بازی Call of Duty: Advanced Warfare چنین نقطه قوت و چند اشتباه واضح داشت. اکنون شایعاتی منتشرشده که دنبالهای برای این بازی در دست ساخت قرار دارد؛ دنبالهای که میتواند با پیشرفت در برخی بخشها عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.
با اینکه Call of Duty: Advanced Warfare با پرتاب این سری به آینده و معرفی مکانیزمِ "حرکت اگزو" حواشی و بحثهای بسیاری را با خود به همراه داشت اما در مجموع عنوانی محکم و استوار بود که به اندازه کافی به ارزشهایش توجه نشد و تا حدی مورد بیمهری قرار گرفت. اگرچه حضور کوین اسپیسی به عنوان شخصیت شرور بازگشت به بخش داستانی این بازی را کمی سخت کرده (با توجه به حواشی و اتهامات وارده به این بازیگر) اما روایت بازی کاملا قوی نوشته شده و شخصیتهای آن به خوبی پرداخت شدهاند. در بخش چندنفره نیز ویژگیهایی خیرهکننده همانند شخصیسازی کارکتر و و شخصیسازی killstreakها لذت خاصی را به بازی اضافه کرده بودند. با این حال چندین راه کلیدی برای بهبود دنباله بازی وجود دارد.
استودیو Sledgehammer Games باید در دنباله Call of Duty: Advanced Warfare محتویاتی که در نسخه اصلی به درد بخور نبودند را حذف کرده و از بودجه و منابع خود برای گسترش آنچه طرفداران دوست داشتند یا ارائه تجربیات تازه استفاده کند. در نسخه اصلی برای هر ویژگی عالی همانند ماژولهای killstreak، مواردی پر از مشکل و ناقص نظیر زامبیهای اگزو وجود داشت. با یادآوری و پرداختن به انتقادات طرفداران از هشت سال پیش، استودیو Sledgehammer میتواند بهترین بازی خود را ارائه دهد.
تعویض زامبیهای اگزو با چیزی دیگر
اجتناب از نسخه دیگری از زامبیهای اگزو بسیار خوب خواهد بود چرا که بسیاری آن را یکی از بدترین برداشتها از حالت زامبی بازی Call of Duty تاکنون میدانند. مقابله با دشمنانی نظیر زامبیهای EMP که لباسهای اگزو را غیرفعال کرده و خواندن HUD را سخت میکردند، آن هم در حالی که تلاش میکنید به ماشین Pack a Punk برسید، واقعا خستهکننده بود. علاوه بر این برخی از نقشههای بسیار بد همانند Infection نیز به بخشی که به خودیِ خود مشکلدار بود بیش از پیش لطمه میزدند و شخصیتهای فراموششدنی و معمولی (به جز Oz) هم سبب میشدند کمتر کسی به دنبال کردن داستان آنها علاقهمند باشد.
به جای تکرار اشتباه و استفاده دوباره از زامبیهای اگزو، استودیو Sledgehammer Games باید به دنبال امتحانکردن چیز دیگری باشد. از این گذشته، مفهوم مبارزه با تعداد کثیری از زامبیها با وجود لباسهای اگزو خیلی همخوانی ندارد و سبب میشود مکانیکهای مزاحم و اذیتکنندهای نظیر زامبیهای EMP جهت ایجاد تعادل در گیمپلی به بازی اضافه شوند. استودیو Sledgehammer Games باید به جای زامبیهای اگزو همانند استودیوی همکارِ خود یعنی Infinity Ward که حالت کوآپ Extinction را ایجاد کرد، حالتی جدید ابداع کرده و بازیکنان را در مقابل سایبورگها یا یک مدل دیگر از تهدیدهای آیندهنگرانه قرار دهد. از طرف دیگر، آنها میتوانند کلا بیخیال یک حالتِ سوم شده و در عوض از تمام منابع و تواناییهای خود برای ایجاد تنوع بیشتر در نقشهها و حالتهای چندنفره استفاده کنند.
حذف مدلهای مختلف سلاحها و حفظ قابلیت شخصیسازی و تغییر شخصیتها
یکی از جنبههای Call of Duty: Advanced Warfare که سبب ایجاد حواشی و بحثهای بسیاری شد، وجود مدلهای مختلفی از اسلحهها بود. این نسخههای مختلف و جایگزین اسلحهها که در لوتباکسها پیدا میشدند، به طور قابل توجهی از نسخههای اولیه و پیشفرض بهتر بودند. بدین ترتیب بازیکنان مرتبا به امید دریافت یکی از بهترین نسخهها نظیر AK-12 RIP یا BAL-27 Obsidian Steed اقدام به خرید و بازکردن لوتباکسها میکردند. اسلحهی دوم به قدری قوی و کشنده بود که بازیکنان به بازی لقت BAL of Duty داده بودند.
خوشبختانه با توجه به اینکه ساختار و روند اسلحهها برای فرمول مدرن این فرنچایز بسیار مهم است، احتمال اینکه نسخههای مختلف اسلحهها با قدرتهای بهتر در دنباله Advanced Warfare بازگردند بسیار کم است. اکنون نه تنها دیگر خبری از Supply Dropها و لوتباکسها نیست بلکه ساختار اسلحهها نیز به صورتی طراحی میشوند که مزیت و برتریِ چندان خاصی ایجاد نکنند. هر زمان که ساختار و طراحی یک اسلحه باگ داشته و از دیگر سلاحهای پیشفرض قویتر باشد، بازیکنان سریعا به آن اشاره کرده و مطمئن میشوند که استودیو آن را رفع کند. به لطف این رویکرد جدید در رابطه با اسلحههای بازی، نیازی نیست نگران وجود نسخههای مختلف و مسخرهی اسلحهها باشیم.
با این حال اگرچه رویکرد جدید Call of Duty از وجود اسلحههایی نظیر Obsidian Steed در دنبالهی شایعهشدهی Advanced Warfare جلوگیری میکند اما میتواند برای مکانیزم شخصیسازی کارکترها مضر باشد. بازی Call of Duty: Advanced Warfare بهترین سیستم شخصیسازی را در تاریخ این فرنچایز پیادهسازی کرده و بازیکنان میتوانستند ویژگیهای مختلف شخصیت خود نظیر کلاهخودهای جنگی یا لباسهای اگزو را به دلخواه انتخاب کنند. در نسخههای اخیر Call of Duty با معرفی Operatorها بازیکنان میتوانند دست به خرید زده و اسکینهای مختلفی را برای شخصیتهای خود باز کنند. استفاده از سیستم Operatorها به شکل فعلی میتواند بدین معنا باشد که در دنبالهی Advanced Warfare بازیکنان فرصت شخصیسازی تجهیزات مختلف سرباز خود را نخواهند داشت؛ البته که ما امیدواریم این رویکرد به پروژهی بعدی Sledgehammer Games منتقل نشود. با اینکه برخی از اسکینهای Operatorها واقعا زیبا و چشمگیر هستند، اما توانایی تغییر تکههای مختلف تجهیزات حس دیگری داشته و یکی از دلایل برحستهشدن Advanced Warfare همین نکته بوده است.
نظر شما چیست؟ دوست دارید در صورت به واقعیت پیوستن دنبالهی Advanced Warfare شاهد چه ویژگیهای جدیدی باشید؟ شما میتوانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: GameRant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.