مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو ؛ دو پرچم‌دار در دنیای لپ‌تاپ‌ها

مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو ؛ دو پرچم‌دار در دنیای لپ‌تاپ‌ها

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 5 ماه پیش

فهرست مطالب

با سری لپ‌تاپ‌های ROG و TUF، کمپانی ASUS پرچم‌دار گیمینگ در لپ‌تاپ‌هاست. این برند همچنین لپ‌تاپ‌های جالبی برای تولید کنندگان محتوا دارد. از طرف دیگر، Lenovo در لپ‌تاپ‌های دوکاره با سری لپ‌تاپ‌های Yoga و Flex دست بالاتر را دارد. هردوی این برندها لپ‌تاپ‌های اقتصادی خوبی را نیز ارائه می‌دهند ولی به طور کلی در سرویس‌دهی به مشتریان و ساختار لپ‌تاپ، Lenovo دست بالاتری نسبت به Asus دارد. در ادامه این مقاله از اگزو گیم به‌طور دقیق‌تر و با جزئیات به مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو خواهیم پرداخت.

مقایسه دو برند ایسوس و لنوو

نمی‌دانید که برای استفاده حرفه‌ای باید لپ‌تاپی از ایسوس را بخرید یا لنوو؟ نگران نباشید! ما هوایتان را داریم. در این راهنمای Asus vs Lenovo، ما به سراغ مدل‌های اقتصادی و همچنین مدل‌های رده بالای این دو برند می‌رویم تا ببینیم بهترین لپ‌تاپ با بودجه شما کدام مدل است.

در حال حاضر لنوو بزرگ‌ترین کمپانی در زمینه لپ‌تاپ‌هاست و سهم عظیمی از بازار را در دست خودش دارد و به طور کلی انتخاب میان لپ‌تاپ‌های متنوع و زیاد آن‌ها که شامل لپ‌تاپ‌های رده بالا، عادی و بسیار مقاوم می‌باشند سخت است.

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو، هردوی این کمپانی‌ها، تولید کنندگانی بسیار بزرگ هستند که انواع مختلفی از لپ‌تاپ‌های سطح‌بالا و کروم بوک‌ها را می‌سازند و می‌توانند تصمیم خرید را برای شما بسیار سخت کنند، خصوصا اگر یک خوره تکنولوژی باشید!

ولی نگران نباشید، ما همه تحقیقات لازم در زمینه لپ‌تاپ را برای شما انجام داده‌اید. از مقایسه لپ‌تاپ‌های گران قیمت سری گرفته تا لپ‌تاپ‌های بادوام سری و سایر موارد، پس ما با همراه باشید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو در مدل‌های گیمینگ

اگر شما در بازار دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ می‌گردید و خواهان خرید لپ تاپ رده بالا یا اقتصادی هستید، پاسخی مشخص برایتان وجود دارد. می‌خواهید بدانید این پاسخ چیست؟

Asus

در طول سال‌ها، کمپانی ایسوس یکی از بهترین برندها در زمینه لپ‌تاپ‌های گیمینگ بوده است و سری‌های TUF و ROG نیز اصولا بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ را ارائه می‌دهند.

حالا این سوال پیش می‌آید که تفاوت بین این دو سری چیست؟

مستقیما به شما می‌گویم که سری ROG رده بالاتر و سطح بالاتر به حساب می‌آید. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید لپ‌تاپی می‌خواهید که بتواند همه بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی هندل کند، این سری مخصوص شماست. سری ROG یکی از پرفروش‌ترین سری لپتا‌پ‌های ایسوس است.

اما اگر دنبال لپ‌تاپ گیمینگی هستید تا بتوانید با آن تعدادی از بازی‌های چندنفره مثل Fortnite، Overwatch یا PUBG را بازی کنید و نمی‌خواهید پول زیادی خرج کنید، سری TUF برای شما مناسب است.

از سری لپ‌تاپ‌های ROG، ما علاقه زیادی به ASUS ROG Zephyrus S15 داریم. این لپ‌تاپ بسیار قدرتمند است و صفحه نمایشی بی‌رقیب و 300 هرتز دارد، در کنار این صفحه نمایش این لپ‌تاپ از یک کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Super و ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی نیز بهره می‌برد.

علاوه بر آن، این لپ‌تاپ دارای یک پردازنده i7 از نسل دهم اینتل است (البته یک مدل با پردازنده i9 نیز وجود دارد) و ۳۲ گیگابایت رم با یکی از سریع‌ترین SSDها را دارد. در کنار این‌ها، سیستم خنک کننده این لپ‌تاپ نیز از ایرودینامیک و سیستم حرارتی مخصوصی استفاده می‌کند که لپ‌تاپ را حتی ساعت‌ها پس از بازی‌کردن نیز خنک نگه می‌دارد.

لپ‌تاپ گیمینگ دیگری که نیز توانایی اجرای همه بازی‌ها، حتی عناوین پیش رو نیز دارد، لپ‌تاپ گیمینگ محبوب ASUS ROG Strix Scar 17 است. این لپ‌تاپ صفحه نمایش بزرگ‌تری (۱۷.۳ اینچ) نسبت به Zephyrus S15 دارد ولی رم آن ۱۶ گیگابایت می‌باشد.

جدا از این مورد، کارت گرافیک Scar 17 نیز مقداری ضعیف‌تر است و از کارت گرافیک RTX 2070 Super بهره می‌برد و این یعنی شما عملکرد را فدای قیمتی بهتر می‌کنید، هرچند باز هم این لپ‌تاپ قدرت بسیاری دارد.

در این بخش از بازار لپ‌تاپ‌ها که پر از رقبای مختلف نیز است، اگر به دنبال چیزی با قیمتی حدودا ۱۵۰۰ دلاری می‌گردید، لپ‌تاپ ROG Zephyrus M می‌تواند جانشینی فوق‌العاده برای شما باشد.

این لپ‌تاپ رفرش‌ریت پایین‌تری (۲۴۰ هرتز) دارد ولی در زمینه سرعت پردازشی، رم، حافظه و چیزهای دیگر قدرت زیادی دارد و می‌تواند تقریبا هر بازی ای را اجرا کند. این لپ‌تاپ همچنین در زمینه قابل حملی نیز بسیار خوب عمل می‌کند و وزنی کم‌تر از ۲.۳۰ کیلوگرم دارد که باعث می‌شود جزو لپ‌تاپ‌های بسیار سبک باشد.

اگر شما خواهان لپ‌تاپی ارزان‌قیمت هستید که قیمتی معادل ۱۰۰۰ دلاتر دارد، ASUS TUF Gaming A15 بهترین انتخاب ممکن برای شماست. این پردازنده از Ryzen 5 4600H بهره می‌برد و عملکردی فوق‌العاده با قیمتی پایین ارائه می‌دهد. کارت گرافیک GTX 1650 در کنار ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی اجرای بازی‌هایی مثل Overwatch، Fortnite و PUBG را در حالتی روان و مناسب دارد ولی بازی‌هایی که از نظر گرافیکی سنگین‌تر هستند، در کیفیت‌های پایین‌تر اجرا خواهند شد.

Lenovo 

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو، درحالی که ایسوس در بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ برتر است، لنوو هم زیاد عقب نیست. طراحی و بیلد‌های لنوو برای اکثر کاربران عالی است و یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو که عملکردی بسیار خوب دارد، Lenovo Ideapad L340 می‌باشد.

این لپ‌تاپ عملکرد بسیار خوبی دارد و همراه با یک پردازنده i5، ۸ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت اس‌ اس دی و یک کارت گرافیک GeForce GTX 1650 عرضه می‌شود و با قیمتی معادل ۷۰۰ دلار یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود به حساب می‌آید.

این لپ‌تاپ محدودیت‌هایی دارد ولی به طور کلی دارای حداقل‌های لازم برای اکثر بازی‌های چندنفره محبوب است و به طور کلی برای کاربران عادی لپ‌تاپ کافی می‌باشد و تجربه‌ای روان را برای گیمینگ ارائه می‌دهد.

همچنین سری Lenovo Legion نیز سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو است که پیوسته و هرساله گسترش می‌یابد و بهتر می‌شوند، لپ‌تاپ Lenovo Legion 5 یکی از نمونه‌های خوب این سری است.

این لپ‌تاپ قیمت خوب و سرعت بالا را ترکیب می‌کند و همراه با یک پردازنده AMD Ryzen 7 4800H با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌شود.

علاوه بر آن، این لپ‌تاپ ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت اس اس دی داشته و از یک کارت گرافیک GTX 1660Ti نیز بهره می‌برد. صفحه نمایش این مانیتور هم ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن Full HD می‌باشد و و به طور کلی لپ‌تاپی است که از صفحه نمایش خوبی بهره می‌برد.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو | لپ‌تاپ‌های کاری و مولتی‌مدیا

Lenovo

هنگامی که صحبت از سفر و کار می‌شود، اصولا مردم به دنبال لپ‌تاپ‌های قابل حمل می‌روند و اینجاست که لپ‌تاپ‌های دوکاره لنوو به شدت می‌درخشند.

لپ‌تاپ‌های Yoga و Flex تعدادی از بهترین و مقاوم‌ترین لپ‌تاپ‌های لنوو هستند و در عین قابلیت تبدیل و وزن کمشان، بسیار نیز قدرتمندند. البته این لپ‌تاپ‌ها همه بازی‌ها را برای شما به خوبی اجرا نمی‌کنند ولی در کارهایی مثل جست و جوی اینترنت، ارائه‌ها و نرم‌افزارهایی آکادمیک بهترین کارایی را دارند.

این لپ‌تاپ‌ها با قیمت‌هایی کم‌تر از ۶۰۰ دلار دسترس هستند و در عین حال دارای یک اس اس دی‌ می‌باشند که بهترین بخش آن‌هاست و در زمینه کاربرد و قابل حمل بودن نیز بسیار خوب عمل می‌کند.

این لپ‌تاپ‌ها همچنین به تبلت نیز تبدیل می‌شوند و در هر شرایطی به شما این امکان را می‌دهند که به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

از آن جایی که این لپ‌تاپ‌ها بسیار سبک و جمع و جور هستند نیز می‌توانند شریک خوبی برای کارهای شما شوند! اگر چیزی می‌خواهید که رده بالاتری داشته باشد، Lenovo Yoga 2021 بسیار سریع و روان است و قابل تبدیل نیز می‌باشد. همچنین قدرت آن نیز طوری طراحی شده تا تقریبا تمام برنامه‌های تحلیل داده و ادیت ویدیو را اجرا کند.

ASUS

بگذارید بگوییم که لپ‌تاپ‌های تبدیل شونده ایسوس، پاشنه آشیل این برند به حساب می‌آیند ولی به طور کلی مدل‌های خوبی وجود دارند که ارزش معرفی دارند.

یکی از آن‌ها ASUS Zenbook 13 است. این لپ‌تاپ همراه با یک پردازنده نسل هشتی اینتل یعنی i7 8565U‍، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت اس اس دی عرضه می‌شود. با این مشخصات، لپ‌تاپ شما علاوه بر بوت شدن بسیار سریع، می‌تواند انواع و اقسام برنامه‌ها را هندل کرده و تب‌های زیادی را در مرورگر باز کند.

این لپ‌تاپ همچنین یک صفحه Full-HD نیز دارد که دارای ویژگی WideView می‌باشد و به شما تصویری واضح از زوایای مختلف می‌دهد تا بتوانید به راحتی با دوستان خود به تماشای فیلم و سریال‌های مختلف بپردازید.

علاوه بر این، مقیاس ۹۵ درصدی صفحه نمایش به بدنه لپ‌تاپ نیز باعث ErgoLift جذابی شده است و کیبورد شما به شکل اتوماتیک به زاویه‌ای در می‌آید که راحت‌ترین تجربه تایپ کردن را به شما بدهد.

در زمینه قابل تبدیل بودن نیز لپ‌تاپ ASUS VivoBook Flip 14 انتخاب خوبی است، خصوصا برای کسانی که دنبال انتخابی اقتصادی هستند. البته این لپ‌تاپ توانایی اجرای کارهایی با نیاز گرافیکی بالا و کارهای رده بالا را ندارد.

این موضوع به خاطر این است که این قطعا تنها ۶۴ گیگابایت حافظه، پردازنده اینتل Celeron N4000 و ۴ گیگابایت رم دارد. البته یکی از ویژگی‌های خوب این لپ‌تاپ صفحه نمایش ۱۴ اینچی آن است که Full HD می‌باشد و تصویری بسیار با کیفیت را ارائه می‌دهد.

 صحفه لمسی این لپ‌تاپ نیز بسیار خوب است و تغییر حالت لپ‌تاپ از حالت معمولی به حالت تبلت، تنها صرف چند ثانیه انجام می‌شود.

مقایسه ایسوس و لنوو از نظر سرویس‌دهی به مشتری

نمی‌توان ایسوس را به عنوان برندی که پس از فروش به مشتریان خود سرویس‌های خوبی می‌دهد معرفی نمود! البته اتصال با یک نماینده بسیار سریع می‌باشد ولی پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب می‌تواند بسیار سخت باشد.

فرض کنید ۳۰ دقیقه پای یک تماس هستید تا تنها مشکلتان در مورد تار بودن صفحه را حل کنید! بله واقعا اینگونه مشکلات کوچک، همینقدر طول می‌کشند و علاوه بر آن مجبور می‌شوید برای مدتی پشت تلفن بمانید تا آن‌ها دنبال راه‌حلی برای مشکل شما بگردند.

البته بخش خوب ماجرا اینجاست که کارکنان ایسوس بسیار مودب و حرفه‌ای می‌باشند و با مقداری تمرین بیشتر، می‌توان گفت که عملا بی‌نقص خواهند بود!

با وجود این که پشت تلفن ایسوس عملکرد خوبی ندارد، در بخش آنلاین بسیار خوب عمل می‌کند و پروفایل آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت رسمی‌شان پاسخگویی بسیار خوبی دارند.

وب‌سایت رسمی آن‌ها دارای یک FAQ بسیا کامل است و بخشی از آن وجود دارد که توضیحات کاملی به شما در مورد سوال‌هایتان می‌دهد و امکانش زیاد است که پاسخ به مشکل خود را در آن پیدا کنید. در این بخش همچنین سوال‌های How To زیادی نیز وجود دارند.

در شبکه‌های اجتماعی نیز حل مشکل شما زمان کم‌تری می‌برد و در هردوی فیسبوک یا توییتر، در کم‌تر از ۲۴ ساعت جوابی برای سوال خود دریافت می‌کنید.

Lenovo

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو، درست همانند ASUS، لنوو هم در زمینه پشتیبانی پشت تلفن زیاد خوب نیست، البته در سال گذشته آن‌ها بسیار بهتر شدند و برتری خوبی که لنوو نسبت به ایسوس و سایر برند‌های لپ‌تاپ دارد، این است که سرویس تلفنی آن‌ها ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته فعال است.

در حقیقت، با لپ‌تاپ Lenovo Legion Ultimate، گیمر‌ها پشتیبانی کامل و ۲۴ ساعته دارند و حتی بعد از آن نیز می‌توانید به سراغ بخش پشتیبانی سایت بروید. شما می‌توانید مشکلاتی در زمینه تنظیمات، تیونینگ، سخت افزار، نصب و سایر چیزها را با آن‌ها در میان بگذارید و آن‌ها نیز پیوسته شما را به سوی تولید کنندگان راهنمایی نمی‌کنند.

پشتیبانی آن‌ها در چت و شبکه‌های اجتماعی نیز بهتر از ایسوس بوده و زمان کم‌تری نسبت به ایسوس صرف می‌کند. در حقیقت، در توییتر ما در کم‌تر از ده دقیقه یک لینک FAQ دریافت کردیم که شامل چیزهای زیادی بود. حتی اپلیکیشن آن‌ها نیز آسان‌تر و سریع‌تر از ایسوس می‌باشد.

در زمینه ایمیل نیز می‌توانید در کل ۲۴ ساعت شبانه روز انتظار پاسخ‌هایی سریع را داشته باشید و قسمت FAQ و همینطور انجمن سایت آن‌ها نیز پر از پرسش و پاسخ‌ها و توضیحات مختلف است.

سخن پایانی

انتخاب‌ها بسیار مشخص هستند. اگر شما دنبال لپ‌تاپ گیمینگ هستید، لپ‌تاپ‌های ایسوس براساس بودجه و نیاز شما بسیار بهتر هستند.

حتی لپ‌تاپ‌های مخصوص تولیدمحتوای آن‌ها نیز بسیار قدرتمند هستند. با ScreenPad 2.0، لپ‌تاپ Asus ZenBook تحسین‌های زیادی را برای خودش کرده و به طور کلی باعث افزایش خلاقیت می‌شود. البته Legion و Thinkpad Carbon X1 نیز هردو لپ‌تاپ‌های خوبی هستند و ارزش توجه دارند ولی در حال حاضر بهتر است که این بخش را نیز به ZenBook بسپریم.

در زمینه لپ‌تاپ‌های دوکاره اما لنوو عملکرد بسیار بهتر را دارد و لپ‌تاپ‌هایی مثل Flex و Yoga در عین زیبایی، بسیار قدرتمند هستند و به طور کلی این برند برای لپ‌تاپ‌های کاری یا مسافرتی، ایده‌آل است. علاوه بر این، در مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو، برند Lenovo بسیار مقاوم‌تر است و حتی اگر مشکلی برایتان پیش آمده باشد، سرویسی که دریافت می‌کنید بسیار بهتر از لپ‌تاپ‌های ایسوس هست. گیمر‌ها نیز با Legion Ultimate سرویسی ۲۴ ساعته در ۷ روز شبانه روز و کمک ۲۴ ساعته در سایت لنوو می‌گیرند.

منبع

بیشتر بخوانید:

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط