با وجود گذشت چندین ماه از زمان عرضه Halo Infinite، این بازی توانسته به خوبی خود را در دل طرفداران سبک شوتر آنلاین جای کند. این بازی با ارائه گیمپلی جذاب که میتوان گفت نسخهی مدرن شدهی بازیهای قبلی است، نظر مخاطبان جدید و قدیمی زیادی را به خود جلب کرده است.
واقعاً برایم تعجبآور است که چگونه بخش چندنفرۀ بازی، توانسته مرا به این شدت درگیر خودش کند؛ اما اگر شما هم بخش مالتیپلیر بازی را تجربه کرده باشید، تعداد کم نقشهها و حالتهای بازی میتواند کمی لذت تجربه دراز مدت آن را محدود کنند، اما هنوز هم این محتوای محدود به قدری خوب هستند که من هر از گاهی ترغیب به تجربه مجدد آنها میشوم. با این وجود، با گذشت هفتهها، سیستم چالشی که در این بازی آنلاین رقابتی قرار دارد، عمیقاً ناقص به نظر می رسد و گذشت زمان فقط نواقصش را آشکارتر میکند.
برای کسانی که ممکن است هنوز این بازی را امتحان نکرده باشند، بخش چند نفرۀ Halo Infinite امکان پیشرفت را فقط در چند مسیر مختلف به طور همزمان فراهم میکند. هر دست مچ بابت تکمیل چالشها، به شما XP میدهد اما همهی این چالشها از شما میخواهند که یک مچ را بازی کنید با این تفاوت که بi عنوان مثالT برای تکمیل یکی از آنها باید در یک حالت خاصی از بازی چندین بار هدشات بزنید.
تکمیل این چالشها باعث افزایش سطح شما در سیزن کنونی میشوند، برخی چالشها باعث پیشرفت در هر رویداد فعلی که ممکن است در آن هفته در حال اجرا باشد، میشوند؛ و تکمیل مجموعه کامل چالشهای هفتگی یک جایزۀ کوچک اما ویژه، مانند اسکین یا آویز سلاح، به شما میدهد.
در مراحل اولیه بخش چند نفره Infinite، این سیستم بسیار خوب عمل میکند. یک حس پیشرفت ثابتی در آن وجود دارد و کسی نیست که از گذراندن سطوح یک سیزن لذت نبرد. اما در طولانی مدت مشکلات بزرگ آن آشکارتر میشوند.
بازیهای رقابتی بیشتر از یک تجربه PvE باعث میشوند که بازیکنان فقط حالتها و تجربیاتی که به آن علاقه دارند را تجربه کنند. برای مثال، اگر استفاده از اسلحه Battle Rifle برایتان مشکل است، بارها و بارها شکست خوردن در حالت Tactical Slayer ممکن است شما را خسته کند. متأسفانه، سیستم چالش Halo Infinite تا حد زیادی این معضل را نادیده میگیرد و به طور مرتب بازیکنان را به تجربه حالتهای مختلف بازی یا استفاده از سلاحهایی که ممکن است از آنها لذت نبرند، اجبار میکند.
این مشکل در هفتههای ایونت تشدید میشود، زمانی که اغلب مجبور میشوید تجربه یک حالت خاص را در طول هفته مدام تکرار کنید، فقط برای اینکه چالشهای مختلف را به پایان برسانید. من ایده اسلحههای تصادفی در حالت Fiesta را دوست دارم، اما پس از چندین هفته که مجبور شدم همان حالت را بازی کنم، اکنون دیگر نمیخواهم تا یک مدتی به سمتش بروم.
اگر یک چالش خاصی دشوار یا خسته کننده به نظر میرسد، شما میتوانید به تعداد محدود آن چالش را تغییر دهید، اما این قابلیت شبیه به یک راه حلی ناقص برای یک سیستم چالش معیوب است، چرا که معلوم نیست چالش بعدی که آورده میشود از قبلی بهتر خواهد بود یا بدتر. علاوه بر این، این قابلیت نکته اصلی موضوع را در نظر نمیگیرد و آن این است که بازیکنان ترجیح میدهند حالت بازی مورد علاقهشان را در طول یک بازه زمانی از روز بازی کنند، به جای اینکه مجبور شوند وقت خود را سر هدفی که به آن علاقهای ندارند هدر دهند.
این مشکل با چالشهای آلیتیمیت هفتگی حتی شدیدتر میشود. حذف تدریجی چالشها در طول هفته برای گرفتن یک پاداش کوچک اما سرگرمکننده، تا حدی رضایتبخش است. با این حال، اگر یک یا چند چالش اصلی موجود ساختار ضعیفی داشته باشند، میتواند واقعاً به لذت تجربه شما صدمه بزند، به خصوص اگر به انتها برسید و بفهمید که نمیتوانید آن را عوض کنید.
یکی از چالشها بنام Fiesta Killjoy همین مشکل را داشت. آن چالش ایجاب میکرد که بازیکنان KillSpree دشمنان در حالت Fiesta را خراب کنند. این یعنی نه تنها بازیکنان مجبورند تا از سلاحهای تصادفی استفاده کنند، بلکه بازیکنان تنها در صورتی میتوانند در چالش موفق شوند که به تیمهای دیگر اجازه دهند که ابتدا آنها را چندین بار بکشند.
این باعث شده بود که بسیاری از بازیکنان، چه همتیمیان و چه تیم حریف، در ابتدای بازی به گونهای بد بازی کنند که بعد از آن اگر خیلی خوش شانس بودند یا مهارت کافی را داشتند بتوانند بازی را برگردانند. البته شما میتوانستید بطور عادی بازی کنید اما هیچ تضمینی نبود که همتیمی شما از قصد خودش را در اوایل بازی به کشتن ندهد.
اگر جوایز ساده بازی را در نظر نگیریم، در بسیاری از موارد سیستم چالش یک رویکرد نادرستی را دنبال میکند. این سیستم درست شبیه به روزهای اولیه بازی Destiny است و Bounty Board آن که در ابتدای آن بازی انتخاب کمی به بازیکنان ارائه میداد، اما گاهی اوقات این تنها راهی بود که میتوانستید در این بازی احساس پیشرفت کنید. پس از شکایتهای زیاد طرفداران، Bungie ساختار امتیازات Destiny را به شیوه بهتری تغییر داد.
اگر 343 Industries مسیر مشابهی را دنبال کنند، بدون شک بخش چند نفره Halo Infinite وضعیت بهتری خواهد داشت و البته این تیم نشان داده که تغییراتی در راه است.
تعاملهای بخش چند نفره، تا حدی به بازیکنانی بستگی دارد و باید این حس در آنها ایجاد شود که پشت تلاشهای مکرر و پیشرفتهایشان هدف خاصی وجود دارد. در وضعیت کنونی آن، چالشها بیش از حد محدود کننده به نظر میرسند، فاقد انتخاب هستند و اغلب به زبانی ساده لذت بخش نیستند و خواستار زحمت زیادی برای تکمیل کردنشان هستند.
بخش آنلاین Halo Infinite هنوز هم با گذشت چندین ماه از عرضه بازی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است، با این حال هر زمانی که با یک چالش خسته کننده جدید مواجه میشوم بیشتر به کنار گذاشتن بازی فکر میکنم.
منبع: GameInformer
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.