قابلیت مورد علاقه‌ی من در نسل جدید Quick Resume است اما اغلب اوقات به درستی کار نمی‌کند!

قابلیت مورد علاقه‌ی من در نسل جدید Quick Resume است اما اغلب اوقات به درستی کار نمی‌کند!

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 10 ماه و 29 روز پیش

فهرست مطالب

قدرت گرافیکی بیشتر، تریگِر و محرک‌های تطبیق‌پذیر، قابلیت بازخورد لمسی، لودینگ بسیار سریع. همگی این‌ها خوب هستند اما بهترین ویژگی در نسل جدید کنسول‌ها چیست؟ ویژگی Quick Resume کنسول Xbox. البته وقتی که کار می‌کند!

ما همه عاشق تغییر نسل در بازی‌های ویدئویی هستیم - -دیدن مزایا و ویژگی‌های سخت‌افزارهای جدید و قرار گرفتن قدرت بیشتر در دسترس توسعه‌دهندگان از بهترین بخش‌های آن است. با این حال، من شخصا از ویژگی مورد علاقه‌ی جدیدم در نسل جدید شگفت‌زده شده‌ام زیرا چیزیست که به سختی می‌توان برای آن هیجان‌زده شد: قابلیت Quick Resume (قابلیتی که کمک می‌کند بدون خارج شدن از یک بازی، عنوانی دیگر را اجرا کرده و هر زمان که بخواهید دوباره به بازی اول بازگشته و آن را از جایی که رها کرده بودید، ادامه دهید).

اگر پس از خواندن جملات بالا چشم‌های‌تان را چرخانده و حرف‌هایم برای‌تان مسخره به نظر می‌رسد، احتمالا فقط برروی PS5 بازی می‌کنید؛ جایی که قابلیت متوقف‌کردن و از سرگیری دوباره به طور قابل توجهی کاربرد کمتری دارد – یا به اندازه کافی خوش شانس هستید که هیچ عامل خارجی‌ـی برروی زمان‌های بازی‌کردن شما تاثیر نمی‌گذارد.

برای من به ندرت پیش می‌‌آید که فقط یک بازی را انجام دهم – حتی زمانی که Elden Ring تبدیل به تمام زندگی‌ام شده بود هم گاهی اوقات Final Fantasy 12 را بازی می‌کردم – و بگذارید به شما بگویم که Quick Resume به طرز عجیبی سبب صرفه‌جویی در زمان می‌شود. همچنین من از زمان عرضه این کنسول‌ها بچه‌دار هم شده‌ام و Quick Resume سبب شده در زمان بروز نوعی جیغ‌زدن، گریه یا دیگر کارهای اضطراری مرتبط با بچه بتوانم خیلی سریع و راحت بازی‌ را متوقف کرده و پس از چند دقیقه دوباره به آن بازگردم.

زمانی که کنسول Xbox Series X به تازگی روانه بازار شده بود، مقاله‌های مختلفی پیرامون Quick Resume و خوبی‌های آن (وقتی به درستی کار می‌کند) منتشر شدند. و حالا که یک سال و نیم از عرضه کنسول‌ها گذشته، می‌گویم که من هم با آن مقالات موافقم – حداقل با توجه به تمایلات شخصی من، Quick Resume با اختلاف بهترین ویژگی معرفی شده در کنسول‌های جدید است. با این حال، یک تفاوت اساسی وجود دارد. در آن زمان، این ویژگی به خوبی کار نمی‌کرد چرا که هنوز کامل نبود و نقص داشت؛ حالا با گذشت بیشتر از یک سال، Quick Resume هنوز هم مشکلات خاص خودش را دارد – اما از نوعی متفاوت.

یکی از عناصر Quick Resume که به صورت خیلی واضح و مشخصی خراب است و من واقعا نمی‌توانم راهی برای رفع آن پیدا کنم، نحوه تعامل آن با بازی‌هاییست که دارای نوعی مولفه‌ی اصلی همیشه آنلاین هستند و در عین حال برای تطابق با این ویژگی طراحی نشده‌اند.

من قبلا در چند بازی با این مشکل مواجه شده بودم اما چهارمین تجربه‌ام از Elden Ring برروی Xbox بود که واقعا نشان داد وقتی قابلیت Quick Resume کاملا در نظر گرفته نشده یا یکپارچه‌سازی نشده باشد، می‌تواند چقدر خسته‌کننده و اعصاب‌خردکن شود. مشکل اساسا این است: زمانی که وضعیت یک بازی در Quick Resume ذخیره شده و سپس در آینده بازی از همان لحظه لود می‌شود، اتصال با سرور به طور طبیعی قطع می‌شود. بازی‌های مختلف این مشکل را به روش‌هایی مختلف مدیریت می‌کنند – اما خب برخی روش‌ها بسیار بهتر و کارآمدتر از بقیه هستند.

برای مثال Elden Ring می‌تواند به راحتی به حالت تعلیق درآمده و سپس از ادامه اجرا شود اما وقتی این کار را انجام می‌دهید، بازی دقیقا از همانجایی که آن را رها کرده بودید، ادامه پیدا می‌کند ... و سپس به لطف قطع‌شدن اتصال آنلاین شما را به منوی اولیه باز می‌گرداند تا بتوانید دوباره log in کرده و وارد شوید. این تقریبا از زمانی که ًQuick Resume به صورت کلی کار نکند هم بدتر است چرا که حداقل هر بار بازیچه نشده و اعصاب‌تان خرد نمی‌شود – شما می‌بینید که بازی آماده است اما سپس نههه، آماده نیست و به مشکل بر می‌خورید. برگرد به منوی اصلی! این موضوع واقعا اذیت‌کننده و دردناک است.

من در بازی‌های دیگر هم با این مورد مواجه شده‌ام. بسیاری از بازی‌های Ubisoft با مجبور کردن شما به همیشه آنلاین بودن،‌ واقعا آزاردهنده می‌شوند. و از همه معروف‌تر، بازی انحصاری Xbox یعنی Halo Infinite است؛ توسعه‌دهندگان این عنوان در هفته‌های ابتدایی به بازیکنان توصیه کرده بودند که از قابلیت ًQuick Resume استفاده نکنند؛ چرا که یکپارچگی آن مشکل داشت.

این یک مشکل خیلی بزرگ و غیر قابل حل نیست اما نیاز دارد که توسعه‌دهندگان آن را در نظر گرفته و با دقت به آن رسیدگی کنند. بازی No Man’s Sky هم همیشه آنلاین است اما زمانی که پس از Quick Resume دوباره به آن بازمی‌گردید، خیلی سریع و یکپارچه در پس زمینه دوباره به سرورها متصل می‌شود. Doom Eternal نیز ارتباط شما از سرورها را قطع می‌کند اما می‌توانید بدون اینکه نیاز باشد به منوی اصلیِ بازی بازگردید، دوباره اتصال خود را برقرار کرده و آنلاین شوید. چنین مواردی قابل قبول هستند. اما مشکلات و اذیت‌های ریز و کوچک است که به شدت خسته‌کننده و ناامیدکننده می‌شوند. در این موارد به نظرم بهتر است توسعه‌دهندگان به صورت کامل پشتیبانی از Quick Resume را غیر فعال کنند.

اما این درماندگی‌ها نمی‌توانند از لذت زمانی که جادو عمل می‌کند، بکاهند. این قابلیت، سریع و راحت بوده و تا حد مناسبی در زمان صرفه‌جویی می‌کند. اخیرا من بین دو بازی Lego Star Wars و نسخه نسل جدید GTA 5 جابجا می‌شدم و Quick Resume هم بدون هیچ مشکلی من را یاری می‌کرد. یا مثلا یک روز دیگر می‌خواستم Nier Automata را بازی کنم و کنسول به طور خودکار بخشی را که حدود 6 ماه پیش آن را تجربه کرده بودم، لود کرده و توانستم به راحتی بازی را ادامه دهم. Quick Resume زمانی که به درستی کار می‌کند،‌ مثل جادوی سیاه است. واقعا عاشق این قابلیت هستم.

فقط ای کاش که در بازی‌های بیشتری درست کار می‌کرد. اگر Sony هم بتواند قابلیت Suspend Mode خود را ارتقا داده تا برای بیشتر از یک بازی و حتی زمانی که کنسول خاموش است کار کند، فوق‌العاده خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از این ویژگی استفاده کرده‌اید؟ اگر آره، چند بار موفق شده‌اید به درستی و بدون دردسر بازی خود را از ادامه اجرا کنید؟ شما می‌توانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: VG247

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط