با زندگی و بازی های میشل آنسل آشنا شوید

با زندگی و بازی های میشل آنسل آشنا شوید

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 6 ماه و 25 روز پیش

فهرست مطالب

در این سری مقالات قصد داریم تا شما را بیشتر با بازی سازان بزرگ دنیا آشنا کنیم. اگر از طرفداران بازی های فانتزی و بدون خشونت هستید حتما باید نام بازی ریمن یا بیاند گود اند ایول را شنیده باشید. برای آشنایی بیشتر با خالق این آثار با اگزو گیم در ادامه مطلب بررسی زندگی و بازی های میشل آنسل همراه باشید.

میشل آنسل، هنرمند و طراح بازی متولد 1972 شهر موناکو فرانسه است. او در سن 17 سالگی به عنوان طراح گرافیک و برنامه نویس به کمپانی یوبی سافت ملحق شد. قبل از اینکه به فکر کار بر روی ایده های خود باشد، برای دو بازی "دِ انتودر" و "پیک اِن پیل" به عنوان طراح هنری  و برنامه نویس برای استودیو "برین بلستر" که وابسته به یوبی سافت بود ، کار کرد تا اینکه ایده ی ساخت بازی ریمن در سال 1992 برای او شکل گرفت و کارگردانی، داستان پردازی و طراحی کاراکتر این بازی را در سن 20 سالگی به عهده گرفت و بازی در سال 1995 برای کنسول های پلی استیشن 1 ، آتاری جگوار و سگا سَترن عرضه شد.

شهرت جهانی میشل آنسل به دلیل فرانچایز ریمن است. اما تمام میراث این بازی ساز بزرگ به فرانچایز ریمن محدود نمی‌شود. در ادامه با عناوینی که آنسل طراح آنها بوده بیشتر آشنا می‌شویم.

بازی های میشل آنسل

بیاند گود اَند ایول

اگر تا به حال با این بازی آشنا نبوده اید، به محض این که با آن مواجه شوید متوجه طراحی هنری و فانتزی آن که بی شباهت به ریمن نیست خواهید شد. بازی بیاند گود اند ایول برای کنسول پلی استیشن 2 در سال 2003 منتشر شد و توانست طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کند. در سال 2017 خبر انتشار نسخه ی دوم این بازی از جانب یوبی سافت پخش شد. نسخه ی دوم بازی بیاند گود اند ایول قرار است یک بازی در سبک اکشن ادونچر اوپن ورل با موضوع سفرهای فضایی بین سیاره ای باشد. اِلمان‌های کلاسیک نقش آفرینی برای این نسخه خیلی بیشتر از نسخه ی اول این بازی در نظر گرفته شده است.

در ویدیویی که در آن خود میشل آنسل که با دسته ایکس باکس بازی را توضیح می‌دهد، موضوع صحبت او بیشتر بر محور آزادی عمل بسیار زیادیست که برای گیمر در این بازی در نظر گرفته شده. یک شهر خیالی در یک قمر دور یک سیاره به شکل زحل که با سوار شدن بر سفینه فضایی می‌توان از آن سیاره فاصله گرفت و در فضا به جستجو پرداخت.

ریمن

ریمن، شاهکار میشل آنسل

ریمن یک فرانچایز دوست داشتنیست که از سال 1995 تا 2019 برای کنسول‌های پلی استیشن، ایکس باکس، نیتندو، سگا ، آتاری و همچنین سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید و آی او اس منتشر شده است. بازی ریمن در طول سالیان به قدری نوستالوژی و محبوب است که بر روی تمام این پلت فرم ها مخاطب‌های زیادی دارد و همواره مورد توجه منتقدان بوده است. میشل آنسل بیشترین تاثیر خود را در ورژن های اول و دوم این فرانچایز داشته است و در فرانچایز سوم تا حدودی کارها را با دیگر طراحان شریک شده است. آنسل می‌گوید اگر نسخه ی سوم بازی را کاملا خودم طراحی کرده بودم حتما آن را به گونه ی دیگری می‌ساختم.

میشل آنسل

تعداد نسخه های فرعی ریمن بسیار زیاد است . بدون در نظر گرفتن نسخه‌هایی با تفاوت اندک روی نیتندو، نسخه‌های اصلی فرانچایز ریمن 5 نسخه و نسخه‌های فرعی و اسپین آف برای تمام پلت فورم‌ها همچنین کنسول‌های دستی و موبایل 19 عدد می‌باشد.

شاید موفق ترین نسخه برای فرانچایز ریمن ، نسخه ی ریمن لجندز باشد که بین نسل هفتم و هشتم کنسول‌های بازی منتشر شد. این پروژه اولین بار در اینترنت لو رفت و گفته شد که یک نسخه از نسخه‌های اصلی فرانچایز ریمن به نام ریمن اوریجینز 2 با امکانات خیلی بیشتر پر از اژدها و باس‌های غول آسا در حال ساخت است. در سال 2012 با لو رفتن ترلر بازی زودتر از موعد، مشخص شد که کاراکترهای جدیدی به بازی اضافه شده و امکانات آنلاین جالبی برای ریمن جدید در نظر گرفته شده.

میشل آنسل

آنسل در مصاحبه با "یوروگیمر" در باره ی بازی ریمن لجنز گفت: نسخه ی آخر بازی ریمن برای ناشر یک ریسک به حساب می‌آمد. مثل این است که برای کسانی که سالهاست عادت به یک رژیم غذایی خاص کرده اند ، ترکیب‌های تازه به همبرگرشان اضافه کنید که هیچ معلوم نیست درنتیجه آن‌ها راضی خواهند بود یا خیر. اضافه شدن کاراکترها ، امکانات بازی آنلاین و موزیکال شدن روند مرحله‌ها در بازی همگی خصوصیاتی است که به صورت یکجا در بازی ریمن لجنز معرفی شد. اما این ریسک با استقبال یوبی سافت روبرو شد و بازی را با تمام این اتفاقات جدید ساختیم. علت اینکه انتشار بازی از نیتندو وی یو شروع شد همین بود. نیتندو جای خوبی برای تجربه‌های جدید است.

 هر دو نسخه ی ریمن اوریجینز و لیجندز، با پک‌های خوش رنگ و پر از ماجراهای به یاد ماندنی برای همیشه در قفسه ی افتخارات یوبی سافت خواهند ماند.

میشل آنسل

کینگ کنگ (بازی بر اساس فیلم پیتر جکسون)

در سال 2005 بازی کینگ کونگ که حاصل ترکیب بازی سازی میشل آنسل و فیلم پیتر جکسون بود، برای کنسول پلی استیشن 2 ، ایکس باکس 360 و پی سی عرضه شد. بازی که کاملا بر اساس اتفاقات فیلم پیش می‌رود ، امکان بازی گیمر به عنوان کاراکتر جک دریسکول و خود گوریل کینگ کونگ را می‌دهد . امکان استفاده از هر چیز به عنوان اسلحه در بازی، از اتفاقاتی است که کمتر شاهد آن در آن سال‌ها بودیم. در این بازی آزادی گیم پلی و استفاده از اسلحه‌های متناوب، بسیار گسترده است. به عنوان مثال از یک تکه چوب به عنوان نیزه می‌توان استفاده کرد و در صورت وجود آتش در نزدیکی ، می‌توان سر چوب را برای قدرت بیشتر، آتش زد و بعد مانند نیزه آن را به سوی دشمنان که اکثرا دایناسورها هستند پرتاب کرد.

تنوع در گیم پلی بازی کینگ کنگ بسیار زیاد است. گیم پلی بازی بین شوتر اول شخص و سوم شخص مدام در حال تغییر است و در جاهایی که بازی کن در نقش کینگ کنگ ادامه می‌دهد، شاهد امکانات متفاوتی هستیم.

آنسل

آنسل اعتقاد دارد آزادی در یک بازی باید به معنای واقعی کلمه باشد و نه این که صرفا با اوپن ورلد کردن بازی این وعده به گیمر داده شود. روش‌های عبور از هر مرحله باید برای گیمر آزادانه باشد. در عنوان بعدی که از این بازی ساز بزرگ منتشر خواهد شد، یعنی بیاند گود اند ایول 2 ،‌شاهد آزادی بسیار بیشتری خواهیم بود و این موضوع از سوی میشل آنسل به مخاطبانش وعده داده شده است.

آیا شما هم از طرفداران دیدگاه آنسل در بازی‌ها هستید؟ اگر شما هم با فرانچایز به یادماندنی ریمن خاطره دارید، نظرات خودتان را در باره ی این بازی در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.