بررسی زندگی، آثار و بازی های هیدکی کامیا

بررسی زندگی، آثار و بازی های هیدکی کامیا

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 8 ماه و 12 روز پیش

فهرست مطالب

در این سری مقالات قصد داریم در هر قسمت به معرفی یک فرد شاخص و تأثیرگذار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی و رسانه بپردازیم. بازی‌سازی که این بار به سراغش رفتیم آقای هیدکی کامیا است. او برای خلق مجموعه بازی‌های دویل می‌کرای و بازی‌هایی چون رزیدنت ایوُل 2 و بایونتا شناخته شده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به بازی تحسين‌شده ٱکامی اشاره کرد که متأسفانه کمتر مورد توجه بازی‌بازان قرار گرفته است و به اندازه کافی شناخته شده نیست.  با اگزوگیم همراه باشید.

هیدکی کامیا

زندگی شخصی هیدکی کامیا

هیدکی کامیا متولد 1970 در ماتسوموتو ژاپن می‌باشد. او از همان دوران کودکی به لطف همسایه‌ای که داشت و او را به بازی کردن دعوت می‌کرد، علاقه‌مند به بازی‌های ویدئویی بود. چیزی که او را جذب بازی کرده بود، صدای آن‌ها بود. سرانجام کامیا در سال‌های نخست تحصیل در مقطع ابتدایی، دارای یک کنسول فامیکام شد.

هیدکی کامیا شاید تنها بازی‌ساز بزرگی باشد که از کودکی رویای بازی‌ساز شدن را در سر می‌پرورانده. او با خواندن یک مصاحبه از آقايان شیگرو میاموتو و ماسانوبو اِندو علاقه‌مند به بازی‌سازی شد و تصمیم گرفت در آینده یک توسعه‌ دهنده بازی شود.

هیدکی کامیا

هیدکی کامیا در ادامه و در دوران دبیرستان یک کامپیوتر خرید و قصد داشت با آن برنامه‌نویسی یاد بگیرد، اما بیشتر وقت خود را به بازی‌کردن مشغول بود. او  Gradius, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Castlevania, Space Harrier, Cybernator, Punch-Out, Wonder Boy in Monster Land, Snatcher, Sorcerian این بازی‌ها را به عنوان بازی‌های محبوب خودش و منبع الهام آثارش نام برده است.

کامیا پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به شرکت‌های بازی‌سازی مختلفی درخواست همکاری داد، شرکت‌هایی از جمله سگا که درخواست او را رد کرد، و نامکو که او را به استخدام در آورد. البته نامکو قصد داشت از هیدکی به عنوان طراح هنری استفاده کند و نه یک بازی‌ساز.

بهترین بازی های هیدکی کامیا

زندگی شغلی هیدکی کامیا

کامیا در سال 1994 به کپکام پیوست و بر روی برنامه‌ریزی شماره نخست رزیدنت ایوُل نیز کار می‌کرد. در ادامه او بر روی رزیدنت 2 مشغول به کار شد. در آن‌جا با شینجی میکامی خالق مجموعه‌ی رزیدنت، دچار اختلافاتی شد. از این رو آقای میکامی در نقش تهیه‌کننده‌ی و ناظر ایفای نقش کرد و وظيفه‌ی کارگردانی را بر عهده‌ی کامیا گذاشت.

کپکام انتظار فروش بالای 2 میلیون نسخه‌ای از بازی را داشت، از این رو کامیا برای تحقق این هدف تصميم گرفت بازی را اکشن‌تر کند و یک داستان هالیوودی با شخصیت‌های کاریزماتیک را خلق کند. اتفاقی که نتیجه داد و بازی فروش خیلی خوبی را تجربه کرد.

در ادامه کامیا کارگردانی بازی محبوب دویل می کرای را بر عهده گرفت. جالب است بدانید که این بازی در ابتدا قرار بود طرح اولیه رزیدنت 4 باشد و بعدها در جریان توسعه به یک بازی کاملا جدید و متفاوت تبدیل شد. شینجی میکامی بزرگ کماکان نقش تهیه‌کننده را در این پروژه داشت. با وجود موفق ظاهر شدن بازی، کپکام وظيفه‌ی ساخت دنباله‌ی آن را به یک استودیو دیگر محول کرد و کامیا در آن نقشی نداشت.

هیدکی کامیا

او بعدها اعلام کرد از این‌که برای کارگردانی نسخه‌ی دوم بازی از او دعوت نشده، ناراحت است. نسخه‌ی سوم بازی نیز کامیا را در مقام کارگردانی نمی‌دید، با این وجود او در شخصیت پردازی و داستان نویسی به تیم اصلی کمک کرد.

در ادامه کامیا به همراه تعدادی از افراد نخبه در کپکام، کلاور استودیو را تشکیل دادند. هیدکی کامیا در آن جا بر روی بازی‌های ویوتیفول جو و دنباله‌های آن و همچنین بازی شاهکار ٱکامی کار کرد. ٱکامی یک بازی اکشن هک اند اسلاش خاص بود که با ترکیب افسانه‌های ژاپن و سبک هنری و گیم‌پلی خاص، یک بازی بکر و منحصر به فرد را تشکیل می‌داد. این بازی فوق‌العاده‌ مورد تحسين‌ و توجه منتقدان قرار گرفت اما متأسفانه در بازار خیلی موفق نبود و فروش درخوری را تجربه نکرد.

سرانجام در سال 2006 استودیو خلاق کلاور توسط کپکام تعطیل شد. اعضای نخبه‌ی این استودیو به طور کامل از کپکام جدا شدند و استودیو سیدز را تشکیل دادند. بعدها طی برخی فعل و انفعالات و ترکیب چند استودیو، شاهد تولد پلاتینیوم گیمز بودیم. این استودیو متشکل از بزرگان هنر - صنعت بازی‌های ویدئویی شامل شینجی میکامی، آتسوشی اینابا و هیدکی کامیا بود.

هیدکی کامیا

کامیا در پلاتینیوم گیمز بازی‌هایی چون بایونتا که به نوعی الهام گرفته از دویل می کرای بود، و واندرفول 101 را کارگردانی کرد. در ادامه ایشان در حال ساخت یک بازی انحصاری برای ایکس‌باکس وان به نام Scalebound بود که متأسفانه ساخت بازی توسط مایکروسافت لغو شد.

کامیا به تازگی بر روی ساخت بازی انحصاری نینتندو سوییچ یعنی آسترال چین نقش نظارتی داشته است و در حال حاضر بر روی پروژه‌های بایونتا 3 و پروژه .G.G مشغول کار است.

جمع بندی بررسی زندگی و بازی های هیدکی کامیا

در پایان نظر شما در مورد پروژه بعدی این کارگردان خوش ذوق ژاپنی چیست؟ آیا علاقه‌ای به کارگردانی نسخه دیگری از مجموعه‌ی DMC توسط هیدکی کامیا هستید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط