بررسی بحران هویتی جاری Sea of Thieves

بررسی بحران هویتی جاری Sea of Thieves

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 1 ماه و 2 روز پیش

فهرست مطالب

سال 2022 سال بزرگی برای کمپانی Rare سازنده‌ی بازیSea of Thieves  که یک شبیه‌ ساز دزدان دریایی است، خواهد بود. اما بازی از دیدگاه یک بازیکن قدیمی، پس از 4 سال در دریا چگونه به نظر می‌رسد؟

آزمایش فکری کمپانی Rare  یعنی «چه می‌شد اگر دزدان دریایی نیز از حل پازل لذت می‌بردند» که باعث شکل گیری Sea of Thieves شد،  بار دیگر برای یک سال موفق شکل می‌گیرد. از آنجایی که گویی معرفی سال 2021 از فصل جدید با باز کردن آیتم‌های کازمتیک Battle Pass و یک کراس اوور با Pirates of the Caribbean crossover روایت‌محور کافی نبود، شرکت RARE اخیراً فاش کرد که در سال 2022 شاهد اضافه شدن رویدادهای PvE جدید و زمان بندی شده‌ای خواهیم بود که با یک روایت مداوم همراه خواهند بود؛ که در آن اقدامات جامعه‌ی طرفداران، می‌توانند در واقع بر چگونگی جریان داستان تأثیر بگذارند.

به عنوان بازیکنی که دوست دارد با رفیق هایش دریانوردی کند، اسکلت ها را منفجر کند و معماها را در مقبره‌های ترسناک حل کند، همه چیز فوق العاده به نظر می رسد. با این حال، هرگز برای جذب برخی از بازیکنان با طرز فکر مشابه کافی نخواهد بود، زیرا Sea of Thieves یک بازی است که در آن Rare کارهای جالب و هیجان انگیزی را برای انجام دادن اضافه می کند، اما با این درک که هر لحظه ممکن است بدجنس هایی با قهقهه کردن به شما حمله کنند که می خواهند عصر شما را خراب کنند.

این بازی با هیچ استانداردی یک بازی MMO نیست. در واقع، گاهی اوقات می‌توانید یک دست کامل را بدون دیدن کشتی دیگری که توسط بازیکن کنترل می‌شود، انجام دهید. اما هر زمان که در حال بازی کردن Sea of Thieves هستید، دنیایی را با بازیکنان دیگر به اشتراک می‌گذارید که هر کدام اهداف خاص خود را دارند. برخی ممکن است فقط بخواهند دریانوردی کنند و تجارت کنند یا ماهی بگیرند، در حالی که برخی دیگر به جای آن تصمیم به قتل و غارت گرفته اند. مهم‌تر از همه، این بازی به هر دو پاداش می دهد.

این تصور که مردم از یک بازی آنلاین در مورد دزدان دریایی لذت می‌برند در حالی که از هرگونه درگیری با بازیکنان دیگر اجتناب می کنند، ممکن است عجیب به نظر برسد. به هر حال، سرنخ در نام این بازی است، به همین دلیل است که جامعه PvP دوست دارد فریاد بزند "این اسمش دریای دزدان است، نه دریای دوستان!!!" به همین دلیل است که آن‌ها وسایل شما را می دزدند و مکرراً به شما چاقو می زنند.

خبر بد بچه ها! این تیشرت مشکوک قانونی من است که به دلیل کینه توزی درست کردم و مرتباً در جمع های خانوادگی می پوشم، چیز دیگری برای گفتن دارد:

اما با این حال، آن را می فهمم. شما GTA Online را بازی می کنید و شکایت نمی‌کنید که مجرمان دیگری در آن وجود دارند، درست است؟

مسئله این است که اگر بخواهید همه بازیکنان مخالف خود را از Sea of Thieves حذف کنید، همچنان یکی از بهترین بازی‌های همکاری که تا کنون ساخته شده است، باقی می‌ماند. پس از عرضه اولیه آن در سال 2018، که بسیاری از مردم (از جمله خود من) در مورد کمبود کارهایی که به جز منفجر کردن یکدیگر میتوان انجام داد، ناله می کردند، حجم و اصالت محتوایی که از آن زمان به بازی اضافه شده است، خیره کننده است.

جواهر موجود در تاج بخش، محتوای اضافه شدهی Tall Tales است؛ ماجراجویی‌های طولانی‌تر و متمرکز بر روایت که در آن شما و دوستانتان به طور مشترک اسرار مختلف را حل می‌کنید که می‌تواند کل نقشه بازی را در بر بگیرد و گاهی اوقات با اسکلت‌ها مبارزه کنید. به طور کلی، شما عمدتاً همچنان به دنبال گنج پنهان هستید، اما به گونه‌ای که اساساً کل ماجرا را به یک اتاق فرار عظیم تبدیل می‌کند. فرقی نمی‌کند که از طریق صورت فلکی در آسمان حرکت می‌کنید یا مجموعه‌ای از خط‌نوشته‌های مرموز در کتاب طراحی کودک؛ طراحان بازی راه‌های جدیدی برای نگاه کردن به جهان و کشف رازها ارائه می‌کنند که به زیبایی پنهان شده‌اند. روشی که آن‌ها ارتباط بین اعضای تیم شما را ضروری می‌کنند و به هر بازیکن اجازه می‌دهند لحظات موفقیت خود را داشته باشد، چیزی کمتر از جادویی نیست.

و با این حال، اگر تیم دیگری تصمیم بگیرند به دنبال شما بیایند، اساساً شما را مجبور به ترک کشتی خود (که ممکن است گنجینه ارزشمند یا اقلام کلیدی ضروری برای Tall Tale داشته باشد) می‌کنند و یا اینکه ساعت بعدی را باید درگیر یک جنگ خسته کننده باشید! و این جادو بلافاصله از بین می رود… که معمولاً به ترک کشتی ختم می شود. البته سایر خدمه‌ها در سطح مهارت‌هایشان متفاوت هستند، اما به طور کلی، اگر آن‌ها برای مبارزه با کشتی‌های دیگر سفر می‌کنند، می‌توانید کم و بیش تضمین کنید که زمان بیشتری را نسبت به شما صرف تمرین بازی PvP کرده‌اند.

این یک مشکل جالب است، اما من به Rare حسادت نمی کنم که باید آن را حل کند. هر بار که درباره به‌ روزرسانی‌های جدید بازی توییت می‌کند، تعداد افرادی که درخواست اضافه کردن سرورهای اختصاصی PvE را دارند، کم نیست. با وجود این،Rare  کاملاً روشن کرده است که این برخلاف فلسفه اصلی بازی برای حفظ دشواری دنیایی است که در آن هر کسی می‌تواند یک تهدید باشد. با این کار نه تنها یک متغیر جالب برای سختی بازی ارائه می‌کند، بلکه وقتی با مردمی که نمی‌خواهند شما بمیرید ملاقات می‌کنید، آن را زیباتر می‌کند. مطمئناً، من چند خاطره عالی از برخورد با سایر تیم های دوستانه دارم. گاهی اوقات ما فعالانه به یکدیگر کمک می‌کردیم، اما گاهی اوقات این چیزی به سادگی گپ زدن با تیم پدر و پسری بود که در حال برگزاری یک جلسه بزرگ دزدان برای جشن گرفتن روز پدر بودند.

برخی همچنین می‌خواهند بدانند که بالا بودن تعداد بازیکنان اهمیتی دارد. اعلامیه اخیر مبنی بر اینکه حالت Arena متمرکز بر PvP به دلیل عدم مشارکت بازیکنان از بازی حذف می شود، مطمئناً نشان می دهد که تعداد بسیار کمی از بازیکنان از عمل منفجر کردن یکدیگر به خودی خود لذت می برند. در عوض، هیجان PvP در Sea of Thieves ظاهراً در تعقیب بسیار محبوب‌ بازی برای شناسایی کشتی‌های بازیکنان دیگر که پر از گنج هستند، پرش روی آن‌ها و سرقت همه چیزهای آن‌ها مانند یک دزد دریایی واقعی نهفته است.

من شخصا نمی دانم، زیرا من یک روانی نیستم. اما اگر یک بازی سرویس‌محور ساخته‌اید که در آن بخش قابل توجهی از مخاطبان شما تا زمانی که افراد دیگری با اشیاء قیمتی برای سرقت وجود دارند، به بازی ادامه می‌دهند، نباید آن‌ها را از طعمه خود جدا کنید؛ اینطور نیست؟

علاوه بر این، تولید محتوای PvE بازی بدون شک پرهزینه است، و اگر بازیکنان بتوانند قبل از آپدیت بعدی با خوشحالی از آن عبور کنند، مطمئناً سرگردان خواهند شد و چیز دیگری بازی خواهند کرد. بنابراین، با اطمینان از اینکه بازیکنان دیگر همچنان یک تهدید بالقوه هستند، بازیکنان متمرکز بر PvE به ناچار زمان بیشتری را در بازی صرف می‌کنند؛ حتی اگر برخی از آن زمان را تا حدودی تلف کرده باشند.

کمپین سال گذشته A Pirate’s Life نشان دهنده بهترین نقطه عطفی است که تا به حال دیده‌ایم و بسیار شبیه دزدی‌های GTA Online است. برخی از بخش‌های پنج فصل کمپین هنوز در دنیای باز اتفاق می‌افتند. اما در بخش‌های متمرکزتر و سنگین‌تر، شما را به دریای نفرین شده منتقل می‌کند، که در آن تیم شما به وضوح از دیگران جدا می‌شود. در حالت بدبینانه، شما می توانید فرض کنید که این بیشتر به این دلیل است که هیچ کس شما را در حالی که جک اسپارو در حال صحبت است منفجر نکند، اما همچنین اجازه می‌دهد تا نوع بسیار متفاوتی از داستان سرایی را ارائه دهید؛ بسیار بیشتر از هرج و مرج رویه‌ای در جهان باز، اما به همان اندازه جادویی.

5

با توجه به اینکه این بازی از زمان عرضه‌اش قوی‌تر شده است، واضح است که Rare نگرش دقیقی برای ردیابی رفتار بازیکنان و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد چگونگی پیشبرد امور دارد. اما با این وجود، ادامه‌ی گسترش بازی در حین گوش دادن به بازخوردهای کاربران، باید مسیر سختی برای این شرکت باشد.

مطمئناً، اضافه شدن سرورهای PvE ممکن است بازی را به روی مخاطبان کاملاً جدیدی باز کند، اما آیا ارزش این را دارد که جامعه PvP را از بین ببرد؟ و در هر صورت، آیا این مخاطب جدید در Tall Tales سر و صدا می کند، وضعیت افسانه دزدان دریایی را به دست می آورد، و بعد از حداکثر چند ماه برای انجام یک بازی مجدد تلاش می کند؟ احساسات شما هر چه که باشد، این کار به وضوح یک ریسک بزرگ است.

و بنابراین، در حالی که من شخصاً دوست دارم که آن‌ها سرورهای PvE را اضافه کنند، نبود یک شخصیت شرور ضروری برای بازی را به عنوان یک اصل کلی پذیرفته ام، حتی اگر گاهی اوقات احساس کنم که سطح بازی پایین آمده است.

باید این نکته را اضافه کنم که اگر هرگز این بازی را انجام نداده‌اید و از صحبت مردم از اینکه از دست حرامزاده‌های بد ناراحت می‌شوند، ناامید شده‌اید، توصیه من این است که در هر صورت آن را امتحان کنید؛ زیرا هنوز هم زمان باورنکردنی‌ای را سپری خواهید کرد. فقط کاملا محتاط باشید، به هیچکس اعتماد نکنید و تمرین کنید که با این واقعیت که هر لحظه ممکن است همه چیز را از دست بدهید کنار بیایید.

و اگر کسی سعی کرد تفریح شما را خراب کند، لطفا فقط همه چیز را رها کنید و به آن بسپارید. آن‌ها می‌توانند منابع شما را بگیرند، اما شما همیشه خاطرات خود را خواهید داشت.

منبع: VG247

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط