بازی Star Wars Jedi: Fallen Order سطح انتظارات برای گیمپلی بازی را ارتقا داد اما دنبالهی آن یعنی Survivor به روشهای جدیدی که برای پیشرفت در پویاتر شدن سیستم مبارزه وجود دارند، اشاره میکند.
عنوان Star Wars Jedi: Survivor در نهایت با یک تیزر سینمایی به صورت رسمی معرفی شد، و سوالات بسیاری را دربارهی روایت داستانی و سرنوشت شخصیتهای Star Wars Jedi: Fallen Order به ذهن بینندگان آورد. قهرمان داستان Cal Kestis، در حالی برمیگردد که شایعات ظهور چند شخصیت قابل بازی دیگر وجود دارد، و در تریلر Star Wars Jedi: Survivor میبینیم که با شمشیر خود، با شخصیت دیگری که شمشیر نوری قرمز رنگ دارد، درگیر میشود.
پس از پخش تیزر بازی، EA و Respawn طی یک بیانیهی مطبوعاتی مصاحبهای از Stig Asmussen، کارگردان بازی، منتشر کردند که در آن اطلاعات بیشتری دربارهی انتظارات گیمرها از Star Wars Jedi: Survivor به اشتراک گذاشته شد. در این بیانیهی مطبوعاتی از آسموسن نقل شده که هدف دنبالهی این بازی "مبارزات جدای پویاتر" و "توسعه سیستم مبارزات پویا در این سری" است، و در حال حاضر اشاراتی به تاثیر این موضوع بر گیم پلی Star Wars Jedi: Survivor وجود دارد.
سیستم مبارزهی Star Wars Jedi: Fallen Order همین حالا هم به اندازهی کافی پویاست
عنوان Star Wars Jedi: Survivor روشهای کمی برای بهبود سیستم مبارزات Star Wars Jedi: Fallen Order پیش رو دارد، حداقل از این نظر که بازیکنان در مرحله ی سوم بازی تا چه اندازه مجهز هستند. بسیاری از دنبالههای اکشن ماجراجویی قصد دارند تا بازیکنان حداقل با تعداد معدودی از مکانیکهای انتهای بازی که قهرمانها داستان در اختیار دارند شروع کنند، چرا که این امر باعث میشود پیشرفت شخصیتهای بازی ادامه پیدا کند و در عین حال به بازیکنان این حس را نمیدهد که بیهوده دوباره از صفر شروع کردهاند.
اگر این اتفاقی است که در Star Wars Jedi: Survivor میافتد، بازیکنان میتوانند بازی را از اول شروع کرده و انتخاب کنند که شمشیرشان یک تیغه یا دو تیغه باشد یا اصلا دو شمشیر نوری داشته باشند.
بازی Star Wars Jedi: Survivor یا باید تغییرات چشمگیری در لیست شمشیرهای نوری Cal و تواناییهای Force ایجاد کند، یا تسلیحات و مانورهای نظامی جدیدی به این بازی اضافه کند.
با وجود در دسترس بودن حرکت آهسته، راه رفتن روی دیوار، کشیدن، هُل دادن و پرش دوبل برای Cal اینطور به نظر میرسد از تواناییهای Force در Star Wars Jedi: Fallen Order استفاده شده است. یک نظریهی ابتدایی از سمت طرفداران اینطور نشان میدهد که Cal میتواند به بخش تاریک Force نفوذ کند تا لیست تواناییهای Force را برای گسترش دهد.
این موضوع باید از نظر داستانی منطقی باشد، مثل اینکه Cal برای زنده ماندن از یک سرنوشت غمانگیز به سمت بخش تاریک Force برود، دقیقا همان چیزی که در زیرنویس بازی میبینیم.
در لیست تواناییهای Force برای Cal یک توانایی ویژه با عنوان Psychometry به چشم میخورد که از آن برای تعامل با تواناییهای قابل کسبِ Force Echo در Star Wars Jedi: Fallen Order استفاده میشود. این احتمال هم وجود دارد که از Psychometry برای افزایش تعداد تسلیحات یا ابزارهای مورد استفادهی Cal در Star Wars Jedi: Survivor استفاده شود.
Cal جایی در Star Wars Jedi: Survivor شمشیر نوری خود را از دست می دهد
در وبسایت رسمی Star wars که مصاحبهی آسموسن در آن منتشر شد، اسکرینشاتهایی از تیزر سینمایی Star Wars Jedi: Survivor دیده میشود.
این اسکرینشاتها با اینکه مبهم هستند اما با تک جملههای مبالغه آمیز سادهای توصیف میشوند که معنای ضمنی به آنها میدهد. برای مثال، شات نهایی تیزر روی صفحه نشان داده میشود و توضیح میدهد که "Cal و BD-1 رازی را کشف میکنند" اما این جمله هیچ چیز از حدسیات طرفداران را آشکار نمیکند. گرچه تصویری از شمشیر نوری Cal در Star Wars Jedi: Fallen Order را در این وبسایت میتوانید ببینید.
این اسکرینشات تنها این موضوع را روشن میکند که Cal شکست خورده و شمشیر نوریاش به عنوان نمادی از شکست به شخص دیگری هدیه داده شده است. "شمشیر نوری Cal به دست دشمن میافتد" این جملهی مبالغه آمیزی است که زیر اسکرینشات نوشته شده و حداقل این را مشخص میکند که اگر شمشیر از Cal گرفته نشده باشد، حتما کسی آن را پیدا کرده و این یعنی Cal تا مدت زمان نامعلومی در Star Wars Jedi: Survivor شمشیر نخواهد داشت.
در این تیزر اینطور به نظر میرسد که شمشیر به سناتور امپراتوری در Coruscant رسیده، و این ممکن است همان چیزی باشد که در جملهی "معاملهی خطرناک" در زیر اسکرینشات دیگری در وبسایت درج شده است. بنظر میرسد سناتور همان شخصیتی است که تیزر را روایت میکند و احتمالا تاثیر مستقیم بر Cal و دوستانش در سفینهی Stinger Mantis دارد.
در حال حاضر مشخص نیست که تصاویر استفاده شده در تیزر Star Wars Jedi: Survivor همان تصاویر بازی باشند و یا اینکه بعضی از این تصاویر صرفا در تیزر و به منظور دیده شدن آن به کار رفته اند، اما میتوان به این فرض بسنده کرد که شمشیر نوری Cal در نهایت به دست سناتور امپراتوری در Coruscant میافتد. اگر این موضوع تاثیر قابل توجهی بر گیمپلی بازی داشته باشد، اجبار بازیکنان به گذراندن مدتی بدون شمشیر نوری Cal منصفانه به نظر میرسد.
این موضوع باعث میشود سیستم مبارزهی بازی تا حد زیادی پویا شود چرا که توجه گیمرها به تجهیزات دیگری که در اختیار دارند بیشتر میشود. البته Cal میتواند راهی برای جایگزین کردن شمشیرش پیدا کند، اما این مدت زمانی که گیمرها شمشیر نوری ندارند و قبل از پیدا کردن شمشیر جایگزین یا همان شمشیر قدیمی میتواند باعث جذابتر شدن گیم پلی بازی شود.
ممکن است Cal در Star Wars Jedi: Survivor یک تپانچهی بلستر پیدا کند.
سیستم مبارزه در Star Wars Jedi: Survivor پویاتر می شود چرا که یک اسلحهی خاص به اسلحهخانهی Cal اضافه میشود که این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما احتمالا قبلا در تیزر سینمایی به آن اشاره شده است. در آخرین صحنه از تیزر جایی که Cal و BD-1 مقابل تانکر باکتا و آن شخص مرموز ایستادهاند، احتمالا میتوانید اسلحهی جدید Cal را ببینید. اگر کمی با دقت به Cal نگاه کنید، احتمالا چیزی شبیه به شمشیر نوری را روی پهلوی راست او دقیقا کنار دست راستش میبینید. در کمال تعجب روی پای چپ Cal چیزی شبیه به جلد چرمی تپانچه به چشم میخورد. سیستم مبارزهی تیر اندازی خارج از چارچوب Respawn نیست و کاملا با فضای Star wars همخوانی دارد. کنار هم قرار گرفتن سیستم مبارزهی تیر اندازی و انفجاری در کنار شمشیرهای نوری و اینکه Cal چطور با وجود وابستگی به شمشیرهای نوری میخواهد از اسلحههای انفجاری استفاده کند جالب است. با وجود تپانچهای روی پای Cal انتظار میرود که سیستم مبارزهی تیر اندازی به پویاتر شدن گیمپلی بازی کمک کند. البته این احتمال هم وجود دارد که این فرضیه اصلا در Star Wars Jedi: Survivor اجرا نشود یا اصلا چیزی که در تیزر روی پای چپ Cal دیدیم یک تپانچه نباشد.
بازی Star Wars Jedi: Survivor در سال 2023 برای PC، PS5 و Xbox Series X | S وارد بازار میشود.
منبع: GameRant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.