برخی از بازیکنان ممکن است احساس کنند که Star Wars Jedi: Fallen Order براثر نوعی اختلال هویت آسیب دیده است اما برخی دیگر به آن به عنوان نقطۀ عطف بازی نگاه میکنند. Star Wars Jedi: Fallen Order ترکیبی از بسیاری از مکانیکهای اکشن-ماجراجویی سوم شخص، گیمپلی مبارزهای Souls-like و حتی طرحهای مترویدوانیا (Metroidvania) است. برخی از این ویژگیها ممکن است مورد پسند برخی از بازیکنان نباشند، اما هر کدام از اینها در این بازی در کنار هم به خوبی کار میکنند و اغلب تجربه منسجمی را ارائه میدهند.
برای بازیکنانی که تمایلی به کاوش تمام نقاط یک سیاره را در Star Wars Jedi: Fallen Order ندارند، تاثیر طراحی مترویدونیای بازی به خوبی دیده نخواهد شد و احتمالاً فقط برای تعیین مسیر اصلی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اما برای بازیکنانی که از کاوش، جمعآوری آیتمها و یافتن اسرار لذت میبرند، این طراحی مترویدونیا به بهترین شکل ممکن اثرش را میگذارد. از آنجایی که Star Wars Jedi: Survivor اکنون معرفی شده است، بدون شک بازگشت طراحی مترویدونیای Fallen Order مورد پسند بسیاری از طرفداران قرار خواهد گرفت.
طراحی مترویدونیایی مراحل، سیارههای Fallen Order را پویاتر کرده است!
مکانیکهای مترویدونیایStar Wars Jedi: Fallen Order منحصربهفرد هستند و برخلاف بازیهای Souls-like کلاسیک، به بهبود تجربه بازیکنان کمک میکنند. هنگامی که بازیکنان در Bogano دروید BD-1 را پیدا میکنند و با او دوست میشوند، به یک هولومپ دسترسی پیدا خواهند کرد؛ که یک نقشه سه بعدی هولوگرافیک است که بازیکنان میتوانند در حین بازی، آن را بچرخانند، تنظیم و بزرگنمایی یا کوچکش کنند.
چیزی که باعث میشود این نقشه در Star Wars Jedi: Fallen Order بهتر با طراحی مترویدوانیا تطابق داشته باشد، راهنماهای رنگارنگ نقشه و مناطق برجسته مرتبط با آنها هستند. بازیکنان میتوانند به وضوح ببینند که کدام مناطق به رنگ زرد ناشناخته هستند، کدام مناطق با رنگ سبز برای ادامه بازی در دسترس هستند، کدام مناطق به رنگ قرمز مسدود شدهاند و نقاط ذخیره بازی که با یک حلقه آبی نمایش داده شدهاند در کجا هستند. اگر یک منطقه بیش از یک طبقه داشته باشد، بازیکنان همچنین میتوانند در نقشه بین هر یک از طبقات مختلف را پیمایش کنند.
این راهنماییها برای پیشرفت بازی مفید هستند، اما همچنین برای نشان دادن تعداد درهای قفل شده و مناطقی که برای ادامه به توانایی خاصی که هنوز آن را نیاموختهاید نیاز دارند، الزامی هستند. از چنین مکانیکهایی در اکثر Star Wars Jedi: Fallen Order استفاده شده است که به همین خاطر، هر سیاره را برای کاوش پویا و سرگرمکننده میکند؛ و اکنون دلیلی وجود ندارد که طراحی مترویدونایی مراحل در Star Wars Jedi: Survivor تکرار نشود.
Star Wars: Survivor به سیارههای بیشری برای کاوش نیاز دارد
هنگامی که دنیای Star Wars Jedi: Fallen Order پس از مرحله آموزشی خود در Bracca (یک سیاره خرابه که در آن مبارزات و کنترل اولیه یاد داده میشود) باز میشود، بازیکنان به کاوش در Bogano میپردازند و متوجه خواهند شد که در باقی سیارههای بازی چه چیزهای زیادی در انتظارشان خواهد بود.
عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order مکانهای زیادی را در اختیار بازیکنان برای سفر به آنها میگذارد، اما همه آنها به اندازه سیارههایی مانند Bogano، Zeffo، Kashyyk، Dathomir و Ilum قابل کاوش نیستند. به عنوان مثال، Ordo Eris یک منطقه قابل کاوش نیست، بلکه فقط یک منطقه اختیاری و مشخص شدهای است که بازیکنان در قسمتی از داستان به آن سفر میکنند. با این حال، برخی از این سیارات میتوانند گستردهتر باشند و رازهایی فراتر از آنچه که بازیکنان در بازدید اولیه خود ممکن است پیدا کنند، در خود بگنجانند.
اگر استودیوی Respawn امیدوار است تا از لذت کاوش سیارههای Star Wars Jedi: Fallen Order پیشی بگیرد، بنابراین سیارات Star Wars Jedi: Survivor باید بیشتر و وسیعتر باشند. این وسعت میتواند شامل سیستم منظومههای ستارهای عمیقتر نسبت به رسانههای دیگر باشد، یا میتواند شامل سیارات نمادینی از دنیای Star Wars باشد که هنوز از آنها نامی برده نشده است؛ البته این دنیاهای وسیع در صورتی موفق خواهند بود که "کال" (Cal) و همراهانش دلیل کافی برای سفر به آنجا را داشته باشند.
منبع: Gamerant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.