معرفی بازی سازان بزرگ غرب؛ نیل دراکمن

معرفی بازی سازان بزرگ غرب؛ نیل دراکمن

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 4 ماه و 20 روز پیش

فهرست مطالب

در مقاله‌ای که درباره ی استودیو بازی سازی ناتی داگ منتشر شد، اشاره ای کوچک به این بازی ساز بزرگ شد. اما در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با زندگی و آثار نیل دراکمن آشنا کنیم و روندی که یک بازی ساز موفق طی کرده را برای شما بازگو کنیم. اگر شما هم از طرفداران آثار این بازی ساز هستید این مقاله از اگزو گیم را از دست ندهید. نیل دراکمن در 5 دسامبر 1978 در بخش شرقی اسرائیل به دنیا آمد. او در توصیف دوران کودکی خود از وقایع تلخی که در این ناحیه در جنگ اتفاق افتاده می‌گوید. در آن دوران نیلِ 10 ساله به همراه برادرش از کتاب‌های کامیک، بازی‌های کامپیوتری و فیلم، برای دوری از این فضای روانی حاکم بر آن دوره استفاده می‌کردند.

این شیوه ی سرگرمی در دوران کودکی در یادگیری زبان انگلیسی به او کمک کرد و آرزوی نوشتن کتاب های کامیک را در ذهن او پروراند. در سال 1989 در 21 سالگی او به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کردند و در رشته ی جرم شناسی در دانشگاه میامی تحصیل کرد . هدف از تحصیل این رشته و شرکت در دوره‌های جرم شناسی FBI این بود که در داستان‌هایش بتواند از این مهارت استفاده کند. دراکمن به عنوان منشی در شرکت "مای فیوریت مافین" و به عنوان فروشنده برای برند "پک سان" کار می‌کرد.

مروری بر زندگی حرفه ای و آثار نیل دراکمن

نیل دراکمن

در سال 2002 نیل برای یادگیری کارهای گرافیکی در کنار دکتر دیوید بنکس در دانشگاه فلوریدا به مدت یک سال کار کرد. و به همراه دوستانی که در آن دانشگاه به بازی سازی علاقه داشتن یک بازی برای لینوکس و ویندوز به نام "پینک بالت" ساخت. در همان دوره او به انیمیشن علاقه پیدا کرد ولی خانواده او را از این کار منع کردند.

اما برای کلاس‌های برنامه نویسی خانواده مانعی برای او نبود تا جایی که تصمیم گرفت از همان سال 2002 تحصیل خود را در این رشته شروع کند او تحصیل خود را در رشته برنامه نویسی و علوم رایانه تا مدرک کارشناسی ارشد ادامه داد و در سال 2004 یک بازی برای نیتندو به نام دیکی پنگویین ساخت.

در دوران دانشجویی در مستر کلاسی که بازی سازان بزرگ آن دوره برای توضیح در باره ی مراحل ساخت یک بازی  برگزار کرده بودند شرکت کرد و در کلاس جیسون روبین از بنیان گذاران استودیو ناتی داگ حاضر شد. نیل راکمن بعد از سؤال پیچ کردن جیسون روبین ، کارت ویزیت خود را به او داد.

بعد از چند هفته جیسون با دراکمن تماس گرفت و به او پیشنهاد داد تا برای دوره ی محدود به عنوان کار آموز به ناتی داگ ملحق شود. او در شرکت ناتی داگ تا پایان تحصیل دوره کارشناسی ارشد به عنوان کارآموز فعالیت کرد و در برنامه نویسی بازی Jak3 و Jack X:Combat Racing  فعالیت کرد.

نیل دراکمن

در هر دو پروژه جک اند دکستر، اصرار دراکمن برای گرفتن مسؤلیت طراحی بازی بی فایده بود و ولز که در آن دوره نائب رئیس استودیو ناتی داگ بود هر بار او را از انجام کار طراحی منع می‌کرد و برای دراکمن جایگاهی بالاتر از برنامه نویسی در نظر نمی‌گرفت. اما موقعیت کاری برای او به این طریق نماند و در پروژه‌های بعدی ناتی داگ این بار با اعتماد بیشتر به او امکان تاثیر گذاری بر روی خط داستانی بازی و طراحی محیط‌های بازی داده شد.

پروژه موفق نیل دراکمن

در اولین نسخه آنچارتد دراکمن در کنار برنامه نویسی، وظیفه طراحی بازی را نیز تا حدودی به عهده گرفت و در ادامه این اعتماد از سوی ناتی داگ بیشتر شد. به طوری که نسخه ی تصاویر متحرک کامیک "آنچارتد آی آف ایندرا" به طور کامل توسط نیل دراکمن نوشته شد.

علاقه ی دراکمن به داستان پردازی باعث شد که در کنار پروژه‌های ناتی داگ رمان مصور "A Second Chance to Sarah" در سال 2010 منتشر کند.

نیل دراکمن

بعد از اتمام پروژه آنچارتد 2، گفته شد که تیم آنچارتد به دو گروه تقسیم شد که قرار است یک گروه بر روی نسخه سوم بازی آنچارتد و یک گروه برروی یک فرانچایز دیگر کار کند. ابتدا همه تصور می‌کردند که قرار است نسخه ی دیگری از بازی جک اند دکستر باشد اما بعدها معلوم شد که یک فرانچایز کاملا جدید در حال ساخت است به نام “The Last Of Us”

گروه‌های بازی سازی از هم جدا بر روی پروژه‌های مختلف کار می‌کردند. دراکمن بر روی فرانچایز جدید و ولز در گروه آنچارتد3. دراکمن از نبود ولز نهایت استفاده را برد و تا جای ممکن اختیار کار را در دست گرفت.

نیل دراکمن

برای ایده ی اصلی بازی دراکمن از ایده ای که در دوران دانشجویی برای یک بازی در ذهن داشت استفاده کرد. ترکیبی از بازی ایکو و فضای آخرالزمانی و زامبی ها. او در ایده ی اولیه خود همچنین از یک فیلم به نام "نایت آف دِ لیوینگ دِد" و کتاب مصور "سین سیتی" استفاده کرد.

داستان یک پلیس با وجود مشکل قلبی باید از یک دختر کوچک محافظت کند. در این داستان بعضی از نقاط داستان، محوریت با دختر بچه و در کلیت داستان محوریت با افسر پلیس است. دراکمن به جای کاراکتر پلیس شخصیت جوئل و برای دختر نوجوان شخصیت الی را در داستان آخرالزمانی خود جای داد. در توضیح فضای این بازی دراکمن آن را بسیار تلخ تر و تاریک تر از فضای آنچارتد توصیف می‌کند.

بازی موفق “The last Of Us” در سال 2014 برای کنسول پلی استیشن 3 منتشر شد و جوایز زیادی را ازآن خود کرد. جایزه‌های Bafta , D.I.C.E Award , Game Develpers Choice Award , Golden Joystick Award و Writers Guild Of America Award

بعد از نسخه ی اصلی ، دی ال سی بازی با نام لِفت بی‌هاند منتشر شد و دوباره موفق به کسب جایزه ی بافتا شد. بعد از دی ال سی یک کتاب مصور با نام The Last Of Us:American Dream  توسط دراکمن نوشته شد.

آنچارتد 4

در سال 2014 ناتی داگ خبر همکاری دوباره اعضای سازدنده The Last Of Us برای نسخه ی جدید آنچارتد را منتشر کرد. این بار برای نوشتن داستان آنچارتد 4 دراکمن از جاش اسکر کمک گرفت و گفت: او فرد با مزه ایست و من همیشه از اضافه کردن شوخی در داستان‌هایم ناتوان بودم در نتیجه تصمیم گرفتم از او در این رابطه کمک بگیرم. آنچارتد 4 در سال 2016 عرضه شد و در جوایز گیم اِوارد جایزه بهترین روایت داستان را دریافت کرد.

لست آف آس

در نسخه دوم بازی The Last Of Us نیل دراکمن حس انتقام جویی را برای روایت داستان در اولویت قرار داد. بازی در بهار سال 2020 برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد و توانست توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند.

سایت آی جی ان بازی را ستود و آن را یک شاهکار برشمرد که از نظر گیم پلی، داستان‌سرایی سینمایی و جهان غنی، یک نسخه تکامل یافته برای The Last Of Us به حساب می‌آید و به آن امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ را تقدیم کرد. گیم اینفورمر آن را بهترین روایت بازی که تا کنون ساخته شده برشمرد.

نیل دراکمن

سبک داستان سرایی نیل دراکمن

در شیوه ی داستان نویسی دراکمن تمرکز بر پیچیده بودن شخصیت‌هاست. او می‌گوید داستان‌هایی که روایت پیچیده دارند را دوست ندارد و تمایل به روایت داستان‌های ساده و بدون مفاهیم استعاری دارد. در اصل پیچیدگی در داستان سرایی او در شخصیت‌ها نمود پیدا می کند و نه در خط داستان. روند روایت قصه در نوشته‌های دراکمن ساده و قابل درک است اما روان کاراکترها و روابط بینشان همیشه در ذهن مخاطب سؤال ایجاد می‌کند.

بی شک برگ برنده در بازی‌های دراکمن داستان و روایت بازی ست. همانطور که شاهد هستسم هر نسخه ای که دراکمن داستان پرداز آن بوده برنده ی جایزه‌های فراوان در زمینه کاراکترها و داستان سرایی شده است.

جمع‌بندی نیل دراکمن

دراکمن می‌گوید در بازی سازی تحت تاثیر بازی‌های "متالگیر سالید 2 " و "رزدنت ایول 4" قرار داشته و برای داستان سرایی هایش علاوه از بهره برداری از این بازی‌ها تحت تاثیر فیلم‌هایی مثل "آن فورگیون" ساخته کلینت ایست وود و " نو کانتری فور الدمن" و همچنین فیلم " گراویتی" بوده است.

فروشگاه اگزوگیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره یا هرگونه سوالی می‌توانید با شماره 88226531 تماس گرفته یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزوگیم مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی شرکت و بازی‌های ناتی داگ

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط