Star Wars Jedi Survivor باید یکی از المان‌های سولزلایک خود را کمی افزایش دهد

Star Wars Jedi Survivor باید یکی از المان‌های سولزلایک خود را کمی افزایش دهد

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 7 ماه و 28 روز پیش

فهرست مطالب

امیدواریم Star Wars Jedi: Survivor تمامی المان‌های سولزلایک (Soulslike) خود را بیشتر کند اما یکی از آن‌ها وجود دارد که باید بیشتر از بقیه افزایش پیدا کند.

ماجراجوییِ "کال" در Star Wars Jedi: Survivor دنباله‌ای بر Fallen Order خواهد بود و 5 سال پس از اتفاقات بازی اول جریان خواهد داشت. این رویکرد به طرز جالبی بازی را در خط زمانی Star Wars به رویدادهای سریال جدید Disney Plus یعنی Obi-Wan Kenobi نزدیک می‌کند اما هنوز مشخص نشده که آیا ارتباطی میان آن دو وجود خواهد داشت یا نه.

با این حال یک چیز واضح به نظر می‌رسد و آن هم این است که Star Wars Jedi: Survivor مسیر تاریک‌تری را در پیش گرفته است. تم و لحنِ کلی بازی بسیار شیطانی‌تر شده چرا که کنترل امپراتوری بر کهکشان بسیار بیشتر و قوی‌تر شده است. چنین رویکردی بدون شک به سود المان‌های سولزلایکِ Star Wars Jedi: Survivor خواهد بود اما حداقل یک بخش وجود دارد که بازی جدید باید آن را بیشتر گسترش بدهد. به طور خاص Star Wars Jedi: Survivor باید نسبت به بازی اول باس‌های جالب‌تر و بیشتری داشته باشد.

Star Wars Jedi: Fallen Order و باس‌های سولزلایک

وقتی صحبت از بازی‌های سولز (Souls) به میان می‌آید، چندین باس‌فایت وجود دارد که یا به دلیل دشواری بیش از حد یا به خاطر حماسی‌بودن‌شان شناخته می‌شوند. بسیاری از باس‌فایت‌های سولزبورن (Soulsborne) به یاد ماندنی هستند. از Artorias در Dark Souls و Radhan یا Margit در Elden Ring گرفته تا Orphan of Kos در Bloodborne، طرفداران اغلب اوقات از آن‌ها یاد کرده و به یاد پیروزیِ خود لبخند می‌زنند.

این بدان معنا نیست که باس‌های Star Wars Jedi: Fallen Order آسان یا راحت هستند اما به هر حال آن کیفیت به یاد ماندنیِ بازی‌های سولز و دیگر سولزلایک‌ها را ندارند. در واقع، به یاد ماندنی‌ترین باس‌فایت در Jedi: Fallen Order باسِ Gorgara در سیاره Dathomir است که وی هم تنها به خاطر متمایز بودنش در مقایسه با بقیه به این جایگاه رسیده است. بیشتر باس‌های Jedi: Fallen Order در چندین دسته خاص قرار می‌گیرند: ربات‌های عظیم‌الجثه امپراتوری، Inquisitorها (گروهی در جهان Star Wars)، جانوران و جایزه‌بگیرها!

این باعث می‌شود تا با‌س‌های بازی کمی تکراری به نظر رسیده و در نتیجه آن حس پیروزی و لذت‌بخشی پس از مدتی از بین می‌رود. به همین خاطر امیدواریم Star Wars Jedi: Survivor از نحوه ارائه‌ی باس‌ها در بازی اول فاصله بگیرد. در دنیای Star Wars هر چیزی ممکن است و اینکه فکر کنید باس‌ها می‌توانند با تطبیق استراتژی‌ها و ارائه‌ی بهتر خاطره‌انگیزتر شوند، اصلا عجیب نبوده و جهش آنچنان بزرگی نیست.

Star Wars Jedi: Survivor باید باس‌هایی به‌ یاد ماندنی، چالش‌برانگیز و دوست‌داشتنی خلق کند

شاید بتوان یک لحظه‌ی مهم و "دوئلی سرنوشت‌ساز" در بازی خلق کرد که "کال" در آن مجبور شود در مقابل یک "جدای سقوط‌ کرده" (Fallen Jedi) در یک سفینه‌ی فضایی در حال فروپاشی مبارزه کند. شاید کال در سطح یک سیاره تحت تعقیب باشد و با موجودی جانورشکل و باهوش که جهت دفاع از خانه‌اش Dark Side را در آغوش گرفته و از توانایی‌های قدرتمند Force در نبرد استفاده می‌کند، روبرو شود. در غیر این صورت Star Wars Jedi: Survivor می‌تواند همانند Radhan و Malenia پس‌زمینه‌هایی به یاد ماندنی خلق کرده و در ارائه‌ی باس‌ها هم عملکردی جذاب‌تر و خاطره‌انگیز (همانند فستیوال Radahn و کمک گرفتن از NPCها در نبرد) داشته باشد.

بسیاری از افراد می‌گویند که"کال کِسیس" نتوانست در بازی اول تاثیرگذاری خاصی داشته باشد و خب استدلال‌شان هم تا حدی درست و قابل درک است. با این حال، به نوعی هم می‌توان گفت که باس‌های بازی به اندازه کافی تاثیرگذار نبودند و اصلاح آن‌ها می‌تواند Star Wars Jedi: Survivor را به اندازه KOTOR به‌ یاد ماندنی و لذت‌بخش کند.

بازی Star Wars Jedi: Survivor در تاریخی نامعلوم در سال 2023 برروی پلتفرم‌های PC / PS5 / Xbox Series S | X عرضه خواهد شد. شما می‌توانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط