حالا که مایکروسافت کمپانی Activision Blizzard را با مبلغ سرسام آور ۶۸.۷ میلیارد دلار خریده، به نظر میرسد که غول دنیای نرم افزار نصف دنیای گیم را در دستان خود دارد. حالا حداقل، مایکروسافت میتواند از ثروت سرشار Activision Blizzard در زمینه آی پیهای خوب استفاده نشده بهره ببرد. در این مقاله ما تعدادی از فرانچایزهای مطرح Activision/Blizzard را انتخاب کردهایم که مایلیم تا ببینیم مایکروسافت در چند سال آینده آنها را بازیابی میکند.
Blackthorne
حالا وقتش است که عنوان پلتفرمر سینماتیک کلاسیک کمپانی Blizzard برگردد. خیلیها میگویند این عنوان از عناوینی است که باید در زمان عرضهاش بازی میشد تا خوب باشد ولی به نظر من Blackthorne عنوانی پر از ایدههای فراوان است که تنها نیاز به یک دید جدیدی دارد تا به طور کامل پتانسیلهای خودش را نشان دهد. تصور کنید عنوانی سوم شخص شوتر با المانهای نقش آفرینی که Kyle “Blackthrone” Vlaros در آن سعی میکند عدالت را برقرار کند!
Geometry Wars
عنوان شوتر آرکید سال ۲۰۰۵ که توسط استودیو Bizarre Creations عرضه شد، Geometry Wars: Retro Evolved نام داشت و یکی از اولین بازیهای محبوب Xbox Live Arcade بود. البته بازار در این چند سالی تغییر کرده و بازیهایی مثل این طرفدارهای کمتری دارند. ما پس از عرضه Geometry Wars 3: Dimensions در سال ۲۰۱۴، چیزی از این سری ندیدیم و من حس خوبی به عرضه این سری روی کنسولهای نس جدید دارم. گرافیک بهتر، ارتقای بیشتر و شخصیسازی بیشتر برای بازی بسیار خوب خواهد بود.
Guitar Hero
آخرین باری که چیزی از این فرانچایز عرضه شد، عنوان Guitar Hero: Live بود که در سال ۲۰۱۵ عرضه گشت. در حالی که Live کارهای جالبی با سری انجام داد، حذف کننده چیزی بود که به عده بسیاری مهمترین بخش بازی به حساب میآمد. حالا که Activision زیر پرچم Xbox قرار دارد، شانسی برای بازیابی این سری دیده میشود و فقط کافیست که سازندگان به خواستههای فعلی کاربران نگاه کنند تا عنوان را تبدیل به عنوان خوبی تبدیل نمایند: بازگشت به فرم قبلی. مردم خواهان کوردهای واقعگرایانه برای گیتار نیستند، آنها یک تجربه آرکید میخواهند که نسبت به واقعیت غالب باشد.
دکمههای سیاه و سفید را کنار بگذارید و رنگهای مورد علاقه همه یعنی سبز، قرمز، آبی، زرد و نارنجی را برگردانید. سرودهای راک مدرنی را طراحی کنید که در کنار کلاسیکها پخش شوند و مقداری هم Through the Fire and Flames را در آن وارد کنید.
به ما جلوههای بصری سه عنوان اصلی را بدهید و شخصیسازیها را بیشتر از همیشه کنید و علاوه بر آن، تعدادی از ستارههای دنیای موسیقی را هم به این بازی بیاورید تا این تجربه کلاسیک، به طور کامل نونوار شود.
Gun
من عاشق بازیهای وسترن هستم و قبل از عرضه Red Dead Redemption، عنوان Gun، عرضه شده در سال ۲۰۰۵ بود که فانتزیهای گاوچرانی من را ارضا میکرد. این عنوان شامل بسیاری از ایدههایی میشد که بعدها راکستار آن را به کار گرفت و ارتقا داد و از آنها میتوان به جهان بزرگ برای گشت و گذار، ساید کوئستهای زیاد و مینیگیمها و یک پروتاگونیست رک به نام Colton White اشاره کرد. البته سازندگان اصلی بازی یعنی Neversoft نابود شدهاند و اگر قرار است که عنوان جدیدی باشد، باید یک استودیو جدید نیز ساختش را برعهده بگیرند. نکته اما اینجاست که بازیهای وسترن AAA هرچقدر باشند، باز هم کم هستند و ما بیشتر میخواهیم!
StarCraft: Ghost
در حالی که StarCraft جزو فرانچایزهای مهم Activision Blizzard است، مدتهاست که عملا دور انداخته شده است. شاید آپدیتهایی در بخشهای چندنفره و برای کرکترها در پکیج StarCraft II. بوده ولی داستان بازی سالهاست که کامل است. انتخاب من برای جهتی که این سری بردارد، بازیابی عنوانی است که هیچ گاه عرضه نشد.
به نظر من بهتر است کدهای عنوان StarCraft: Ghost به سازندگان Gears of Wars در The Coalition داده شود. استودیویی که تجربه زیادی در ساخت بازیهای اکشن سوم شخص با مضمون علمی-تخیلی دارد و میتواند به خوبی این عنوان را بسازد.
داستان بازی نیز در گذشته خواهد بود و روایتگر Sarah Kerrigan قبل از تبدیل شدن به Queen of Blades میباشد. به ما نشان بدهید که یک مامور مخفی بودت در یک فضای بین ستارهای با فیزیک پیشرفه فضایی و جهشهای مختلف چطور میباشد!
با توجه به کیفیت بصری Gears 5، میتوان تصور کرد که ساخت دنیایی نسل بعدی توسط Coalition میتواند چقدر زیبا باشد.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.