آشنایی با عینک واقعیت مجازی PS VR

آشنایی با عینک واقعیت مجازی PS VR

نوشته‌ی
avatar
4 سال و 7 ماه و 2 روز پیش

فهرست مطالب


مدت زیادی از مطرح شدن واقعیت مجازی به عنوان وسیله ای ساده برای سرگرم کردن که به تلفن­های همراه اضافه می­شود و یا اینکه وسیله پیچیده و حیرت انگیز که نیاز به لیستی از اجزاء گران قیمت دیگر دارد، نگذشته است. در این میان شرکت سونی با خلق وسیله­ای میان رده که قطعاً دوست دارید آن را داشته باشید، بهترین کار ممکن را انجام داد. 
PlayStation VR یک همراه خوب برای پلی استیشن 4 شما خواهد بود که کیفیت بازی­های شما را ارتقاء بخشیده و یک راه کاملا جدید کاوش کردن را از طریق امکان تجربه کارکتری که در نقش آن هستید ارائه می­کند.

برای اینکه بتوانید این تجربه جذاب را داشته باشید به چیزی بیشتر از یک وسیله نیاز خواهید داشت. در این مقاله ما یک راهنمای کاربردی خلاصه از PlayStation VR و هر آنچه که نیاز دارد را ارائه می­کنیم.

کدام یک از پلی استیشن 4 ها مناسب سیستم واقعیت مجازی است؟

بیش از یک وسیله به نام پلی استیشن 4 وجود دارد. تمامی این دستگاه­ها با PlayStation VR سازگار هستند اما یکی از آن­ها به دلیل سخت­افزار قوی­تر، تجربه بهتری را ارائه می­دهد که ما آن را با نام PlayStation 4 Pro شناخته می­شناسیم. اگر از PlayStation 4 Pro استفاده می­کنید، نسبت به افرادی که از پلی استیشن 4 معمولی استفاده می­کنند، تعدادی گزینه بیشتر برای تنظیمات در اختیارتان خواهد بود.

ملاقات با PlayStation VR

حالا که کنسول مناسب برای PlayStation VR مشخص شد، باید آماده آنباکس کردن بخش جدیدی از تجهیزات خود باشید. تلاش­های اولیه سونی در واقعیت مجازی حیرت­ آور است، حتی در چندین مورد کمی بهتر از دسکتاپ­های گران قیمت عمل کرده.

شروع کار با PlayStation VR

گام اول خارج کردن PlayStation VR از داخل جعبه است، اما نکات مهمی برای شما و یا هر کسی که می­خواهد از این سیستم استفاده کند وجود دارد تا امکان کسب تجربه بهتر ممکن باشد. در درجه اول شما به فضای آزاد در اطراف خود نیاز دارید تا بتوانید حرکات مورد نیاز در حین بازی را انجام دهید، سپس شما باید از استقرار راحت هدست بر روی سر خود و همچنین ثبات آن در حین انجام حرکات مطمئن شوید.

آشنایی با حالت سینمایی

PlayStation VR تنها برای اجرای بازی­های واقعیت مجازی نیست. به لطف حالت سینمایی در واقع هر کاری که امکان انجام آن در کنسول پلی­استیشن 4 وجود دارد با PlayStation VR نیز می­توان آن را انجام داد. در این حالت یک صفحه نمایش مجازی عریض در مقابل شما شناور خواهد بود و شما را از محیط شلوغ و حواس پرت کن رهایتان می­کند؛ این حالت حتی برای بعضی از افراد تنها صفحه­ای است که در حین کار با پلی استیشن از ان لذت می­برند.

بازی کردن در PlayStation VR

این همان چیزی است که همه خواهان آن هستیم؛ تکیه به میز بیلیارد مجازی برای هدف گیری و ضربه دقیق­تر، از دست دادن تعادل بدن در اثر پریدن از شاخه­های درختان و فریادهایی که پیش از شلیک کردن به هیولایی که درحال نزدیک شدن به شماست. بازی های واقعیت مجازی به شدت و به طور باورنکردنی جذاب هستند. با این تکنولوژی صدا و ویدئو جایگزین دنیای واقعی خواهند شد، به شما اجازه می­دهند تا در بازی غرق شوید و برای لحظاتی بجای فرد دیگری باشید. این چیزی است که ما با کار کردن با این سیستم درک کرده­ایم.

با PlayStation VR به کارهایی فراتر از بازی فکر کنید

گیمینگ یک جامعه تجربی-اجتماعی درحال رشد است؛ و این به این معنا است که برخی از بازی­ها با همه به اشتراک گذاشته خواهند شد. حتی این جمله را می­توان اشتراک گذاری با افرادی که پلی استیشن 4 ندارند معنا کرد. اشتراک گذاری می­تواند یک اسکرین شات ساده باشد، یا حتی آمادگی برای استریم کل نشست بازی بر روی شبکه­ای مانند توئیچ؛ انتخاب با شماست، اما بدانید که سخت افزار شما برای شنیدن ساخته شده است (مگر اینکه خودتان نخواهید).

فروختن PlayStation VR

شاید به این نتیجه برسید که این سیستم مناسب شما نیست، یا اینکه احتیاج شدید به پول دارید و یا هر دلیل دیگری که دارید. اگر قصد فروش PlayStation VR خود را دارید به راحتی این کار امکان پذیر خواهد بود، زیرا هر عینک واقعیت مجازی را می­توانید بر روی کنسول­های پلی استیشن 4 دیگر نیز استفاده کنید. شما می­توانید با استفاده از شبکه­های اجتماعی و یا فروشگاه­های لوازم الکترونیکی به فروش PlayStation VR خود اقدام کنید.

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط