هر دو بازی The Callisto Protocol و Dead Space Remake فرصت مناسبی برای درخشش خواهند داشت!

هر دو بازی The Callisto Protocol و Dead Space Remake فرصت مناسبی برای درخشش خواهند داشت!

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 7 ماه و 23 روز پیش

فهرست مطالب

The Callisto Protocol و Dead Space Remake قرار است با فاصله مناسبی از همدیگر عرضه شوند تا هردو فرصت درخشش داشته‌ باشند!

بازی‌های ترسناک زیادی برای عرضه در نیمه دوم سال برنامه‌ریزی شده‌اند و طرفدارن ژانر این موضوع بسیار هیجان‌زده هستند. از عناوین مستقل مانند Fort Solis و Routine گرفته، تا آثار عظیم AAA مانند Resident Evil 4 Remake، در حال حاضر عناوین زیادی از این ژانر در دست توسعه می‌باشند. اما میان این‌ها، دو بازی ترسناک هستند که تقریباً از یک سبک و ظاهر نشأت می‌گیرند: The Callisto Protocol و Dead Space. با توجه به اینکه یکی از این‌ها توسط "گلن اسکافیلد" (Glen Schofield) و کارمندان سابق استودیوی Visceral Games ساخته شده است و دیگری ریمیک بازی گذشته آن‌هاست، جای تعجبی ندارد که این دو عناوین از جهات مختلفی شبیه به یکدیگر باشند.

برای تاکید بیشتر بر اهمیت این نکته، قرار است که این عناوین با فاصله نسبتاً نزدیکی به یکدیگر عرضه شوند. در حال حاضر، The Callisto Protocol برای عرضه 2 دسامبر 2022 (11 آذر) برنامه‌ریزی شده است، در حالی که ریمیک Dead Space قرار است در 27 ژانویه 2023 (7 بهمن) عرضه شود. این دو بازی، چیزی حدود دو ماه از همدیگر فاصله دارند و از آنجایی که بسیار شبیه به هم به نظر می‌رسند، چنین میزان فاصله‌ای به نفع مردم است.

هر دوی این بازی‌ها از ژانر ترس و بقا هستند که در محیطی فضایی اتفاق می‌افتند و شامل موجودات جهش‌یافتهای هستند که برای کشتن کامل آن‌ها باید اندامشان را جدا کنید. اگرچه The Callisto Protocol بیشتر بر مکانیک‌های اکشن سنتی تکیه می‌کند، اما به راحتی می‌توان آن را با Dead Space اشتباه گرفت، بنابراین خوب است که بین زمان انتشار آن و ریمیک Dead Space کمی وقت برای استراحت وجود دارد.

The Callisto Protocol می‌تواند بازیکنان را دوباره به Dead Space معرفی کند!

بازی The Callisto Protocol در باطن، یک دنباله معنوی برای Dead Space محسوب می‌شود. بنابراین عرضه زودترش می‌تواند به این IP جدید فرصت کافی برای اثبات خودش را داده و همچنین نشان دهد که مکانیک‌های برگرفته از Dead Space تا کجا پیشرفت کرده‌اند. گلن اسکافیلد و تیمش به خوبی با میراث Dead Space و اینکه چه چیزهایی در سه گانه اصلی درست کار کردند و چه چیزهایی غلط، آشنایی دارند. با توجه با آن، The Callisto Protocol می‌خواهد تجربه‌ای مشابه ولی در نهایت متمایز از Dead Space ارائه دهد. این موضوع می‌تواند به طرفداران کمک کند تا برای مکانیک‌های کلاسیک Dead Space در زمان عرضه ریمیکش آماده شوند.

عنوان Callisto Protocol قطعاً قصد دارد تجربه مدرنی از ژانر وحشت و خشونتش ارائه دهد، اما همچنین می‌خواهد یک گام به عقب بردارد تا مکانیکهای این بازی‌ها را دوباره بررسی کند. Dead Space در اصل با الهام از Resident Evil 4 ساخته شده بود، با این ویژگی که میزان آسیب اندام‌ها و المان‌های ترس و بقایش را دوچندان کرده بود.

اکنون Callisto Protocol می‌خواهد مبارزات از مبارزات نزدیک پرطرفدار RE4 در بازی خود استفاده کند، که این موضوع می‌تواند پس از عرضه ریمیک Dead Space و Resident Evil 4 ، به نقطۀ مقایسه جالبی برای این 3 عنوان تبدیل شود. Callisto Protocol با توانایی پرتاب کردن دشمنان به صورت تله‌کینتیکی به سمت خطرات محیطی و همچنین یک سیستم مبارزه‌ای تن‌ به تن پیشرفته‌تر قصد دارد میراث Dead Space را به مسیر پیشرفت سوق دهد.

ریمیک Dead Space بر روی نقاط قوت عناوین قبلی خود بنا شده است

اما در مقابل، ریمیک Dead Space در تلاش است تا آنچه را که تاکنون وجود داشته، به تکامل برساند. پس از اینکه طرفداران به اندازۀ کافی وقت خود را در زندان Black Iron در  The Callisto Protocolسپری کردند، می‌توانند مجدداً خاطرات مخوف خود را در سالن‌های USG Ishimura در نقش "آیزاک کلارک" (Isaac Clarke) تجربه کنند.

ریمیک Dead Space توسط استودیوی Motive، توسعه دهنده بازی Star Wars Squadrons، بر روی موتور Frostbite ساخته شده است که قصد دارد تجربه‌ای مشابه با بازی اصلی ارائه دهد و در عین حال آن را متناسب سخت‌افزار‌های مدرن به روز کند. یکی از نکات مهم این ریمیک این است که اکنون بخاطر SSD‌های موجود در کنسول‌های مدرن، تمام صفحه‌های‌ لودینگ این بازی حذف خواهند شد و در نهایت تجربه‌ ‌یکپارچه‌ای همچون God of War 2018 ارائه خواهد داد.

اما این تنها بخشی از بازی نیست که دچار تغییر شده است. خود آیزاک در این ریمیک حرف می‌زند، با این هدف که قرار است او را برای بیشتر بازی ساکت نگه دارند و فقط در لحظاتی که سکوتش عجیب به نظر می‌رسد حرف بزند. نکرومورف‌های نمادین نیز با خشونتی واقع‌گرایانه و سیستم تکه‌تکه‌سازی اصلاح‌شده به‌روزرسانی خواهند شد.

بنابراین حتی اگر داستان و ساختار بازی یکسان باشند، ریمیک Dead Space با یک طراحی صدای مدرن، جلوه‌های بصری پیشرفته و ویژگی‌های دسترسی مختلف از پایه مجدداً ساخته شده است. این ‌کامل‌ترین برداشت ممکن از یک عنوان کلاسیک ترسناک خواهد بود که باید به خوبی با نوآوری‌های The Callisto Protocol در تفاوت باشد.

منبع: Gamerant

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط