بازگشت به گذشته‌ای خیالی در Call of Duty: Vanguard

بازگشت به گذشته‌ای خیالی در Call of Duty: Vanguard

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 8 ماه و 24 روز پیش

فهرست مطالب

بازگشت سری سالیانه Call of Duty در میان درگیری، شکایت و ناراحتی. عنوان Call of Duty: Vanguard به جنگ ‌جهانی دوم باز خواهد گشت ولی این به معنای روایت داستانی تکراری که بازیکنان قبلا شنیده باشند، نیست.

بنابر گفته‌های "اندی ویلسون" (Andy Wilson)، مدیر ارشد عملیاتی استودیو Sledgehammer Games، در اینجا با عنوانی سروکار داریم که در تاریخ «ریشه داشته ولی به آن پایبند نیست»؛ داستانی در مورد یک "چی می‌شد اگرِ" واقع‌گرایانه و بررسی نحوه شکل‌گیریِ اولین گروه از نیرو‌های عملیاتی ویژه در قالب تلاش متفقین برای جلوگیری از توطئه‌ی نازی‌ها در مراحل پایانی جنگ. در کنار این زمینه‌ی داستانی، بازی شامل تکنولوژی‌هایی جدید بوده که گیم‌پلی را دستخوش تغییرات می‌کند. این نسخه، نتیجه تلاش‌های تیمی است که در سال 2019 و با هدف «تجدید نظر در رویکرد استودیو برای آینده» شروع به کار کرده‌اند.

ما اخیرا این شانس را داشتیم تا در ارائه‌ای دیجیتالی با استودیو Sledgehammer Games، نگاهی اجمالی به گیم‌پلی بازی انداخته و درمورد تم، زمینه‌ی داستانی، تکنولوژی و ایده‌هایی که سبب شکل‌گیری این نسخه شده‌اند صحبت کنیم.

داستان‌های ناشی از پرونده‌ی قضایی اخیر Activision Blizzard کاملا «ناراحت‌کننده و ویران‌گر» هستند. این‌ها بخشی از ادعاهای رئیس استودیو Sledgehammer Games یعنی "آرون هالون" (Aaron Halon) است؛ وی در ادامه یاد‌آور می‌شود که او و بقیه توسعه‌دهندگانِ حاضر در ارائه، نمی‌توانند در مورد چیزهایی که در حال رخ‌دادن هستند صحبت کنند، ولی دوست دارند که با تمامیِ اعضای تیم با نهایت احترام برخورد شده «و آزار و اذیت از هر نوع، نقطه مقابل چیزی است که آن‌ها به عنوان یک استودیو باور دارند. »

بعد از اتمام این صحبت‌های آزاردهنده، بحث در مورد Call of Duty آغاز می‌شود. Sledgehammer Games حتی با اینکه جنگ ‌جهانی دوم جاییست که عناوین مختلف و حتی سری Call of Duty بارها به آن سرزده‌اند، تمام تلاشش را برای ساخت جسورانه‌ترین و بهترین بازی خود به کار گرفته است. عنوان Call of Duty: Vanguard در مورد بزرگ‌ترین لحظات و برخوردهای جنگ است ولی در همین حال کاملا شخصی بوده و داستان‌هایی را پیرامون افراد و رفتار‌های آن‌ها روایت خواهد کرد.

Call of Duty: Vanguard با استودیویی در سطح جهانی، جنگی واقعا جهانی را پوشش می‌دهد

طبق نظر کارگران بازی یعنی "جاش بریج"(Josh Bridge)، جنگ ‌جهانی دوم محدوده‌‌ایست که «به شدت اشباع‌شده» و به همین دلیل تیم سازنده سعی دارد تا چیزهایی جدید و منحصر‌به‌فرد به بازی اضافه کند. "بریج" توضیح می‌دهد که برخلاف عناوین گذشته که برروی بخش‌های خاصی از جنگ جهانی تمرکز داشتند، Vanguard قصد دارد تا به بهترین شکل ممکن یک جهان درگیر جنگ را از دیدگاه‌هایی مختلف به تصویر بکشد. برای این منظور، بخش داستانی و چند‌نفره‌ی بازی در سراسر جهان اعم از جبهه شرقی، جبهه غربی، اقیانوس آرام و حتی آفریقای شمالی جریان خواهند داشت.

به عنوان بخشی از تلاش برای تبدیل Vanguard به یک بازیِ جهانی، استودیو Sledgehammer Games نیز تبدیل به استودیویی جهانی شده است. حتی با وجود همه‌گیری کرونا و ظهور غولی به نام Warzone، سری Call of Duty قصد ندارد تا از انتشار سالیانه خود دست بکشد. بخشی از چیزی که سبب شده تا این امر ممکن شود، نیروی کار بسیاریست که به بازی تعلق یافته؛ چرا که هم اکنون تک‌تکِ استودیوهای فعال Activision برروی برندِ Call of Duty کار می‌کنند.

همچنین Sledgehammer Games به صورت چشم‌گیری گسترش پیدا کرده است. این استودیو دیگر متشکل از همان تیمِ واقع در Foster City نیست؛ بلکه تیمی جدید در استرالیا با بیش از 150 کارمند و تیمی سوم در تورنتو با کارمندانی که به گفته‌ی "ویلسون" تعداشان 2 رقمی است، به اعضای آن اضافه شده‌اند. با استخدام و به کار گرفتن نیروی کاری متنوع و جهانی، استودیو حس می‌کند نسبت به پیش توانایی بیشتری در روایت داستانی که تمامِ جهان را تحت تاثیر قرار داده، دارد.

مطبوعات و سایت‌های گیمینگ تاکنون بخشی کوتاه از یکی از مراحل داستانی بازی که در آن چتربازان یک روز قبل از روز نورماندی در فرانسه فرود آمدند را مشاهده کرده‌اند. در این نمایش بعد از شروعی آتشین، ریتم آهسته‌تر شده و بازی برروی مهماتِ کم و نحوه پنهان‌شدن بازیکن از نیروهای آلمانی در شب تمرکز می‌کند.

تک‌ تکِ ریلودها و خشاب‌‌گذاری‌ها حساس و مملو از استرس بوده و تیراندازیِ هوشمندانه از طریق درها و پنجره‌ها برای بقا ضروری به نظر می‌رسد. در کل ریتم و تنش به خوبی افزایش می‌یابد. مشخص نیست چه مقدار از بازی شامل چنین ویژگی‌هایی خواهد بود ولی خب در مجموع دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

تولد خیالی ولی ریشه‌دار در تاریخِ نیرو‌های ویژه

حتی با وجود موقعیت و زمینه‌ای تاریخی، Sledgehammer Games تصمیم گرفته تا داستانی ساختگی درمورد تولد نیرو‌های عملیاتیِ ویژه را روایت کند؛ جایی که متفقین تیمی از جنگ‌جویان حرفه‌ای و کاربلد را از سراسر جهان گرد هم می‌آورند. به گفته‌ی "بریج"، این‌ افراد نه از آداب معاشرت خوبی برخوردار بوده و نه سابقه کار به عنوان نیروهای ویژه را دارند، اما در عوض به نوعی فعالیت می‌کنند که می‌توان از آن‌ها با عبارت «چکش به جای چاقوی جراحی» یاد کرد.

درگیری و نبرد‌های بزرگ نیازمند موسیقی‌ـی بزرگ هستند و به همین دلیل است که استودیو Sledgehammer Games تصمیم گرفته تا از "بیر مک‌کریری" (Bear McCreary)، که به واسطه‌ی کار برروی موسیقی سریال The Walking Dead و بازی تحسین‌شده‌ی God of War شناخته می‌شود، کمک بگیرد. موسیقی "مک‌کریری" برروی نت‌های کوچک، متناسب با رفتار هر شخصیت، باشکوه‌بودن و منعکس‌کردن نقش افراد در داستانی بزرگ‌تر تمرکز دارد.

صحبت از شخصیت‌ها شد؛ بازیکنان در بخش داستانیِ Vanguardدر نقش 4 شخصیت مختلف، که هر کدام مستقیما از یک فرد واقعی در تاریخ الهام گرفته شده‌اند، قرار خواهند گرفت. برای مثال، طراحی و ایده‌ی شخصیت روسیِ "پولینا پتروا" (Polina Petrova) مستقیما از "لیودمیلا پاولیچنکو" (Lyudmila Pavlichenko)، تک‌تیرانداز معروف شوروی که به بانوی مرگ شهرت دارد، الهام گرفته شده است. دیگر شخصیت‌های بازی نیز شامل "آرتور کینگزلی"، "وید جکسون" و "لوکاس ریگز" می‌شود.

هدف آن‌ها یکی از اعضای عالی رتبه‌ی فرماندهیِ نازی یعنی"هاینریش  فرایزینگر" (Heinrich Freisinger) است؛شخصیتی که براساس رئیس گشتاپوی آلمان نازی به نام"هایرنیش مولر" خلق شده و در حال کار برروی طرجی ساختگی به نام "پروژه ققنوس" (Project Phoenix) است. پس از دستگیرشدن تیم متفقین، آن‌ها مورد بازجویی قرار گرفته و همین وسیله‌ای می‌شود تا بازی سری به گذشته آن‌ها زده و نشان دهد که هر کدام چگونه برای این ماموریت برگزیده شده‌اند.

بخش چندنفره شامل ویژگی‌هایی جدید بوده و توسط چندین تیم مختلف از آن پشتیبانی می‌شود

زمانی که نوبت به بخش آنلاین و چندنفره می‌رسد، Sledgehammer کاملا باقدرت عمل کرده است. ما اکنون در عصر بازی‌های زنده و سرویس‌محور قرار داریم؛ جایی که در هنگام عرضه، مقدار کوچکی از محتوا در دسترس قرار گرفته و سپس با گذشت زمان محتویات بیشتر و بیشتری به بازی اضافه می‌شود. بازیکنان می‌توانند در هنگام انتشار Vanguard انتظار 20 نقشه مختلف را داشته باشند. 16 تا از این نقشه‌ها برای حالت گیم‌پلیِ کلاسیک 6 در مقابل 6 و 4 تا از آن‌ها برای حالت‌های 2 در مقابل 2 در نظر گرفته شده است. این نقشه‌ها در سراسر مکان‌های مختلفی که در بخش داستانی بازی به چشم می خورند،‌ جریان خواهند داشت.

صرف نظر از اینکه چه نقشه یا حالت‌هایی را انتخاب می‌کنید،‌ بازیکنان می‌توانند با استفاده از ویژگی‌ـی به نام Combat Pacing، تعداد بازیکنان را براساس هر نقشه تغییر دهند.

یکی از تغییرات بزرگی که استودیوی Sledgehammer Games برای آن مشتاق است، چیزیست به نام "گیم‌پلی واکنشی" (Reactive Gameplay) که  البته راه فانتزی آن‌ها برای گفتن فیزیک تخریب‌پذیر است. این بدین معنا نیست که بازیکنان می‌توانند ساختمان‌ها را تخریب کنند؛ بلکه زمانی که شما به یک در شلیک می‌کنید، تیرهای‌تان از آن عبور می‌کنند. به اندازه کافی شلیک کرده و خواهید دید که در از هم فرو می‌پاشد. جلوه‌های انفجار و نابودی نیز واقع‌گرایانه بوده و با ادامه کشتار و تخریب، لایه‌های روی نقشه کنده شده و راه‌ها و مسیرهای جدیدی برای بازیکن آشکار می‌شود.

با این حال تاکنون نمایش زیادی از گیم‌پلی بازی منتشر نشده و قطعا باید صبر کنیم و ببینیم که این ویژگی‌ها در کنار هم و در عمل چگونه کار خواهند کرد. برروی کاغذ؟ شاید همان تکاملی باشد که گیم‌پلی Call of Duty به آن نیاز دارد.

در رابطه با دیگر حالت‌های بخش چندنفره، تایید شده که مد زامبی زیر نظر استودیو Treyarch به عنوان پیش‌درآمدی بر حالت زامبیِ بازی Call of Duty: Black Ops Cold War باز خواهد گشت. در همین حال، استودیو Raven Software در حال کارکردن برروی نقشه‌ای جدید برای Warzone و یک سیستم ضد تقلبِ جامع و قدرتمند است که هر 2 نیز تا پایان امسال منتشر خواهند شد.

حالت جدیدِ Champion Hall دیگر بخشیست که قرار است در Vanguard وجود داشته باشد و با اینکه اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده، به نظر می‌رسدSledgehammer  قصد دارد این حالت را هنگام عرضه‌ی بازی تبدیل به یکی از مهم‌ترین‌های Vanguard کند؛ تاکنون فقط می‌توانیم به شما بگوییم که در این بخش بازیکنان به صورت تک‌نفره و یا در تیم‌هایی کوچک در گیم‌پلی‌ـی با استایل تورنومنت‌مانند با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

همچنین Sledgehammer Games با افتخار یادآوری کرد که Call of Duty: Vanguard برروی آخرین نسخه از موتور Modern Warfare (2019) اجرا شده و تیم آن‌ها به صورت مستقیم برای تبادل تکنولوژی و ایده‌ها با Infinity Ward در ارتباط است.

حرف آخر: نظر ما درباره Call of Duty: Vanguard چیست؟

اگر واقعا هوس بازگشتی دوباره به جنگ‌ جهانی دوم را کرده بودید، به نظر می‌رسد که این بازی همان چیزیست که انتظارش را می‌کشیدید. برای تم و زمینه‌ای که دنیای بازی‌های ویدئویی، سینما و سریال‌های تلوزیونی بارها و بارها از آن استفاده کرده‌اند، Sledgehammer Games چندین ایده‌ی ناب و خوب دارد و ما کنجکاویم تا ببینیم این تولد تخیلی نیرو‌های عملیاتیِ ویژه تا چه حد خوب پیاده‌سازی شده است.

همچنین اینکه می‌توانیم تمامیِ بخش‌های جنگ، مخصوصا نبردهای آفریقا که اکثرا نادیده گرفته می‌شوند را تجربه کنیم، بسیار خوب است. در همین حال، اینکه بازی به جای اینکه صرفا داستان آن‌ها را روایت کند، تا این حد از شخصیت‌های واقعی الهام گرفته هم کمی عجیب است. آیا شاهد یکی از بهترین نسخه‌های Call of Duty در چند سال اخیر خواهیم بود؟ زمان مشخص خواهد کرد؛ باید صبر کرد و دید.

همچنین بد نیست که دوباره به جریان شکایات و پرونده قضاییِ Activision Blizzard اشاره کنیم؛ با اینکه قدم‌های مثبتی اعم از اخراج چندین کارمند نظیر کارگردان Diablo 4 صورت گرفته، کار هنوز تمام نشده است. امیدواریم که در آینده شاهد مدارکی عینی از تغییر بوده تا توسعه‌دهندگان بتوانند در سلامت و آرامش کامل بازی‌های مدنظر خود را به بهترین شکل ممکن بسازند.

بازی Call of Duty: Vanguard در تاریخ 5 نوامبر 2021 (14 آبان 1400) برروی کنسول‌های Xbox One / Xbox Series X / Xbox Series S / PS4 / PS5 و پلتفرم PC عرضه خواهد شد. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط