به استفاده از دوربین تک شات (تک برداشت) بازی اشاره کرد که تجربه سینمایی و درگیر کننده‌ای را ارائه می‌داد. به همه‌ی این‌ها داستان و شخصیت پردازی فوق‌العاده بازی را نیز اضافه کنید که داستان یک پدر و پسر را روایت می‌کرد. گیم‌پلی جدید، محیط‌های باز و موسیقی حماسی نیز مزید بر علت بود تا هیچ شکی به شاهکار بودن این بازی نداشته باشید.

خدای جنگ 2018 از یک منظر دیگر نیز حائز اهمیت بود، و آن هم این بود که در آن مقطع زمانی همه از پایان عصر بازی‌های داستان محور و تک‌نفره حرف می‌زدند، اما کوری با خلق این بازی باشکوه نشان داد که این حرف‌ها بی‌پایه و اساس است. بازی مذکور فروش فوق‌العاده بالایی را تجربه کرد و علارغم نداشتن بخش چندنفره‌ بسیار موفق ظاهر شد. خدای جنگ 2018 با دریافت جوایز فراوان در آن سال بدون شک نام خود و خالقش را در تاریخ هنر - صنعت بازی‌های ویدئویی جاودانه کرده است.

بازی های کوری بارلاگ

 

آینده‌ی کاری کوری بارلوگ خیلی مشخص نیست، اما این کارگردان و نویسنده خلاق از در دست ساخت بودن دنباله‌ی خدای جنگ 2018 خبر داده است. قرار بود در مراسم ماه ژوئن PS5 شاهد معرفی آن بازی باشیم اما بنا بر دلایلی این اتفاق نبودیم. باید فعلاً منتظر باشیم تا ببینیم در آینده شاهد عرضه‌ی چه عنوانی از این بازی‌ساز توانا خواهیم بود.

GOW

 

جمع بندی بررسی آثار  کوری بارلاگ

در پایان نظر شما در مورد تغییرات اعمال شده در خدای جنگ 2018 چیست؟ آیا این تغییرات را دوست داشتید یا معتقدید که بازی از ریشه‌های خود دور شده است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط