به یادماندنی‌ترین مراحل Call of Duty: Modern Warfare 2

به یادماندنی‌ترین مراحل Call of Duty: Modern Warfare 2

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 10 ماه و 1 روز پیش

فهرست مطالب

در مراسم Summer Game Fest امسال، یک تریلر طولانی 7 دقیقه‌ای را از گیم‌پلی یکی از مراحل Call of Duty: Modern Warfare 2 دیدیم‌ که نظر طرفداران بسیاری را به خودش جلب کرد. این مرحله نمایش داده شده، با نام "A Dive into the Dark Water"، شبیه به یکی از مراحل بازی اصلی سال 2009 بود؛ اما با یکسری تغییرات محیطی و وجود رویدادهای بسیار داینامیک‌تر مانند شکسته شدن پنجره کشتی و ورود آب به داخل عرشه، لیز خوردن جعبه‌ها با کج شدن کشتی و خیلی چیزهای دیگر.

اما جدای از این مرحله، Call of Duty: Modern Warfare 2 اصلی، مراحل به یادماندنی بسیار زیادی دارد که باید دید آیا آن‌ها در بازی جدید به همین شیوه‌ تاحدودی بازسازی می‌شوند یا خیر. برای همین، در این پست، قصد داریم چند مورد از به یادماندنی‌ترین مراحل COD: MW2 که دوست داریم نسخه بازسازی شد‌ه‌یشان را ببینیم، با هم بررسی کنیم.

No Russian

در حالی که بعید است Modern Warfare 2 مرحله منحصر به فردی مانند "No Russian" داشته باشد، اما لازم است که اول از همه از این مرحله نمادین گیمینگ یادی کنیم. اگرچه این مرحله با حواشی متعددی همراه بود، اما "ماکاروف" (Makarov) را به عنوان آنتاگونیستی که بازیکنان می‌خواستند شکست دهند و وحشت‌هایی که او در سراسر جهان ایجاد می‌کرد را بسیار عالی نشان داد. توانایی اینکه شما می‌توانستید در نصفه اول مرحله تیراندازی نکنید و کسانی که دل دیدنش را نداشتند می‌توانستند این مرحله را به کلی رد کنند، تصمیم هوشمندانه‌ای از طرف توسعه دهندگان بود.

در مرحله "No Russian"، شما عضوی از گروه مسلحی هستید که مجهز به تیربار وارد فرودگاهی شده و صدها غیرنظامی بیگناه را کشته‌اند. از NPCهایی که بدنشان را روی زمین می‌کشند و درخواست کمک می‌کنند تا بچه‌هایی که به زبان روسی گریه می‌کنند، توسعه دهندگان این مرحله در Infinity Ward از هیچ چیزی چشم پوشی نکردند و همین موضوع کمپین بازی را بسیار خاص‌تر کرده است.

در حالی که بازیکنان در این مرحله یک مامور مخفی آمریکایی را کنترل می‌کنند، با هدف اینکه بتواند در فرصت مناسب ماکاروف را دستگیر کند، ماکاروف دست شما را خوانده، شما را به قتل می‌رساند و برایتان پاپوش می‌دوزد؛ که در نتیجه باعث جرقه جنگ جهانی سوم می‌شود.

Cliffhanger

یکی از شناخته‌شده‌ترین مراحل سری Call of Duty، همین مرحله Cliffhanger است که بازیکنان را به محیط برفی کوهستان می‌برد و آن‌ها را با "سوآپ مکتویش" (Soap MacTavish)، قهرمان اصلی Modern Warfare، همراه می‌کند. بخش یخ نوردی ماموریت هیجان‌انگیز و متفاوت از هر چیز دیگری در این فرنچایز است و به خوبی نشان می‌دهد که بازیکنان بخشی از یک تیم ماهر نیروهای ویژه هستند. در حالی که صحنه‌ای که سوآپ شما را از سقوط نجات می‌دهد، یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های COD است، اما این مرحله مکانیک‌های خیلی جذاب‌تر از فقط یخ نوردی ارائه می‌دهد.

در کنار برخی بخش‌های مخفی کاری جذاب که در آن بازیکنان با سوپ برای از پا درآوردن دشمنان شلیک‌های خود را هماهنگ می‌کنند، یا عبور مخفیانه از وسط طوفان و در آخر فرار با موتور برفی، این مرحله را به بهترین شکل ممکن به پایان می‌رساند. درحالی که تیرانداری به سایر دشمنان در حین موتورسواری و پرش از یک صخره به کوهی دیگر هیجان قسمت آخر مرحله را چند برابر می‌کرد، اما بعید است که چیزی شبیه به این ماموریت در بازی جدید ببینیم.

از آنجایی که جهان ریبوت Modern Warfare ساده‌تر و واقعگرایانه‌تر شده است، نباید انتظار چیزی شبیه به Cliffhanger را داشته باشیم که قطعه‌ای از یک فیلم فوق‌ اکشن بود. با این حال، این مرحله همچنان یکی از به یادماندنی‌ترین مراحل Call of Duty بوده است به این زودی‌ها هم فراموش نخواهد شد.

Second Sun و Whiskey Hotel

از Modern Warfare 2 جدید نیز نباید انتظار مراحلی مانند این دو داشت. Second Sun روی "رامیرز" (Ramirez) و تیمش تمرکز می‌کند که هلیکوپترشان سقوط کرده و زنده ‌مانده‌اند، اکنون باید دشمنان را تا زمانی که مهماتشان تمام شوند، تیرباران کنند. درست وقتی که به نظر می رسد هیچ امیدی باقی نمانده، موشکی به ایستگاه فضایی بین المللی برخورد می‌کند و باعث ایجاد یک پالس الکترومغناطیسی (EMP) می‌شود که به گروه رامیرز فرصتی برای ادامه جنگیدن می‌دهد.

مرحله بعدی، Whiskey Hotel، یکی از منحصر به فردترین تجربیات کمپین Call of Duty را رقم می‌زند. این به این دلیل است که بازیکنان می‌توانند در اطراف و داخل کاخ سفید با دشمنان مبارزه کنند. بزرگ‌ترین نقطه قوت بازی‌های قدیمی Modern Warfare استفاده از قهرمانان متعدد بود، که به بازیکنان اجازه می‌داد تا در نقاط مختلفی از جهان بجنگند.

با توجه به اینکه Modern Warfare 2019 هم این روند را دنبال کرد و اکنون با حضور کامل Task Force 141، مطمئناً یک بار دیگر از این مکانیک استفاده خواهد شد. به همین دلیل، وجود لحظه‌ای مانند Second Sun که در آن چند داستان با هم ادغام می‌شوند هنوز امکان پذیر است، حتی اگر بخش کاخ سفید را به بازی جدید اضافه نکنند.

The Gulag

کاپیتان پرایس ظاهراً از ابتدای بازی Modern Warfare 2 جدید در کنار Task Force 141 می‌جنگد و نیازی به نجات دادن ندارد، بنابراین این نوع ماموریت می‌تواند در عوض راهی برای استخدام یکی دیگر از اعضای Task Force 141 باشد. این بار پرایس می‌تواند سوآپ را در یکی از مراحل اصلی نجات دهد، هرچند نجات دادن "الکس" (Alex) برای این سناریو گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

چون او در داستان Modern Warfare’s Warzone با یک پای مصنوعی حضور دارد و در پایان Modern Warfare 2019 پشت مرز روس‌ها عقب مانده بود. به این ترتیب، یک مرحله فلش‌بک که در آن نشان داده شود که او از یک Gulag نجات پیدا می‌کند، می‌تواند راهی خوبی برای فراهم کردن زمینه بازگشت او باشد؛ و در عین حال به نوعی این مرحله از MW2 اصلی را ریمیک کند.

Loose Ends

دو مورد از غم‌انگیزترین مرگ‌ها در سری Call of Duty در طول مرحله Loose Ends اتفاق می‌افتد، که در آن ژنرال "شپرد" (Shepherd) به "گوست" (Ghost) و "روچ" (Roach) خیانت می‌کنند. خوشبختانه، به نظر می‌رسد که طرفداران نباید نگران تکرار این خیانت در کمپین جدید باشند. چرا که به نظر می‌رسد شخصیت گوست تمرکز اصلی کمپین بازی باشد تا یک شخصیت فرعی که کشته می‌شود.

علاوه بر این، نه تنها کرکتر روچ برای MW2 جدید تایید نشده، بلکه ممکن است جنرال شپرد هم به عنوان شخصیت شرور بازی ظاهر نشود. در حالی که نام او در کات‌سین نهایی Modern Warfare 2019 آورده شد، مشخص نیست که آیا او حتماً در این بازی ظاهر خواهد شد یا اینکه حتی در این دنیای جدید خائن خواهد بود. حتی اگر خیانتی مانند Loose Ends هم اتفاق بیفتد، احتمالاً افراد متفاوتی در آن حضور خواهند داشت.

The Museum

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 یک مرحله اضافی منحصر به فردی پس از اتمام داستان کمپین باز می‌کرد و در آن بازیکنان می‌توانستند درون موزه‌ای که آثار مختلفش بخش مهمی از مناطق و مراحل مختلف بازی بودند، کاوش کنند. در اینجا می‌توانستید تقریباً هر سلاحی که در طول کمپین وجود داشت را بردارید و سپس با فشار دادن یک دکمه، تمام افراد داخل موزه زنده می‌شدند و به بازیکن حمله کردند.

دیدن چیزی شبیه به این، در پایان ریبوت Modern Warfare 2، می‌تواند یادآور سرگرم‌کننده‌ای از این مرحله بسیار جالب باشد که به بازیکنان این امکان را بدهد تا بر نکات برجسته کمپین جدید مروری مجدد داشته باشند.

منبع: GameRant

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط