تاثیرات تاریخچه‌ی Assassin's Creed برروی Assassin’s Creed Mirage

تاثیرات تاریخچه‌ی Assassin's Creed برروی Assassin’s Creed Mirage

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 6 ماه و 16 روز پیش

فهرست مطالب

کارگردان ارشد بازی Assassin’s Creed Mirage یعنی "استفان بودون" (Stephane Boudon) به تازگی در مورد تاثیرات Assassin’s Creed 1، سه‌گانه اتزیو، Unity و نسخه‌‌های نقش‌آفرینی و مدرنِ این سری، بر روند توسعه Mirage صحبت کرده است.

به عنوان بخشی از نمایش Assassin’s Creed Mirage در رویداد Ubisoft Forward، این شرکت اعلام کرد که "کمی از هر بازی Assassin’s Creed در Mirage وجود دارد". ما اخیرا برای دریافت جزئیات بیشتر در این مورد با کارگردان ارشد بازی صحبت‌هایی داشته‌ایم که در ادامه می‌توانید به صورت خلاصه بخش‌هایی از آن را مطالعه نمایید.

بازی Assassin’s Creed Mirage عنوانی اکشن و ماجراجویی بوده که قصد دارد با روایت داستان تبدیل‌شدن بسیم از یک دزد خیابانی به آدمکشی حرفه‌ای، فرنچایز Assassin’s Creed را به ریشه‌هایش بازگرداند. در این عنوان بازیکنان می‌توانند با تکیه بر گیم‌پلی‌ـی مبتنی بر آدمکشی، مخفی‌کاری و پارکور در شهر بغداد گشت و گذار کرده و مقرِ Hidden Oneها و قلعه اَلموت را کاوش کنند. Mirage به نوعی یک ادای احترام به نسخه‌های کلاسیکِ این سری، مخصوصا Assassin’s Creed 1 محسوب می‌شود اما در عین حال از نسخه‌‌های نقش‌آفرینی و جهان‌بازِ اخیر هم تاثیر پذیرفته است.

بودون در صحبت‌هایش اعلام کرد که لحن و تمِ کلی Mirage با الهام از شهرهای محصورشده و کوچک Assassin’s Creed 1 طراحی شده و در عین حال به آینده Hidden Oneها و Assassinهایی نظیر "اَلتیر" که چندین قرن بعد از Mirage وجود خواهند داشت نیز احترام گذاشته است. اما خب با یک Assassin’s Creed 1 دیگر مواجه نیستیم. بودون می‌گوید به طور کلی تاثیرگذارترین بازی‌ها در روند توسعه Mirage عناوین Assassin’s Creed 1 و سه‌گانه اتزیو بوده‌اند. در همین حال یکی از آخرین نسخه‌های اکشن و ماجراجوییِ فرنچایز یعنی Unity نیز "برخی موارد و ابزارها" را در اختیار Mirage قرار داده است. همانطور که احتمالا می‌دانید Assassin’s Creed Unity با تمرکز برروی پارکور ساخته شده بود و اکنون Mirage با مدرنیزه‌کردن آن ویژگی‌ها و فراهم‌کردن بهترین کیفیت ممکن قصد دارد از میراث Unity بیشترین بهره ممکن را ببرد. بودون همچنین اضافه کرد که خیابان‌های پرجمعیت و شلوغ نیز یکی دیگر از بخش‌هاییست که از Unity الهام‌برداری شده است:

«در Assassin’s Creed Mirage، شما شاهد جمعیت زیادی خواهید بود. خیلی وقت است که شاهد چنین شلوغی و ازدحامی نبوده‌اید.»

علاوه بر این بسیاری از مکانیک‌های مبارزه Assassin’s Creed Mirage از عناوین Origins، Odyssey و Valhalla نشات گرفته‌اند؛ البته هنوز مشخص نیست آن المان‌ها تا چه حد و چگونه در ژانر اکشنِ ماجراجویی پیاده‌سازی خواهند شد.

با این حال، جالب‌ترین تاثیرگذاری از فرهنگ و داستان‌هایِ ریشه‌دار و قدیمیِ فرنچایز سرچشمه می‌گیرد. اتفاقات َAssassin’s Creed Mirage میان دو بازی Origins و Valhalla جریان داشته و به صورت عجیبی به دوره زمانی Assassin’s Creed 1 هم نزدیک است. Mirage در زمان اوج گروه Hidden Oneها و در چند قدیمی تبدیل‌شدن آن‌ها به برادری (البته نه خیلی هم نزدیک) رخ می‌دهد و این بدان معناست که Mirage باید هم گذشته و هم آینده را به رسمیت شناخته و به آن‌ها اشاره کند.

«ما باید کمی بیشتر در مورد "بایِک" (Bayek) و میراث او صحبت کنیم اما مشخصا از طرفی دیگر به "التیر" (Altair) و Assassin’s Creed 1 هم بسیار نزدیک هستیم و حتی با اینکه از اورشلیم و سرزمین‌های مقدس در این بازی خبری نیست، باز هم باید به آینده‌ی مهمی که در این شهرها رقم می‌خورد اشاره داشته باشیم.»

استودیو Ubisoft Bordeaux که رهبری توسعه و ساخت Assassin’s Creed Mirage را برعهده دارد، جهت آماده‌شدن برای این بازی ساعات بسیاری را صرف انجام‌دادن نسخه‌های کلاسیک این سری کرده است اما طرفداران نباید انتظار بازگشتی ساده به سال 2007 را داشته باشند. خیر، استودیو Ubisoft Bordeaux تلاش کرده تا  آن چیزی که سبب موفقیت‌ بازی‌های کلاسیک، اکشن و ماجراجویی سری شده را برای سال 2023 و Mirage به گونه‌ای مناسب مدرنیزه کند تا بازیکنان بتوانند تجربه‌ای جدید و در عین حال آشنا داشته باشند.

بازی Assassin’s Creed Mirage در سال 2023 برروی پلتفرم‌های Luna / PC / PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X | S عرضه خواهد شد. شما می‌توانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط