بازی‌هایی که به شما برای بهتر شدن و تلاش در زندگی انگیزه می‌دهند

بازی‌هایی که به شما برای بهتر شدن و تلاش در زندگی انگیزه می‌دهند

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 5 ماه و 4 روز پیش

فهرست مطالب

همه‌ی ما هر از گاهی به یک شوکی نیاز داریم که به خودمان بیایم، کارهایمان را انجام دهیم و خودمان را بهتر از قبل کنیم. چنین فراخوان‌های الهام بخشی ممکن است در انواع مکان‌ها، از جمله بازی‌های ویدیویی، یافت شود.

اگر شما هم فکر می‌کنید که به یک نوع تشویق سرگرم کننده‌ای برای برای بهتر کردن حالتان و افزایش انگیزه در زندگی روزمره‌ی خود نیاز دارید، در اینجا چند بازی معرفی کرده‌ایم که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

Yakuza: Like a Dragon

قهرمان داستان این بازی، "ایچیبان کاسوگا" (Ichiban Kasuga)، به خوبی می‌داند که چگونه در بدترین شرایط زندگی روحیه‌ی انگیزشی خود را نبازد. این شخص 18 سال از دوران جوانیش را در زندان سپری می‌کند و پس از آزادی باید با واقعیت‌های تنها شدن و بی‌خانمانی (موضوعی که داستان بازی به خوبی به آن پرداخته است) به سختی دست و پنجه نرم کند.

با این حال، ایچیبان به جای اینکه وقت خود را با افسوس خوردن تلف کند، مشتاقانه شروع به بازسازی زندگی خود از ابتدا می‌کند. او قوطی‌های کف خیابان را برای پول نقد جمع می‌کند و با پشتکار الهام بخشی به هر دری می‌زند و درخواست شغل می‌کند. چیزی که من بیشتر از همه راجع به او دوست دارم این است که او هر کاری را که در دسترس باشد انجام می‌دهد و اجازه نمی‌دهد غرور کاذبش مانع پیشرفت او بشود.

برای مردی که زمانی با افتخار عضو یک باند خلافکار سازمان‌یافته بود، ایچیبان خیلی باهوش‌تر از چیزی است که به نظر می‌آمد و نگرش او در انجام کار واقعاً می‌تواند بر زندگی پلیران بازی تاثیر بسیار خوبی بگذارد.

یادداشت مترجم: برای من، این بازی واقعاً در زندگی و طریقه‌ای که به آن نگاه می‌کنم، تاثیر خیلی زیادی گذاشت.

Animal Crossing: New Horizons

عنوان Animal Crossing: New Horizon، از آن دسته بازی‌هایی است که به محض وارد شدن به آن و تجربه‌ی بازی، علاوه بر اینکه بازی حس و حال خوبی به شما منتقل می‌کند، خلاقیت و اشتیاق به انجام کارهایتان هم بهبود می‌بخشد. زمانی که علف‌های هرز را می‌کنید و خانه‌ی خود را درون بازی مرتب می‌کنید، شما به طور ناخودآگاه از نظر ذهنی آماده می‌شوید تا کارهای واقعی زندگی‌ خودتان را انجام دهید.

به طور خلاصه Animal Crossing: New Horizons به شما یادآوری می‌کند که انجام وظایف روزمره پاداش رضایت بخش خودش را به همراه دارد.

Shadow of the Colossus

عنوان Shadow of the Colossus شبیه به پوسترهای انگیزشی در قالب یک بازی ویدیویی است. هیچ چیز مانند بالا رفتن از تایتان‌های زنده و از بین بردن آن‌ها به‌ عنوان یک فردی که در مقایسه به اندازۀ مورچه است، احساس «من می‌توانم بر هر چیزی غلبه کنم» را القا نمی‌کند. البته تا زمانی که حس غم انگیز کشتن مخلوقات باشکوه را نادیده بگیریم.

در کل، Shadow of the Colossus به شما احساس قدرت می‌دهد که چنین حسی را فقط در بازی‌های ویدیویی می‌توانید تجربه کنید.

Celeste

تلاش "مدلین" (Madeline) برای بالا رفتن از کوه Celeste، نه تنها استقامت فیزیکی شما را آزمایش می‌کند (چون این یک بازی سخت است) بلکه عزم ذهنی‌تان را نیز به چالش می‌کشد. این سفر پرمخاطره، شخصیت شما را وادار می‌کند تا به معنای واقعی کلمه با شیاطین درونی خود به گونه‌ای روبرو شوید که بسیاری از ما آرزوی آن را داریم.

بازی Celeste درس‌های ارزشمندی در مورد مقابله و پذیرش تاریکی درون همه ما می‌آموزد. زمانی که به قله می‌رسید، به قدری احساس لذت بخشی به شما دست خواهد داد انگار همزمان چند مورد از مشکلات زندگی واقعی خودتان را نیز برطرف کردید.

Death Stranding

اگر هیولاهای جوهری عجیب و غریب، دیالوگ‌های گیج کننده و داستان پیچیدۀ آن را کنار بگذاریم، Death Stranding در واقع درباره مردی است که باید مرسوله‌ها را تحویل دهد و در این چنین مواقعی است که بازی در بهترین حالت خود قرار دارد.

یک چیز خاصی در مورد فرآیند پذیرش مرسوله‌ها، چیدن بسته‌ها به روش درست، برنامه‌ریزی مسیرها و کیلومترها پیاده‌روی وجود دارد که باعث می‌شود بهره‌وری زندگی شما جریان پیدا کند. دقیقاً مانند کوه نوردی واقعی، پیدا کردن یک میانبر مخفی برای رسیدن به مقصد، احساس موفقیت را به شما القا می‌کند.

اگرچه زمین خوردن می‌تواند کمی اذیت کننده باشد (مخصوصاً وقتی BB جیغ و داد می‌زند)، اما بازی تماماً در مورد این است که دوباره بلند شوید و بدون توجه به سختی‌ها باز هم تلاش کنید.

Ring Fit Adventure

نرم‌افزارهای تناسب اندام همیشه باید یکی از منابع اصلی انگیزه برای عمل باشند، اما Ring Fit Adventure کار فوق‌العاده خوبی در فعالیت شما انجام می‌دهد. این نه تنها یک بازی واقعاً سرگرم کننده برای تفریح است، بلکه همچنین می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در برنامه‌ریزی‌های ورزشی روزمرۀ شما بگذارد.

آلارم‌های برنامه‌ریزی‌ شده وقتی که زمان تمرین جدید فرا می‌رسد، به پلیر گوش زد می‌کند که اکنون وقت ورزش است. پیام‌های انگیزشی و نکات مفید Ring Fit Adventure کمک زیادی به حفظ اشتیاق و تلاش‌های مکرر شما می‌کنند. به‌علاوه، این بازی مرتباً  با پیشنهاد افزایش/کاهش سختی، در صورتی که تمرین برای شما آسان یا سخت باشد، به شما کمک می‌کند تا در مناسب‌ترین سطح ممکن ورزش خود را ادامه دهید.

کدام بازی باعث بهتر شدن زندگی روزمره‌ی شما می‌شود؟ نام بازی را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameInformer

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط