راهنمای استفاده از عینک واقعیت مجازی سونی

راهنمای استفاده از عینک واقعیت مجازی سونی

نوشته‌ی
avatar
4 سال و 7 ماه و 5 روز پیش

فهرست مطالب

 

آیا آماده اید تا لذتِ بازی با پلی استیشنِ خود را وارد مرحله ی جدیدی کنید؟ به لطف تکنولوژی واقعیت مجازی، کنسولِ جذاب و دوست داشتنیِ سونی جذاب تر و دوست داشتنی تر هم خواهد شد. عینک واقعیت مجازی سونی یک گجت ساده یا ابزاری متفرقه در کنار کنسول نیست، بلکه یک عینکِ واقعیت مجازیِ واقعی است که تمام حرکات بدن شما را توسط سنسورهای بسیار حساس و دقیق به بازی منتقل می کند. هدست وی آر بسیار راحت است، گرافیکِ بازی ها با این عینک واقعیت مجازی زیباست و بازی های خوب و متنوعی را هم پشتیبانی می کند. طی این مقاله از اگزو گیم با راهنمای استفاده از عینک واقعیت مجازی سونی، می خواهیم بیشتر با این دستگاهِ جدید آشنا شویم.

عینک PSVR دقیقا چیست؟

پیش از آنکه به راهنمای استفاده ازعینک واقعیت مجازی سونی بپردازیم، بهتراست ابتدا ماهیت آن را شرح دادیم تا بیشتر با این محصول آشنا شوید.

عینک واقعیت مجازی سونی (PSVR) درواقع یک هدست است که تصویر بازی را پیش چشمان شما و به شکلی سه بعدی و واقعی نمایش می دهد. با خرید هدست واقعیت مجازی شما به جای این که با آنالوگ کنترلر کنسول کار کنید، با حرکت سر خود به بالا و پایین و چپ و راست دوربین بازی را کنترل می کنید. تشخیص و اِعمال این حرکات نه تنها توسط بی شمار سنسور بسیار حساسِ روی هدست، بلکه توسط یک گجت دیگر نیز ضبط می شود: دوربین پلی استیشن یا PS Camera. یک گجت دیگر نیز، که کنترلر موو (Move Controller) باشد، جزییات و دامنه ی حرکت های شما در بازی را بیشتر می کند.

راهنمای استفاده از عینک واقعیت مجازی سونی

 

برای بازی کردن با وی آر به چه چیزهایی نیاز دارید؟

هرچند موو کنترلرها تجربه ی بازی های واقعیت مجازی را بهتر می کنند، اما استفاده از آن ها برای خیلی از این بازی ها الزامی نیست. وی آر یک دستگاه مجزا و کامل نیست، و برای استفاده از آن حتما به خودِ کنسل پلی استیشن فور نیاز است! از آن جایی که حرکات بدن بخش مهم و قابل توجهی از کار با عینک واقعیت مجازی را تشکیل می دهد، برای استفاده از آن حتما باید فضای کافی (اتاق بزرگ و خلوت یا حالِ منزلتان) داشته باشید.

راهنمای استفاده از عینک واقعیت مجازی سونی

همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، اولین مورد در راهنمای استفاده از هدست واقعیت مجازی سونی (PSVR) داشتن فضای مناسب و کنسول پلی استیشن است. برای استفاده از PSVR کافیست آن را با کنسول خود کانکت کرده و سپس با قرار دادن آن بر روی چشمان و اجرای بازی در پلی استیشن، از تجربه بازی های واقعیت مجازی لذت ببرید.

تفاوت باندل های وی آر چیست؟

نسخه ی اصلی پی اِس وی آر 399 دلار قیمت دارد، یک باندل بزرگ تر و مفصل تر نیز سونی عرضه کرده که 499 دلار است. نسخه ی ارزان قیمت تر حاوی عینک واقعیت مجازی سونی، هدفون، کابل HDMI و USB است. همچنین یک منبع تغذیه برای تامین انرژی مورد نیاز برای روشن نگاه داشتن وی آر.

باندل ویژه ی وی آر که 100 دلار گران قیمت تر است، شامل یک دوربین پی اس، دو عدد موو کنترلر، یک دیسک حاوی تعدادی بازی مخصوص وی آر و تعدادی دمو برای تست عینک واقعیت مجازی سونی نیز می شود.

راهنمای استفاده از عینک واقعیت مجازی سونی

بازی‌های مناسب عینک واقعیت مجازی سونی

این عناوین همراه با باندل ویژه عرضه می شوند: The London Heist، Into the Deep، VR Luge، Danger Ball و Scavenger's Odyssey. این عناوین بیشتر از این که بازی های کامل و جذابی باشند، دموهای مطلوبی برای نشان دادن توانایی ها و جذابیت های پی اس وی آر هستند.

بازی های بلاک باستر و مفصل تر می توان از گرَن توریسمو اسپورت (Gran Turismo) و تِیکن 7 (Tekken) بدون عینک واقعیت مجازی نیز قابل بازی هستند، اما قطعا داشتنِ یک پی اس وی آر تجربه ی این بازی ها را لذت بخش تر و متفاوت تر می کند. بازی Jurassic Encounter بیشتر از قابلیت ها و خصوصیات پی اس وی آر استفاده می کند و تجربه آن خالی از لطف نیست. RIGS: Mechanized Combat League یک شوتر تیمیِ زیباست و War Thunder تجربه ی یک بازی فایتینگ جذاب را به شما می دهد. برای طرفداران سبک ترس و بقا (که قطعا برای کسانی که از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده می کنند نیز جذاب است) بازی های Until Dawn: Rush of Blood و Paranormal Activity VR حتما پیشنهاد می شود. 

راهنمای استفاده از عینک واقعیت مجازی سونی

بیشتر بخوانید:

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط